شورلت

هیولای آمریکایی، اولین تجربهٔ رانندگی با شورولت کامارو ZL1 مدل 2017

سوار بر قدرتمندترین کاماروی تاریخ

سرانجام انتظارها به پایان رسید و توانستیم برای اولین بار رانندگی با نسل جدید شورولت کامارو ZL1 را تجربه کنیم. خودرویی فوق‌العاده سریع و وحشی که قدرتمندترین کاماروی تاریخ محسوب می‌شود. ZL1 جدید در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت عرضه می‌شود و از پیشرانهٔ بسیار نیرومند کوروت Z06 استفاده می‌کند؛ یعنی یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور. شورولت برای انتقال این نیروی عظیم دو گیربکس مختلف ارائه کرده است. گیربکس اول یک نسخهٔ گشتاور بالا از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی کامارو SS است. مجموعه‌ای از دنده‌های مناسب موجب شده تا ZL1 با این گیربکس دستی در دندهٔ یک به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که دنده‌های پنجم و ششم اووردرایو هستند.

2017-chevrolet-camaro-zl1-110-876x535

اما گیربکس دوم یک واحد ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک است که به‌صورت مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است. در ساخت این گیربکس سرعت تعویض دنده در اولویت بوده است به همین دلیل مهندسین شورولت زمان تعویض دنده در این گیربکس ۱۰ سرعته را با گیربکس‌های دوکلاچهٔ پورشه ۹۱۱ کاررا S و مک‌لارن MP4-12C مقایسه می‌کنند. این گیربکس ۱۰ سرعته با استفاده از یک مبدل گشتاور خاص ZL1، قطعات کلاچ، بلبرینگ‌ها و نرم‌افزارها توانایی دستیابی به چنین ادعایی را دارد. قابل‌توجه‌ترین ویژگی این گیربکس این است که می‌تواند همواره تقریباً موتور را در قوی‌ترین محدودهٔ خود نگه دارد. هنگامی‌که به نهایت توان موتور نیاز داریم، گیربکس ۱۰ سرعته با حالتی عصبی، بی‌امان تمام نیرو را تحویل می‌دهد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-125-876x535

چهار حالت رانندگی مختلف برای کامارو ZL1 جدید در نظر گرفته شده است که بر تمامی رفتارهای خودرو تأثیر دارند. این حالات عبارت‌اند از سِیر، اسپرت، پیست و برف/یخ. گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم تمامی وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهد و راننده را آزاد می‌گذارد تا با فرمان و ترمز بازی کند اما اگر بازهم می‌خواهید خودتان دنده‌ها را تعویض کرده و از آن لذت ببرید، باید گیربکس شش سرعتهٔ دستی را انتخاب کنید. کمک‌فنرها و دامپرهای الکترومغناطیسی به‌صورت استاندارد در ZL1 ارائه می‌شود. این سیستم با همکاری با سیستم کنترل کشش که گشتاور کاملاً دقیقی را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، عملاً هرگونه انحرافی را از بین می‌برد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-105-876x535

ZL1 جدید همچنین توانست در پیست نوربرگ‌رینگ هم رکوردشکنی کند به‌گونه‌ای که با ثبت زمان ۰۷:۲۹:۶۰ ثانیه یک دور ۲۰ کیلومتری جهنم سبز را طی کرد که ۱۱ ثانیه بهتر از نسل قبلی است. ZL1 خودرویی چهارشانه، باابهت و شگفت‌آور است. گلگیرهای جلوی آن از هر طرف ۱.۵ سانتیمتر عریض‌تر از SS هستند تا رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر را در زیر خود جای دهند. دماغه و کاپوت خودرو نیز با مدیریت آئرودینامیک و همین‌طور توجه به هوا رسانی به موتور و ترمزها طراحی شده است. ZL1 جدید حدود ۲ درصد سطح جلویی کمتری نسبت به نسل قبلی دارد که در کنار ۷۰ اسب بخار قدرت بیشتر در سرعت‌های بالا موجب بهبود عملکرد می‌شود.

2017-chevrolet-camaro-zl1-101-876x535

جنرال موتورز هنوز حداکثر سرعت نسل جدید کامارو ZL1 را اعلام نکرده است اما با توجه به اینکه نسل قبلی به حداکثر سرعت ۲۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کرد انتظار داریم که این مدل توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. رینگ‌های این قلدر آمریکایی ۲۰ اینچی هستند که در جلو با لاستیک‌های ۲۸۵ و در عقب با لاستیک‌های ۳۰۵ پوشیده شده‌اند. یک‌بار دیگر شرکت گودیر تأمین‌کنندهٔ لاستیک‌های ZL1 است و مهندسان این شرکت تایرهای ایگل F1 سوپراسپرت را اختصاصاً برای ZL1 طراحی کرده‌اند.

2017-chevrolet-camaro-zl1-109-876x535

دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی مشابه کامارو Z28 قبلی در ZL1 جدید ارائه نشده‌اند و جنرال موتورز در آن از همان ترمزهای آهنی استفاده کرده است. ترمزهایی که در جلو ۱۵.۴ اینچی با کالیپرهای شش پیسونهٔ برمبو هستند؛ اما حتی با وجود ترمزهای سنگین، استفاده از پلت‌فرم آلفا در ZL1 جدید کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی را نسبت به قبل به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که نسل جدید شورولت کامارو ZL1 در صورت استفاده از گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک ۱۷۹۱ کیلوگرم وزن دارد که هرچند چندان سبک نیست اما سریع‌تر شده است. شورولت می‌گوید نسخهٔ کوپهٔ این خودرو در ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۱.۴ طی می‌کند.

شورولت نمونهٔ کوپهٔ ZL1 جدید را با قیمت ۶۲,۱۳۵ دلار برای فروش عرضه کرده است درحالی‌که نسخهٔ کابریولت آن در بهار سال آینده عرضه می‌گردد؛ اما در مورد نتیجه‌گیری از اولین تجربهٔ رانندگی با کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ باید گفت که باعث تعجب نیست که این خودرو تمامی درخواست‌های راننده را به‌خوبی انجام می‌دهد. خودرویی وحشی و سرکش و درعین‌حال قابل‌کنترل. ZL1 قطعاً یکی از شادی‌های بزرگ برای علاقه‌مندان به خودرو است؛ و درنهایت می‌توان گفت کاملاً عادلانه است که بگوییم شورولت کامارو ZL1 جدید یکی از باارزش‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

2017-chevrolet-camaro-zl1-111-876x535

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro ZL1 2017
ترکیب موتور جلو/محور عقب/۲ در کوپه
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
قیمت پایه ۶۲,۱۳۵ دلار
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی/۱۰ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری ۲.۸۱ متر
طول/ عرض/ ارتفاع ۴.۸۳/۱.۹۰/۱.۳۴ متر
وزن خالص ۱۷۹۱ کیلوگرم
ظرفیت صندوق بار ۲۵۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (تقریبی)
مصرف سوخت ۱۵.۶ لیتر (ترکیبی)

 

منبع: Car&Driver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    آنچه همه خوبان دارند ، تو یکجا داری
    .
    .
    .
    .
    فقط اینکه با قربیلک فرمونش حال نمیکنم☺

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ونوم

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      عکس شماره ی 4 پیشرانش یه حس خوبی میده عجب حس خوبی

      1. Daniel

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        در عجبم که داش علی (شوی نوا) خبری ازش نیست… .

        1. madjid

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          علی نوا طوفانی میاد.
          اگر بیاد 20 تا کامنت میذاره . ( ما لذت میبریم )
          اگر نیاد هیچ چی.

        2. AMG GT

          ۱۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (38 ديدگاه)

          این جمله عالی بود::: درنهایت می‌توان گفت کاملاً عادلانه است که بگوییم شورولت کامارو ZL1 جدید یکی از باارزش‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

        3. ASTON MARTIN

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (13 ديدگاه)

          ولی مصرفش بالاس

    2. Daniel

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      ی جایی خوندم نوشته بود وقتی فورد اولین مدل موستانگ (به معنی اسب) رو زد چند سال بعدش شورولت اولین مدل کامارو برای رقابت تولید کرد که به فرانسوی معنیش میشه شکارچی موستانگ( منظورش نژادی از گرگ بوده که به اسب های وحشی و آزاد حمله ور میشدن).
      اگر حقیقت داشته باشه واقعا برازندس اسمش… .

    3. مجید

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (681 ديدگاه)

      من در عجبم که چرا GM برای این هیولا ترمز سرامیکی نگذاشت؟؟؟؟؟؟؟اما همه این ها به کنار گیربکس 10 سرعته منو به فکر برده!!!!!!!!!!فکرش رو بکن!!!!!!!!!خیلی دلم میخواست بدونم چجوریه تو عمل.

      1. madjid

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        مجید (454 کامنت) = یکی از دوست داشتنی ترین و مثبت ترین کاربران پدال.
        میخوامت رفیق.

        1. Daniel

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          مجید میگم داش مهران نیستش؟؟؟؟

        2. madjid

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          هیچ کس نیست دانیال جان !
          مهران عزیز که جای خود داره.
          فقط چند نفر هستیم که کامنت میذاریم.
          پست سئات لئون رو ببین.
          یک زمانی سر کامنت اول دعوا بود.
          الان بعد از 8 ساعت هیچ کس هیچ کامنتی نذاشته بود.

        3. مجید

          ۱۰ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (681 ديدگاه)

          ارادت رفیق!
          لطف داری

    4. X FIVE M

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (661 ديدگاه)

      قربیلکش خوبه به اتاقش میاد

    5. ارش

      ۱۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      حیف ورود خودرو امریکایی را به منطقه ازاد بسته اند??

  2. رضا

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اندازه رینگ هارو درست نزدید

  3. سامان اذری

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    بازم پدال قاطی کرده
    امروز 5 تا نظر نوشتم هیچ کدوم ثبت نشدن انگار هیچ نظری ننوشتم حتی میرم پنل کاربری اونجا هم خبری نیست:(
    اح

    1. SCUDERIA ITALIA

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      سامان جان ممکنه وقت نشه بیام تو اون صفحه ی ناامن ترین خودروها کامنت های زیبا و خوبت رو بخونم.

      اول میخواستم برای فوت یکی از دوستات در حادثه ی قطار تسلیت بگم.

      ثانیا خواستم بگم در اون صفحه بیشتر قصدم شوخی بود. البته انکار نمیکنم دیدن رقبای ژاپنی و ندیدن آلمانی ها من رو خوشحال کرد.

      شاد باشی

  4. KING

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    مجید جان فداتم اگه تو شهر خودتونی امشب التماس دعا دارم رفیق ………

    1. madjid

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      سلام محمد رضا جان

      1. madjid

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        یک کامنت طولانی برات نوشتم نمیدونم چرا رفت واسه تایید
        تیکه تیکه اش میکنم تا حتما بخونی.

    2. madjid

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      چشم حتما برات دعا میکنم.
      ان شا الله برنامه دارم هر چی زودتر برای زیارت ولی نعمتمون برم.
      این شب ها خیلی مقدس و ارزشمنده.
      حتما برات دعا میکنم.

    3. madjid

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      شما هم برای من دعا کن.
      مشخصه که دلت خیلی پاکه.

      1. KING

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        منم الان نوشتم تایید نشد ….
        فکر کنم پدال کلا با این چیز ها ضده … :-)

        1. madjid

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نه خدا نکنه کینگ جان.
          میدونی پدال از معدود سایت هایی هست که کامنتها برای تایید نمیرن.
          برای اینکه یک وقت خدای نکرده کسی حرف نامربوطی نزنه و برای خودش و سایت مشکلی پیش نیاد بعضی لغت های خاص رو اگر در کامنتت به کار ببری میره واسه تایید. مثلا لغت ” ما در” . امکان نداره شما ازین لغت استفا ه کنی و کامنتت نیاز به تایید پیدا نکنه. به نظر من که خیلی خوبه. هر چند شعور کاربران ماشالله بالاست و خیلی کم پیش میاد کسی حرف نامربوط بزنه.
          ما هم از کلمات خاص استفاده کردیم. درسته حرفامون کاملا مثبت هست.

      2. رامکال

        ۹ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (594 ديدگاه)

        آقا مجید یک دعایی هم برای صاحب عکست بکن که خیلی دوستش دارم واقعا حقش نبود که این اتفاق واسش بیافته.

        1. madjid

          ۹ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ان شالله مایکی جون به زودی خوب میشه.
          خیلی بدم میاد کسی دیگه سراغی ازش نمیگیره.
          قبلا ها تو گوگل تا michael میزدی پیشنهاد اولش همین شوماخر بود.
          الان بعد از michael تا sch هم تایپ میکنم بعد اسم مایکی میاد.

          خیلی شرم آوره…
          انگار قهرمانان هم فراموش میشن…

    4. Daniel

      ۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      کینگ(محمدرضا) ی چند روزیه از دستت دلخورم!!!!!!!!!!!
      چرا 918 رو از کنار اسمت پاک کردی؟؟؟

      1. KING

        ۱۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        فدای تو رفیق نوکرتم هستم ….
        درستش میکنم ….

  5. ASA

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    اولین جایی که از طراحی شورولت خوشم اومده. خیلی کامله واقعا

  6. بنتلی

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    چقد خوبه این…با اینکه از طراحی داخلی موستانگ بیشتر خوشم میاد مخصوصا نسبت ب قربیلک فرمان کامارو ولی ب نظرم طراحی خارجی بسیار خوبی داره…البته طراحی خارجی موستانگ هم عالیه…از نظر فنی هم دیگه بحثی باقی نمیمونه…قیمتش هم مثه همیشه نسبت ب مشخصات فنی اون خیلی مناسبه…درکل نمیشه این سه تا برادرو از هم جدا کرد…کسی ک یکی ازین سه تارو دوس داشته باشه ب احتمال زیاد نمیتونه اون دوتا رو نادیده بگیره…من ک ب شخصه از هر سه اینا خوشم میاد ولی علاقم نسبت ب موستانگ یکم بیشتره

  7. X FIVE M

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حرف نداره

  8. sadegh

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (138 ديدگاه)

    عکسا جون میده واسه بک گراند!!!

  9. حمیدرضا

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    دنده یک 96 کیلومتر خیلی خفنه بابا من همیشه کامارو رو دوست داشتم الان که دیگه دیوونش شدم ولی انصافا مصرف سوختش خیلی بالاست برای مصارف هر روزه خیلی مناسب نیست

  10. Radison

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    ینی وجدانن دیوونه ام کردی!!!! از امشب هرشب خوابتو بینوم…

  11. USA & JAPAN

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    چقدر جلو پنجرش خوشگلهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    اخرت ماشین

  12. فرشاد سجادیان

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عالیه اما همچنان ماستنگ شلبی GT500 سوپراسنک نسل قبل، پرچمش بالاست؛ نسل جدیدش بیاد، غوغا میکنه ?

  13. mori.ca

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    @ Daniel

    Chevy responded to these claims with their typical verve. They released a statement saying, “A Camaro is a small, vicious animal that eats Mustangs.” Years would pass before Chevy finally came clean about the origin of the name “Camaro”–they made it up, and they just thought it sounded cool.

    1. madjid

      ۱۰ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      Thank you very much my friend !

  14. احمد باقری

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزیه. شاهکاریه واسه خودش.

  15. TRX

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (320 ديدگاه)

    دقت کردید چراغ های آمریکایی ها داره چشم بادومی میشه درست برعکس ژاپنیا جدید!
    اون از موستانگ این از کامارو
    خانواده ی جنرال موتور و فورد هم تقریبا همینطورین

  16. Shahin uscars

    ۱۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلطان ??? واقعا لذت بردم معرکست.. ابهتو اخمشو خیلی دوست دارم .. مصرفشم نسبت به قدرت موتور قابل قبوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا