تفاوت‌های کلیدی شورولت کوروت ZR1 و Z06

سه‌شنبه 7 آذر 1396 - 09:30
مطالعه 7 دقیقه
The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-
کوروت C7 Z06 پیش از این ثابت کرده خودرویی قدرتمند برای شرمنده کردن مدل‌هایی است که دو برابر آن قیمت دارند.
تبلیغات

به منظور بالا بردن سطح برند کوروت، تیم مسئول توسعه ZR1 2019 از مدل Z06 به عنوان سنگ بنای خود سود برده و با خود فکر کنید که ZR1 یک Z06 با چاشنی اضافه است!

مهم‌ترین تفاوت بین این دو خودرو به پیشرانه مربوط می‌شود. Z06 از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژدار LT4 استفاده می‌کند که قدرت 650 اسبی و گشتاور 881 نیوتون متری داشته اما ZR1 از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژدار LT5 با خروجی 755 اسبی و گشتاور 969 نیوتون متری سود می‌برد. هر دو پیشرانه در واقع زندگی خود را به عنوان نسخه بلوک کوچک LT1 شروع کرده و سپس مجهز به سوپرشارژر شده‌اند اما پیشرانه LT5 تمامی فرمول‌ها یک پله ارتقا داده است.

مهندسان کوروت از سوپرشارژر بزرگ‌تری در LT5 استفاده کرده و به عنوان نتیجه ZR1 می‌تواند در مقایسه با Z06 حدود 52 درصد هوای بیشتری را در هر سیکل احتراق ببلعد. البته پیشرانه ZR1 چند سانتی‌متری قدبلندتر بوده که این امر را می‌توان در کاپوتی شیک با اینترکولری دید که در بالا قرار گرفته است. از آنجایی که گرمای بیشتری به خاطر استفاده از سوپرشارژر ایجاد می‌شود، ZR1 همچنین دارای سیستم خنک‌کنندگی اصلاح شده‌ای است که نسبت به Z06 دارای 4 تبادل‌گر گرما بیشتر بوده و در مجموع به 13 واحد می‌رسد.

پیشرانه LT5 همچنین دارای سیستم تزریق سوخت دوگانه‌ی جدیدی است که از تزریق مستقیم و پورت برای مصرف کمتر و فرایند احتراق بهتر استفاده می‌کند. تغییرات فنی اضافی شامل میل‌لنگ قوی‌تر و دریچه گاز بزرگ‌تر می‌باشد.

از نظر گیربکس، کوروت ZR1 از همان واحد 7 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک (سفارشی) استفاده شده در Z06 سود می‌برد. این گیربکس‌ها از نظر فنی یکسان هستند.

سیستم تعلیق در نظر گرفته شده نیز یکسان بوده و هر دو نسخه Z06 و ZR1 از سیستم کنترل سواری مگنتیک سود می‌برند اما تنظیمات این سیستم‌ها در دو خودرو تفاوت‌هایی دارد.

لاستیک‌های جلوی ZR1 چند میلی‌متر پهن‌تر از Z06 هستند. تمامی مدل‌های ZR1 به‌صورت استاندارد از ترمزهای سرامیکی استفاده می‌کنند که در Z06 به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.

از نظر بصری، هر دو خودرو کاملاً مشابه بوده و ZR1 از جلو تا عقب دارای بدنه‌ای یکسان با Z06 است. گلگیرهای جلوی برادر بزرگ‌تر کمی پهن‌تر بوده و کاپوت نیز جدید است. به این پکیج نکته باید پکیج پرفورمنس ZTK را نیز اضافه کرد که جایگزین کیت آئرودینامیک استاندارد شده و دارای تنظیم 10 درجه‌ای است. هر دو بال یاد شده در واقع بجای اینکه به بدنه وصل شوند به بخش عقب شاسی متصل می شوند. خودروهای مجهز به ZTK دارای اسپلیتر جلوی جدیدی نیز می‌باشند.

خریداران کوروت ZR1 همچنین می‌توانند پکیج طراحی اورنج سبرینگ جدید را سفارش دهند که رنگ نارنجی را بر روی بدنه نشان داده و جزئیات نارنجی و آلومینیومی برنزی متعددی در کابین بکار رفته است.

البته مدل ZR1 نیز همانند Z06 به قاره اروپا راه پیدا نکرده زیرا پیشرانه و کاپوت بلندقدتر با قوانین ایمنی عابران پیاده این قاره همخوانی ندارد. در نهایت باید گفت ZR1 زبانه‌های آتش را از خروجی‌های اگزوزی که در مرکز قرار گرفته‌اند خارج خواهد کرد و تنها تفاوت واقعی که باید بدانید همین است!

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.