مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت هفدهم، دومین دوئل از گروه سدانهای کامپکت
نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن جتا و هوندا سیویک
مجموع آراء: ۱۱۹۰
آراء فولکسواگن جتا: ۳۶۴
آراء هوندا سیویک: ۸۲۶
پیروز دوئل: هوندا سیویک با کسب ۶۹ درصد از کل آراء
شورلت کروز
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: D2XX جنرال موتورز
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۸۴,۷۵۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۲,۶۱۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۸۲,۸۳۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۴۶,۵۳۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۳۳۶,۴۲۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۲۴۵,۲۶۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: چهار ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب، ارائهٔ مدلهای مختلف برای هر نیازی، سواری راحت
نقاط منفی: پویایی نهچندان بالا، بسیاری از تجهیزات فقط در تیپهای بالایی ارائه میشوند
مزدا سه
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۴۳,۷۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۳۸,۵۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۷۵,۰۱۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۴,۶۳۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در چین: ۱۴۲,۴۹۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در چین: ۱۲۱,۰۵۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در کل دنیا: ۳۹۶,۰۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در کل دنیا: ۳۵۴,۳۳۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر بسیار شیک، رانندگی و رفتار جادهای خوب، کابین سطح بالا، هزینههای نگهداری پایین
نقاط منفی: فضای محدود صندلیهای عقب، قدرت کم در دورهای پایین پیشرانه
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کروز | مزدا سه | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۱۵۵ اسب بخار | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۶ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۹ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۱ لیتر ترکیبی | ۷.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | – | – |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۱ لیتر |
وزن | ۱۳۸۳ کیلوگرم | ۱۳۸۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۶ متر | ۴.۶۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۷۲ متر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۴۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۲۰,۵۹۵ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۸,۸۷۰ دلار | ۲۱,۸۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۱۸,۸۷۰ دلار | ۲۱,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10246769]
Ali.usa
۳ اسفند ۱۳۹۷مصرف سوخت مزدا اشتباه
کوروز واقعا عالی امار فروشش تو این سال های کمی که معرفی شده هم همین نشون میده
دوست دارم همچین ماشین های که با قدرت میان به بازار
انتخاب من کروز
شاهين
۳ اسفند ۱۳۹۷تو مبحث طراحی انقد تفاوت ظاهری مزدا با شورلت زیاده و انقد سطح طراحی مزدا بالاس که اصلا خارج از بحث سلیقه میشه و حتی کارشناسا هم جز نقاط مثبتش طراحی محشر بدنه و داخل ماشینو عنوان کردن، کلا بحث فروش هم که باز برمیگرده به میزان تولید، مزدا کمپانیه کوچکتریه و تولیداتش محدودتره پس تعداد فروشش هم پایینتره ولی خب با این وجود ۴۰۰ هزارتا مزدا۳ فروخته تو کل دنیا، از همه نظر رای من مزدا
(Saeed(peugeot
۳ اسفند ۱۳۹۷به نظر من جدا از خوب بودن مزدا
تو هر دوئلی که مزدا توش باشه ، برنده خوده مزداس…..چون هم از مزدا راضین…و همینطور طراحیاش باب میل و سلیقه ایرانیاس.
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۷منم شخصا از این برندهای ژاپنی انتخاب اولم مزداست
اما اگه مردا انتخاب بشه، چه دوئلی بشه فینال بین مزدا و هوندا
هر دو ژاپنی
هر دو پر سر و صدا
هر دو جذاب
Mآsكvيch
۳ اسفند ۱۳۹۷برتری خیلی واضحی داره مزدای دوست داشتنی
حمیدرضا
۳ اسفند ۱۳۹۷رای من کروز دوست داشتنی همیشه دوستش دارم هم به خاطر طراحی هم به خاطر مصرف سوخت
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۷رخ کروز خیلی خوشگله ولی خب مزدا پکیجِ بهتریه در کل
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۷البته که فروش بازار چین چند ماهه که رو به افوله ظاهرا
.
اما جالبه که بازار چین داره خودش تبدیل میشه به یکی از رقابتی ترین بازارهای دنیا
که حتی میتونه فروش یه برند توی بازار یه کشور چین از کل اروپا بیشتر باشه!!!
دقیقا مثل بازار ما
حسین
۳ اسفند ۱۳۹۷کروز بیشتر به سدان های ارزان قیمت زیر 15 هزار دلار کره ای میخوره تا یه سدان کامپکت . واقعا مزدا شاهکاره اینجا چه از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی چه از لحاظ موتور که تنفس طبیعی چون موتور های کوچیک با توربو جزاب نیستن و در دور های پایین عملکرد ضعیفی دارن اصولا در هر حال مزدا با 2 هزار دلار بیشتر فرسنگ ها از کروز جلوتره و عقلانی تر
OMID
۳ اسفند ۱۳۹۷مزدا قطعا
e 36
۳ اسفند ۱۳۹۷mazda
Radin
۳ اسفند ۱۳۹۷یعنی چی آخه انقدر فاصله رای ها
چرا ما ایرانیا انقدر به مزدا علاقه داریم؟
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۷برتری مزدا طراحی اش و اینکه با یه موتور کم استهلاک تر طرفیم البته قیمت شورولت هم وسوسه برانگیز
نسل سوخته
۳ اسفند ۱۳۹۷به نظرم مزدا داره تلاش میکنه به خریدار اثبات کنه محصولاتش ارزششون از قیمتشون بیشتره بعضی از کمپانیها برای خودروهای تو این رنج قیمت حساسیت هنری بالایی به خرج نمیدن ولی گویا مزدا در حال جا انداختن این موضوع هست که رنج قیمت نباید نماد حساسیت برای دیزاین و ریزه کاری های طراحی خودرو باشه و اینو ملاک طراحی ارزون ترین تا گرون ترین محصولاتش قرار داده . در 4دهه گذشته که شرکت های خودروسازی ما مشغول ارائه محصولات موزه صنعت خودرو و اختراع چرخ بودن دنیا نگاه صرفا صنعتی به خودرو رو تبدیل به نگاه هنری کرده و صرفا تولید یک اتاق و چهارتا چرخ زیرش دیگه معنی نداره تصور کنید از نظر زیبایی شناختی هم حضور خودروهای با طراحیهای زیبا باعث زیبا تر شدن جلوه شهر میشه حالا حساب کنید در خونه رو بازمیکنی روبروت یه تیبا یا نیسان ابی ببینی همون بهتر برگردی توخونه :)
sunmartin
۳ اسفند ۱۳۹۷کروز از هر جهت عالیه کیفیت ساخت کابین و طراحی عالی
سیدمهران میرابوالقاسمی
۳ اسفند ۱۳۹۷مزداراعشقه.
سام
۳ اسفند ۱۳۹۷طراحی بدنه مزدا 3 و کیفیت متریال مصرفی در داخل کابین آن به وضوح از رقیب آمریکایی آن برتر است و من در این دوئل خودرویی به این ژاپنی جذاب و زیبا رأی می دهم.
هادی
۳ اسفند ۱۳۹۷من خودم شورلت کروز دارم
از دیدگاه راحتی و نرمی در رانندگی بسیار عالیه
داشبورد زیبا و چشم نوازی داره که تکراری نمیشه برات
ولی عیب اصلی این ماشین، سیستم آب و هوزینگ هست که دو بار برام هزینه تراشیده که امیدوارم توی مدلهای جدید، این مشکل برطرف شده باشه
در کل راضیم از داشتنش
امیر
۳ اسفند ۱۳۹۷مزدا
هم تنفس طبیعیه هم فنیش بهتره هم طراحیش ولی کاش کابینش هم بهتر میشد
رامتین
۳ اسفند ۱۳۹۷مزدا گزینه خیلی خوبیه اما من فکر میکنم جتا gli بدلیل موتور قویتر و احتمالا کیفیت بهتر گزینه قابل تامل تری باشه. البته نسخه های gt از کرولا هم قراره تولید بشه، در حالیکه مزدا3 اسپید دیگه تولید نمیشه، به این دلیل کرولای جدید هم گزینه بهتریه.
مرتضی
۴ اسفند ۱۳۹۷من خودم مزدا دارم و از هر نظر راضیم
طراحی بیرونی زیبا ، راحتی راننده و سرنشین، نرمی حرکت ماشین، طراحی داخلی زیبا، استهلاک کم تجهیزات، صندوق جادار، و در مجموع ماشین دوست داشتنی و راحتی است.
ومهم تر از همه به نسبت قیمت بسیار عالیست.