امروز به سراغ یک افسانه رفتهایم. یک افسانهٔ پایانناپذیر و یکی از نمادینترین خودروهای دنیا. این ماشین چیزی نیست جز شورولت کامارو یکی از برترین خودروهای عضلانی دنیا. نمونهٔ مورد آزمایش ما نیز یکی از برترین نسخههای کامارو است یعنی SS 1LE مدل ۲۰۱۷. یک خودروی خشن و بیپروا که در ادامه تجربهٔ اولین رانندگی با آنرا ملاحظه خواهید کرد.
تاریخچهای کوتاه
شورولت برای اولین بار پکیج 1LE را در سال ۱۹۸۸ ارائه کرد. بنا بر گزارشات، تنها چهار دستگاه کامارو 1LE در آن سال ساخته شد درحالیکه تعداد ۱۱۱ دستگاه نیز در سال ۱۹۸۹ تولید گردید؛ اما بهطورجدی، پکیج 1LE برای نسل پنجم کامارو ارائه شد و حالا هم این پکیج بهصورت اختیاری برای نسل ششم کامارو SS ارائه شده است. این پکیج شاسی خودرو را ارتقاء داده و موجب از بین رفتن کمفرمانی میشود. در نسل قبلی، این پکیج فقط برای مدل SS ارائه میشد اما با موفقیت 1LE شورولت تصمیم گرفته آنرا برای هر دو مدل SS و RS نسل ششم ارائه کند.
1LE چه چیزی به کامارو SS اضافه میکند؟
پکیج 1LE قیمتی معادل ۶۵۰۰ دلار دارد و این یعنی قیمت SS 1LE با این پکیج از ۴۵,۳۹۵ دلار آغاز میشود البته اگر سیستم ضبط اطلاعات عملکردی را که ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد سفارش ندهید. شاید این قیمت برای پکیج 1LE زیاد به نظر برسد اما وقتی به تجهیزاتی که به خودرو اضافه میکند نگاه کنید متوجه میشوید که واقعاً شورولت هزینهٔ مختصری را برای این پکیج طلب میکند. قطعاتی مانند تعلیق الکترومغناطیسی، دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، ترمزهای برمبو با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب، سیستم خنککنندهٔ بهبودیافته، لاستیکهای گودیر ایگل F1 سوپرکاپ که روی رینگهای ۲۰ اینچی قرار گرفتهاند، اگزوز دوحالته و صندلیهای مسابقهای ریکارو از مواردی هستند که پکیج 1LE به کامارو SS اضافه میکند که واقعاً در برابر مبلغ پرداختی بسیار باارزش هستند.
درواقع شورولت تمام قطعات مدل ZL1 را در پکیج 1LE برای مدل SS ارائه میکند؛ مانند مدل کاملاً جدید RS 1LE، مدل SS 1LE هم با کاپوت مشکیرنگ، اسپلیتر مشکیرنگ و اسپویلر عقب مشکیرنگ از نمونههای معمولی SS متمایز میشود. البته SS 1LE از هیچ اسب بخار بیشتری نسبت به SS معمولی بهرهمند نیست و مانند آن ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. تنها گیربکس قابلدسترس برای این مدل هم یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی است. کامارو SS 1LE جدید ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر از گذشته شده (1LE قبلی) و همینطور قابلیتهای ساختاری بالاتری پیدا کرده که موجب برتری آن نسبت به قبل شده است و به همین دلیل من آنرا دوست دارم.
دیفرانسیل عقب با کنترل الکترونیکی برای همکاری با سیستم مدیریت کشش عملکرد (PTM) کامارو طراحی شده که دارای پنج درجهبندی کنترل مختلف است. البته این حالات شامل سرگرمکنندهترین حالت رانندگی کامارو که در آن کلیهٔ سیستمهای الکترونیکی خاموش میشوند نمیگردد. شورولت ادعا میکند که کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ میتواند در ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، از همین سرعت در ۳۲.۶ متر متوقف شود و حداکثر ۱.۰۲ جی شتاب جانبی را تحمل کند. این اعداد کمی نسبت به 1LE قبلی بهبودیافته است اما نمونهٔ قبلی چه کاری را میتوانست انجام دهد که ماشین جدید نمیتواند؟ چیزی که در نسل پنجم کامارو از آن برخوردار بود، صدایی بلند و جذاب بود بعلاوه که نسل پنجم، احساس یک ماشین عضلانی سنتی را داشت که بسیار لذتبخش بود اما نسل ششم کامارو بیشتر یک خودروی عملکردی شده تا یک ماسل کار اصیل.
اضافه کردن پکیج 1LE به کامارو SS نسل ششم نتایج شگفتآوری را به همراه داشته است. این پکیج قابلیتهای عملکردی کامارو را افزایش داده بدون آنکه تبدیل به خودروی ناراحتی شود. در روی جاده، SS 1LE خودروی فوقالعاده هیجانانگیز و توانایی است. شتاب بالای آن موجب میشود در صندلیهای ریکارو فرو روید درحالیکه ترمزهای قدرتمند آن نیز با اشاره به پدال ترمز شما را به سمت جلو پرتاب میکند. 1LE خودرویی قابل پیشبینی بوده و حرکات آن بسیار دقیق است.
شورولت با کامارو SS 1LE شجاعانه رانندگی کاملاً نزدیک به یک بامو را به ارمغان آورده است. بااینحال بامو M4 بهوضوح خودروی برتری است که در داخل و خارج جذابتر از کامارو است و لوگوی بامو را هم بر پیشانی دارد. همچنین M4، کامارو را در جاده هم شکست میدهد ولی به همین سادگیها هم نیست زیرا در مورد خودرویی صحبت میکنیم که با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار میتواند در برابر خودروهایی چون بامو M4 رقابت کند و این مزیت بسیار بزرگی برای کامارو SS 1LE است. این خودرو برای کسانی ساخته شده که خواهان قطعات عملکردی کامارو ZL1 هستند اما توان خرید آنرا ندارند. آنها هماکنون میتوانند SS 1LE را با قطعات و تجهیزاتی مشابه ZL1 اما با قیمتی کمتر خریداری کنند.
در کل در مورد شورولت کامارو SS 1LE مدل ۲۰۱۷ میتوان گفت که خودروی فوقالعادهای است. خودرویی که قابلیت استفادهٔ روزانه را با بهترین عملکرد در پیست ترکیب کرده است. با تمامی پیشرفتها و تجهیزات الکترونیکی جدید، کامارو هنوز هم یک ماشین آمریکایی اصیل است. یک عضلانی سرکش و رام نشدنی. خودرویی که ممکن است بر روی جاده توانایی رقابت با یک بامو M4 را داشته باشد اما شورولت کامارو SS 1LE هنوز هم یک کامارو است.
مشخصات فنی
Chevrolet Camaro SS 1LE 2017 | |
قیمت پایه | ۴۵,۳۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۴۶,۶۹۵ دلار |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
ترکیب | موتور جلو/محور عقب |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر |
مصرف سوخت | ۱۱.۵ لیتر |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۷۸/۱.۹۰/۱.۳۵ متر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۸۱ متر |
وزن | ۱۷۱۶ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۲ ثانیه |
منبع: AutomobileMag
محمدرضا
۱۹ آبان ۱۳۹۵بابا هربار اینو میبینم میگم لعنت باد بر انحصار و مافیا بابا این ماشین عشقه به مولا…
Daniel
۱۹ آبان ۱۳۹۵جنرال موتور بعد منچستر اوله… .
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵.
تنها مزیت chevrolet Camaaro 1LE نسبت به M4 قیمت کم هست و بس.
وگرنه محور جلو بودن ماشینی با 450 اسب بخار قدرت گویای خیلی از حقایق در مورد رانندگی با این ماشین هست.
ماشین دیفرانسیل جلو اصلا کنترل نمیشه و به شدت understeer داره که هیچ لذتی برای رانندگی باقی نمیذاره.
BMW کجا شورلت کجا ….
آوردن اسم اسطوره ای مثل M4 در کنار 1LE به اندازه ی کافی برای BMW تحقیر کننده هست.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵.
آقای دهقان ???? !!
از کامارو بعید بود محور جلو باشه
هر ماشین اسپورت برای لذت رانندگی حداقل چیزی که باید داشته باشه دیفرانسیل عقب هست
ماشین دیفرانسیل جلو حتی اگر ferrari و pagani هم باشه رانندگی به شدت آزار دهنده ای داره
.
کامارو مجهز به سیستم Porsche Track management و دیفرانسیل عقب هست .
MPH
۱۹ آبان ۱۳۹۵ماشین خوبیه ولی انتخاب من چلنجره. وای که دوست دارم چلنجرو
آرش آمریکایی
۱۹ آبان ۱۳۹۵کجای این متن نوشته کامارو محور جلو هست؟
نوشته موتور جلو
محور عقب
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ آبان ۱۳۹۵ارش جان کسی که فرق موتور با محور رو نمیدونه و بی ام و رو بهتر از شورولت میدونه چه انتظاری ازش داری
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵آره علی جان.
من فرق موتور و محور رو نمیدونم.
چند بار سعی کردم بفهمم ولی بحثش خیلی برام سنگین بود و یاد نگرفتم.
خوش به حال شما که بلدی.
به هر حال هوش و ذکاوت بین انسان ها بطور مساوی تقسیم نشده.
الف.ی
۱۹ آبان ۱۳۹۵ببخشید داداش کامارو دف جلو هست؟
اصلا میدونی معنای کم فرمانی یا آندر استیر چیه؟
شما که مقایسه موتور ترند رو خوندی میدونی قیمت کامارو 37 هزار دلار کمتره این ها رو هم خوب بخون:
1-تفاوت 37 هزار دلاری در این سطح برای دو کوپه خیلی زیاده.
2-خیلی از ماشین باز ها ظاهر عضلانی کامارو رو ترجیح می دهند گرچه بی ام و هم زشت نیست.
3-قدرت بیشتر و گشتاور بیشتر
4-شتاب بهتر (4.2 ثانیه در مقابل 4.4 ثانیه ام 4)
5-صدای موتور خیلی زیبا تر
از تو بعید بود آقا مجید…….
Daniel
۱۹ آبان ۱۳۹۵کی گفته شتاب BMW M4 4.4ه؟؟؟؟
شتابش 4.1 هست.
اینو از خودم نگفتم هم تو این سایت نوشته
http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/bmw-m3-sedan-m4-coupe-2015/
هم تو سایت های دیگه
https://www.khodrobox.com/car.php?cid=529
تو تست موتور ترند در مقایسه m4 با لکسوس RCF هم همین 4.1 رو ثبت کرد.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵الف ی جان
کاملا معنی کم فرمانی رو میدونم.
مطمئن باش در مورد کم فرمانی اگر بیشتر از شما ندونم، کمتر نمیدونم.
مطمئنم شما هم اطلاعاتت خیلی زیاد و کامله.
کم فرمانی دقیقا چیزی هست که در ماشین های FWD و حتی 4WD به مقدار کمتر وجود داره. وزن سنگین ، محور جلو ، طول زیاد خودرو ، اضافه بار بر روی محور جلو ، موتور های سنگین ، و … همه مواردی هستن که به کم فرمانی کمک میکنند.
.
در ضمن الف ی جان کامارو یک ماسل کار هست و دیف عقب از ویژگی های ماسل کار هاست.
خبر استفاده ی شورلت از سیستم کنترل کشش پورشه هم چند وقتی هست که نقل منابع خبری شده
در جدول ابتدا نوشته شده بود موتور جلو / محور جلو که بعد اصلاح شد.
خودم هم راستش خیلی شک کردم.
ولی با خودم گفتم 1LE یکی از ارزونترین تیپ های کامارو هست ، از طرفی شورلت اخیرا کار های خلاف عادت مثل نصب موتور 2 لیتری روی کامارو یا ساخت کوروت موتور وسط انجام داده و گفتم شاید به دیفرانسیل جلو هم متوسل شده .
خدا رو شکر که این فاجعه رخ نداده.
وگرنه محور جلو برای ماشین پیست غیر قابل تحمله .
________________________________________________
جدول اشتباه بود و بعد اصلاح شد.
منم اشتباه مردم که بر خلاف همیشه اول چیزی رو در اینترنت سرچ نکردم و فقط با استناد به جدول نظر دادم.
امیدوارم شورلت همیشه اصیل بمونه
از شورلت و شما دوستان عذر خواهی میکنم که عجولانه نظر دادم و فقط به جدول اشتباه اکتفا کردم.
_____________________________________________
Daniel
۱۹ آبان ۱۳۹۵تو که میدونی عزیزی
عزیییییییز… .
MPH
۱۹ آبان ۱۳۹۵المنتوی عزیز اتفاقا کم فرمونی تو دیفرانسیل جلو بیشتره
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۹ آبان ۱۳۹۵Elemento جان داداش میبخشیها حرفت کاملا دور از واقعیته.
ای کاش مقایسه ی کامارو SS و ب ام و M4 رو تو موتورترند میخوندی داداش اونجا کامارو در مجموع بهتر بود.
حالا نمی دونم شما چه طور به این نتایج رسیدی.
Bavaria
۱۹ آبان ۱۳۹۵اگه محور جلو باشه جاش توو آشغالیه
کامارو چهار سیلندرو هرجور تحمل کنم ولی دگ دف جلو از تحمل من خارجه
البته بعید میدونم جلو باشه،لطفا کسی اطلاع داره از این پدیده شوم خبر بده
Daniel
۱۹ آبان ۱۳۹۵داش مجید نوشته محور عقب که!!!!
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵دوستان اصلاح شد.
اول نوشته بود محور جلو.
از دست آقای دهقان.
PlymouthBarracuda
۲۰ آبان ۱۳۹۵برادر من…
بزرگوار…
چه اصراریه حتما کامنت بزاری؟؟؟
بخدا پدال به هیچکس بابت تعداد بیشتر کامنت جایزه نداده و نخواهد داد!!!!!
BMW کجا شورلت کجا ….(سخن بزرگان) :|
asa
۱۹ آبان ۱۳۹۵کامارو دیفرانسیل جلو هست دادش؟!!!!!!!!
من کامنت تو اشتباه خوندم فکر کنم.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵تو جدول نوشته عزیز.
فکر کنم منظورش از محور جلو همینه
نوشته محور جلو موتور جلو
من خودم انتظار نداشتم محور جلو باشه. نمیدونم درسته یا نه.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵من در کار اند درایور خونده بودم که 1 ال ئی محور عقب مجهز به سیستم PTM هست.
این سیستم متعلق به پورشه هست به اسم Porsche Traction Managment.
اینجا فکر کنم اشتباه نوشته محور جلو
حس میکنم یا چیزی که من خوندم در مورد 1LE نبوده ( یک مدل دیگه ی کامارو RWD PTM هست ) یا اینجا اشتباه نوشته .
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ آبان ۱۳۹۵asa جان داداش اره تازگیا کامارو دفرنسیال جلو شده و بی ام و هم بهتر از شورولت
Bavaria
۱۹ آبان ۱۳۹۵ب ام و ک همیشه از شورلت بالاتر بوده،مخصوصا M4 که دگ فلفل ب ام وست
شاید این نسل از کامارو انقد خوب شده باشه که بخواد حرف هایی واسه گفتن داشته باشه
هیچ وقت درگ کامارو با X6M یادم نمیره
شاهینus cars
۱۹ آبان ۱۳۹۵M4 شاید خیلی خوب باشه ولی برای من امریکایی بالاترین لذت رانندگی رو داره.. عشق است کامارو با اون چهره خشن وابهت ترسناک… سلطان کامارو…جانم شورلت
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ آبان ۱۳۹۵چاکر داش شاهین گل گلاب
دادا یه 305 پیدا کردم
Scuderia Italia
۱۹ آبان ۱۳۹۵شاهین عزیز
بیخود نیست که میگم الگو هستی.
تکی …
یه دونه ای …
عشقست اون چیزی که عشق شماست (کامارو)
طرفدارا هستن که به ماشین ها ارزش میدن.
MehdiTurbo
۱۹ آبان ۱۳۹۵ابی مشکیشش ??? با ی بادی بیلدینگ ??? با ی تیشرت مشکی و عینک دودی ???
Nima
۱۹ آبان ۱۳۹۵این چه بحثیه میکنید با هم. این هم ادعا یعنی نمیدونید کامارو از سال 1967 یه لحظه هم به دیفرانسیل جلو بودن فکر هم نکرده. حتی نمونه 4 سیلندر. این ماشینم توی پیست خیلی هارو مغلوب کرده. مقایسش با ام 4 دلیل نمیشه ام 4 خیییلی هیولا باشه نسبت به این با اختلاف قیمت 40 هزار دلاری کامارو بازم برتری هایی نسبت به ام 4 داره. میخواین تا دونه دونه بگم؟
اینم بخونید لطفا دوباره:
http://www.pedal.ir/%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D9%85-%D9%88/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-bmw-m4-%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%88-ss/
MPH
۱۹ آبان ۱۳۹۵نه
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵.
عذرخواهم
بالا برات توضیح دادم.
خدا رو شکر که کامارو هنوز دیف عقبه. و جدول اشتباه بود.
اگر میخواست دیف جلو باشه واقعا مقایسش با M4 نوعی توهین به BMW بود.
اما حالا که کما فی السابق دیف عقب هست میتونه رقیب خیلی خوبی باشه.
مواردی مثل اینکه 1LE یکی از ارزان ترین تیپ های شورلت کامارو هست ، اینکه اخیرا شورلت به موتور 2 لیتری توربو روی آورده ، ساخت کوروت موتور وسط باعث شد به جدول اشتباه اکتفا کنم و فکر کنم شورلت استفاده از سیستم PTM RWD رو برای 1LE کنار گذاشته.
ماسل کار ها همه دیف عقبن.
بازم شرمندم.
م
Nima
۱۹ آبان ۱۳۹۵مجید داداش این ماشین نزدیک 50 دلار قیمت داره ولی مدل پایه کامارو 24000 دلار بدون مالیات ها شروع میشه و ترتیب قیمت اینطوریه:
RS 4L
RS V6
RS 1LE 4L
RS 1LE V6
SS
SS 1LE
SS 2LE
ZL1
Z/28
اینا تیپ های مختلف کامارو در بازه قیمتی 25000 تا 70000 دلار
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵واقعا ممنونم .
همیشه دوست داشتم تیپ های مختلف کامارو و کوروت رو بدونم.
یکبار هم پرسیده بودم
درسته SS که به آخر مدل ها اضافه میشه به قدرت بالا و پرفورمنس خیره کننده اشاره داره
ولی 1LE معمولی خودت هم نوشتی رتبه ی سوم.
بازم ممنونم.
به نظرم شما ( نیما ) و شاهین us cars بهترین الگو برای بقیه ی امریکایی باز های سایت هستین
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ آبان ۱۳۹۵و king 918 بهترین الگو برا المانی بازهای سایت
Nima
۱۹ آبان ۱۳۹۵درسته مجید جان ولى این مورد که اینجا تست شده SS هست و براى همین با M4 مقایسه شده. نظر لطفته من تا جایى که در توانم بوده همیشه سعى کردم با مدرک و از روى عقل و بدون تعصب نظراتمو بگم. حالا نظر دوستان چیه اونو خوشحال میشم بدونم.
خیلى ممنون مجید جان بابت نظرت نسبت به من
(ali (CHEVY NOVA
۱۹ آبان ۱۳۹۵نیما جون شما و شاهین us cars حرف ندارین
من جمعه شاهین رو از نزدیک زیارت کردم و یه زحمتی هم بهش محول کردم که قراره خبرم کنه
ایشالا شما رو هم زیارت کنم
Daniel
۲۰ آبان ۱۳۹۵بچه ها دوست باشین خواهشن
این آخرین پست این سایت نیست که!!!
بحث شوما خوبه اگه سازنده باشه در غیر این صورت کشش ندید. به عنوان برادر کوچیکترتون این حرفو میزنم.
سالم و سرحال باشید همیشه… .
Nima
۲۰ آبان ۱۳۹۵ایشالا على جون. ممنون واقعا منم خیلى خوش حال میشم ببینمت حتما
امیر دهقان
۱۹ آبان ۱۳۹۵بابت اشتباهی که سهواً در جدول مشخصات فنی رخ داد از همۀ دوستان عذر میخوام. نمیدونم چطور این اشتباه فاحش از چشمم دور موند.
ضمناً مجید جان 1LE نه تنها یکی از ارزونترین تیپهای کامارو نیست بلکه مدل SS 1LE یعنی نمونۀ مورد آزمایش تو این مطلب بعد از ZL1 گرونترین و بالاترین تیپ کامارو هست.
Elemento
۱۹ آبان ۱۳۹۵ممنونم از یکی از بهترین نویسندگان پدال.
GOD BLESS AMERICA
۱۹ آبان ۱۳۹۵داداشم المنتو اون بالا قاط زده ! D-:
همیشه کسایی که میخوان از ماشین آمریکایی ایراد بگیرن دچار اشتباهات فاحشی میشن ، طبیعیه.
من که عادت دارم.
آمریکایی سالار
آمریکایی منطقی
آمریکایی با دوام
خودتون رو بیش از این به زحمت نیندازید.
آرش
۱۹ آبان ۱۳۹۵با 40 هزار تا صاحاب این بشی خیلییییه
شاهینus cars
۲۰ آبان ۱۳۹۵علی شوی جان لطف داری در خدمتت هستم… اقا مجید گلم شما هم شرمندم میکنی همیشه… داشتن دوستانی مثله شما مایه افتخاره
احمد باقری
۲۰ آبان ۱۳۹۵مثل همیشه عالی.
saeid
۲۰ آبان ۱۳۹۵چقدر این ماشین جذابه و خوشگله
car lover
۳۱ تیر ۱۴۰۳بهترین رنگ کامارو همین زردشه با اون لوگوی زرد رنگ و زیبای شورلت