شورولت کامارو 1LE قیمت جذابی دارد و نسخه پایه 1LS آن با قیمت ۳۳هزار دلار عرضه میشود که حدود ۵هزار دلار نسبت به کمترین بهای پرداختی برای کامارو SS هشت سیلندر، ارزانتر است. البته نسخه2LT مورد بررسی در اینجا، با کمی تجهیزات بیشتر دارای قیمت بالاتری است که اختلاف را با SS کاهش میدهد.
سفارش یک مدل 1LE به معنای برخورداری از برخی اصلاحات مکانیکی و تزییناتی است که از جمله میتوان به سیستم تعلیق SS به همراه کمک فنرهای بازتقویت شده، نگهدارندههای زیرشاسی عقب و میله های تعادل، اشاره کرد. همچنین رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی، دیفرانسیل لغزش محدود، کالیپر ترمز جلو برمبو، ارتقای سیستم خنک کننده موتور به همراه گیربکس و دیفرانسیل و نوعی سیستم دو حالته اگزوز را نباید از قلم انداخت. از نظر بصری نیز تغییراتی همچون جلوه مشکی رنگ درب موتور و آینههای جانبی، یک اسپلیتر زیر سپر جلو و یک اسپویلر لبهای واقع بر درب صندوق عقب، به چشم میخورند.
اگرچه این خودرو مخصوص زندگی در پیست طراحی شده اما پا را فراتر از محدودیتهایی که دامنگیر سایر محصولات خانواده کامارو است، نمیگذارد. مانند سایر محصولات نسل ششم خانواده کامارو، شما بایستی با یک کابین در هم فشرده و دید کم به دلیل محدودیت شیشه جلو، کمبود قسمتهای شیشه ای و ضخامت ستونها دست و پنجه نرم کنید. با وجود استفاده از سیستم فنربندی سفتتر در این مدل نسبت به کامارو V-6 معمولی، سواری با آن، چندان خشک و انعطافناپذیر نیست. با افزایش سرعت و فشار در سر پیچها، عملکرد استوار سیستم تعلیق به همراه کمکفنرهای تقویت شده و شاسی، به خوبی نمایان میشود و غربیلک فرمان چرم دوزی شده به طرز ویژهای، خوب و با دقت عمل میکند.
سطح چسبندگی این خودرو بسیار تاثیرگذار است، شتاب جانبی ۰.۹۸ جی برای 1LE ثبت شده که نسبت به نمره ۰.۹۱ جی مدل V-6 کوپه بهتر بوده اما در مقایسه با شتاب ۱.۰۵ جی کامارو V-8 SS، در رتبه پایینتری قرار میگیرد. البته خودروی مورد آزمایش در اینجا، در طی مسافت ۱۰ هزار کیلومتری دچار مشکلاتی شده و از کم فرمانی در هنگام دور زدن رنج میبرد که احتمالا خودروی نو و یا مجهز به لاستیکهای تازه و مناسب، چنین مشکلی نداشته باشند. کاماروی V-6 نسبت به مدل هشت سیلندر، در حدود ۹۷.۵ کیلوگرم سبک تر است و چسبندگی کمتری نسبت به آن در عبور از مسیرهای منحنی شکل، از خود نشان میدهد اما در عبور از سلسله پیچهای متوالی بسیار چابک عمل میکند. میزان کشش و تعادل خودرو در حد مطلوبی است و تنها در سختترین شرایط است که منجر به کمی عدم تعادل در قسمت عقب میشود اما در شرایط خیس بودن مسیر، سطح چسبندگی لاستیکها پایین آمده و خودرو به طرز مثبتی چموش به نظر میرسد. عملکرد ترمزها خوب بوده و پدال استوار ترمز، با جایگیری مناسب در زیر پا، حس مطلوبی ارایه میکند. همچنین گیربکس شش سرعته دستی نیز عملکرد دقیق و در حد انتظاری دارد.
پیشرانه ۳.۶ لیتری V-6 جنرال موتور در اکثر مواقع، از دورهای پایین گرفته تا فشارهای بیشتر، با آن صدای خاص پانی کارهای آمریکایی، وظیفه خود را به درستی انجام میدهد. به راحتی و بدون هیچگونه شکایتی تا دور موتور 7000rpm به چرخش در میآید و خودرو را با قدرت کافی به جلو میراند.
زمان ۵.۲ ثانیه برای ثبت رکورد ۰-96km/h، اگرچه سابقا امتیاز ویژهای محسوب میشد اما امروزه چندان جلب توجه نمیکند. همچنین درباره زمان ۱۳.۸ ثانیه در تست یک چهارم مایل با سرعت ۱۶۲ کیلومتربرساعت هم به گونهای مشابه، میشود اظهارنظر کرد. برای روشن شدن بیشتر موضوع، میتوان به رکورد کمتر کامارو V-8 در دستیابی به سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت از حالت سکون و نیز دستیابی به سرعت 192km/h در بازه زمانی برابر با زمان کامارو 1LE V-6 در نیل به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت، اشاره نمود.
البته که یکی از اهداف عرضه هر نوع شورولت کامارو با موتور کوچکتر، ترغیب افراد به سمت خرید یک خودروی عضلانی و قدرتمند با هزینه کمتر است؛ همچنین عملکرد این پیشرانه نسبت به موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری، بسیار مطلوبتر است اما ما گمان میکنیم که خریداران این نسخه از سطح چسبندگی شاسی احساس عدم رضایت خواهند داشت و از اینکه چرا نسخه V-8 را خریداری ننمودهاند، دچار یاس و نومیدی خواهند شد.
دقیقا عشقه عشق “کاماروی V-6 نسبت به مدل هشت سیلندر، در حدود 97.5 کیلوگرم سبک تر است و چسبندگی کمتری نسبت به آن در عبور از مسیرهای منحنی شکل، از خود نشان میدهد اما در عبور از سلسله پیچهای متوالی بسیار چابک عمل میکند.”
از وقتی بچه بودم و کامارو های قدیمی رو تو شیراز (اون موقع ها ماشین کلاسیک خیلی تو شهر به چشم میخورد یادش بخیر) میدیدم همیشه آرزوی روندنش رو داشتم البته ترجیحا 8 سیلندرش رو خدایا هر عاشقی رو به معشوقش برسون سپاس
اما ما گمان میکنیم که خریداران این نسخه از سطح چسبندگی شاسی احساس عدم رضایت خواهند داشت و از اینکه چرا نسخه V-8 را خریداری ننمودهاند، دچار یاس و نومیدی خواهند شد.
موافقم خرید 8 سیلندر معقول تره ، بعد که پول دستش اومد خودش یه دستی به سر روی ظاهریش میکشه میشه Ss1LE?
کارل شلبی
۴ آذر ۱۳۹۶چه هشت سیلندر باشی چه شش سیلندر چه چهار سیلندربرای من همین که کامارویی بسه??❤
Hemichan
۴ آذر ۱۳۹۶دقیقا
عشقه عشق
“کاماروی V-6 نسبت به مدل هشت سیلندر، در حدود 97.5 کیلوگرم سبک تر است و چسبندگی کمتری نسبت به آن در عبور از مسیرهای منحنی شکل، از خود نشان میدهد اما در عبور از سلسله پیچهای متوالی بسیار چابک عمل میکند.”
HORSE
۵ آذر ۱۳۹۶از ماسل کارا عاشق اینم!!!????
http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2017/01/shelby_ss-626×382.jpg
Mustang shelby super snake ???
آرش آمریکایی
۴ آذر ۱۳۹۶از وقتی بچه بودم و کامارو های قدیمی رو تو شیراز (اون موقع ها ماشین کلاسیک خیلی تو شهر به چشم میخورد یادش بخیر) میدیدم
همیشه آرزوی روندنش رو داشتم
البته ترجیحا 8 سیلندرش رو
خدایا هر عاشقی رو به معشوقش برسون
سپاس
بهنام
۴ آذر ۱۳۹۶اما ما گمان میکنیم که خریداران این نسخه از سطح چسبندگی شاسی احساس عدم رضایت خواهند داشت و از اینکه چرا نسخه V-8 را خریداری ننمودهاند، دچار یاس و نومیدی خواهند شد.
موافقم خرید 8 سیلندر معقول تره ، بعد که پول دستش اومد خودش یه دستی به سر روی ظاهریش میکشه میشه Ss1LE?
مهزیار
۴ آذر ۱۳۹۶هرچقدر فیس لیفت شد بدتر شد…
محمد
۴ آذر ۱۳۹۶یعنی دیگه جا واسه دریچه های کولر نبود؟
emad1990
۴ آذر ۱۳۹۶رنگ مورد علاقه منه.این رنگ روی هلکت هم هست و به هر دو خیلی میاد