شورلتلینکلنهنسی

مسابقه درگ لینکلن نویگیتور هنسی و شورولت تاهو استوک

اینجا چیزی هست که همه‌روزه نمی‌بینیم. البته که مسابقات درگ بخش جدایی‌ناپذیر از جذابیت‌های دنیای خودرو هستند اما ما معمولاً محصولات لینکلن و مخصوصاً خودروی بزرگی همچون نویگیتور را در چنین مسابقاتی نمی‌بینیم. این خودرو در حالت استاندارد شتاب فوق‌العاده‌ای ندارد اما این شاسی‌بلند حدود سه تنی که مشاهده می‌کنید دست‌پخت تیونر مشهور یعنی هنسی پرفورمنس است.

هنسی ویدئویی از مسابقه درگ نویگیتور تیون شده با یک شاسی‌بلند بزرگ دیگر را منتشر کرده است. این خودرو با نام نویگیتور HPE600 شناخته می‌شود و کیت تیونینگ هنسی برای مدل‌های سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ آن در دسترس است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست فورد در حالت استاندارد قدرت ۴۵۰ اسب بخاری داشته که تا وقتی ندانید وزن خودرو چقدر است احساس‌برانگیز به نظر خواهد آمد اما هنسی اقدام به بهبود ورودی‌ها و اینترکولر کرده و از اگزوز جدید سود برده است. نتیجه تغییرات نیز دست‌یابی به قدرت ۶۰۰ اسب بخاری می‌باشد.

هنسی برای برجسته کردن عملکرد محصول خود اقدام به برگزاری مسابقه درگ بین نویگیتور یاد شده با شورولت تاهو های کانتری استاندارد کرده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تاهو خروجی ۴۲۰ اسب بخاری داشته و از نظر وزن هم تفاوت زیادی بین این دو خودرو وجود ندارد؛ اما چرا هنسی اقدام به ارتقای تاهو هم نکرده است؟ سیستم‌های کامپیوتری محصولات جنرال موتورز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به سختی هک می‌شوند و تاهو جدید نیز فعلاً قابل تیون کردن نیست.

اما خب هنسی در اقدامی که می‌تواند تلنگری برای جنرال موتورز باشد توانایی‌های نویگیتور را به رخ کشیده است. تاهو بدون تیونینگ نخواهد توانست محصول هنسی را شکست دهد. حتی با وجود اینکه تاهو در مسابقه دوم جلوتر حرکت می‌کند اما توانایی غلبه بر نویگیتور را ندارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    یه سئوال :
    واقعاً برای خریداران این خودروها این درگ‌ها اهمیتی داره ؟
    جذابیتش چیه ؟
    درگ در این کلاس بی‌معنیه !

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. Ramin

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      نوید جان ربطی نداره
      الان کامیون ها هم درگ میزارن.

      برای جذابیت درگ میزارن نه چیز دیگه ای

      موافقم 13
      مخالفم 4
  2. ho3in

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    پیشرانه هایی که تیون میشن
    هزینه نگهداریشونم میره بالا
    به نظرم این سری ماشین ها باید به عنوان خودرو دوم یا سوم استفاده بشن

    موافقم 14
    مخالفم 5
  3. MASIHA

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    نمیدونم ماشینایی به این کیفیتو ابهت و زیبایی درگ میدن
    منم میرم تندر جدیدو میبینم و اروم میشم.
    وضعیت این خودرو سازی رو فقط عکس پروفایلم توصیف میکنه…

    موافقم 19
    مخالفم 1
    1. علیرضا

      ۲۵ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (88 ديدگاه)

      عکس پروفایلت عشقه منه
      گشتم یارو پیدا کردم

      موافقم 7
      مخالفم 1
  4. ممد ژانگولر

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    مثل این میمونه دوتا سوموکار ژاپنی با هم مسابقه دوی ۱۰۰ متر بذارن
    ?فقط اون صحنه که چربی هاشون مثل ژله تکون میخوره
    یا دو تا نوزاد توپول مپلی با هم میرقصن

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. MehdiTurbo

      ۲۷ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2367 ديدگاه)

      جوووون
      عاشق توصیفتم ??
      به هر حال همه باید بلرزونند نمیشه که

  5. میثم

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نویگیتور چه رخی داره 👍👍👍

    موافقم 4
    مخالفم 3
  6. ارشیاsvj

    ۲۵ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    لینکلن بدون کانتیننتال ینی هیچی.

    موافقم 5
    مخالفم 3
  7. ارش

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    شورلت تاهو .هرچند از صندلیهای فوق العاده لینکلن هم نمیشه گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا