میدانستیم که چنین روزی فرا خواهد رسید و سرانجام هم اینگونه شد. شورولت ایمپالا به عنوان یک سدان خانوادگی فول سایز رسماً با ما خداحافظی میکند. آغاز پایان ایمپالای مشهور از چند روز گذشته در تأسیسات تولید دیترویت شروع شده و بدنهی آخرین ایمپالای تولیدی در خط مونتاژ حرکت کرده است. فرایند تولید این خودرو قرار است روز جمعه ۲۸ فوریه تکمیل شود.
این حقیقت که نام ایمپالا به پایان راه خود رسیده و جایگزینی برای آن وجود ندارد یکچیز بوده و موضوع مهم دیگری هم وجود دارد. آخرین ایمپالای تولیدی در واقع آخرین خودروی درونسوزی خواهد بود که در این کارخانه تولید میشود. آخرین دستگاه از کادیلاک CT6 که آنهم در این کارخانه تولید شده ۲۴ ژانویه خط مونتاژ را ترک کرده است. پیش از آن نیز بیوک لاکراس به سرنوشتی مشابه دچار شده است.
در ابتدا جنرال موتورز به دنبال تعطیلی کارخانه دیترویت بود، چیزی که خشم حدود ۱۸۰۰ کارمند این کارخانه را برانگیخت. این کارخانه در سال ۱۹۸۵ دوباره بازگشایی شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۴ میلیون محصول جنرال موتورز را تولید کرده است.
خوشبختانه جنرال موتورز به خود آمد و تصمیم به بازگشایی مجدد این کارخانه گرفت اما نکتهای که وجود داشت تولید خودروهای الکتریکی در این تأسیسات بود. زمانی که آخرین ایمپالا از خط مونتاژ خارج شد این کارخانه به مدت ۱۲ تا ۱۸ ماه بسته خواهد شد تا دوباره برای تولید خودروهای الکتریکی آماده شود.
جی ام سی هامر جدید، خودروی الکتریکی و خودران کروز و طیف متنوعی از خودروهای دیگر در این کارخانه تولید خواهند شد. البته حجم تولید اولیه این خودروهای الکتریکی کمتر از ۲۵ هزار دستگاه خواهند بود که دلیل آن عدم وجود تقاضای بالا برای چنین خودروهایی است. این وضعیت در سالهای آینده تغییر خواهد کرد زیرا جنرال موتورز به دنبال تولید سالانه حدود ۵۰ هزار خودرو در کارخانه موردبحث است.
تنها زمان خواهد گفت که تصمیم جنرال موتورز در بازنشسته کردن ایمپالا درست بوده یا خیر.
این خودرو اولین بار در سال ۱۹۵۷ عرضه شد و تا سال ۱۹۸۵ بیوقفه تولید گردید. پس از وقفهای ۹ ساله، این خودرو در سال ۱۹۹۴ بازگشت و به مدت ۲ سال در بازار حضور داشت. پس از آن ایمپالا تا سال ۲۰۰۰ ناپدید گردید و از آن زمان تاکنون در حال تولید بود.
محمد
۶ اسفند ۱۳۹۸جنرال موتورز میتونست نسل بعدی ایمپالا رو الکتریکی ولی با قیمت معمول تولید کنه ولی با طراحی خیلی جذاب و در کلاس سدان کوپه مثل تایکان ولی با قیمت خیلی پایین تر. اونوقت به جای همچین حرکتی کلا صورت مساله رو پاک کرد – حالا باز خوبه جایگزینش خودروی معرکه ایه – هامر الکتریکی
حسین
۱ دی ۱۳۹۹تو سایت خبرنگاران جوان نوشته شورلت ایمپالا برقی مدل۲۰۲۵ می خواهد بیاید می توانید سرچ کنید
ali (chevy nova)
۶ اسفند ۱۳۹۸افسانه ها هیچ زمان تموم نمیشن و یاد و خاطرهاشون تا ابد زندست
یاس ی
۶ اسفند ۱۳۹۸کراس اوورها دارن دخل سدانها را میارن. متاسفانه تقاضای بازار باعث این داستان شده و گریزی ازش نیست. منتهی من به شخصه اگر حق انتخاب داشته باشم قطعا برای استفاده روزانه کراس اوور یا suvها آخرین انتخابم خواهد بود. ولی قطعا هستند دوستانی که از لندکروزر برای رفتن سرکار یا حتی رفتن تا سر چهارراه هم استفاده میکنن، قطعا پرستیژی که لندکروزر، پرادو یا کراس اوورهای پدر مادر دار (نه همه کراس اوورها) دارن را مثلا سراتو یا 207 نداره ولی قطعا این دوتا توی شهر، خصوصا شهرهای شلوغ کاربردی تر هستن. ولی خیلیها با من هم نظر نیستن یا حداقل براشون مهم نیست. توی کشورهای جهان که اول اکثر خانواده ها دو یا سه مدل ماشین دارن همونجا هم سدانها دارن عقب نشینی میکنن، بازار ما چون ماشین کالای لوکس به حساب میاد مردم دوست دارن ماشینی بخرن و سوار بشن که توی چشم باشه. خلاصه اینکه خدایا کاری کن ماشین بازهای نسل بعدی ما حداقل به آرزوهاشون برسن، من که برای خودم نا امید شدم.
مهدی
۶ اسفند ۱۳۹۸فکر نمیکنم کسی تو این سایت اندازه من با آمریکایی از قدیم تا جدید سر و کار داشته باشه اما واقعیت اینه که کلا جنرال موتور ضیف کار میکنه از ۵۰ سال پیش سال ب سال افول داره گاهی مقطعی یکی دوتا محصول خوب میده اما دوامی نداره هیچ راهبرد مشخصی انگار تو محصولاتش نیست از این نظر فورد چند پله جلوتره
امیرحسین
۶ اسفند ۱۳۹۸من میگم بر میگرده ولی الکتریکی
Sina Barca
۹ اسفند ۱۳۹۸خدا کنه تولید شه ولی میخواد بدرد نخور باشه ولی برقی نباشه
حميدرضا
۶ اسفند ۱۳۹۸سی تی 6 هم قرار بود تولیدش متوقف بشه ولی هنوز داره فروش میره و تولید میشه البته محدود تر از قبل این اسم هم قبلا رفته ولی باز برگشته مجددا این اتفاق خواهد افتاد
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۸معمولا کارخونه های خودروسازی تولید اسمی مثل ایمپالا که یه تاریخچه پشتش وجود داره که برای همیشه متوقف نمیکنن، یه وقفه بین تولیدش ایجاد میکنن و دوباره با تکنولوژی و طراحی بسیار بهبود یافته ارائه میدن. پس جای نگرانی نیست. هنوز ماشین بازها با دیدن یه ایمپالای کلاسیک لذت میبرن، و نام ایمپالا قرار نیست که از بین بره.