اگر خبرهای جدیدی که دربارهی نسل جدید شورولت کوروت C8 منتشر شده صحیح باشند، این خودروی پیشرانه وسط با بهای پایهی ۱۶۹ هزار دلاری برای یکی از نسخههای پرچمدار عرضه خواهد شد. این قیمت بیشک برای یک کوروت کاملاً عجیبوغریب است.
کوروت همواره به عنوان یک خودروی اسپورت که قیمت بسیار مناسبی دارد شناخته شده است. پرفورمنس نسلهای گوناگون کوروت معمولاً در حد و اندازههای محصولات گرانتر بوده است.
اما تولید کوروت پیشرانه وسط آغاز کنندهی عصر جدیدی برای این خودرو نمادین آمریکایی بوده و بنابراین ارائهی چنین پرفورمنس فوقالعادهای با هزینهی بالایی همراه خواهد بود که اجتنابناپذیر است. به همین خاطر برچسب قیمت ۱۷۰ هزار دلاری برای این خودرو خیلی غیرمعقول به نظر نمیرسد.
انتظار میرود نسل جدید کوروت C8 با سه و یا چهار پیشرانه عرضه شود. مدلهای پایه از پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT1 بهروز شده عرضه خواهند شد که قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. گرانترین مدل کوروت جدید هم دارای پیشرانهی ۸ سیلندر جدیدی خواهد بود که دارای دو نسخه تنفس طبیعی و توئین توربو بوده و قدرت آنها به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ اسب بخار است.
اما چهارمین عضو خانوادهی پیشرانههای کوروت بنا به خبرهای منتشر شده اضافه شدن یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری به پیشرانه توئین توربو است که C8 را به یک هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری چهار چرخ محرک تبدیل میکند.
با توجه به این نکتهها، داشتن یک خودروی ۱۰۰۰ اسبی و حتی ۸۰۰ اسبی با بهای ۱۷۰ هزار دلاری کاملاً مناسب به نظر میرسد. خب پس از این مقدمه نسبتاً مفصل بیایید نگاهی به رقبای کوروت ۱۷۰ هزار دلاری بیندازیم.
- آکورا NSX
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی ۵۷۳ اسب بخاری
قیمت: ۱۵۹۳۰۰ دلار
چه میزان از تکنولوژی را میتوان در یک سوپرکار جا داد؟ خب اگر آکورا باشید خیلی زیاد! پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این خودرو با سه پیشرانه الکتریکی ترکیب شده و یک موشک چهار چرخ محرک را ایجاد کرده است.
- آئودی R8 V10 کواترو S ترونیک
پیشرانه: ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۳۲ اسب بخاری
قیمت: ۱۶۴۹۰۰ دلار
خودروی پرفورمنس الهامبخش آئودی یکی از جذابترین سوپرکارهای بازار بوده و پرفورمنس فوق العاده را با صدای بسیار جذاب ترکیب کرده است. پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی R8 یکی از خوشصداترینهای بازار است.
- مک لارن 570S
پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری ۵۶۲ اسب بخاری
قیمت: ۱۸۸۶۰۰ دلار
محصول پایهی مک لارن به سادگی یکی از گرانترینهای این گروه است اما خب با خرید آن صاحب خودرویی میشود که شاسی کربنی و طراحی پیشرانه وسط داشته و لوگوی مک لارن بر پیشانی آن میدرخشد.
- مرسدس-ای ام جی GT R
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۷۷ اسب بخاری
قیمت: ۱۵۷ هزار دلار
این هیولای آلمانی یکی از جذابترین ساختههای مرسدس بوده و تمرکز آن روی سرعت را میتوان با خودروهای گرانتر از خودش مقایسه کرد. GT R ثابت کرده یکی از سریعترین سوپرکارها در چالشبرانگیزترین پیست مشهور سراسر دنیا میباشد.
- پورشه ۹۱۱ توربو
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۵۴۰ اسب بخاری
قیمت: ۱۶۱۸۰۰ دلار
۹۱۱ توربو چاقوی سوئیسی دنیای سوپر اسپورت هاست. شاید این خودرو تیزترین و سریعترین نسخه ۹۱۱ نباشد اما لذت رانندگی و پرفورمنس فوقالعادهای در جاده و پیست دارد. این خودرو کیفیت سواری خوب، میدان دید عالی و راحتی زیادی در ترددهای شهری و روزمره دارد.
(Ali (Chevy nova
۲۴ آبان ۱۳۹۷کوروت که امسال تو رقابت ماشىنهاى اسپرت 2018 مجله معتبره کار اند دراىور رتبه دوم رو تصاحب کرد
اىن قسمت هم مهمه
((پرفورمنس نسلهای گوناگون کوروت معمولاً در حد و اندازههای محصولات گرانتر بوده است.))
(Ali (Chevy nova
۲۴ آبان ۱۳۹۷اىن هم بخونىد
((اما تولید کوروت پیشرانه وسط آغاز کنندهی عصر جدیدی برای این خودرو نمادین آمریکایی بوده و بنابراین ارائهی چنین پرفورمنس فوقالعادهای با هزینهی بالایی همراه خواهد بود که اجتنابناپذیر است. به همین خاطر برچسب قیمت 170 هزار دلاری برای این خودرو خیلی غیرمعقول به نظر نمیرسد.))
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۷یه دور تو متن خوندیم دیگه
(Ali (Chevy nova
۲۴ آبان ۱۳۹۷راستى در ادامه خبرهاى خوبى که گفتم تو راهه
کلوپ رسمى کاماروهاى اىران تا چند روز دىگه قراره رسمى تاسىس بشه و از اىن به بعد تمام کاماروها زىر پوشش حماىتى کلوپ باشن
خبر مه بعدى هم اونکه حتما جمعه همىن هفته که فردا هست دورهمى ماشىنهاى کلاسىک رو شرکت کنىد
دورهمى در قسمت پىست ورزشگاه ازادى و درب غربى واقع شد و از ساعت 2 تا 5 برگذار خواهد شد
دورهمى براى مبارزه با اسقاط ماشىنهاى کلاسىک هست و همه ى کلوپها فردا در اونجا حاضرن و همىنطور بصورت خودجوش در تمام شهرهاى بزرگ دورهمى برگذار خواهد شد فردا براى مبارزه با اسقاط اىن ماشىنها
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷کوروت تو درگ موتور ترند چندم شد امسال؟ :)
علی آرین
۲۰ بهمن ۱۳۹۷مقام چهارم رو کسب کرد ک هر سه ماشینی ک ازش جلو زدن رقیب هاش نیستن و توی کلاس بالاتری قرار میگیرن و قیمتشونم تقریبا دو برابر کوروت هست ، هر ماشینی رو باید با رقیباش مقایسه کنی ، مثلا نمیشه بیای کوروت رو با لافراری مقایسه کنی این دو اصلا توی یک کلاس نیستن
F22RAPTOR
۲۴ آبان ۱۳۹۷باس منتظر موند و عملکرد این
سوپر اسپورت رو مشاهده کرد
خیلی منتظر ورودش هستم
انشالله یه پا گشا باشه واسه
ورود نسل جدید وایپر به خیابونا
یانکی
۲۴ آبان ۱۳۹۷خدا وکیلی اینا که اسم برده هیچ کدوم در حد نسخه z06 هم نیستن چه برسه به zr1 یا دیگه بدتر نسل جدید کوروت.انصافا قیمتها رو نگاه کنید بعد ببینید چی به ساحب ماشین اراعه میدن.تمام این لیست چه تو سابقه چه تو قدرت چه تو قدمت چه تو عملکرد در مقابل کوروت هیچن هیچ.کلیپهایه زیادی تو یوتیوب هست که طرف با 60 هزار چوق یه کوروت گرند اسپرت خریده رفته مثال پیش هنسی با 20 هزارتا یه تیون همه جانبه کرده و رفته به جنگ اونایی که ملیونی قیمت دارن.
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷بنزgtrکه توپیست فوردgtرو شکست داد.یعنی از دید شماپورشه911 توربو که یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخه در حدکوروت نیست؟؟؟؟؟؟؟همین 911gt3با500اسب قدرت کوروت zr1 رو باحدود800اسب قدرت شکست داد. بعد داری میگی در حدz06هم نیستن
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۷از همه اینها بگذریم
جالب اینه اسم ماشین شورولت هست
اصلا خوب نیست آدم واسه شورولت ۱۷۰ هزار دلار پول بده
به نظر من شورولت باید کوروت رو یه برند کاملا مستقل کنه(مثله لکزز که مال تویوتاست)
بعدش بیاد ماشینهای ۲۰۰ هزار دلاری و بالاتر تولید کنه
Mohammad
۲۴ آبان ۱۳۹۷کاملا موافقم اینایی که نام برده شده در لیست رقیب کوروت موتور جلو هستن
چون رکورد هاشون نزدیک به همه ولی موتور وسط قرار وارد یه دنیای دیگه کنه خریداران رو
ahmad
۲۴ آبان ۱۳۹۷اولویت من برای انتخاب اگه اینقدر پول داشته باشم.
1مرسدس ای ام جی GTR
2آءودی r8
3 پورشه 911 توربو
4 مکلارن 570 s
5 شورولت کوروت c8
6 آکورا nsx
Reza
۲۴ آبان ۱۳۹۷جناب احمد
اکورا NSX رو چرا آخر نوشتی اوج تکنولوژی ژاپن هستش NSX
به همراه موتور 6 سیلندر سه موتور الکتریکی داره
که کریس هریس رو شوکه کرد، خود جانی لیبرمن هم شگفت زده شده بود از این خودرو تو درگ موتور ترند ???
جای اکورا رو با کوروت عوض کن??
big & small block engine
۲۴ آبان ۱۳۹۷نمونه 1000 اسبى با موتور وسط ترکىبى از قدرت و ثبات رو نشون مىده
در مدلهاى موتور وسط تقسىم وزن به احتمال بالا 50-50 هست و اون در رفتن پشت ماشىن و سرکشى رو نداره که در مدلهاى موتور جلو هست
me84
۲۴ آبان ۱۳۹۷.
پورشه پکیج خوبی ارائه داده. هم اسپرت و هم شهری. عالیه.
اما خشونت موتور 800 اسبی کروت واقعا پیشنهاد رد نشدنیه
mahdy
۲۴ آبان ۱۳۹۷از لحاظ زیبایی به هیچ کدوم نمیرسه ولی در کل انتخاب من پورشه
big & small block engine
۲۴ آبان ۱۳۹۷طرح نهاى نىستش و رندر هست عکس اولى
کوروت تو 65 ساله گذشته از نقاط قوتش طراحىش بود
شما مدل استىنگرى 1963 تا 67 رو نگاه کن
تمام کوروتها از اون مدل الهام گرفتن
mahdy
۲۴ آبان ۱۳۹۷کوروتهای اون زمان که سلطانن واقعا ولی به نظرم اینا دیگه کوروت نیستن
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷من فقط پورشه911اسطوره ای
Solid Snake
۲۴ آبان ۱۳۹۷این که کوروت ارزون قیمت موتور جلو محور عقب دوست داشتنی رو میخوان بردارن خیلی ناراحت کنندس
شاهین
۲۴ آبان ۱۳۹۷بین اینا پرفورمنس ترینشون مکلارنه بعدش پورشه و بعد آئودی
بنزم که هرچی درگ دیدیم جا افتاده از بقیه اما چون برند هستش به چشم بعضیا نیومده
آکورا هم که اندازه اینا به چشم نمیاد اما چون هیبریدیه خوبه
کوروت سری 8 هم که فعلا چیزی ازش ندیدیم پس بماند بعد قضاوت بشه.اما دوست دارم عملکرد موتور 8 سیلندر تنفس طبیعیشو ببینم خیلی خوبه که 600 اسب داره
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷پرفورمنس ترین بین ایناپورشه911توربو هستش
شاهین
۲۴ آبان ۱۳۹۷لپ تایم هست از جفتشون؟
توی پیست بخصوصی که جفتشون تایم زده باشن
من با توجه به وزن مکلارن و درگی که ازش دیدم گفتم پرفورمنسه
علی رضا
۲۴ آبان ۱۳۹۷مگه همه چیز به اون چند تا درگی هست که شما دیدی , واقعا خنده دار
شاهین
۲۵ آبان ۱۳۹۷پس دقیقا چه چیزی داره که بقیه هم سطح هاش ندارن؟ حتما چون بنزه خوبه؟! پولی که باباتش میدی باید جبران بشه وگرنه ماشین آمریکایی پر قدرت و قشنگ و … داریم خیلیم ارزونتر از این مدل بنز اما به اندازه پولش بهت حال میدن پشیمون نمیشی بابت پولی که دادی. منظور منم همین بود هم قیمت پورشه و مکلارن و … هستش اما اونی نیست که انتظار داری
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۷بین اینا پرفورمنسترین جی تی ار هست
با اینکه موتور جلو هست اما رکورد بهتری زده
رانندگیش هم خیلی جالب و هیجان انگیزه
مجلاتی که تستش کردن رو بخونین
و در آخر به این لینک دقت کنین
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C۳%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
مخصوصا به رانندهها اون راننده یی که هم با مرسدس و هم با ۹۱۱ جی تی ۳ رکورد زد
به نظر میاد مرسدس میتونه به زیر ۷ هم برسه
در مورد شتاب هم کار اند درایور با مرسدس ۲.۹ثانیه هم ثبت کرده
هر چند خیلی خفن نیست اما واسه یه ماشین دیفرانسیل عقب تو این کلاس به نظر کافی میاد
Elmiraj
۲۴ آبان ۱۳۹۷این رقبایی که بین ۱۵۷ تا ۱۸۸ هزار دلار قیمت دارن نصفشون در پیست و درگ از پس Z06 هشتاد هزار دلاری هم برنمیان …….!!!
همون طور که 720s و پرفورمانته ۲۹۵ هزار دلاری از پس ZR1 صد و سی هزار دلاری برنیومدن ……!!!
.
مطمئن باشید ZR1 هزار اسب بخاری ۲۰۲۰ به رقبای بالای یک میلیون دلار حمله ور میشه .
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷پس چطور ZR1 از پورشه911GT3rsبا500اسب قدرت شکست خورد
Saied
۲۴ آبان ۱۳۹۷نمردم و فهمیدم که ۹۱۱ ماله سوئیسه
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷دوست عزیز کجا گفته 911مال سوئیس هستش.منظورش اینه 911مثل چاقوهای سوئیسی هستش بین خودروها. چاقوهای همه کاره سوئیس خیلی باکیفیت ومعروف هستن.
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷دوست عزیزنگفته911مال کشور سوئیس هستش.منظورش اینه پورشه911 مثل چاقوهای سوئیسی هستش بین خودروهای دیگه. چاقوهای همه کاره سوئیسی خیلی معروف وباکیفیت هستن.
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷رقبا همه برتر هستن
Alireza
۲۱ فروردین ۱۳۹۸شما نخر
Nissan...Japan
۲۴ آبان ۱۳۹۷کاش Nissan gtr nismo هم تو لیست بود از نظر پرفورمنس و قدرت و قیمت میخوره به این لیست
علی آرین
۱۲ بهمن ۱۳۹۷کوروت توی زیبایی و ظرافت از همتاهای خودش عقبه اما توی عملکرد پیست و جاده های پیچ در پیچ با رقیباش فاصله ی زیادی داره