اگر شما خورهی اینترنت هستید و از ۸ سال پیش تاکنون اخبار دنیای خودرو را دنبال میکنید شاید بتوانید باز شدن ناگهانی و بیدلیل کیسههای هوای یک دستگاه شورولت کامارو SS 2011 در پارکینگ را به یاد بیاورید. یک جستوجوی سریع در فروم های جنرال موتورز و شورولت نشان دهنده چندین پست درباره باز شدن ناگهانی و خطرناک کیسههای هوای جانبی کامارو میباشد.
البته اخیراً یک راننده بدشانس پشت فرمان یک کامارو با حسگرهای حساس کیسه هوا نشسته و کیسههای هوای جانبی این خودرو در هنگام مسابقه در پیست باز شده است. به نظر میرسد حسگرهایی که به منظور تشخیص چپ کردن کامارو ZL1 2018 بکار رفتهاند در زمان عبور سریع خودرو از پیچها دچار اشتباه شده و ایربگها نیز باز میشوند. خوشبختانه این اتفاق در زمان ثبت رکورد زمانی در پیست رخ داده و هیچ خودروی دیگری آنجا حضور نداشته است. به نظر میرسد که تنها بازوی چپ راننده کمی خراشیده شده است.
با تماشای ویدئو میتوانید عبور بدون مشکل راننده از چندین پیچ را مشاهده کنید؛ و زمانی که کیسههای هوا باز میشوند دوربین روی کاپوت نشان میدهد که کامارو در میانهی پیست بوده و با هیچچیزی تصادف نکرده است.
برخی از کاربران که تجربه باز شدن غیرمنتظره کیسههای هوا را داشتهاند از هزینههای بالای تعمیر آنها که معمولاً چندین هزار دلار میباشد گلایه کردهاند. در سال ۲۰۱۱ و زمانی که ویدئوی کامارو SS یاد شده منتشر شد سخنگوی جنرال موتورز گفت کامارو و حسگرهای آن برای پیشبینی چپ کردن طراحی شده و کیسههای هوای پردهای بهطور فعالانه باز میشوند.
این سخنگو در آن زمان گفته بود:
سیستم تشخیص چپ کردن خودرو به دنبال بررسی فاکتورهایی است که چپ کردن خودرو را پیشبینی میکند. سیستم کیسه هوا نمیتواند منتظر بماند تا تصادف رخ دهد. دریفت کردن یا ایجاد موقعیتی که ترکیب مشخصی از سرعت و زاویه خودرو را داشته باشد میتواند منجر به باز شدن ناگهانی ایربگ ها شود.
به نظر میرسد عبور سریع و ناگهانی از پیچها میتواند خودرو را به اشتباه بیندازد. بله نیاز به کار کیسههای هوا در زمان اضطراری قابلفهم است اما به نظر میرسد کیسههای هوای کامارو بیش از حد حساس هستند.
[دانلود ویدئو]
Reza
۶ تیر ۱۳۹۷یه آب قندی چیزی بدین به این راننده
بدبخت داشت سکته می کرد
راننده خیلی خودشو گرفته بود حقش بود خجالت نمیکشه بااون اضافه وزن مسابقه هم میده
یانکی
۶ تیر ۱۳۹۷انگار تیر غیب خورده
KING918
۶ تیر ۱۳۹۷شیش هفت کیلو کم کرد بیچاره ………..
انگار یه چیزی به دست راستش خورد ولی انصافا خیلی وحشتناک بود یه دفع با اون صدا و سرعت کیسه هوا بازشه طرف چند لحظه فکر کرد چیزی خورده بش از کنار یه نگاه بقل میکرد جوون مردم.
البته بشینه تو پراید تمام این ترساش برطرف میشه
me84
۶ تیر ۱۳۹۷.
پسر ماشینو!!!!! کل مسیرو داشت با یه دست میرفت و ماشین کاملا پاسخگو بود.
خیلی حال کردم.
Mohsen
۶ تیر ۱۳۹۷یه دستی رفتن یا دو دستی رفتن تو هندلینگ ماشین فرقی داره؟!؟!
تازه طرف تو خط مستقیمش تهش 70 مایل میرفت سر پیچ ها 30 تا50 بود برا یه ماشین ماسبقه ای اصلا زیاد نیست ولی طرف هم راننده حرفه ای هم نبود
yashar
۶ تیر ۱۳۹۷دست راستش مشکل داشت ( مثل اینکه اعصاب دست راستش کار نمیکرد) به خاطر همین تک دستی رانندگی میکرد
شاهین
۶ تیر ۱۳۹۷خب حق داشت ایربگ باز بشه چون هم ضربه خورد هم به احتمال زیاد چرخ های سمت شاگرد از زمین بلند شده که سنسور ایربگ عمل کرده
اما باز زیادی حساسه.یادمه کورت هم فراخوان داده بود بخاطر ایربگ شاید این موضوع هم به اون مربوط بشه
مهدی
۶ تیر ۱۳۹۷آخه رانندگی پرفومنس اونم بایه دست!!!
مهدی
۶ تیر ۱۳۹۷دراین نوع رانندگی باید دودستی رانندگی کرد.البته همیشه باید دودستی رانندگی کرد مخصوصا درحالت رانندگی پرفومنس
f35
۶ تیر ۱۳۹۷این رانندگی پرفورمنس که میگید منظورتون چیه ؟
احمدرضا
۶ تیر ۱۳۹۷عملکرد ماشین رو بسنجن
پیست رو تو چه مدت زمان میره مثلا …