امروزه هوندا یکی از موفقترین خودروسازان در بازار آمریکای شمالی است اما زمانی که در سال ۱۹۵۹ این شرکت برای اولین بار به این بازار وارد شد اوضاع کاملاً متفاوت بود. در آن زمان هوندا حضور خود در آمریکای شمالی را نه با خودرو بلکه با موتورسیکلت آغاز کرد و برای عرضهٔ موتورسیکلتهای خود نمایندگیهایی را در سراسر کالیفرنیای جنوبی احداث کرد. سپس هوندا برای تحویل موتورسیکلتها به نمایندگیهای نوپای خود اقدام به خریداری ناوگان کوچکی از پیکاپهای شورلت نمود.
این اولین قدم هوندا برای حضور در بازار آمریکای شمالی بود و با توجه به اینکه هماکنون دقیقاً ۶۰ سال از آن زمان میگذرد، سازندهٔ ژاپنی این سالگرد را با انجام کاری ویژه و جالب جشن گرفته است. در سال ۱۹۶۱ از یکی از پیکاپهای شورلت ناوگان هوندا مقابل دفتر اصلی این شرکت عکسی گرفته شده و به دلیل اینکه این پیکاپ نقش مهمی در روزهای اول حضور هوندا در آمریکا داشته است، این شرکت ژاپنی تصمیم گرفت به آن ادای احترام کرده و همزمان با جشن ۶۰ سال حضور خود در آمریکای شمالی، یک دستگاه از این پیکاپها را مشابه نمونهٔ موجود در تصویر بازسازی کند.
اما این کار آسانی نبود زیرا هوندا میخواست یک پیکاپ شورلت را دقیقاً مشابه تصویر مذکور بازسازی نموده و آن عکس قدیمی را بار دیگر خلق کند. برای انجام این کار هوندا بایگانیهای خود را برای پیدا کردن جزئیات بیشتری در مورد آن پیکاپ جستجو و با کارکنان بازنشستهٔ شرکت دیدار کرد. بدین ترتیب سرانجام هوندا یک پیکاپ شورلت آپاچی نیم تن مدل ۱۹۶۱ را پیدا کرده و آنرا بهطور کامل و مشابه نمونهٔ اصلی بازسازی نمود. این پیکاپ با رنگ سفید اصلی شورلت رنگآمیزی شده و طرحهای گرافیکی روی بدنهٔ آن نیز دقیقاً مثل نمونهٔ اصلی با دست کار شده است.
علاوه بر این، بازسازی و تعمیرات فنی جزئی هم در این شورلت آپاچی صورت گرفته است. به گفتهٔ هوندا، این پیکاپ کلاسیک به یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 مجهز است که ۱۶۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و نیروی آن توسط یک گیربکس سه سرعتهٔ دستی به چرخها منتقل میشود؛ اما این پروژه در اینجا به پایان نرسید زیرا برای اینکه همهچیز دقیقاً مثل آن عکس قدیمی باشد، دو موتورسیکلت کلاسیک هوندا نیز در قسمت بار شورلت قرار گرفت. یکی از این موتورسیکلتها هوندا CB160 مدل ۱۹۶۵ با پیشرانهٔ ۱۶۰ سیسی ۱۶ اسب بخاری و دیگری یک هوندا ۵۰ مدل ۱۹۶۵ است که دومی پرتولیدترین وسیلهٔ نقلیهٔ موتوری تاریخ محسوب میشود.
شصت سال پیش که هوندا این پیکاپ شورلت را خریداری کرد شاید کسی تصور نمیکرد روزی این شرکت سختکوش ژاپنی نهتنها بر بازار موتورسیکلت دنیا مسلط شود بلکه به رقیب بزرگی برای خودروسازان هم تبدیل گردد. این شورلت آپاچی بازسازیشده به مناسبت جشن شصتمین سال حضور هوندا در بازار آمریکای شمالی در حال حاضر در مقر شرکت در کالیفرنیا به نمایش درآمده است اما بهاحتمالزیاد در آینده در نمایشگاه سما و سایر رویدادهای خودرویی ایالاتمتحده هم حضور خواهد یافت.
sina
۳ تیر ۱۳۹۸هوندا واقعا یه عشق واقعی هس برای من همه چیزش
چه خودروهاش
چه موتور سیکلتش
چه جت شخصیش
چه چمن زن هاش
چه قایق هاش
خعلی شرکت کار درستیه !
ایمان
۳ تیر ۱۳۹۸امیدوارم اینقدر پولدار بشی که بتونی هر مدلشو که دوست داشتی بخری و از داشتنشون نهایت لذت رو ببری
البته این آرزو رو برای همه عاشقان خودرو و هموطنان عزیز خودم هم دارم ??
sina
۳ تیر ۱۳۹۸ایشالا برای همه مون ایمان عزیز
یانکی
۳ تیر ۱۳۹۸روزی که ژاپن تسلیم آمریکا شد آمریکاییها راه پیشرفت رو بهشون نشون دادن و گفتن به جای ساخت جنگ افزار رویه صنعت و معشیت مردمتونکار کنید.اولین قانون که توسط آمریکا وضع شد این بود که هیچ کسی به هیچ عنوان حق توهین یا تمسخر ژاپنیها رو نداره.برنامه بعدی کمک غذایی بود که گرسنه ای نباشه.400 هزار سرباز داشت آمریکا انتقال تکنولوژی کرد بعد چند سال ژاپن عضو سازمان ملل شد.مهندسان هواپیما رفتن سراغ موتور سیکیلت و ماشین همین شد که بهترین موتورهای دنیا رو میسازن.دست از دشمنی و کینه برداشتند و جور دیگری انتقام گرفتن.حالا تو هر خونه أمریکا یه چیزی از ژاپن هست همه جای دنیا همینه.الان خونه ما تلوزیون سونی ضبط سونی دی وی وی توشیبا.دوربین هیتاچی.گوشیه سونی آب میوه گیری ناسیونال ووو دشمن تراشی باعث بدبختیه
Twin H Power
۴ تیر ۱۳۹۸انتقام چیه دیگه !؟
این وسط به هر دو کشور و مردمشون فقط سود میرسه .
me84
۳ تیر ۱۳۹۸.
“”پر تولید ترین وسیله نقلیه موتوری تاریخ””
منم با هوندا شروع کردم.
اولین وسیله نقلیه شخصیم ? یه هوندا 125 کارکرده مدل 1382 بود بنام شهباز. یادش بخیر با اون موتور حداقل پول 10تای خودشو درآوردم و بعد 2 سال جنازشو فروختم به یه پیک موتوری دلیوری رستوران
پیشنهاد میکنم سرگذشت سوئیچیرو هوندا رو حتما بخونید. زمان بمباران ژاپن تکنولوژی الان نبود و خیلی از موشکها موتوردار بودن . موشکهایی که عمل نمیکردن رو خنثی میکردن و موتورهاشونو تو اوراقیها و ضایعات فروشیها میفروختن. هوندا میرفت این موتورهارو فله ای میخرید و تعمیر میکرد و رو دوچرخه سوار میکرد و به مردم بعنوان موتور سیکلت میفروخت و کم کم شرکت موتورسیکلت سازی راه انداخت. سرگذشتش درسهای زیادی داره
NAVID۰۰۹۸
۳ تیر ۱۳۹۸ورود هوندا به آمریکا ، تقریباً ۱۵ سال پس از اینکه بمب اتم روی سرشون( ژاپن ) ریخته شد و جنگ دوم جهانی با میلیونها خون ریخته به اتمام رسید ، اما چطوری شروع کردن به پیشرفت و بازسازی ، تا جایی که شدن بهترین کشور دنیا در بدترین شرایط محیطی زمین بر روی کره زمین.
حالا توجه کنید به این ۴۰ سالی که ما هر روز شعار پیشرفت به دنیا رو میدیم (( البته که خودمون هم میدونیم فقط شعاره و بَس )) در صورتی که هر روز به تمام دنیا مرگ میفرستیم و اگر توجه کنید ، با تمام کشورهای پیشرفته و ثروتمند دنیا مشکل داریم در صورتی که دنیا شده دهکده جهانی و ما شدیم سیاره ای دور افتاده از این دهکده جهانی .
من فقط یک نتیجه میگیرم ، و اون هم اینه که افرادی آمدن که تا آخرین ثروت این مردم جوگیر ایران رو بکنند و ببرند و اون روزی ما متوجه میشیم که دیگه هیچ چیزی برایمان باقی نمانده ، حتی عقل و فرهنگ سالمی که بِشه باهاش ویرانه را ساخت .
احساسم میگه سرزمین من میشه به مانند مغولستان (( افغانستان که خوبه ))بی سر و صدا بعد از حکمرانی چنگیز خان که یه طوفانی به پا کرد و دیگر هیچگاه در دنیا هیچ به حساب نیامد با اون همه ظلم و ستم .
amin
۴ تیر ۱۳۹۸نوید جان باهات موافق نیستم
تاریخ ثابت کرده ایران زمین در طول حیاتش همیشه مانند ققنوس بوده و هربار از خاکسترش دوباره با اقتدار متولد شده.قطعا این ققنوس باز هم متولد خواهد شد.
Roham
۱۸ تیر ۱۳۹۸?????
بهنام
۳ تیر ۱۳۹۸یه دونه از این پیکاپ رو بازسازی کنی کمک زیادی به زیبا سازی شهر کرده ای. چقدر زیباست و محیط اطرافش رو زیبا کرده
حسین
۳ تیر ۱۳۹۸جالبه که همون شورولتی که هوندا پیکاپاشو خرید الان داره زور میزنه تا تو رقابت با همین هوندا قافیه رو نبازه. ببین یه شرکت تو یه کشور نابود شده، با شرکتای کشوری که نابودش کرده بود چه کرده!! اونم فقط تو کمتر از 20 سال!!!!! اون وقت تو مملکت ما با این همه شعار (دروغ) هر روز و به طور وحشتناک از کشورهایی که بهشون میگیم دشمن!!! عقب تر میفتیم. امیدوارم ژاپن بشیم یه روزی چه صنعتی چه فرهنگی و اخلاقی.
M.M
۴ تیر ۱۳۹۸درست است تولید ناخالص ملی ژاپن ده برابر ایران است اما مطمئنم ژاپنیهای بسیاری حسرت ایرانیان را می خورند. ژاپنی که بعد از هفتاد و پنج سال هنوز در اشغال رسمی بیست و سه پایگاه نظامی آمریکا و پنجاه هزار سرباز و پرسنل آمریکایی است. سربازانی که در هفتاد وپنج سال گذشته بارها مردم ژاپن خواهان خروجشان از خاک این کشور شده و راه به جایی نبردهاند. سربازانی که حتی وقتی به زنان زاپنی تجاوز کردهاند (و این امری عادی در این سالها بوده) در داخل ژاپن محاکمه نشده و به آمریکا بازگردانده شدهاند. یعنی همان قانون تحقیرآمیز کاپیتولاسیون. ژاپنی که نه تنها هنوز جرات یککلمه نقد جنایات آمریکا در جنگ دوم جهانی یا رفتار توهین آمیز نظامیانش با مردم این کشور را ندارد بلکه مجبور شده بارها از آمریکا معذرت هم بخواهد. مطمئنم ژاپنیهای بسیاری حسرت می خورند. مطمئنم آرزو داشتند رهبر آنها هم جای پادویی و پیامرسانی برای آمریکا، میتوانست صدای استقلال ملتش بشود و میتوانست رئیس جمهور آمریکا را اینگونه صریح تحقیر کند. مطمئنم ژاپنیهای بسیاری آرزو داشتند رهبر آنها هم اگر نمیتوانست آمریکا را از منطقه شان اخراج کند، حداقل از داخل خاک خودشان بیرون کند. مطمئنم ژاپنیهای بسیاری امروز آرزو کردند مثل ایرانیها به استقلال و عزت و شجاعت برسند.
پانوشت: این سالها بعضی واعظان بی دانش مذهب غرب-پرستی مدام با مقایسه ایران با ژاپن ما را تحقیر کردهاند. اما آنها هرگز به ما نگفتهاند ژاپن در اشغال نظامی آمریکاست.
ارسلان شورولت
۸ دی ۱۳۹۹هوندا رو ولش کن . فقط به شورولت آپاچی ۱۹۶۱ بچسب?