در آزمونهای تصادف IIHS ، چلنجر در پس کامارو و موستانگ قرار گرفت
اگرچه سه خودروی عضلانی دیترویتی یعنی شورلت کامارو، فورد موستانگ و دوج چلنجر درزمینهٔ عملکرد حرفهای زیادی برای گفتن دارند اما هیچیک از آنها نتوانستند در آزمون ایمنی IIHS امتیاز بالایی کسب کنند. مدل ۲۰۱۶ کامارو، موستانگ و چلنجر هیچکدام موفق به کسب رتبهٔ ایمنی بالا در آزمون تصادف نشدند و در این میان چلنجر بدترین عملکرد را داشت.
ازآنجاییکه این سه خودرو بیشترین فروش را در کلاس خود دارند، مهندسین IIHS تصمیم به ارزیابی ایمنی آنها با موتور V8 گرفتند.
کامارو و موستانگ با توجه به نداشتن سیستم پیشگیری از تصادف روبرو، در ردهٔ ایمنی متوسط قرار گرفتند و برای مقاومت سقف نیز رتبهٔ پایین را به خود اختصاص دادند. این در حالی است با توجه به آزمون IIHS، دوج چلنجر بیشترین نیاز به بهبود و تجدیدنظر در ایمنی را دارد.
در آزمون برخورد از جلو با موانع باریک که نشان میدهد زمانی که یک خودرو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت با یک درخت یا تیر برخورد میکند چه اتفاقی روی میدهد، کامارو امتیاز خوب، موستانگ رتبهٔ قابلقبول و چلنجر امتیاز پایین را کسب نمود. موستانگ در آزمون مقاومت سقف امتیاز خوب و دو خودروی دیگر رتبهٔ قابلقبول را دریافت کردند و در برخورد از روبرو با موانع متوسط (موانعی که نیمی از عرض یک خودرو را پوشش میدهند) نیز هر سه امتیاز خوب را کسب کردند.
Adrian Lund رئیس IIHS دراینباره میگوید:
با توجه به اینکه خودروهای اسپرت نرخ تصادف بالایی دارند، ارائهٔ بهترین حفاظت از سرنشینان در تصادفات در آنها بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد:
موستانگ فقط یک امتیاز خوب دیگر نیاز داشت تا رتبهٔ سطح ایمنی بالا را کسب کند و همچنین اتاق کامارو بهطوری طراحیشده است که مقاومت خوبی در برخورد از روبرو با موانع کمعرض (موانعی که ۱/۴ از عرض یک خودرو را پوشش میدهند) دارد و این خبر خوبی برای رانندگان کامارو است».
دوج چلنجر قدیمیتر از دو خودروی دیگر است و همچنان بر روی همان پلتفرم سال ۲۰۰۸ ساخته میشود. Lund بر این اساس میگوید:
در تصادف از روبرو با موانع کمعرض، چرخ جلوی چلنجر به داخل اتاق نفوذ کرده و موجب گیرکردن و تغییر شکل مچ پای آدمک درون خودرو شد. گیرکردن درون خودروی مورد آزمون بسیار نادر است و تنها پنج بار در آزمونهای برخورد از جلو با موانع کمعرض رخداده است.
با توجه به نتایج آزمونهای تصادف IIHS، نسل ششم شورلت کامارو و فورد موستانگ ازلحاظ ایمنی در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارند اما اوضاع ایمنی چلنجر وخیم است و دوج باید هرچه سریعتر به فکر ساخت و معرفی نسل جدید آن باشد.
[دانلود ویدئو] منبع: caranddriver
sajjad
۶ خرداد ۱۳۹۵البته تست های IIHS نسبت تست های ایمنی دیگر بسیار سخت گیرانه ترن و شاید اگر این خودرو ها جای دیگری تست میشدن امتیاز بهتری میگرفتن. خوش بحالشون که که صد تا شرکت اینچنینی بر ماشین های بازارشون نظارت میکنن
GT
۶ خرداد ۱۳۹۵آره دیگه چون ایمنیشون پایینه باید تستای آسون تری میگرفتن که امتیازشون بالاتر باشه : |
چه استدلالی.داداش با 64 کیلومتر در ساعت تو هرجای دنیا با اینا تصادف کنی همینجوری داغون میشن دیگه قرار نیس مبنا به این باشه که کی سخت میگیره کی نمیگیره.مهم اینه که مشخص شده که این ماشینا ایمنی لازم و درست حسابی ندارن نه چیز دیگه
Das Beste Oder Nichts
۶ خرداد ۱۳۹۵حرفت بیراه نیست. اما به نظر من ایمنی مهم ترین فاکتوره .از پرفرمنس بینهایت مهم تره. پدرم کاماروی مدل 1975داشت. 30 سال استفاده کردیم. خوشبختانه پدرم خیلی اهل قانونه. هیچ وقت از موتور v8 یا 200 اسب بخار این ماشین استفاده نکردیم. همیشه زیر 120 تا تو جاده میرفتیم با وجود این که تا 220 راحت کشش داشت. اما وقتی قدر این ماشین رو دونستیم که به خاطر بی دقتی طرف مقابل تو جاده شاخ به شاخ به یک سمند خوردیم. سمند که کاملا له شد. متاسفانه از 4 سرنشینش 3 تا قربانی اشتباه رانندشون شدن و جونشون رو از دست دادن ولی تو ماشین ما فقط من چون ریزه میزه بودم به جلو پرت شدم و دستم شکست… فقط همین… ماشین هم فقط سپر جلوش ترک برداشت و کاپوتش خم شد. خوشبختانه روشن شد و با همون ماشین تونستیم یک نفرشونو برسونیم بیمارستان!
دوستان همیشه سعی کنید ایمن ترین ماشین رو انتخاب کنین به سرعت شتاب یا ظاهر ماشین اصلا فکر نکنین. جونتون از همه چی مهم تره.
فورد
۶ خرداد ۱۳۹۵در کل ادمای باحالی هستیم تو اینجا میریم پراید حلبی و میخریم بعدش میایم اینجا درباره ایمنی خودرو های روز نظر میدیم میگیم نه بدرد نمیخوره .
Developer
۶ خرداد ۱۳۹۵این چه حرفیه میزنین ؟؟ یعنی هر کی (به خاطر یه سری تبعیض ها تو مملکت) پراید داره حق نداره در مورد خودروهای دیگه نظر بده ؟؟ واقعا که طرز فکر جهان سومی بودن رو به وضوح میشه دید !
Carbonado Aventador
۶ خرداد ۱۳۹۵جناب GT
ایکاش ما یاد میگرفتیم درمورد چیزی که نمیدونیم نظر چرت و پرت ننویسیم…
این تستی که میگیرن و تو تو عکس میبینی تا ستون ماشین جمع شده
ماشین رو با سرعت 64 تا از یه گوشه میزنن به دیوار بتونی!
یعنی مستقیم از جلو نمیزنن!
اگه مستقیم از جلو بزنن من بهت قول میدم تا وسط های کاپوت هم جمع نمیشه چه برسه تا ستون!
الان تو همین عکس که چلنجر رو بعد از تصادف نشون داده , اگه از اون طرف ماشین عکس بگیرن کاملا صاف و سالمه!
خلاصش این نوع تصادف ها که یه گوشه از ماشین رو میکبونن به مانع بتونی سخت ترین نوع تست تصادف هست!
یه ماشینی تو این تست قبول بشه یعنی دیگه خیال رانندش جمعه که تو تصادف نمیمیره!
GT
۶ خرداد ۱۳۹۵آها یعنی موقع تصادف اصلا یه درصدم امکان نداره ماشین از گوشه تصادف کنه.خیلی ممنون کاملا توجیه شدم??
قرار نیست که همیشه تصادف شاخ به شاخ باشه.اتفاقا این نوع تصادفات خیلی بیشتر رخ میده
Carbonado Aventador
۷ خرداد ۱۳۹۵خب عزیز من
این ماشینا کیسه هوای پرده ای و جانبی و زانویی و جلو داره…
یعنی موقع تصادف راننده اصا بهش صدمه انچنانی وارد نمیشه!!!!
تصادف از جلو اکثر تصادف هارو تشکیل میده!!!!
حتی بعد این همه حرف بازم نفهمیدی من چی میگم یا نمیخوای بفهمی!!!!
میگم گوشه ی جلوی ماشین رو میزنن تو دیوار…تو میگی تصادف از بغل!
من چی میگم , فکر تو تو کجا سیر میکنه!!!
GT
۷ خرداد ۱۳۹۵اصلا تو حرفای من کلمه ای در مورد بغل ماشین دیده میشه؟؟؟؟؟:|
چرا حرف تو دهن آدم میذارید؟؟
احمد باقری
۶ خرداد ۱۳۹۵خیلی خوبه که پشت سر هم و بر روی ماشینهای مختلف و نسلهای مختلف، این آزمون انجام میشه تا همیشه شرکتهای خودروسازی، حواسشون جمع باشه و ماشینهای ایمن تری تولید کنن.
peyman.german
۶ خرداد ۱۳۹۵میگم این ماشینارو بعد تصادف نمیدن به ما که درستش کنیم برا خودمون؟
احسان(احسان سابق)
۶ خرداد ۱۳۹۵اگر ایران بود همینا رو مینداختن پشت کامیون میدادن دست مشتری
REZA
۶ خرداد ۱۳۹۵داداش اگه بخوای اینارو تعمیر کنی باید یه 70 80 میلیونی واسه هر کدومشون کنار بزاری چون هیچی از قسمت جلوشون نمونده-یه مازراتی تصادف کرده بود یکم گلگیرش و سپرش و گوشه های کاپوتش آسیب دیده بود حدود 100 میلیون خسارت برآورد کرده بودند.
edris
۴ تیر ۱۳۹۵داداش این لاشه ماشینا رو خود کمپانی میبره چند سال روش تحقیق میکنن ببینن کجای ماشین خوب عمل کرده و کجاش ایمنی کافی رو نداشته واسه همین سال به سال پیشرفت میکنن
germany
۶ خرداد ۱۳۹۵اینم از ماشینهای امریکایی
ali
۶ خرداد ۱۳۹۵ماشینهای امریکایی انقدر پیش طرفداراشون عزیز اند که
این تستها هیچ براشون مهم نیست
نوید جهرمی
۶ خرداد ۱۳۹۵درد و بلاشون تو سر این خودروسازای داخلی.
ATS
۶ خرداد ۱۳۹۵تو اون تست ماشینای کوچیک هند که کویید اینا بودن ایمنی بیشتری از اینا داشتن D:?
ali
۶ خرداد ۱۳۹۵راس میگی؟؟؟ عجب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهنام طیبی
۶ خرداد ۱۳۹۵ایران خودرو و سایپا اگه غیرت داشته باشن که ندارن یک مقداری یاد بگیرید و به ملت ارزش قائل باشید
ali
۶ خرداد ۱۳۹۵فعلا فورد موستانگ با تمام بدیهاش که اصلا من و دوستان عشق امریکایی قبول نداریم
پرفروش ترین کوپه جهانه
یاسین
۷ خرداد ۱۳۹۵سلام و عرض بامداد بخیری به همگی.منم به شک افتادم که تست اینا با تست اون مطلب که توی هند بود،چه فرقی داره مگه.نمی دونم فک کنم اونا از رودرو با مانعِ پوشش کامل تست می کردن.بگذریم!من فک می کردم این اندامی خودروها می بایستی سفت و سخت تر از این حرفا باشن!که میشه گفت دوج که دیگه واقعا سهل انگاری کرده،که جالب اینجاست نیروی پلیس از دوج چارجر استفاده می کنه اگه درست گفته باشم!و بهتر نبود از چارجر تست می گرفتن! در آخر جای پونتیاک جی تی اُ هم خالیه!و ممنون از مطلب گرانقدرتون جناب دستگردی!
Cadillac
۷ خرداد ۱۳۹۵ای برادران.در تست تصادف اون ماشین های هندی نصف ماشین با مانع برخورد میکنه. ولی در اینجا یک چهارم ماشین . برخورد میکنه. و همچنین اگر به ویدئو های بعضی ماشین هایی که هم در iihs و euro necap تست میشن . هنگامی که در iihs کم میگیرن در euro ncap پنج ستاره میگرن.پس بدون اطلاعات کامل نگین که ماشین های آمریکایی از ماشین های هندی بدترن
ساسان
۹ خرداد ۱۳۹۵متاسفانه بعضی از دوستان هیچی از خودرو نمیدونن فقط حرف میزنن. حتی در مورد تست آلودگی تو آمریکا خیلی سخت گیرانه تر از اروپاست چه برسه به تست ایمنی. برای نمونه فولکس واگن میزان آلودگیش حتی بدون استفاده از اون نرم افزار تقلب برای اروپا و منجمله آلمان قابل قبول بود اما برای آمریکا مساله فرق میکرد و مجبور بود که از نرم افزار تقلب استفاده کنه تا بتونه خودروهاش رو به آمریکا صادر کنه. اما تو اروپا مشکلی نداشت و این نرم افزار بیشتر برای خودروهای صادرشده به آمریکا بود. که آخر سر هم فهمیدن و ضرر زیادی رو متحمل شد. پس انقدر نگید آلمان چون واقعا نسبت به آمریکا هیچی نیست