جگوارشورلت

دوئل شورولت کامارو و جگوار F تایپ

رقابت‌های جذاب خودروی پدال ادامه دارد و در این سفر هیجان‌انگیز به ایستگاه کوپه‌های متوسط رسیده‌ایم. نکته‌ای که در مورد شرکت‌کنندگان این بخش از رقابت‌ها باید بیان کنیم این است که ممکن است همهٔ این خودروها دقیقاً در یک کلاس قرار نداشته باشند و یا از لحاظ قیمت تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشته باشند ولی چون ازیک‌طرف از لحاظ ابعاد، فرم بدنه و ظرفیت سرنشین تا حدودی باهم یکسان هستند و از طرف دیگر سعی داریم از ایجاد کلاس‌های زیاد جلوگیری کنیم، این کوپه‌ها را در یک کلاس قرار داده‌ایم. با این مقدمه سراغ معرفی شرکت‌کنندگان کلاس کوپه‌های متوسط می‌رویم:

شورولت کامارو

فورد موستانگ

دوج چلنجر

کادیلاک ATS کوپه

مرسدس بنز E کلاس کوپه

ب‌ام‌و سری ۴

آئودی A5

لکسس RC

اینفینیتی Q60

هوندا آکورد کوپه

جگوار F تایپ

اولین دور دوئل‌های این گروه را با رویارویی شورولت کامارو و جگوار F تایپ برگزار می‌کنیم اما برای این نبرد قدرتمندترین نسخهٔ هر دو خودرو یعنی ZL1 و SVR انتخاب شده‌اند.

camaro-vs-f-type

شورولت کامارو ZL1

chevrolet-camaro_zl1-3

شورولت کامارو که یک ماسل کار اصیل آمریکایی است، یکی از معروف‌ترین خودروهای اسپرت دنیا محسوب می‌شود. این خودرو که در سال ۱۹۶۷ و برای رقابت مستقیم با فورد موستانگ متولد شد، هم‌اکنون در نسل ششم خود قرار دارد. این نسل از کامارو در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در ابتدا در سه نسخهٔ چهار سیلندر، شش سیلندر (RS) و هشت سیلندر (SS) به بازار آمد؛ اما چندین بعد در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۶ شورولت بزرگ خاندان خانوادهٔ کامارو یعنی مدل ZL1 را معرفی نمود. این هیولای آمریکایی مجهز به یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ است که از کوروت Z06 قرض گرفته شده است. این نیروگاه قدرت مهیبی برابر با ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور خردکننده‌ای معادل ۸۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تماماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و ZL1 را تنها ظرف ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند.

جگوار F تایپ

jaguar-f-type_svr_coupe-1

جگوار F تایپ هم یک کوپهٔ اسپرت و لوکس بریتانیایی است که برای اولین بار ابتدا در نسخهٔ کابریولت در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این خودرو که بر روی نسخهٔ کوتاه شدهٔ پلت‌فرم مدل XK ساخته شده است، به‌عنوان جایگزین XK به بازار آمد. سپس چندی بعد نسخهٔ کوپه F تایپ نیز معرفی شد. این ماشین در ابتدا با دو پیشرانهٔ V6 و V8 ارائه شد اما به‌تازگی در نمایشگاه نیویورک جگوار نسخهٔ چهار سیلندر آن‌را هم معرفی کرده است که از یک موتور ۲ لیتری توربو استفاده می‌کند؛ اما نمونهٔ موردنظر ما قوی‌ترین نسخهٔ F تایپ بنام SVR است. این مدل که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد، از همان موتور ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مدل F تایپ R استفاده می‌کند که قدرتش به ۵۷۵ اسب بخار افزایش یافته است. این نیرو توسط یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند تا F تایپ SVR همانند رقیبش ظرف ۳.۵ ثانی از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

مشخصات فنی

  شورولت کامارو ZL1 جگوار F تایپ SVR
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ۱۳ لیتر
وزن ۱۷۶۰ کیلوگرم ۱۷۰۵ کیلوگرم
قیمت پایه ۶۲,۱۳۵ دلار ۱۲۵,۹۵۰ دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9730046]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۸ دیدگاه‌ها

  1. Saman

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (177 ديدگاه)

    100%شورولت کامارو :-) کامارو سروره زیباتر طراحی داخلی شیکتر و قیمت بسیار مناسبتر و ساخت gm یکی از بهترین خودروسازها :-) جگوار هم خوبه ولی واسه رقابت با کامارو کم میاره قیمتش بسیار بیشتر از قابلیتشه صندوق عقب بسیار کوچک و مضحکی داره. و خدائیش وقتی کامارو داشته باشی رو ابرهائی :-)

    1. رضا

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اصلا کلاس جگوار رو نمیشه با کامارو مقایسه کرد . اصولا شورلت یه برند دست یافتنی و ارزونه اما هرکسی دستش به جگوار نمیرسه

      1. ابوالفضل

        ۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (10 ديدگاه)

        پس برای همینه جگوار ورشکست شده و زیرمجموعه تاتاموتور شده
        با ماشینای انگلیسی مخالف نیستم ولی جگوار ایراداتی داره که باید برطرف شه انتخاب بین این دوتا کار سختیه ولی من کامارو رو انتخاب میکنم

  2. AK_007

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (560 ديدگاه)

    تو قیمت و مصرف سوخت برتری مشخصی داره کامارو
    در کنار اینکه به کامارو رای دادم باید بگم که طراحی نسل قبلش در واقع زیباترین ماسل کار بود و یکی از بهترینا ولی در این نسل از نظر طراحی پشت رقیباش یعنی ماستنگ و چلنجر قرار گرفته

  3. مهراب

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (76 ديدگاه)

    جگوار جنتلمنه ولی کامارو یه اسپرت وحشی با قیمت عالی
    جدا از به صرفه بودن جگوار یه چیز دیگست

  4. Veneno

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به نظرم نظر سنجی بین این دو تا ماشین کاملاً اشتباه بود

  5. Abbas us.c

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    نخونده میگم کامارو

  6. mohsen

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    کامارورو تا دندون آپشن کنی به قیمت جگوار نمیرسه آخه!
    اسسیر شدیم به خدا!

  7. یاس ی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1042 ديدگاه)

    با اینکه کامارو عالیه و هیچ ایرادی بهش وارد نیست ولی من در کمال احترا م به جگوار رای دادم، چون اون حس لوکس بودنش را خیلی دوست دارم.

  8. Archi KHAN

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    گربه وحشیِ من
    کاش زودتر بیای ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا