پس از اندکی وقفه به خاطر اعتصابات کارگری، شورولت آخرین دستگاه از کوروت C7 را تولید کرد.
اگرچه این خودرو همین چند روز اخیر خط تولید را ترک کرده اما قبلاً با قیمت ۲.۷ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شده است. این مبلغ زیادی بوده و کوروت یاد شده نیز توانسته عنوان گرانترین خودروی اهدایی فروخته شده توسط حراجی برت جکسون را به خود اختصاص دهد.
آخرین دستگاه از کوروت C7 یک Z06 مشکیرنگ مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متر بوده است. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۹۵ ثانیهای دارد.
حالا که آخرین نمونه از کوروت C7 ساخته شده شورولت بهصورت تمام و کمال تمرکز خود را روی C8 پیشرانه وسط خواهد گذاشت. تولید این خودرو قرار بود امسال آغاز شود اما همان اعتصابات کارگری باعث بسته شدن کارخانهها و ایجاد چندین میلیون دلار ضرر شد.
جنرال موتورز در ابتدا تأثیر این اعتصابات را رد میکرد اما شورولت بعداً اعلام نمود به خاطر عدم حضور کارکنان در محل کار، باید زمان عرضه شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ تغییر یابد. تولید این خودرو از فوریه ۲۰۲۰ در کارخانه بولینگ گرین آغاز خواهد شد.
این تأخیر اصلاً خوب نیست اما خود کوروت C8 کاملاً خبرساز بوده و ترکیبی جذاب از طراحی، ارزش و پرفورمنس میباشد. خودروی موردبحث به پیشرانهی جدید ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری مجهز بوده و قدرت ۴۹۰ اسبی و گشتاور ۶۳۰ نیوتون متری دارد. مشتریان همچنین میتوانند پکیج پرفورمنس Z51 یا سیستم اگزوز اسپورت را سفارش دهند که قدرت و گشتاور را به ترتیب به ۴۹۵ اسب بخار و ۶۳۷ نیوتون متر میرساند.
این خودرو در تریم پایه شتاب ۳ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه و با سرعت ۱۹۸ کیلومتر در ساعت طی میکند. Z51 کمی سریعتر بوده و شتاب ۲.۹ ثانیهای دارد.
این عملکرد کاملاً احساسبرانگیز است مخصوصاً وقتی بدانیم قیمت پایه کوروت C8 برابر با ۵۹۹۹۵ دلار خواهد بود.
Mohammad
۷ آذر ۱۳۹۸با اینکه از ماشین های آمریکایی زیاد خوشم نمیاد ولی کوروت خیلی زیباست.
Alireza
۷ آذر ۱۳۹۸هرچقدر c8 خوب باشه، نمیتونه به اندازه c7 دوست داشته بشه.
هرچند هیچکس نمیتونه انکار کنه که تا اینجا تصمیم درستی بوده و وقتی تو اولین تلاششون همچین چیزی ساختن، قطعا وقتی واسشون جا بیوفته خواهند تِرکاند
Sina
۱۳ آذر ۱۳۹۸C7 محشر بود . C8 حتی با این اطلاعات فنی خوب به محبوبیت c7 نمی رسه!!!
Hamid SS
۷ آذر ۱۳۹۸بیرون کوروت c7 بهتره از c8 …
کلا c7 زیبا تر و خشن تره
net
۷ آذر ۱۳۹۸کوروت c7 اگر دیوار کنار دنده نداشت و یه کم عقبش کشیده تر بود زیباتر میشد و اگر چهر اگزوز وسط نبود و در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.
طراحی داخلی c8 بد هست مخصوصا دیوار بزرگی که از داشبورد تا میان صندلی راننده و شاگرد کشیده شده و چراغ جلو c8 خیلی جالب نیست ولی عقب c8خوب کشیده و زیبا هست و چراغ عقب c8 قشنگ هست
MOHAMMAD.DEMON
۷ آذر ۱۳۹۸خداحافظ اسطوره ( c7 )
و اژدها وارد میشود ( c8 )
Elmiraj
۷ آذر ۱۳۹۸C7 ZR1 آنقدر قدرتمند ظاهر شد که فکر می کردم شورولت با موتور وسط کردن C8 همه چیو خراب می کنه ، ولی دقیقا برعکس شد…هرگز فکر نمی کردم C8 تا این حد زیبا ، با ارزش و قدرتمند ظاهر بشه…
" Swedish Arrogant Tiger"
۷ آذر ۱۳۹۸c7 یه چیز دیگست.
یه چیز تکرار نشدنی…
جواد
۷ آذر ۱۳۹۸چرا دوج واسه وایپر یک کاری نمیکنه؟؟
این وایپر مثلش هنوز تولید نشده