اولین تصاویر جاسوسی شورولت کوروت موتور وسط مدل ۲۰۱۹
۲۵ شهریور ۱۳۹۵
۳۷ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
رؤیا بالاخره به واقعیت پیوست! پس از سالها بحث و گمانه زنی، عکاسان جاسوسی موفق شدند اولین تصاویر شورولت کوروت موتور وسط مدل ۲۰۱۹ را در حال تست و آزمایش در ایالت میشیگان شکار کنند. ما تصاویری از این کوروت بینظیر را در بدنه C۷ دیدهایم، ولی این اولین باری است که تصاویری از این خودرو با طراحی بدنه جدید و زیبا و موتور وسط آن منتشر میشود.
این پروژه که از آن با نام امپراطور یاد میشود، طبق گزارش روزنامهٔ دیترویت نیوز، ابرخودروی اسپرت نمادین شورولت را در جایگاهی قرار خواهد داد تا با ابرخودروهای اروپایی و همچنین فورد جی تی رقابت کند. در گزارش این روزنامه آمده که یک کوروت موتور جلو نیز چند سال پس از معرفی این ابرخودرو وارد بازار خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که این کوروت موتور وسط چه مشخصاتی خواهد داشت، ولی ما انتظار داریم مواردی مانند تمرکز بالا روی بحث کاهش وزن، آیرودینامیک و استفاده از مواد اولیهای مانند فیبر کربن در این خودرو دیده شود. در مورد موتور آن نیز بحثهای فراوانی وجود دارد، ولی احتمالاً شورولت در این ابرخودروی خود از یک موتور V۶، یا یک موتور معمولتر V۸ استفاده کند. جنرال موتورز همچنین یک گیربکس ۱۰ دنده اتوماتیک با همکاری فورد طراحی کرده و در حال حاضر در توپخانه خود دارد، گفته میشود آنها از این گیربکس برای اولین بار در شورولت کامارو ZL۱ استفاده خواهند کرد.
طبق گزارشها، کار طراحی و توسعه یک کوروت موتور وسط تقریباً از یک دهه پیش آغاز شد، ولی به دلیل ورشکستگی جنرال موتورز در سال ۲۰۰۹ ادامه آن به تأخیر افتاده بود. با شرایط مالی بهبود یافته جنرال موتورز، اکنون انتظار میرود شورولت کوروت موتور وسط در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شود. منبع: autoblog
حالا که شرایط مالی جی ام خوبه منتظر اون روزم که باز پونتیاک و الدزموبیل رو جی ام برگردونه البته ترنس ام پونتیاک رو یه شرکت امریکایی تولید کرده با اجازه ی جی ام اما منتظرم خود جی ام اون کار رو بکنه
مطمعن باشید شورولت کوروت رو موتور وسط تولید نمیکنه اگر هم زمانی این کار رو کرد با دست خودش کوروت رو به کشتن داده ببینید سال 1955 فورد تاندربرد رو برای رقابت با کوروت داد بازار و تاندربرد نابود کرد کوروت رو و از لحاظ فروش بسیار بالاتر بود اما فورد در یک اشتباه تاریخی تاندر برد رو از یه کوپه 2 نفره به یک کوپه 4 نفره تبدیل کرد و همین باعث نابودی تاندربرد شد حالا اگه همون کار رو شورولت بکنه صد در صد به ضرر کوروت تموم میشه چون کوروت یه ماشین سنتی امریکایی با خصوصیات خاص امریکن کارز هست و اگه سبک اروپایی درستش کنند واقعا لطمه به کوروت میخوره مثل این میمونه که کامارو به صورت 4 چرخ متحرک ساخته شه یا موستانگ دفرنسیال جلو بشه
درست دوست عزیز. من گفتم برگ برنده. نگفتم تنها خوبیش اینه که قسمت کم و اصالت داره. کوروت خیلی خصوصیات خوب داره. ولی این 2 تا برجسته تره. خبر خوب اینه که نسخه ی موتور وسط جایگزین موتور جلو نمیشه.
اصلا ساخت کوروت موتور وسط به اصول و کارکتر برند کوروت آسیب جدی میزنه . وایپر که توقف تولید شد اگه کوروت هم موتور وسط بشه تنها خودروی با اسم و رسم دار که هنوز داره رو موتور جلو کار میکنه آستون مارتینه که اونهم داره با همکاری ردبول موتور وسط میزنه. بدبخت شدیم رفت .
آخه موتور وسط بهترین جایگاه برای هندلینگ و تعادله. همه میدونن موتور عقب حتی از موتور جلو هم بدتر فرمون میگیره و در پیچ ها مثل گرز پرتاب میشه و نمیتونه خوب عکس العمل داشته باشه. به قول یکی از مجلات “موتور وسط جزئی از ماشینه. موتور جلو روی ماشینه. ولی موتور عقب از ماشین آویزونه ! “با این حال پورشه در ظرف 60 سال 911 رو اینقدر با فناوری تکامل داده که پشت خیلی موتور وسط ها رو به خاک میرسونه. اصالتش هم حفظ شده. کاش شورلت هم از پورشه الهام میگرفت و سریع خودشو با موتور وسط کردن کوروت راحت نمیکرد. من عاشق همون کوروت موتور جلو هستم. دلم میخواد GM همیشه به اصول خودش پایبند باشه.
داش مجید حرفهات درسته اما نکته این هست که کاراکتر ماشین امریکایی با بقیه فرق داره و اون چیزی که از نظر طرفدار یه پورشه ممکنه بد باشه واسه امریکایی بازها اون خوبه یه کاراکتر معروف امریکاییها که بقیه اون رو بد میدونند در رفتن پشت ماشین امریکایی ها هست چون جلوشون سنگینه و عقبشون سبک برا همین اگه سر پیچ گاز بدی پشت ماشین دریفت میزنه و امریکایی بازها عاشق همین نکته هسته اما یه المانی باز شاید بگه این بده
علی جان قراره تولید بکنه،البته فک کنم مدل فعلیش هم تا 2021تولید میشه.چن سال بعد تولید کوروت موتور وسط،دوباره نسل جدید کوروت موتور جلو تولید میشه. البته منم دوس ندارم کوروت موتور وسط بشه ولی خب یه واقعیته ک موتور وسط ها کارایی و هندلینگ بهتری دارن البته همین الانشم کوروت خودروی فوق العاده ای هس. حتی استون مارتین هم داره سمت خودروهای موتور وسط میره.
على جان داداش این کوروت در کنار کوروت موتور جلو تولید میشه داداش. این نسل فعلى کوروت یعنى همین موتور جلو ها تا 2021 تولید میشه و در کنارش این هم تولید میشه. و البته مدل ZR1 همین اسطوره هم اواخر سال دیگه میاد به بازار. و موتور وسط اون ۲ سال دیگه میبینیمش. اتفاقا خیلى خوبه که شورولت یه خودرو رده بالا مثل فورد جى تى در کنار کوروت موتور جلو داشته باشه. این طورى طیف قیمتى خودرو هاى اسپورت فقط کارخونه شورولت از ۲۴۰۰۰ دلار شروع میشه بعد ۳۷۰۰۰ بعد ۵۰۰۰۰ بعد ۵۶۰۰۰ بعد ۷۰۰۰۰ و بعد ۸۰۰۰۰ و بعد از اون کوروت موتور وسط به عنوان نماد قدرت جنرال موتورز با قیمت ۳۰۰-۴۰۰ هزار دلار.
چاکر داش نیما هستیم همیشه راستش نمیدونستم در کنار کوروت موتور جلو این مدل درست میشه خوشحالم کردی واقعا ناراحت بودم از این موضوع چون کوروت برا عشق امریکایی ها یه اسطورس و یه نماد و این جور ماشینها خیلی حساس هستن که اگه یه کم از اون خصوصیات بارزشون تغییر کنه میتونه اون ماشین رو نابود کنه دمت گرم داش نیما
با اینکه از طرفدارای طرح سنتی کوروت هستم ولی گمونم رقابت کوروت موتور وسط با فورد جی تی و… خیلی هیجان انگیز بشه. امیدوارم هر دو تاشون کنار هم تولید بشن. راستی به نظرتون طرح فعلیه کوروت موتور وسط محسوب نمیشه؟ ( از اون لحاظ که انجین پشت محور جلو قرار گرفته)
چرا علی جان؟ کوروت خودروی فوق العاده ای هس و سابقه درخشانی داره،با نسخه موتور وسطش میتونه بهتر و جدی تر با خودروهای اروپایی رقابت کنه.جنرال موتورز الان وضه خوبی داره و این خودرو هم در کنار کامارو جزء مهمترین خودروهاشه و میشه گفت نماد و میراثش محسوب میشه.پس حتما سرمایه گذاری خوبی میکنه برا ساختش.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵خدا رو شکر که شرایط مالی GM بهبود یافته و میتونه ایده هاشو عملی کنه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵حالا که شرایط مالی جی ام خوبه منتظر اون روزم که باز پونتیاک و الدزموبیل رو جی ام برگردونه البته ترنس ام پونتیاک رو یه شرکت امریکایی تولید کرده با اجازه ی جی ام اما منتظرم خود جی ام اون کار رو بکنه
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵دقیقا
فورد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵عکاسش خیلی خیلی ……….بوده ببین کجا مخفی شده
Nima
۲۵ شهریور ۱۳۹۵آخى چه کاپوت جمع و جورى. ولى واقعا هیولا میشه. فکر میکنم حدود قیمت 300-400 هزار باید داشته باشه.(البته اینطورى گرونترین خودرو ساخت آمریکا میشه.)
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵راستی داش نیما یه سوال رو نوا یه موتور 305 ببندم بنظرت خوبه بجا 250 خودش
Nima
۲۵ شهریور ۱۳۹۵داداش اگر 305ببندى مشکل قانونى پیدا میکنى ها.
یا اگر میخواى ببندى 350ببند یا اگر میخواى قانونى باشه بیوک بخر که راحت باشى.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چاکرم داش نیما ممنونم بابت راهنماییت
نه من عاشق نوام اصلا با فیسش خیلی حال میکنم
تعویض موتورشم پس بیخیال میشم
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵قیمت های ماشین های امریکایی توپ
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵مطمعن باشید شورولت کوروت رو موتور وسط تولید نمیکنه
اگر هم زمانی این کار رو کرد با دست خودش کوروت رو به کشتن داده
ببینید سال 1955 فورد تاندربرد رو برای رقابت با کوروت داد بازار و تاندربرد نابود کرد کوروت رو و از لحاظ فروش بسیار بالاتر بود اما فورد در یک اشتباه تاریخی تاندر برد رو از یه کوپه 2 نفره به یک کوپه 4 نفره تبدیل کرد و همین باعث نابودی تاندربرد شد
حالا اگه همون کار رو شورولت بکنه صد در صد به ضرر کوروت تموم میشه چون کوروت یه ماشین سنتی امریکایی با خصوصیات خاص امریکن کارز هست و اگه سبک اروپایی درستش کنند واقعا لطمه به کوروت میخوره
مثل این میمونه که کامارو به صورت 4 چرخ متحرک ساخته شه یا موستانگ دفرنسیال جلو بشه
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵درسته من با حرفت کاملا موافقم. برگ برنده ی کوروت قیمت مناسب و طراحی اصیلش هست.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چاکر داش مجید گل هم هستیم
واقعا کوروت بی مثال هستش و به غیر از قیمتش یه خصوصیاتی داره که ادم عاشقش میشه
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵درست دوست عزیز.
من گفتم برگ برنده. نگفتم تنها خوبیش اینه که قسمت کم و اصالت داره.
کوروت خیلی خصوصیات خوب داره. ولی این 2 تا برجسته تره.
خبر خوب اینه که نسخه ی موتور وسط جایگزین موتور جلو نمیشه.
مسعود
۲۵ شهریور ۱۳۹۵اصلا ساخت کوروت موتور وسط به اصول و کارکتر برند کوروت آسیب جدی میزنه .
وایپر که توقف تولید شد اگه کوروت هم موتور وسط بشه تنها خودروی با اسم و رسم دار که هنوز داره رو موتور جلو کار میکنه آستون مارتینه که اونهم داره با همکاری ردبول موتور وسط میزنه.
بدبخت شدیم رفت .
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵آخه موتور وسط بهترین جایگاه برای هندلینگ و تعادله.
همه میدونن موتور عقب حتی از موتور جلو هم بدتر فرمون میگیره و در پیچ ها مثل گرز پرتاب میشه و نمیتونه خوب عکس العمل داشته باشه. به قول یکی از مجلات “موتور وسط جزئی از ماشینه. موتور جلو روی ماشینه. ولی موتور عقب از ماشین آویزونه ! “با این حال پورشه در ظرف 60 سال 911 رو اینقدر با فناوری تکامل داده که پشت خیلی موتور وسط ها رو به خاک میرسونه. اصالتش هم حفظ شده. کاش شورلت هم از پورشه الهام میگرفت و سریع خودشو با موتور وسط کردن کوروت راحت نمیکرد.
من عاشق همون کوروت موتور جلو هستم. دلم میخواد GM همیشه به اصول خودش پایبند باشه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵داش مجید حرفهات درسته اما نکته این هست که کاراکتر ماشین امریکایی با بقیه فرق داره و اون چیزی که از نظر طرفدار یه پورشه ممکنه بد باشه واسه امریکایی بازها اون خوبه
یه کاراکتر معروف امریکاییها که بقیه اون رو بد میدونند در رفتن پشت ماشین امریکایی ها هست چون جلوشون سنگینه و عقبشون سبک برا همین اگه سر پیچ گاز بدی پشت ماشین دریفت میزنه و
امریکایی بازها عاشق همین نکته هسته اما یه المانی باز شاید بگه این بده
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵عالی گفتی.
بنتلی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵علی جان قراره تولید بکنه،البته فک کنم مدل فعلیش هم تا 2021تولید میشه.چن سال بعد تولید کوروت موتور وسط،دوباره نسل جدید کوروت موتور جلو تولید میشه.
البته منم دوس ندارم کوروت موتور وسط بشه ولی خب یه واقعیته ک موتور وسط ها کارایی و هندلینگ بهتری دارن البته همین الانشم کوروت خودروی فوق العاده ای هس.
حتی استون مارتین هم داره سمت خودروهای موتور وسط میره.
1123
۲۱ بهمن ۱۴۰۰امروز هم این حرفتون رو قبول دارید؟
Nima
۲۵ شهریور ۱۳۹۵على جان داداش این کوروت در کنار کوروت موتور جلو تولید میشه داداش.
این نسل فعلى کوروت یعنى همین موتور جلو ها تا 2021 تولید میشه و در کنارش این هم تولید میشه. و البته مدل ZR1 همین اسطوره هم اواخر سال دیگه میاد به بازار. و موتور وسط اون ۲ سال دیگه میبینیمش.
اتفاقا خیلى خوبه که شورولت یه خودرو رده بالا مثل فورد جى تى در کنار کوروت موتور جلو داشته باشه. این طورى طیف قیمتى خودرو هاى اسپورت فقط کارخونه شورولت از ۲۴۰۰۰ دلار شروع میشه بعد ۳۷۰۰۰ بعد ۵۰۰۰۰ بعد ۵۶۰۰۰ بعد ۷۰۰۰۰ و بعد ۸۰۰۰۰ و بعد از اون کوروت موتور وسط به عنوان نماد قدرت جنرال موتورز با قیمت ۳۰۰-۴۰۰ هزار دلار.
بنتلی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵دقیقا با شما موافقم نیما جان
Nima
۲۵ شهریور ۱۳۹۵حتى ممکنه اسم این نمونه موتور وسط اصلا کوروت نباشه.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چاکر داش نیما هستیم همیشه
راستش نمیدونستم در کنار کوروت موتور جلو این مدل درست میشه خوشحالم کردی
واقعا ناراحت بودم از این موضوع چون کوروت برا عشق امریکایی ها یه اسطورس و یه نماد و این جور ماشینها خیلی حساس هستن که اگه یه کم از اون خصوصیات بارزشون تغییر کنه میتونه اون ماشین رو نابود کنه
دمت گرم داش نیما
حامد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵با اینکه از طرفدارای طرح سنتی کوروت هستم ولی گمونم رقابت کوروت موتور وسط با فورد جی تی و… خیلی هیجان انگیز بشه. امیدوارم هر دو تاشون کنار هم تولید بشن.
راستی به نظرتون طرح فعلیه کوروت موتور وسط محسوب نمیشه؟ ( از اون لحاظ که انجین پشت محور جلو قرار گرفته)
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵نه حامد جان داداش این نسل کوروت رو نمیشه موتور وسط نام برد موتور وسط ها مثل فورد جی تی هستن تا کوروت
احمد باقری
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ماشین معرکه ای میشه.
Nima
۲۵ شهریور ۱۳۹۵البته یه نکته عرض کنم. کوروت همین الان هم بهترین تقسیم وزن رو داره با این که موتور جلى هست(50-50) دقیقااا
پس همین الانم توى هندلینگ هیچ مشکلى نداره.
حميد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵خیلی باید کار کنه تا بتونه سوپر ماشینهای اروپایی بتونه مقایسه بشه
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵به حمید
اصلا احتیاج نداره که با اروپاییها مقایسه بشه
رقیب اصلیش فقط فورد جی تی هست
بنتلی
۲۶ شهریور ۱۳۹۵چرا علی جان؟ کوروت خودروی فوق العاده ای هس و سابقه درخشانی داره،با نسخه موتور وسطش میتونه بهتر و جدی تر با خودروهای اروپایی رقابت کنه.جنرال موتورز الان وضه خوبی داره و این خودرو هم در کنار کامارو جزء مهمترین خودروهاشه و میشه گفت نماد و میراثش محسوب میشه.پس حتما سرمایه گذاری خوبی میکنه برا ساختش.
XmanSHP9
۲۵ شهریور ۱۳۹۵حیف که موتورشو اوردن جلو!!!!
سیدامین فاخر
۲۵ شهریور ۱۳۹۵سلام به همه دوستان عزیزباید بگم این پروژه براساس پلت فرم کوروت c7و به دست کادیلاک کیلیدخورده