شورولت تاهو ۲۰۱۸ RST سریعترین و قویترین نسخه شورولت تاهو در طول تاریخ است که به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 مشابه شورولت کاماروSS و کوروت استینگری مجهز شده است. حروف RST برگرفته از ابتدای کلمات حاضر در عبارت rally sport truck است و به صورت یک پکیج سفارشی برای نسخههای LT و Premier در دسترس قرار گرفته است.
RST یک پکیج ظاهریست که تزیینات مختلفی نظیر رینگهای ۲۲ اینچی براق (به جای نمونههای ۲۰ اینچی) به همراه رگههای نقرهای رنگ، جلو پنجره مشکی، آینههای مشکی، شیشهها و ریل سقفی مشکی رنگ را به بدنه و ظاهر خودرو اضافه مینماید.
ارزش پکیج RST معادل ۲۶۳۰-۲۶۴۰ دلار بوده و هیچ تأثیری بر عملکرد فنی خودرو ندارد. در زیر درب موتور نسخه استاندارد، یک پیشرانه ۵.۳ لیتری V8 با قدرت ۳۵۵ اسببخار به همراه یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مشغول انجام وظیفه هستند. در نسخههای گرانقیمتتر، نظیر نمونه مورد بررسی، مشتریان میتوانند با سفارش پکیج RST6.2Lپرفورمنس، در ازای پرداخت مبلغ ۲۷۲۰ دلار (۲۸۲۰ دلار برای نسخه 4WD) شورولت تاهو خود را به پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 با قدرت ۴۲۰ اسببخار و گشتاور ۶۲۴ نیوتنمتر مجهز نماید.
در ضمن پکیج مذکور شامل گیربکس ۱۰ سرعته جدید جنرال موتورز موسوم به 10L80 با نسبت اکسل کوتاهتر و کمکفنرهای کنترل سواری مغناطیسی تطبیقپذیر به همراه کالیبراسیون پرفورمنس را شامل می شود. نسخه های چهارچرخ نیز محرک از یک ترانسفر-کیس دو سرعته فعال بهرهمند خواهند شد. همچنین شورولت تغییراتی در میزان فشار وارده بر فنرهای سیستم تعلیق، در قسمتهای جلو و عقب پدید آورده است.
آپشنهای دیگری همچون: دیسکهای ترمز ۱۶.۱ اینچی به همراه کالیپرهای قرمز رنگ شش پیستون برمبو با قیمت ۲۷۹۵ دلار، پاور سانروف و سیستم سرگرمی صندلیهای عقب بابهای ۲,۴۳۵ دلار، ارزش نسخه چهارچرخ محرک شورلت تاهو پریمیر RST 2018 را از ۶۶,۴۹۵ به ۷۹,۷۸۹ دلار افزایش دادهاند.
وزن خودروی مورد بررسی، بعلاوه باک ۹۸ لیتری پر از سوخت، به ۲۶۲۳ کیلوگرم میرسد که حدود ۶۱ کیلوگرم کمتر از فورد اکسپدیشن 4X4 است. با در نظر گرفتن قرارگیری حدود ۵۱.۶ درصد از بر وزن تاهو بر روی تایرهای جلو، این خودرو از تعادل وزنی مناسبی بهرهمند گردیده است.
بلوک پیشرانه بزرگ V8 و همچنین درب کاپوت تاهو از جنس آلومینیوم ساخته شدهاند تا در کاهش وزن خودرو اثرگذار باشند.
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت این خودرو معادل ۵.۷ ثانیه است که به میزان یک و نیم ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد مجهز به پیشرانه V8 با حجم ۵.۳ لیتری بوده و در قیاس با فورد اکسپدیشن که به موتور ۶ سیلندر وی شکل، به حجم ۳.۵ لیتر و با قدرت ۴۰۰ اسببخار مجهز شده، از عملکردی یکسان برخوردار است.
همچنین در آزمون یک چهارم مایل نیز تاهو RST با ثبت رکورد ۱۴.۱ ثانیه و سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت، در حدود ۱.۴ ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد بوده است. نتیجه آزمون یک چهارم مایل تاهو RST در قیاس با فورد اکسپدیشن۴×۴ به میزان چند دهم ثانیه و حدود ۵ کیلومتربرساعت بهتر بوده است.
با وجود فنرهای نرمتر به کار رفته در تعلیق RTS، کیفیت سواری آن تا حدی قربانی سایز بزرگ رینگ و لاستیکهای بزرگ این خودرو شده است. با آنکه حرکات بدنه به خوبی کنترل شده است اما در هنگام ترمز زدن، اینگونه جنبشهای بدنه شهود نسبتاً بیشتری پیدا کرده و تعلیق عقب به هنگام شتابگیری رفتاری شبیه به ماسلکارهای قدیمی از خود نشان میدهد.
البته هیچ چیز قدیمیتر از شیفتر تعویض دنده تعبیه شده بر روی ستون فرمان نیست که از طریق آن قادر به تعویض دستی هر یک از ده دندهی گیربکس اتوماتیک خواهید بود.
در حالت انتقال نیرو به چرخهای عقب و حین عبور سریع از پیچها، مقداری کمفرمانی مشاهده شده و اگر مسیر ناهموار باشد میتواند موجب انحراف خودرو در هنگام پیچیدن از مسیر اصلی خود شود؛ اما به طور کلی این جانور بزرگ پیکر از تعادل بسیار مناسبی برخوردار است.
منبع: caranddriver
maximus_450SEL 6.9
۲۷ فروردین ۱۳۹۷❤❤❤
اول فکر می کردم رنک مشکی خیلی بهش میاد … بعد قرمزشو دیدم کیف کردم … الان سفیدش دلم رو برد
تاهو همه رنگش قشنگه ❤❤❤
(Ali (Chevy nova
۲۷ فروردین ۱۳۹۷خبر خبر
هماىش تو راهه
97/1/31
کرج. باغستان. ورزشگاه ا ن ق ل ا ب
9 صبح
Hamid.Hellcat
۲۷ فروردین ۱۳۹۷درود به همه دوستان پدالی
با این کامنت تعداد کامنت های من تو این سایت به تعداد اسب های هلکت رسید. به امید روزی که همه بتونن تو کشور خودشون ماشین مورد علاقه خودشون رو با قیمت جهانی بخرن سوار بشن.
یکی ارزوهای من داشتن این شورلت تاهو هست. خدای ابهت.
یانکی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷اینم پیام 125 به نیت 125 هزار پیامبر فعال تو ایران
آرش آمریکایی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷به این میگن آمریکایی خوشتیپ
فقط اون دسته دنده رو فرمونش?????
(Ali (Chevy nova
۲۷ فروردین ۱۳۹۷ارش
دسته دنده رو خوب اومدى
عشقه
(Ali (Chevy nova
۲۷ فروردین ۱۳۹۷امروز خىابون عباس اباد که بورس فروش ماشىنهاى وارداتى تو تهران هامر h2 پلاک ملى بود برا فروش
امیر
۲۷ فروردین ۱۳۹۷داشبورد ش به ماشینای ارزون میخوره
آرش آمریکایی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷باشه بهش میگم
Ali.usa
۲۷ فروردین ۱۳۹۷دوستانی که لندکروز میگن حضرت
من چیزی نمیگم فقط خودتون ببینید حضرت واقعی چی
البته حق هم دارن از نزدیک ندیدن SUV های آمرکای
همچین مشکلاتی رو پیش میاره
datsun
۲۷ فروردین ۱۳۹۷درود
اتفاقا من یوکان رو از نزدیک دیدم بارها
سخت نگیر دوست عزیز یه لقب دیگه شما هم به تاهو بگید حضرت
لندکروز رو به خاطر ابعاد بهش حضرت نمیگن لندکروز به خاطر توانای های که تو آفرود و اون جون سختی که از خودش نشون میده که بعضاً باعث تعجب آدم میشه بهش میگن حضرت
:::فرشاد:::
۲۷ فروردین ۱۳۹۷اینفینیتی QX80 و پاترول نیسمو رو کاملا ترجیح میدم.
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷یه SUVواسه مردهای واقعی
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷چند بار ازنزدیک دیدمش.مال عراقی هایی بود که به قصد زیارت میومدن.همراه بایه GMC.از نزدیک وحشتناک غول پیکره.بایه ۴۰۵پشت سرش بودیم طوری شتاب گرفت که اصلا باورم نمیشد.
مهدی
۲۷ فروردین ۱۳۹۷دوستان لندکروز روکنار این دیدم.به نظرم این غول اومدولندکروز بچه غول
Elmiraj
۲۸ فروردین ۱۳۹۷با ابهت ترین SUV ساخت بشر ……
.
فقط وقتی دارن Cadillac one ترامپو اسکورت می کنن ……
حمید ع
۲۸ فروردین ۱۳۹۷مشخصات موتور از قبیل حجم موتور و قدرت خروجی اشتباه درج شده تو متن