رقابت برادران در داخل یک کمپانی ایده خیلی غریبانهای نیست. اگرچه کامارو از زمانی که به یاد داریم با فورد موستانگ شاخبهشاخ شده و کوروت نیز همواره با پورشه ۹۱۱ دستبهیقه شده اما جدال کامارو و کوروت همیشه دیده نشده است. شرط میبندیم که شورولت به کودکان دلبند خود بسیار افتخار میکند. خوشبختانه مجله اسپورت اتو این دو خودرو را در یک مصاف جانانه به پیست هاکنهایم آلمان برده است.
کامارو ZL1 LE از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۱ نیوتون متر سود میبرد. وزن خالص این خودرو برابر با ۱۶۷۱ کیلوگرم میباشد. از طرف دیگر کوروت ZR1 را داریم که از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار LT5 با قدرت ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور ۹۶۹ نیوتون متر استفاده میکند. تنها با یک نگاه به برگه مشخصات فنی میتوان به برتری بیچونوچرای کوروت در این بخش پی برد. البته گیربکس کوروت از نوع ۱۰ سرعته اتوماتیک بوده درحالیکه کامارو از گیربکس ۶ سرعته سود میبرد و این موضوع میتواند باعث افزایش وزن کوروت شود.
اما موضوع سورپرایز کننده اینکه حضور دو خودرو در پیست نشان میدهد کوروت سه ثانیه سریعتر از کامارو بوده و زمان ۱ دقیقه و ۶.۹ ثانیه را ثبت کرده است. کاماروی قرمز یک دور پیست را در ۱ دقیقه و ۹.۶ ثانیه طی کرده است. خب این سؤال پیش میآید که این همه اختلاف قدرت و تنها سه ثانیه اختلاف؟!
مهدی
۲۵ تیر ۱۳۹۷چلنجر و وایپر رو خیلی بیشتر دوس دارم
به نظرم خیلی دارن اروپایی میشن نماینده های جنرال موتورز
راستی واقعا از این جمله خوشم ننیومد:
((کوروت نیز همواره با پورشه911 دست به یقه شده))
کوروت خوبه ولی در حد و اندازه های 911 نیست حیفه رقیب 911 رو کوروت بدونیم
Cristiano Rolambo
۲۵ تیر ۱۳۹۷به نظرم جواب سوالی که پرسیده شده در درجه ی اول وزن ماشین و در وهله ی بعد مهارت رانندست
یه ماشین سنگین اگه 10/000 اسب بخار هم داشته باشه تو پیست های پیچ در پیچ کار زیادی از دستش برنمیاد ؛ دقیقا برعکس این موضوع ترکیبی از وزن کم + یک قدرت معقول و نسبتا زیاد به همراه آیرودینامیک قوی به راحتی میتونه در هر پیستی رکورد شکن باشه
shirko
۲۵ تیر ۱۳۹۷عضلانی و گردن کلفت ، از دور می شه امریکایی بودن تشخیص داد .
PARTHIAN
۲۵ تیر ۱۳۹۷این دوتا ماشین هردوشون محشر و فوق العاده ن
و دنیای وقار و سادگی هستن
به امید بازگشت رقیب واقعی کوروت