شورلت

آیا زمان خداحافظی دوباره با شورلت کامارو نزدیک است؟

شورلت کامارو که برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ به بازار آمد، در سال ۲۰۰۲ به دلیل کاهش فروش از خط تولید کنار گذاشته شد اما چند سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۹ بار دیگر با نسل و طراحی کاملاً جدیدی به بازار آمد اما حالا گزارشی منتشر شده که احتمال خداحافظی دوباره با کامارو را مطرح کرده است. این گزارش ادعا کرده که ممکن است بعد از سال ۲۰۲۳ یعنی زمانی که عمر نسل کنونی کامارو به پایان می‌رسد، این ماسل کار افسانه‌ای بدون معرفی نسل جدید از خط تولید کنار گذاشته شود.

این گزارش به نقل از چند منبع در جنرال موتورز گفته است که برنامهٔ توسعهٔ نسل بعدی کامارو به حالت تعلیق درآمده و بعد از سال ۲۰۲۳ نسل جدیدی در کار نخواهد بود. این گزارش ادعا کرده است که به‌احتمال‌زیاد جنرال موتورز نام کامارو را کنار خواهد گذاشت که این یعنی برای دومین بار در تاریخ این خودرو، شاهد حذف آن از سبد محصولات شورلت خواهیم بود. جنرال موتورز نیز تاکنون این گزارش را نه تأیید و نه تکذیب کرده است که این می‌تواند میخ دیگری بر تابوت کامارو باشد.

در همین حال، کاهش فروش کامارو طی سال‌های اخیر، احتمال صحت این گزارش را تقویت می‌کند. فروش نسل ششم این خودرو از زمان معرفی در سال ۲۰۱۶ تاکنون همواره کاهش داشته است به‌گونه‌ای که فروش آن در سال ۲۰۱۸ به کمتر از ۵۱ هزار دستگاه رسیده که کمترین فروش سالانهٔ کامارو از زمان احیای آن در سال ۲۰۰۹ تابه‌حال محسوب می‌شود. این در حالی است که اوضاع فروش کامارو در سه‌ماههٔ نخست سال جاری فقط کمی بهتر از مدت مشابه سال قبل شده است. از سوی دیگر، فروش فورد موستانگ نیز طی سال‌های اخیر کاهش قابل‌توجهی داشته است.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که کادیلاک ATS و CTS یعنی خودروهایی که کامارو در شاسی با آنها اشتراک دارد نیز در حال حاضر از خط تولید کنار رفته‌اند. البته این بدان معنا نیست که نسل آیندهٔ کامارو نمی‌تواند روی پلت‌فرم دیگری ساخته شود اما گزارش مذکور نشان می‌دهد که اعضای تیم کامارو در جنرال موتورز به پروژه‌های دیگری منتقل شده‌اند. وقتی همهٔ این موضوعات را مثل قطعات پازل کنار یکدیگر می‌گذاریم به نتیجه‌ای می‌رسیم که ادعای خاتمهٔ تولید کامارو را تأیید می‌کند.

شورلت برای مدل ۲۰۱۹ کامارو را مورد فیس‌لیفت قرار داد اما طراحی خودرو طی این فیس‌لیفت انتقادات زیادی را در پی داشت و به همین دلیل شورلت سریعاً دست‌به‌کار شد و برای مدل ۲۰۲۰ تغییراتی را در نمای جلویی کامارو ایجاد کرد که نمای سنتی‌تری را به خودرو بخشیده است. حال باید ببینیم آیا فروش کامارو با این چهرهٔ تازه برای مدل ۲۰۲۰ بهتر خواهد شد یا نه. درهرحال به نظر می‌رسد جنرال موتورز در حال نظارت بر فروش کامارو و موستانگ طی دوازده ماه آینده است و اگر نشانه‌هایی از بهبود در اوضاع وجود داشته باشد، دلیلی وجود ندارد که کامارو کنار گذاشته شود اما اگر فروش همچنان کاهش پیدا کند شاید این گزارش نهایتاً به حقیقت مبدل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. هادی نجفی

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (168 ديدگاه)

    من خودم با کامارو عاشق خودرو سازی آمریکا شدم
    تصورشم خیلی خیلی سخته کامارو دیگه نباشه، امید وارم برنامه ریزی درست تری انجام بدن که این خودروی دوست داشتنی همچنان قلبش بزنه…

  2. PaRHaM

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (741 ديدگاه)

    این خبر رو GM Authority گذاشته بود
    ک خودش آپدیت داد و گفت صرفا ی تاخیر نه لغو تولید!
    حالا معلوم نیس چرا خبر دو روز پیش رو بدون آپدیت گذاشتین ?

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      منم خبر خوندم
      فکر نکنم درست باشه
      جی ام نمیتونه یکی از پرچمداران شورلت رو کنار بزاره
      هرچند فروش همه سدان ها کوپه ها در سال های اخیر کاهش داشته در همه برند ها
      ولی فکر نکنم بشه کنار گذاشتش
      هرچند من فکر میکنم می‌تونه در نسل آینده به صورت موتور وسط هم تولید شده که بعید هم نیست
      ولی اون خبر تولید شاسی بلند کوروت صحت داره
      جی ام داره روی یه کراس اوور کوپه کار می‌کنه
      حالا معلوم نیست که کوروت باشه یه کادیلاک

      1. car lover

        ۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        ممد جان بلیزرو زد کنار
        منافعش درخطر باشه چرا نکنه
        وقتی سود تو کراس اووره چرا نه؟؟

        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          بلیزر چون یه نام خیلی قوی و خوب برای بازار یابی بود برای همین برای یه کراس اوور استفاده کردنش
          ولی قوانین بازار یابی روز تأکید داره محصولات محبوبت رو بازنشسته نکن
          حتی اگه فروششون کم باشه
          محبوبیت ماسل کار ها برای همه مشخصه
          کسی رو در دنیا نمیتونید پیدا کنید که یکی از سه ماسل کار امریکایی رو دوس نداشته باشه
          کامارو هویت شورلت هست
          اگه وضع اقتصادی جی ام خراب بود میگفتم شاید بشه
          ولی جی ام وضع مالیش خوبه
          تا حدی خوبه که یه هزینه تحقیق توسعه کوروت انجین وسط رو پرداخت می‌کنه

  3. M

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    از سوی دیگر، فروش فورد موستانگ نیز طی سال‌های اخیر کاهش قابل‌توجهی داشته است.
    حالا کی اینو به علی شوی بفهمونه تا حالا بالای 30 بار هم بهش گفتم درسته 10 میلیون فروخته ولی روز به روز داره کمتر میشه اینو قبول کن

  4. car lover

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    حالا جاش ی کراس اوور میزنن فقط برای اینکه زنا بیشتر میپسندن و فروشش بیشتر میشه
    ی سریا هم میان کامنت روشنفکری میدن بعد خاتمه تولید کامارو….

  5. MOHAMMAD.DEMON

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    آقای M
    فروش موستانگ در برخی از نقاط دنیا هم افزایش داشته مثل اروپا
    و در برخی نقاط دنیا هم کاهش داشته مثل خود بازار آمریکا
    ولی این قضیه عادی هست چرا چون فروش همه کلاس ها به جز کراس اوور ها و شاسی بلند ها در کل دنیا کاهش پیدا کرده

  6. حمید

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    کی این دایناسورهای پر مصرف رو میخره

    1. شاهین

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      همین دایناسور ها از نظر طراحی سه هیچ از بقیه جلو هستن، هم کوپه هستن و هم ماسل البته از نوع امریکایی، و اینکه پر فروش هستن حالا اگره خاتمه پیدا کنه طبیعیه چون هر ماشینی یه عمری داره. این بره جاشو یه مدل دیگه پر میکنه که امیدوارم اونم ماسل باشه

  7. charger

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    لعنت به این تب کراس اوور

  8. بهراد

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (754 ديدگاه)

    میون ماسل های آمریکایی ، از بچگی عاشق کامارو زرد رنگ با دو تا خط مشکی رو کاپوتش بودم ، همونی که تو فیلم ترنسفورمرز بود
    دیگه سری های بعدی به دلم ننشست .

  9. حمید

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اگر طرفدار کامارو هستید تست های تصادفش رو تو یوتیوب نگاه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید !

    1. یانکی

      ۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      دنبال چی میگردی.اگر کوچکترین مشکلی داشت نمیزاشتن تولید بشه.یکی از بهترین پلت فرمها برا کامارو هستش

    2. حسن

      ۷ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (195 ديدگاه)

      من طرفدارش نیستم ولی کلا از این بحث های الکی که ماشینی با این سابقه و طرفدار رو بعضیها بدون هیچ اطلاعاتی می کوبن بدم میاد. لطفا این لینک رو خیلی دقیق بررسی کن:
      https://www.iihs.org/ratings/vehicle/chevrolet/camaro-2-door-coupe/2019

  10. مرتضی

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شورلت اون هم از نوع کامارو مگه میشه دیگه تولید نشه؟!!!غیر قابل تصوره

  11. حمیدرضا

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ماشین آمریکایی چیز دیگه س
    یه شورلت نوای تمیز داشتم، هرچی از خوبیاش بگم کمه، آرزو دارم یه آمریکایی دیگه بخرم.
    کاش شرایط جوری بشه که ما هم مثل بقیه دنیا، امکان و پول خرید ماشین آمریکایی را داشته باشیم

  12. Hemichan

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    تازه داره دور میگیره
    ولی به دو علت میتونه درست باشه
    تبدیل شدن احتمالی کوروت به برند جداگانه
    جا موندن از شلبی و داج

  13. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آخه چرا درسته که اخیرا به اندازه چلنجر و ماستانگ تو چشم نبوده ولی مگه میشه کامارو این وزنه ی سنگین رو حذف کرد ؟
    پس مثلث چلنجر ، ماستانگ ، کامارو چی میشه…

  14. Mehdi TuRbO

    ۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2367 ديدگاه)

    اخه با معرفی نسلای جدیدشون گند زدن به اون طراحیای فوق العاده موستانگ و کامرو ۲۰۱۲و۲۰۱۴ ظریفش کردند واسه همینه تا میگند چاجر جدید باید معرفی شه موضع میگیرم چون هرچی معرفی شده از ماسل بودنشون اب رفته و طراحی ضعیف تر شده من عاشق این موستانگ پروفایلمم ولی این نسل جدیدش این ابهتو قلدری نداره واقعن در اون حد من انتظار کم شدن فروششو داشتم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا