شورلت

اولین تجربه رانندگی با شورولت ترکس 2015

آخرین نسخه شورولت ترکس در سال ۲۰۱۳ توسط جنرال موتورز در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد. این بار کمپانی آمریکایی تصمیم گرفته است تا مدلی دیگر از ترکس را تحت عنوان Trax 2015 و قطعاً با تغییراتی که در آن لحاظ کرده است در بازارهای جهانی عرضه کند.

2015 Chevrolet Trax AWD Euro Spec
۲۰۱۵ Chevrolet Trax AWD Euro Spec
این پست در واقع اولین تجربه رانندگی با این خودرو را برای شما بازگو می‌کند. شورولت ترکس ۲۰۱۵ اصولاً برای بازار اروپا طراحی شده و در حال حاضر در کشورهای مکزیک و کانادا به فروش می‌رسد. به زودی نمونه‌های این خودرو به بازار امریکا خواهد رسید و باید ببینیم وضعیت رقابت کراس آورهای موجود در بازار از کیا سول و میتسوبیشی اوت لندر اسپرت گرفته تا نیسان جوک و ترکس ۲۰۱۵ به کجا خواهد کشید.
به نظر می‌رسد طراحی، برقراری ارتباط و کاربردی بودن کمی بیشتر از پویایی رانندگی برای جنرال موتورز اهمیت داشته است. این شورولت جوان‌پسند در اصل خواهرخوانده بیوک Encore است و شاسی و منبع تغذیه خود را از او قرض گرفته است. قیمت ترکس ۲۰۱۵ حدود ۲۰ هزار دلار است که از مدل بزرگ‌تر Equinox ارزان‌تر بوده و هم‌رده جوک و اوتلندر اسپرت قرار می‌گیرد. بهای این خودرو از قیمت پایه ۲۵ هزار و ۸۵ دلاری بیوک Encore خیلی کمتر است.
2015 Chevrolet Trax AWD Euro Spec
۲۰۱۵ Chevrolet Trax AWD Euro Spec
در ترکس نیز مانند بیوک شما تنها یک انتخاب در مورد پیشرانه خودرو دارید و آن هم یک موتور ۱.۴ لیتر ۴ سیلندر توربو شارژ با سیستم تزریق دریچه‌ای است که می‌تواند گشتاوری معادل ۲۰۰ نیوتن متر را در ۱۸۵۰ دور در دقیقه تولید کنند. زمانی که دور میل‌لنگ به ۴۹۰۰ دور در دقیقه برسد بیشترین توان خودرو معادل ۱۳۸ اسب بخار تولید خواهد شد. در این نقطه صداها کمی آزاردهنده و ناخوشایند می‌شود و ۶۵۰۰ دور در دقیقه خط قرمز ترکس ۲۰۱۵ محسوب می‌گردد.
2015 Chevrolet Trax AWD LT
۲۰۱۵ Chevrolet Trax AWD LT
با این وجود موتور به کار رفته در این خودرو که نمونه آن را در سدان ها و هاچ بک‌ها سبک‌تر نیز شاهد هستیم به اندازه کافی مناسب است ولی توربو شارژ آن کمی مشکل دارد. متأسفانه ۰ تا ۱۰۰ ترکس ۲۰۱۵ در ۹.۲ ثانیه پر می‌شود که نه تنها انتظارات شما را بر آورده نخواهد کرد بلکه برای تنظیمات سریع‌ترین و سبک‌ترین دیفرانسیل جلو شرم‌آور است.
تنها سیستم انتقال موجود ۶ سرعته 6T40 Hydra-Matic است که می‌تواند موقع دنده معکوس مؤثر باشد. کم و زیاد کردن دنده‌ها می‌تواند از طریق سوئیچ قرار گرفته روی سطح کنسول تعویض رخ دهد که محل قرارگیری آن اصلاً مناسب نیست. دیفرانسیل جلوی ترکس ۲۰۱۵ کاملاً استاندارد است و از سیستم تمام چرخ متحرک نیز می‌توان به صورت آپشن استفاده کرد. سیستم AWD باعث اضافه وزن خودرو می‌شود و تقریباً وزن آن را به ۱۵۸۷ کیلوگرم می‌رساند.
2015 Chevrolet Trax AWD Euro Spec
۲۰۱۵ Chevrolet Trax AWD Euro Spec
شاید همان‌طور که انتظار دارید سیستم هدایت و فرمان پذیری ترکس سفت باشد. با این وجود سیستم هدایت الکتریکی آن به کمک شما می‌آید و نه تنها بازخورد خوبی دارد بلکه باعث می‌شود رانندگی با این SUV کراس آور کوچک در جاده‌های پر دست و انداز و مارپیچ خیلی هم سخت نباشد. مسلماً ترکس با هدف این موضوع طراحی شده است که راننده و مسافرانش را به سادگی و سلامت آر نقطه A به نقطه B منتقل کند.
2015 Chevrolet Trax LTZ Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Trax LTZ Interior
احتمالاً سرنشینان خودرو از فضای داخلی آن ابراز رضایت خواهند کرد. اندازه ترکس کوچک بوده و از نوک آن تا انتهای خودرو ۴.۲۸ متر است. اما ارتفاع آن برابر ۱.۶۷ و پهنای آن ۱.۷۸ متر خواهد بود. در نتیجه فضای کابین آن کاملاً جادار و کافی خواهد بود و ۴ سرنشین داخل آن می‌توانند احساس خوبی داشته باشند.
فضای صندوق در حالت استاندارد برابر ۵۲۹ لیتر و در حالتی که تمامی صندلی‌ها خوابیده باشد تا ۱۳۷۰ لیتر افزایش می‌یابد. طراحی ظاهری آن نیز همچنان خوب است و به یک دوبین نمایش عقب خودرو مجهز شده است.
2015 Chevrolet Trax LTZ Interior
۲۰۱۵ Chevrolet Trax Interior
مسافران داخل خودرو می‌توانند از تمامی امکانات ارتباطی و اطلاعاتی استفاده کنند. بسته به نوع تریم، از تجهیزات ارتباطی داخل ترکس ۲۰۱۵ می‌توان به شبکه 4G LTE، پورت‌های USB، سیستم MyLink با صفحه نمایش بزرگ و سرویس Siri اشاره کرد. امکانات داخلی خودرو فضای ذخیره را چند برابر می‌کند.
فهرست تجهیزات استاندارد و آپشن های این خودرو نیز شگفت‌آور است اما یکی مشکلات آن بحث سبک طراحی یا همان استایل است. در خودروی آزمایش ما فضای داخلی کابین مملو از رنگ طوسی و پلاستیک‌های سفت و سخت بود. اما یادمان باشد این یک شورولت است که هر طور شده باید خود را از بیوک جدا کند. به نظر می‌رسد این وضعیت داخلی در آینده مشکل‌ساز شود. ولی جای شکرش باقیست که کابین ترکس از کابین بچگانه نیسان جوک خیلی بهتر است ولی در مقابل کیا سول جدید حرفی برای گفتن ندارد.
2015 Chevrolet Trax
۲۰۱۵ Chevrolet Trax
ترکس ۲۰۱۵ در تریم های LS، LT و LTZ عرضه می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم قیمت این خودرو از ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود. در کل ترکس خودروی راحتی است ولی نمی‌تواند رقبایی چون نیسان و کیا را کنار بزند. با این وجود از نظر قیمت و موارد دیگر به نظر می‌رسد که باید شاهد فروش مناسب این کراس آور امریکایی باشیم.
در پایان بد نیست ضمن بررسی جدول مشخصات این خودرو نظرات خود را نیز اعلام کنید.

مشخصات فنی:

بدنه:

  • موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۵ درب واگن، ۵ نفره
  • ابعاد: ۴.۲۸ متر طول، ۱.۷۸ متر عرض، ۱.۶۷ متر ارتفاع، ۲.۵۶ متر فاصله محورهای جلو تا عقب

قیمت:

  • مدل پایه: ۱۹۵۰۰ دلار

قوای محرکه:

  • پیشرانه: موتور چهار سیلندر ۱۳۶۴ سی سی ۱۶ سوپاپ سرسیلندر و بلوک آلومینیومی
  • قدرت: ۱۳۸ اسب بخار در ۴۹۰۰ دور بر دقیقه
  • گشتاور: ۲۰۰ نیوتن متر در ۱۸۵۰ دور بر دقیقه
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک

قابلیت‌ها:

  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۹.۲ ثانیه
  • شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۳۴ ثانیه
  • طی مسیر ۴۰۰ متر: ۱۷ ثانیه
  • نهایت سرعت: ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت (EPA):

  • شهر: ۹.۰۵ لیتر در صد کیلومتر
  • بزرگراه: ۶.۹۲ لیتر در صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

غفاری

غفاری، مهندس مکانیک و علاقه مند دنیای خودرو، مترجم و نویسنده مجله پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. un4given

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (234 ديدگاه)

    دم شوی گرم چه قیمت خوبی داده !
    ولی خوب با اینکه از طراحیش خوشم اومده ولی موتور ضعیفی داره بازم نسبت به ابعادش .
    ولی سگش به هم نوعهای کره ایش شرف داره .

    1. matin

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      این ماشینه 2015 هست ولی طراحیش مثل ماشینای 2010 هست

  2. رضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    اونجاش که نوشته شتاب9.2 ثانیه اون شرم آوره!!!!
    یاد ماشینای داخلی افتادم با شتابهای زیر 3 ثانیشون!

  3. شاهین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (4713 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی همونجوری که نویسنده ی عزیز اشاره کرده،رقبای قوی ای داره.یه نکته هم بگم،به نظر من نباید توی خودروهای نسبتا ارزون قیمت و غیر اسپرت توربوشارژر و سوپرشارژر بکار برده بشه،چون هزینه ی نگهداری و تعمیراتیشون بالا میره.(البته من در جایگاهی نیستم که این به این حرفم عمل بشه ولی خب نظرمو گفتم)

  4. سجاد

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    “نمیتواند رقبایی چون نیسان و کیا را کنار بزند”
    باور کنید دلم واسه ترکس گرفت با تمام وجود داره واسه خوشحال کردن مردم کشورش تلاش میکنه با حداقل قیمت! اونوقت تازه باید بیاد تو کشور خودش با چندتا ماشینه غریبه هم بجنگه و تو نمایندگی ها با کلی ذوق و شوق تو چشم مشتری ها نگاه کنه که شاید بهش لبخند بزنن … چند وقت پیش با داییم واسه خرید ماشین رفتیم نمایندگی ایرانخودرو با پررویی میگفتن ماشین نداریم پیش فروش هم نمیکنیم تا دستورالعمل جدید بیاد نمایندگی سایپا هم 4 تا پراید دم در داشت که برچسب21 ملیونی خورده بودن مسئول اونجا میگفت قبلا فروخته شدن و اگه اونا رو 23 بدیم باز هم تو 1ساعت فروش میرن…. آخه تا کی؟

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود . تا وقتی ما ساکت باشیم .

    2. رضا

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      سجاد لایک
      درباره شورولت قشنگ نوشتی

  5. sadegh

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    بچه ها اینم تاریخچه شورلت هستش، اگه دوست داشتید مطالعه کنید، چون زیاد بود اینجا ننوشتمش

    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA

  6. meysam

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    تا وقتی که سرمون به سنگ بخوره سجاد. هنوز نخورده.

  7. زیگما

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    خیلی دیر وارد امریکا شد
    درست مثل کروز هاچ بک که جی ام از نفروختنش در امریکا پشیمونه.
    کیا سول هم mpv شهری است و در کلاس این قرار نمیگیرد.

    1. شاهین

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (4713 ديدگاه)

      زیگما جان یه سوال داشتم
      به نظرت میشه BMW سری 6 رو با جنسیس کوپه و کامارو مقایسه کرد؟ اصلا اینا با هم وجه اشتراکی دارن؟ ممنون میشم اگه توضیح بدی.

      1. زیگما

        ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        نه
        ب ام و سری شش دو درب یک ماشین لوکس و با قیمت بسیار بالای 75 هزار دلاره. در صورتی که کامارو و جنسیس 25 هزار تا هستن!
        لاکچری رو با معمولی مقایسه نمیکنن.
        در مقایسه چند چیز رو باید در نظر گرفت
        بدنه و کلاس و سایز ماشین ها باید مشابه باشن
        دیفرانسیل عقب و یا جلو بودن گاهی در مقایسه ها منظور میشن
        معمولی یا لاکچری یا اسپرت یا ماسل بودن خودرو هم باید در نظر گرفته بشه.
        ب ام سری شش اولا لوکس هست ولی اون دو تا نیستند
        سری شش Grand tourer حساب میشه ولی اونا Grand tourer نیستند
        و…
        حتی خیلی ها جنسیس رو با ماسل کار هایی مثل کامارو و موستانگ هم مقایسه نمیکنن. چون بنظرشون ماسل کار بحث جداست.

        1. شاهین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          ممنون داداش.به نظر من تا حد زیادی این بحث مقایسه سلیقه ای شده هر چند البته کلیات مشخصی این وسط وجود داره.به این خاطر اینو پرسیدم چون این مقایسه رو انجام دادن و مبناشون هم فکر کنم قدرت تقریبا نزدیکشون بوده.البته نظر شما رو بیشتر قبول دارم.ارادتمندم.

        2. زیگما

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (3058 ديدگاه)

          شاید هدف از مقایسشون فقط مقایسه قدرت بوده و بقیه چیز ها رو مقایسه نکردن.

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . شاهین جان اگر منظورت مقاله ی مجله ماشینه باید

          بگم مقالش درسته .

          اگر قرار باشه یک ماشین لوکس با یک ماشین معمولی با

          همان مشخصات فنی مقایسه بشه و امکانات و کیقیت کابین

          مطرح نباشه ، اشکالی نداره .

          مثل مقایسه ی افرود بنز جی کلاس با لندکروز .

        4. شاهین

          ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
          سوابق: (4713 ديدگاه)

          بله میلاد جان مجله ماشین رو میگم.البته کامل نخوندمش ولی عکساشو که دیدم خیلی تعجب کردم.
          میلاد جون این مقایسه کردن هم مثل طراحی و زیبایی نسبی شده!

  8. ROLSE ROISE

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خیلی باحاله!!!!!!!!

    ای کاش تحریم برداشته شود و ازاینا تو ایران بیاد!!!!!!!!!

    1. matin

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
      سوابق: (230 ديدگاه)

      وایسا تا بیاد

  9. Metalhead

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1674 ديدگاه)

    طراحی عقبش زیبا نیست ، جولوش هم عین ایسوزو میمونه

  10. مجتبی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    شتاب 9 که بهتر از شتاب 11 هیوندای توسانه
    تازه توسان با موتور 2.4 شتابش بالای 10 هست

  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    مصرف سوخت و قیمتش خیلی عالیه.واقعا شولت تو این دو زمینه خیلی خوب عمل میکنه

  12. امید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (1320 ديدگاه)

    دوس داشتنیه

  13. HUMMER BLACKWOOD

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شورلوت و موتور کوچیک . کی فکر می کرد. طراحی داخلیش خوبه و نیمرخ قشنگی داره اما فکرنکم تو کشور خودش فروش داشته باشه

  14. محمد

    ۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا معرکه است .خوشم میاد همه جوره عالیه ، شرکتش از خوب تا عالی تولید می کنه ، خوش به حال مردم کشورش ، تولیدات کشورش بد نداره ، دمشون گرم ، باعث افتخار همه دنیا هستن ، به اینا میگن خودروساز.

  15. علی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تفاوت بین ls-lt-ltz تو چیه؟
    چند جا خوندم تو امارات موتور 1.8 داره.راسته؟

  16. reza

    ۲ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام به دوستان عزیز ماشین عالیه تو کره مونتاژ میشه قدرت و سرعتش حرف نداره طراحیشم که معلو م چیه موتور هم جنرال موتور من یکی ازش دارم مدل ۲۰۱۴ دو دفرانسیلشو با قدرت ۱۴۰ps کسی سوال داشت در خدمتم در اروپا هم هستم مرسی

  17. Sajjad.a8

    ۶ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    انصافا همینکه سرعت کمی داره، خودش یه حسنه، فقط شتابش مشکله
    ما ایرانیا با جاده هامون ۱۵۰ تا زیاده

  18. Nimosh

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میگن مجوز واردات این خوردو رو دولت داده! درسته؟؟ پلاک شده تا حالا؟؟

  19. ضیا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من خودمدتراکس دارم و تا سرعت ۱۸۷ کیلومتر در ساعت باهاش رفتم اگه جادش بهتر بود بیشتر هم میتونستم برم .آقایی که مشخصات مینویسی دقت بیشتری بکن حداثر سرعت ۱۷۷!!!! اگه میخوای هم عکس از کیلومتر گرفتم برات میفرستم

  20. ضیا

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من ماشینمو (تراکس) از امارات آوردم منطقه آزاد اروند و موتورش ۱۸۰۰ توربوشارژ هستش

  21. امیر

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من مدل 2015ارس دارم خیلی عالیه رانندگی حرف نداره کم مصرف پرشتاب هست تو سان و اسپورتیج حریف این شورولت خوشگل نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا