گروه خودروسازی جنرال موتورز که مدلِ کروز شورولِت را بهعنوان یکی از محصولات جهانی خود در کشورهای استرالیا، کره جنوبی، ویتنام، تایلند، چین، هند، قزاقستان، روسیه، برزیل و آمریکا تولید میکند، قصد دارد بهزودی در این سایتها کمی تمیزکاری کرده و یک سایت تولید در مکزیک را نیز به این لیست نهچندان مختصر اضافه کند.
بهعنوان بخشی از یک سرمایهگذاری ۳۵۰ میلیون دلاری، پروژهٔ سایت Ramos Arizpe که در Coahuila کشورِ مکزیک واقع است قرار است مورد توسعه قرارگرفته و در بین سایتهای تولیدکننده نسل آینده شورولِت کروز جای گیرد. البته هنوز بهطور رسمی اعلامنشده که کروز جدید در کدام سایتها به تولید خواهد رسید اما حضور تأسیسات Lordstown و اوهایو (Ohio) در لیستِ جدید تأییدشده؛ از طرفی هم تأسیسات موجود در سَنپِترزبورگ و روسیه و همچنین سایت هولدِن (Holden) که در منطقه الیزابت (Elizabeth) ِ استرالیا واقعشده، دیگر در بین تولیدکنندگان کروز جایی نخواهند داشت. سایت Ramos Arizpe مکزیک از چند نظر اهمیت دارد. اول این که هماکنون مدلهای سونیک (Sonic) و کاپتیوا (Captiva) شورولِت را بهخوبیِ کادیلاک SRX تولید میکند. دوم اینکه در طولِ تاریخِ ۳۴ سالهی خود خودروهای مختلفی برای شورولِت، پونتیاک، بیوک، کادیلاک، ساتِرن (Saturn)، اُپل و ساب (Saab) در آن با موفقیت به تولید رسیدهاند. سوم اینکه این تأسیسات یکچهارمِ محصولات جنرال موتورز در مکزیک را زیرِ دستِ خود دارد و ۸۷ درصد ظرفیتش را نیز به بازارهای دیگر صادر میکند.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
امیر محمد
۶ فروردین ۱۳۹۴کاش در ایران هم تولید میشد مطمئنا فروش خوبی داشت
k-sh
۶ فروردین ۱۳۹۴دیگه از اون حالت عضلانی و آمریکای بودن در آمده بیشتر شبیه خودروهای کره ای شده.به نظر من نسل قبلی طراحی بهتری داشت
Amin.
۶ فروردین ۱۳۹۴درسته خیلی شبیه خودروهای کره ای شده مثلاً الانترا و سراتو!! البته باز جلوش بیشتر به آمریکایی ها میخورخ ولی در کل خیلی حس ظاهری خودروهای کره ای و حتی چینی رو میده، انگار که فقط لوگوی شورولت رو داره و واقعاً یه شورولت نیست! :(
ایمان
۷ فروردین ۱۳۹۴البته این کروز نسخه ویژه بازار چین هست که تصاویر اون رو در این مطلب میبینید و با نسخه جهانی شورولت کروز اندکی متفاوت است.
سرباز وظیفه احسان آرسنالی
۶ فروردین ۱۳۹۴ای کاش ایران هم مثل مکزیک و ترکیه و چین چند سال پیش و کمابیش حالا و استرالیا و کره جنوبی زمینه ورود چنین کمپانی هایی رو فراهم میکرد. من خودم ترکم زیاد میرم ترکیه و میام اونجا به ترکیه میگن (چینِ اروپا). تقریبا همه ی شرکت ها از خوروسازی گرفته تا داروسازی و محصولات الکترونیک و آرایشی بهداشتی و و و و و خیلی دیگه که اینجا جاش نیست رفتن به خاطر نیروی کار ارزون تو ترکیه کارخونه زدن و دو طرف دارن نفع میبرن. ای کاش به جای خودستایی های خام و متوهم به اصطلاح خودروسازان که تغییر چراغ در یک مدل 3 دهه پیش را به عنوان خودروی ملی معرفی میکنندبه جرگه تولیدکنندگان می پیوستند نه مونتاژکاران وابسته.
Ehsan
۶ فروردین ۱۳۹۴خانه از پاى بند ویران است ، خواجه در بند نقش ایوان است
مجتبی
۶ فروردین ۱۳۹۴آخه ایران اگه این کارو انجام بده و نمایندگی بزنه کی دیگه آشغالای ایران خودرو و سایپا رو میخره.
قیمت های مناسب اکثر خودرو های آمریکایی واقعا خار میشه تو چشم خودرو سازای داخلی فکرشو بکنین توی ایران فقط خودرو آمریکایی یا مدل های متوسط اروپایی رو ببینین واقعا دلچسبه.
مجتبی
۶ فروردین ۱۳۹۴تورو خدا قیمتا رو ببینید مربوط به فورده(همه محصولات 2015)که اگه تو ایران مثلا بافرض نبود تحریم هاو مشکلات گمرکی.
حالا گیرم 20 میلیون هم به گمرک بدیم چون میدونید اگه هر شرکتی تو ایران نمایندگی بزنه گمرکی برای اون محصولات تا یک چهارم پایین میاد.
موستانگ 23800 دلار تا 30000 دلار
فیوژن 22010 دلار تا 28000 دلار
فیستا 13965 دلار تا 20000 دلار
و بقیه توی این لینک شرکت فورد
http://www.showroom.ford.com/FDShowroom.jsp?&branding=1&lang=en&makeTransition=config
Amin.
۶ فروردین ۱۳۹۴قیمت های فورد واقعاً خیلی خوب و رقابتیه!!
کاش میتونستیم یکی از مدلاشو بخریم.
SAEED
۶ فروردین ۱۳۹۴ما تو منطقه آزادیم
اینجا کروز و مالیبو زیاد میارن خیلی هم ماشین خوبیه
نسل جدید کروز خیلی بهتر و زیباتر شده امیدوارم اینم وارد ایران بشه .
سعید
۶ فروردین ۱۳۹۴کابینش چقدر قشنگه،برا این ماشین ارزون قیمت خیلی عالیه
ali2240
۶ فروردین ۱۳۹۴آره به نظرم منم طراحی داخلیش توی این کلاس بی نظیره
خیلی خوشحالم که آمریکایی ها دوباره به اوج برگشتن
جنرال موتور بعد از کمک دولت آمریکا خوب تونست خودشو جمع و جور کنه و توی چند سال به جایگاه سابقش برگشت
اما ایرانخودرو بعد از کمک دولت تازه فهمید هرچقد هم سر مردم کلاه بزاره و مدیرانش بخوربخور کنن بازم یکی هست که ازش حمات کنه و دزدی ها و بنجل فروشیش به مردم بیشتر شد
CBR400
۶ فروردین ۱۳۹۴آقا امین مقاله خوبی بود . تابحال نسل جدید کروز رو ندیده بودم . نسبت به نسل قبلیش بهتر و قشنگتر شده .
Amin.
۶ فروردین ۱۳۹۴ارادت.
احسان(احسان سابق)
۶ فروردین ۱۳۹۴…بخشی از یک سرمایهگذاری 350 میلیون دلاری…
کل خودروسازی ما دو ریال نمی ارزه.بجاش مونتاژ کننده جنرال موتورز و تویوتا بشیم تا چند نفری هم برن سر کار و پول درستی بگیرن
Danial
۸ فروردین ۱۳۹۴توی کشور های آسیای شرقی که فروش خوب یداره یکی از ماشین های باکلاسشون حساب میشه نمیدونم چرا تو ایران نمیارنش البته فک کنم به خاطر اسمش باشه نیست ما هر روز میگیم مرگ بر آمریکا فک کن ماشین وارداتی از آمریکا بیاریم خخخخخخخخ