مرحلهٔ نهایی، گروه بیستوهفتم، کراساوورهای بزرگ
شورلت تراورز
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۷
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۲۳,۵۰۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۴۶,۵۳۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 قدرتمند، گیربکس روان، بیشترین حجم صندوق بار در کلاس خود، ویژگیهای اتصالی عالی، ظرفیت حمل هشت نفر
نقاط منفی: تکنولوژیهای ایمنی محدود، ابعاد بیش از اندازه بزرگ، دید عقب ضعیف
مزدا CX-9
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: اسکایاکتیو مزدا
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۵,۸۲۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۸,۲۵۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهترین رانندگی در بین کراساوورهای سه ردیفه، مصرف سوخت مناسب، کابین نزدیک به خودروهای لوکس
نقاط منفی: فضای بار نهچندان زیاد، فضای تنگ ردیف سوم صندلیها، عدم ارائهٔ صندلیهای خلبانی برای ردیف دوم
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت تراورز | مزدا CX-9 | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۳ ثانیه | ۷.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۹ ثانیه | ۱۵.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۲ لیتر | ۷۴ لیتر |
وزن | ۲۰۱۵ کیلوگرم | ۱۹۸۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۹ متر | ۵.۰۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۷ متر | ۲.۹۳ متر |
حجم صندوق بار | ۶۵۰ لیتر | ۳۹۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ یا ۸ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۱,۱۲۵ دلار | ۳۳,۲۷۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۱,۱۲۵ دلار | ۳۳,۲۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10318562]
(ali (chevy nova
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸شوی انتخاب من هستش
در خوبی مزدا هم شکی نیست ولی من سلیقم شوی پسنده اگه 8 سیلندر هم باشه که دیگه قیامت میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸در این دوئل ، مزدا دست بالا را داره
OMID
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸کدوم دست بالا به جز مصرف سوخت و داره؟
حسین وی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸سواری
هندلینگ بهتر
ظاهر شیک تر
کابین لوکس تر و با کیفیت تر
گشتاور بیشتر!
تیاگو
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ولی برای چنین سطح از امکانات ،اندازه و موتور قیمتشون خوبه
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸از نظر فروش و محبوبیت در بازار امریکا و اطمینان مشتری
تراورزیه سرو گردن بالاتره با 100 هزار تا فروش بیشتر
فنی بهتر و قدرتمند تر هم داره
قیمت پایین تر هم داره
این ماشین همه ویژگی های یه امریکایی رو داره
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸http://uupload.ir/files/h6nw_2018-chevrolet-traverse-interior-live-reveal-002-1024×683.jpg
http://uupload.ir/files/g7ao_2018-chevrolet-traverse-l-new-2018-chevrolet-traverse-financing-near-merrillville-in-review-of-2018-chevrolet-traverse-l.jpg
http://uupload.ir/files/62kt_2018-chevy-traverse-interior-traverse-interior-view-2018-chevy-traverse-interior-pictures.jpg
اینم چند تا عکس از کابین خوش ساخت این ماشین امریکایی
(ali (chevy nova
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸همه ویژگی های یه امریکایی رو داره به غیر از یه چیزه مهم
((موتور8 سیلندر ))
البت موتور 8 سیلندر با کاربراتور 4 دهنه ادلبراک با 750cfm هم که باشه دیگه همه چیز مهیاست برای اتیش زدن جاده لاستیک و اسفالت و …………………..
از خصوصیات بارز کاربراتور قبلا زیاد گفتم
موتور کاربراتوری برای ریس و کل کل خیلی بهتر جواب میده تا انژکتور ولی تنظیم کردنش کاره هرکسی نیست و یه ادم باتجربه رو میطلبه
محمد
۲۵ مرداد ۱۳۹۸دیگه قرار نیست توی هر ماشین آمریکایی فقط موتور v8 بزارند، اونم با این قیمت بالای سوخت در آمریکا
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸در واقع در شرایط مساوی هر محصول آمریکایی فروشش از رقیب خارجیش بیشتره
اونم بخاطر شعار آمریکایی جنس آمریکایی بخر
.
اما از مزدا تقریبا نتونسته ایرادی بگیره
محاسنش:
بهترین رانندگی در بین کراساوورهای سه ردیفه،
مصرف سوخت مناسب،
کابین نزدیک به خودروهای لوکس
.
کیفیت و پرستیژ مزدا رو کاملا میپسندم و انتخاب من با احترام به بقیه عزیزان مزدا است
(ali (chevy nova
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸طبق روال قدیم مشخصات یکی دیگه از موتورهای شوی رو میذارم تا اهل فن لذت ببرن
مشخصات موتور 427 تمام الومینیومی شورولت در سال 1963
فقط مشخصاتش رو بخونید تا متوجه قدرت این موتور 56 ساله بشید
موتوری که 56 سال قبل 780 نیوتن گشتاور داشته برای درک بهتر خوبه بدونید 405 گشتاورش 145 نیوتن متره
A special 427-cubic-inch (7.0 L) version of the 409 engine was used in the 1963 Impala Sport Coupé, ordered under Chevrolet Regular Production Option (RPO) Z11.[3] This was a special package created for drag racers, as well as NASCAR,[4] and it consisted of a 427 cu in (7.0 L) engine with aluminum body parts, and a cowl-induction air intake system. The aluminum body parts were fabricated in Flint, Michigan at the facility now known as GM Flint Metal Center.[5] Unlike the later, second-generation 427, it was based on the W-series 409 engine, but with a longer 3.65 in (92.7 mm) stroke. A high-rise, two-piece aluminum intake manifold and dual Carter AFB carburetors fed a 13.5:1 compression ratio to produce an under-rated 430 hp (321 kW) and 575 lb⋅ft (780 N⋅m). 50 RPO Z11 cars were produced at the Flint GM plant.
Extant GM Documents show 50 Z11 engines were built at the GM Tonawanda Engine plant for auto production, and 20 partial engines were made for replacement/over-the-counter use. Unfortunately, there is no evidence from GM that shows 57 cars were built.
محمد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا چی میشه گفت در مورد تراورزجز اینکه
آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری…
AMIR / ARMI
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸در خوب بودن مزدا شکی نیست
ولی هرچقدر سایز ماشین ها افزایش پیدا میکنه
امریکایی ها بهتر میشن و رقبا حرفی برای گفتن پیدا نمیکنن
مخصوصا اگه شاسی بلند باشه
VIPER
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸موتور قوی تر ظریف بیشتر بار و سر نشین
ظاهر قلدر قیمت کمتر ،همه و همه باعث عالی بودن تراورز هست
قطعا اگه ماشین دیگه ای جز تراورز بود به مزدا رای میدادم
sina7
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸تراورز خیلی از مزدا بزرگ تره چجوری تو یه گروه افتادن
Mehdi
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸شورولت جادار تر قدرت بیشتر قیمت کمتر
انتخابم شورولت
مهدی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸من خودم شورلت بازم اما واقعا این مدل در مقابل مزدا مثل پشمک میمونه
حمیدرضا
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸انتخاب من شورلت به علت ابعاد بزرگتر برای یه کراس اور هفت سرنشینه و همچنین داشتن گیربکس مدرن تر و در نهایت قیمت کمتر
نمی فهمم چرا این موتور مزدا با اینکه حجم کمتری داره انقدر پرمصرفه
سیدمهران میرابوالقاسمی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸مزدا را عشقه
شاهين
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸مزدا تقریبا به جز شتاب تو همه چی دست بالا رو داره که اون هم به دلیل لذت بیشتر رانندگی مزدا جبران میشه و قطعا شتاب ۷ ثانیه که چیزی تو مایه های جنسیس کوپه هست واسه یه همچین شاسی بلندی معرکست، با اینکه ظاهر و کابین سلیقه ایه اما حتی تو نظرات مثبت کارشناسا سطح بالای کابین و ظاهر ماشین مزدا ذکر شده، مصرف سوخت بهتر چیزی نیست که ازش بشه ساده گذشت،ضمن اینکه تو همه بررسی های انجام شده میزان خرابی و نیاز به تعمیرکار در خودروهای مزدا کم تره نسبت به شورلت،
Amir Machine
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ببخشید میشه توضیح بدید غیر از مصرف سوخت مزدا تو کدوم قسمت برتری داره که هی میگید دست بالا رو داره؟!
قدرتش بیشتره؟ گیربکسش پیشرفتهتر و مدرنتره؟ فضای بارش بیشتره؟ ظرفیت سرنشینش بالاتره؟ ایمنیش بهتره؟ گارانتی بیشتری داره؟ امتیازش از کار اند درایور بیشتره؟ قیمتش کمتره؟
کدوم یکی از اینها؟
همینطوری رو هوا دست بالا رو داره؟
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸کیفیت بالاتری داره تو تک تک قطعات و اجزا
حسين وي
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸شورلت کابین بسیار جاداری داره
که نقطه قوتشه
همچنین موتوره ۶ سیلندر که تو این سگمنت عالیه
من به مزدا به خاطر ظاهر شیک تر
کابین لوکس تر
و همچنین سواری و هندلینگ عالیش رای میدم
Alitalia
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸چون شورلت رو آقا تحریم کردن بنده انتخابم مزدا هست
MOHAMAD.n.r
۲۹ مرداد ۱۳۹۸??????
Hamid...Audi
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸جایی که مزدا باشه چشمام هیچ ماشین دیگه ای رو نمیبینه … .
روح اله
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸[جایی که مزدا باشه چشمام وقلبم هیچ ماشین دیگه رو نمیبینه مزدا رو عشق است اهورامزدا
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳شورلت👌