همانطور که فورد قصد بازگرداندن اسیووی آفرود محور برانکو را دارد و جیپ هم بهتازگی با نسل جدید رانگلر حضور خود را در این بخش قدرتمندتر از گذشته نموده است، شورلت هم قصد بازگرداندن یکی از مدلهای نمادین خود یعنی بلیزر را دارد. این نام پرآوازه از سال ۲۰۰۵ از سبد محصولات شورلت کنار رفت اما حالا تصاویر جاسوسی جدیدی نشان میدهند که تنها چند ماه دیگر بلیزر بازخواهد گشت.
یک دستگاه پروتوتایپ از بلیزر جدید در نزدیکی مقر جنرال موتورز در میشیگان در حال آزمایش دیده شده است. برای پنهان کردن طراحی این خودرو از پوششهای استتاری زیادی استفاده شده است اما بازهم میتوان ویژگیهایی از آنرا تشخیص داد. یکی از این ویژگیها، استایل جعبهای شکل بلیزر جدید است که نشان میدهد این ماشین همچنان نمای سنتی خود را حفظ کرده است.
از سوی دیگر اما بلیزر جدید برخلاف گذشته که یک اسیووی آفرود محور سرسخت بود، حالا به یک کراساوور میان سایز تبدیل شده که روی پلتفرم مشترکی با جیامسی آکادیا و کادیلاک XT5 ساخته شده است. همچنین پروتوتایپ این خودرو نیز ارتفاع چندان زیادی از سطح زمین ندارد که این موضوع نشان میدهد بلیزر حداقل در این تیپ تواناییهای آفرودی در حد فورد برانکو و جیپ رانگلر نخواهد داشت.
در پروتوتایپ بلیزر، چراغهای عقب، جلوپنجره و بخشی از داخل خودرو به نظر آمادهٔ تولید میرسند اما متأسفانه به دلیل پوششهای استتاری سنگین، بسیاری از ویژگیهای داخلی و خارجی آن قابلمشاهده نیست. انتظار میرود شورلت برای بلیزر جدید دو پیشرانهٔ مختلف را ارائه کند. موتور پایه از نوع ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است درحالیکه موتور قدرتمندتر نیز یک واحد ۳.۶ لیتری V6 خواهد بود که در کنار یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک قرار میگیرد.
احتمالاً شورلت بلیزر جدید صرفاً بهصورت پنجنفره با دو ردیف صندلی تولید خواهد شد. این خودرو بهطور مستقیم با کراساوورهای میان سایزی چون فورد اج و نیسان مورانو به رقابت خواهد پرداخت. انتظار میرود بتوانیم بلیزر جدید را تا پیش از پایان امسال ببینیم. بهاحتمالزیاد این اتفاق در نمایشگاه لسآنجلس روی خواهد داد.
مزدک
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷دمشون گرم که نام بلیزر رو زنده کردن
Reza.M
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷این چیه…بلیزر باید یه غول افرودر باشه نه ی کراس اور سوسول کم مصرف..
میثم
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷سلام
اون ابهت کجا این کجا
سامان اذری
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷به نظرم بعضی اسم ها خیلی بزرگن
و باس رو یه ماشین درست و حسابی گذاشته بشن
مثل تویوتا که کلی وسواس به خرج داد به خاطر نام سوپرا که اون ماشین لیاقت نام سوپرا رو داشته باشه
ولی میتسوبیشی رسما *** به نام لنسر و اکلیپس که اومد اسمشونو گذاشت رو کراس اوور
الانم بلیزر اون بلا سرش میاد
F۲۲RAPTOR
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷بلیزر باید رو پلتفرم کلورادو امریکا شکل میگرفت
تا یه اس یو وی باشه نه کراس اوور
تورج
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷برخلاف نوشته متن، شکل و شمایل ماشین به استایل جعبه ای نمی خوره. به قول آقا میثم اون ابهت کجا و این کجا.
Elmiraj
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷یک بلیزر واقعی باید رو پلتفرم هامر h1 سوار شه نه کادیلاک XT5 نازک نارنجی …..!!!!!!