شورلت

تندترین و کندترین کاماروهای تاریخ!

یکی از نشانه‌های یک خودروی عضلانی خوب مخصوصاً شورولت کامارو میزان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت آن است. با سقف سرعت ۳۱۹ کیلومتر در ساعت و شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای، کامارو ZL1 جدید حداکثر عملکرد یک کامارو را به نمایش می‌گذارد.

camaro-zl1-stats
اما با وجود تاریخچه‌ی ۵ نسل قبل مثال‌هایی وجود داشته‌اند که به این رکوردها نزدیک شده‌اند… و تعدادی نیز نتوانسته‌اند. در این نوشته نگاهی انداخته‌ایم به تندترین و کندترین کاماروهایی که از کارخانه خارج شده‌اند.

طبیعتاً به دست آوردن اعداد پرفورمنس رسمی مخصوصاً برای مدل‌های قدیمی آسان نیست. داده‌هایی را که می‌بیند شاید به عنوان “تخمین” در نظر گرفته شده‌اند.

  • تندترین کاماروهای تاریخ

پنجمین نسل شورولت کامارو در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و ما بیش از ۵ نسخه‌ی متفاوت از آن با پیشرانه‌های متنوع را دیده‌ایم؛ اما نسخه‌ی ۸ سیلندر آن با خروجی بالا باعث شده کامارو واقعاً هیولایی ترسناک شود. جدای از مدل ZL1 ذکر شده، مدل‌های کامارو SS 2016، Z28 و… جزو سریع‌ترین کاماروهای تاریخ بوده‌اند.

2017-chevy-camaro-zl1-04

 

کامارو ZL1 2017

کامارو 1SS 2016 کامارو Z/28 2015 کامارو ZL1 2015

کامارو SS 1LE 2017

پیشرانه

۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر ۷ لیتری ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار

۸ سیلندر ۶.۲ لیتری

قدرت (اسب بخار)

۶۵۰ ۴۵۵ ۵۰۵ ۵۸۰

۴۵۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۳.۵ ۴.۰ ۴.۰ ۴.۱

۴.۱

مسافت ۴۰۰ متر

۱۱.۵ ثانیه – ۲۰۱.۱ کیلومتر در ساعت ۱۲.۳ ثانیه – ۱۸۶.۶ کیلومتر در ساعت ۱۲.۳ ثانیه – ۱۸۶.۸ کیلومتر در ساعت ۱۲.۴ ثانیه – ۱۸۸.۲ کیلومتر در ساعت

۱۲.۴ ثانیه – ۱۸۶.۶ کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۳۱۹ ۲۶۵ (محدود شده) ۳۰۶ ۲۹۶

۲۶۵ (محدود شده)

 

  • کندترین کاماروهای تاریخ

اما در این بخش ۵ نمونه از کندترین کاماروهای تاریخ را برای شما معرفی می‌کنیم. از نسل دوم کامارو گرفته تا نسل چهارم در این لیست حاضر هستند. طبیعتاً اکثر مدل‌های حاضر در این لیست از پیشرانه‌های ۶ سیلندر استفاده کرده و دقیقاً عملکرد مناسب یک کامارو را ارائه نمی‌کنند.

 

کامارو ۱۹۷۵

کامارو برلینتا ۱۹۸۵ کامارو Z28 1982 کامارو V6 1994

کامارو Z28 1977

پیشرانه

۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۶ سیلندر ۲.۸ لیتری ۸ سیلندر ۵ لیتری ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری

۸ سیلندر ۵.۷ لیتری

قدرت (اسب بخار)

۱۰۵ ۱۳۵ ۱۶۵ ۱۶۰

۱۸۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۰.۹ ۱۰.۰ ۹.۷ ۸.۹

۸.۶

مسافت ۴۰۰ متر

۱۷.۲ ثانیه ۱۷.۰ ثانیه – ۱۳۰.۳ کیلومتر در ساعت ۱۷.۵ ثانیه – ۱۲۸.۷ کیلومتر در ساعت ۱۶.۳ ثانیه – ۱۳۳.۷ کیلومتر در ساعت

۱۶.۳ ثانیه – ۱۳۳.۷ کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۹۰ ۱۹۸ ۱۹۹ ۱۷۷ (محدود شده)

۱۶۹

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. فورد

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (892 ديدگاه)

    ما کندهاشونم دوست داریم چون چیز های زیادی برای دوست داشتن داره

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      به به داداشم فورد عزیز
      دمت گرم حرفت رو تمام قبول دارم واقعا کامارو یه چیزهایی توش هست که باعث میشه برا ما کندترینشم عشق باشه
      رفقای امریکایی باز صفاتون رو عشقه به مولا
      ((وقتی پشت فرمون امریکایی میشینی جاده فقط یه بازی بچه گونه هست))

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Mahdi DODGE

        ۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        وقتی اسم موستانگ کامارو چارجر و خصوصا چلنجر وسط باشه من یکی کند ترین و بدترینشم میخوام
        این مدل از کامارو هنوزم تو خیابونا کم و بیش میبینم
        اصلا شعارم اینه امریکایی باشه بزار بدترینش باشه

  2. اقای 918

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    با این که از ماشین های امریکایی چلنجر رو خیلی دوست دارم اما واقعا کار برای یه امریکایی بازکه 70 هزار دلار داره خیلی سخته ……….
    انتخاب بین این و کوروت استینگری ………. دوراهی خیلی وحشت ناکیه …………..

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      ای ول کامارو چه کند ترینش چه تند ترینش
      کامارو فرقی نداره 6 سیلندر باشه یا 8 سیلندر بلکه مهم اینکه یک شورولت هست و بس
      به افتخار کامارو امروز میخوام در مورد تاریخچه مدل z28 صحبت کنم
      بر میگردیم به سال 1966
      در سال 1966 شورولت تصمیم گرفت که وارد مسابقاتscca بشه اما این مسابقات یه قانون داشت و اون هم این بود که موتورهایی که در این مسابقات رو ماشینها استفاده میشد باید حجمشون نهایت تا 5 لیتر میرسید و شورولت تا اون زمان موتوهای 8 سیلندرش حجمی بیشتر از 5 لیتر داشتن
      بنابر این شورولت به مهندس ارشدش جناب ((وینس بیگینز )) ماموریت داد که این کارو در زمان کمی انجام بده
      مهندس بیگینز در مدت محدودی که داشت ولی تونست شاهکار خلق کنه و اونم این بود که از بلوک موتور 283 شورولت که یک موتور دهه ی 50 بود و با تغییراتی کوچک حجم موتور رو به 4.9 لیتر رسوند و موتور 302 شورولت خلق شد
      این موتور هم کپه 2 پیچ داشت و هم 4 پیچ و با کاربراتور 4 دهنه راچستر 290 اسب قدرت تولید میکرد و این موتور از 1967 تا 1969 تولید شد و رو مدلی از کامارو به کار رفت که بعدها بهz28 لقب گرفت
      این مشکل برا دوج و فورد هم پیش اومد و دوج از موتور 273 استفاده کرد و فورد از موتور 289 خودش

      موافقم 4
      مخالفم 1
  3. (ali (CHEVY NOVA

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    3 تا از قوی ترین کاماروها کلاسیک نسل اول رو میخوام معرفی کنم و پیش کش کنم به دوستان امریکایی بازم
    کامارو z28 مدل 1968 که با موتور 302 قدرتی برابر با 290 اسب داشته
    کامارو ss مدل 1969 که با موتور 396 خودش قدرتی برابر با 350 اسب داشته
    کامارو zr-1 مدل 1969 که با موتور 427 تمام الومینیومی قدرتی برابر با 430 اسب داشته

    1. علی"m.f"

      ۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (204 ديدگاه)

      و کامارو zl1 1969 هم خیلی خوشگله هم خیلی کمیابه واسه همین خیلی کلکسیون دارا یدونه ازش دارن ????

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        علی”m.f”
        درسته داش علی خیلی از کلکسیونرها در مجموعه ی خودشون حتما سعی میکنند که یدونه کاماروی 1969 در مجموعه ی خودشون داشته باشن و اگر اون کاماروی 69 از سری zr-1 باشه که براشون عین رویا هست
        از zr-1 مدل 1969 فقط تعداد 69 عدد ساخته شده و بسیار گرون قیمت هستند

  4. حمیدرضا

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کامارو باشه من چهار سیلندرشو سوار میشم لامصب خیلی خوشگله

  5. علی"m.f"

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    کامارو عشقه ولی من اگه یه روزی یدونه کامارو بخرم zl1 2013 میخرم خیلی خفنه مخصوصا چراغاش که تو اون نسل عالی بودن :)

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      من اگه شانس بیارم و بخوام کامارو بخرم مدل 1976 رو با موتور 350 8 سیلندر میخرم و حتما هم گیربکس دستیش رو انتخاب میکنم
      البته ناراحت نیستم که کامارو ندارم چون شورولت نوا ی 8 سیلندر هم مثل کامارو لذت رانندگی بالای داره

      1. علی"m.f"

        ۶ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (204 ديدگاه)

        انشالا چرخش همیشه واست بچرخه یه روزیم ۱۹۷۶ رو بخری :)

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. shirko

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    همیشه کامارورو بیشتر از موستانگ دوست داشتم ، الحقم این نسل موستانگم عالی بود .

  7. Ace

    ۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    کامارو همه ی تیپ هاش دوست داشتنی و زیبا هستن. از 1LE تا ZL1 . از قدیمی تا جدید.
    رنگ آبی و قرمز برای این ماشین بیشتر از همه زیبا و دلرباست.
    مشخصات فنی این ماشین مسلما بهترین نیست ، اما مسلماً در حدی هست که خیلی بیشتر از راضی کننده باشه و از این بابت عمراً کمبودی حس کنی.
    تو ماسل کار ها ( بعلاوه ی پونی کار ها) ، اول چلنجر ، بعد کامارو و بعد ماستنگ.

  8. یه ماشین باز

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    روح ماشین های امریکایی یه چیز دیگس..

  9. رضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امروز سال 1399 هست 25 بهمن من یه جوان 24 ساله داشتن یه کامارو یه آرزوی خیلی دست نیافتنیه دلار ۲۵ هزار تومنی گرونی تورم بی لیاقتی مسئولین کامارو ۳۰۰ تا ۴۰۰ و ۶۰۰ ملیون قیمت گذاشتن فقط خواستم بگم نسل ما جوانی نکرد

  10. yousef

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام امروز اتفاقی در مورد کامارو یک جستجو کردم رسیدم به نظرات دوستان که در مورد کامارو اطلاعاتی داشتند
    واقعا 400و 300 اسب بخار برای کسانی که امریکای سوار هستند مفهوم داره وکسانی که ماشین کلاسیک سوار هستند اما غیر امریکایی . قابل درک نیست من تعمیرکار جنرال موتور دیزلی هستم موتور توربودار که قدرت کشندگی 80تن در سربالایی های تند را با بیشترین سرعت در سربالایی در بین همه کشنده ها داره جنرال موتور هست این سخن تعداد زیادی راننده هست که با انها سرو کار دارم هست میگن ماشین ما مثلا ولوو جدید هست داره توسربالای با دنده یک ویا دو زمین رو چنگ میزنه وگاهی راه بندان درست میکنه و میدیدیم یک تریلی باسرعت شصت هفتاد براحتی ردمیشد وغیب میشد وما حسرت میخوردیم بعد دیدن که جنرال موتور بوده. بیشتر موتورها مثل ولوو. بنز. وو قدرتی هستند ولی جنرال موتور هم قدرته هم سرعته .این نکته مورد نظرم بود که کامارو با این موتور 350اسب قدرت داره.
    . و موتور دیزل جنرال یا همون جی ام با عظمت وهیکل وتربو دار که روی کشنده کنورث نصب هست 350اسب قدرت داره
    تصور قدرت موتور کامارو فقط راننده های واقعی میتونن درک کنن و متوجه میشن که فرق این ماشین با بقیه چی هست ومهمتر اینکه مربوط به سال 1969 هست یعنی 50سال وبیشتر قبل میباشد
    بعد ماشین های تولید الان این شرکت ها رو باید دید و در موردشان قضادت کرد واقعا لذت داره فقط درموردشان بحث و اطلاعات بدست بیاوریم حالا حس نگهداری و تعمیر و بازسازی رو هم باید افزود امید وارم بتونم یک جدیدشو بگیرم و فقط ناز ونوازش کنم و بزارم پلیس راه فقط دودشو ببینه و تو کف بمونه که چی بود رد شد

  11. امیرعلی

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مهمترین چیز ماشین کیفیت خوب
    است که شورلت کامارو هم همین کیفیت را دارد.،،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا