شورلت

آشنایی با رقبای شورولت کوروت 170 هزار دلاری!

اگر خبرهای جدیدی که درباره‌ی نسل جدید شورولت کوروت C8 منتشر شده صحیح باشند، این خودروی پیشرانه وسط با بهای پایه‌ی ۱۶۹ هزار دلاری برای یکی از نسخه‌های پرچم‌دار عرضه خواهد شد. این قیمت بی‌شک برای یک کوروت کاملاً عجیب‌وغریب است.


کوروت همواره به عنوان یک خودروی اسپورت که قیمت بسیار مناسبی دارد شناخته شده است. پرفورمنس نسل‌های گوناگون کوروت معمولاً در حد و اندازه‌های محصولات گران‌تر بوده است.

اما تولید کوروت پیشرانه وسط آغاز کننده‌ی عصر جدیدی برای این خودرو نمادین آمریکایی بوده و بنابراین ارائه‌ی چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای با هزینه‌ی بالایی همراه خواهد بود که اجتناب‌ناپذیر است. به همین خاطر برچسب قیمت ۱۷۰ هزار دلاری برای این خودرو خیلی غیرمعقول به نظر نمی‌رسد.


انتظار می‌رود نسل جدید کوروت C8 با سه و یا چهار پیشرانه عرضه شود. مدل‌های پایه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT1 به‌روز شده عرضه خواهند شد که قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. گران‌ترین مدل کوروت جدید هم دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر جدیدی خواهد بود که دارای دو نسخه تنفس طبیعی و توئین توربو بوده و قدرت آن‌ها به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ اسب بخار است.

اما چهارمین عضو خانواده‌ی پیشرانه‌های کوروت بنا به خبرهای منتشر شده اضافه شدن یک پیشرانه الکتریکی ۲۰۰ اسب بخاری به پیشرانه توئین توربو است که C8 را به یک هیولای ۱۰۰۰ اسب بخاری چهار چرخ محرک تبدیل می‌کند.


با توجه به این نکته‌ها، داشتن یک خودروی ۱۰۰۰ اسبی و حتی ۸۰۰ اسبی با بهای ۱۷۰ هزار دلاری کاملاً مناسب به نظر می‌رسد. خب پس از این مقدمه نسبتاً مفصل بیایید نگاهی به رقبای کوروت ۱۷۰ هزار دلاری بیندازیم.

 

  • آکورا NSX

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی ۵۷۳ اسب بخاری
قیمت: ۱۵۹۳۰۰ دلار

چه میزان از تکنولوژی را می‌توان در یک سوپرکار جا داد؟ خب اگر آکورا باشید خیلی زیاد! پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی این خودرو با سه پیشرانه الکتریکی ترکیب شده و یک موشک چهار چرخ محرک را ایجاد کرده است.

 

  • آئودی R8 V10 کواترو S ترونیک

پیشرانه: ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۳۲ اسب بخاری
قیمت: ۱۶۴۹۰۰ دلار

خودروی پرفورمنس الهام‌بخش آئودی یکی از جذاب‌ترین سوپرکارهای بازار بوده و پرفورمنس فوق العاده را با صدای بسیار جذاب ترکیب کرده است. پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی R8 یکی از خوش‌صداترین‌های بازار است.

 

  • مک لارن 570S

پیشرانه: ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری ۵۶۲ اسب بخاری
قیمت: ۱۸۸۶۰۰ دلار

محصول پایه‌ی مک لارن به سادگی یکی از گران‌ترین‌های این گروه است اما خب با خرید آن صاحب خودرویی می‌شود که شاسی کربنی و طراحی پیشرانه وسط داشته و لوگوی مک لارن بر پیشانی آن می‌درخشد.

 

  • مرسدس-ای ام جی GT R

پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری ۵۷۷ اسب بخاری
قیمت: ۱۵۷ هزار دلار

این هیولای آلمانی یکی از جذاب‌ترین ساخته‌های مرسدس بوده و تمرکز آن روی سرعت را می‌توان با خودروهای گران‌تر از خودش مقایسه کرد. GT R ثابت کرده یکی از سریع‌ترین سوپرکارها در چالش‌برانگیزترین پیست مشهور سراسر دنیا می‌باشد.

 

  • پورشه ۹۱۱ توربو

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۵۴۰ اسب بخاری
قیمت: ۱۶۱۸۰۰ دلار

۹۱۱ توربو چاقوی سوئیسی دنیای سوپر اسپورت هاست. شاید این خودرو تیزترین و سریع‌ترین نسخه ۹۱۱ نباشد اما لذت رانندگی و پرفورمنس فوق‌العاده‌ای در جاده و پیست دارد. این خودرو کیفیت سواری خوب، میدان دید عالی و راحتی زیادی در ترددهای شهری و روزمره دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    کوروت که امسال تو رقابت ماشىنهاى اسپرت 2018 مجله معتبره کار اند دراىور رتبه دوم رو تصاحب کرد
    اىن قسمت هم مهمه
    ((پرفورمنس نسل‌های گوناگون کوروت معمولاً در حد و اندازه‌های محصولات گران‌تر بوده است.))

  2. (Ali (Chevy nova

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    اىن هم بخونىد
    ((اما تولید کوروت پیشرانه وسط آغاز کننده‌ی عصر جدیدی برای این خودرو نمادین آمریکایی بوده و بنابراین ارائه‌ی چنین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای با هزینه‌ی بالایی همراه خواهد بود که اجتناب‌ناپذیر است. به همین خاطر برچسب قیمت 170 هزار دلاری برای این خودرو خیلی غیرمعقول به نظر نمی‌رسد.))

    1. مانی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یه دور تو متن خوندیم دیگه

  3. (Ali (Chevy nova

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    راستى در ادامه خبرهاى خوبى که گفتم تو راهه
    کلوپ رسمى کاماروهاى اىران تا چند روز دىگه قراره رسمى تاسىس بشه و از اىن به بعد تمام کاماروها زىر پوشش حماىتى کلوپ باشن
    خبر مه بعدى هم اونکه حتما جمعه همىن هفته که فردا هست دورهمى ماشىنهاى کلاسىک رو شرکت کنىد
    دورهمى در قسمت پىست ورزشگاه ازادى و درب غربى واقع شد و از ساعت 2 تا 5 برگذار خواهد شد
    دورهمى براى مبارزه با اسقاط ماشىنهاى کلاسىک هست و همه ى کلوپها فردا در اونجا حاضرن و همىنطور بصورت خودجوش در تمام شهرهاى بزرگ دورهمى برگذار خواهد شد فردا براى مبارزه با اسقاط اىن ماشىنها

    1. آآآآرماااانننن

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      کوروت تو درگ موتور ترند چندم شد امسال؟ :)

      1. علی آرین

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (39 ديدگاه)

        مقام چهارم رو کسب کرد ک هر سه ماشینی ک ازش جلو زدن رقیب هاش نیستن و توی کلاس بالاتری قرار میگیرن و قیمتشونم تقریبا دو برابر کوروت هست ، هر ماشینی رو باید با رقیباش مقایسه کنی ، مثلا نمیشه بیای کوروت رو با لافراری مقایسه کنی این دو اصلا توی یک کلاس نیستن

  4. F22RAPTOR

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    باس منتظر موند و عملکرد این
    سوپر اسپورت رو مشاهده کرد
    خیلی منتظر ورودش هستم
    انشالله یه پا گشا باشه واسه
    ورود نسل جدید وایپر به خیابونا

    1. یانکی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      خدا وکیلی اینا که اسم برده هیچ کدوم در حد نسخه z06 هم نیستن چه برسه به zr1 یا دیگه بدتر نسل جدید کوروت.انصافا قیمتها رو نگاه کنید بعد ببینید چی به ساحب ماشین اراعه میدن.تمام این لیست چه تو سابقه چه تو قدرت چه تو قدمت چه تو عملکرد در مقابل کوروت هیچن هیچ.کلیپهایه زیادی تو یوتیوب هست که طرف با 60 هزار چوق یه کوروت گرند اسپرت خریده رفته مثال پیش هنسی با 20 هزارتا یه تیون همه جانبه کرده و رفته به جنگ اونایی که ملیونی قیمت دارن.

      1. مهدی

        ۲۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        بنزgtrکه توپیست فوردgtرو شکست داد.یعنی از دید شماپورشه911 توربو که یکی از بهترین سوپراسپرت های تاریخه در حدکوروت نیست؟؟؟؟؟؟؟همین 911gt3با500اسب قدرت کوروت zr1 رو باحدود800اسب قدرت شکست داد. بعد داری میگی در حدz06هم نیستن

        1. مانی

          ۲۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          از همه اینها بگذریم
          جالب اینه اسم ماشین شورولت هست
          اصلا خوب نیست آدم واسه شورولت ۱۷۰ هزار دلار پول بده
          به نظر من شورولت باید کوروت رو یه برند کاملا مستقل کنه(مثله لکزز که مال تویوتاست)
          بعدش بیاد ماشین‌های ۲۰۰ هزار دلاری و بالاتر تولید کنه

      2. Mohammad

        ۲۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        کاملا موافقم اینایی که نام برده شده در لیست رقیب کوروت موتور جلو هستن
        چون رکورد هاشون نزدیک به همه ولی موتور وسط قرار وارد یه دنیای دیگه کنه خریداران رو

  5. ahmad

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    اولویت من برای انتخاب اگه اینقدر پول داشته باشم.
    1مرسدس ای ام جی GTR
    2آءودی r8
    3 پورشه 911 توربو
    4 مکلارن 570 s
    5 شورولت کوروت c8
    6 آکورا nsx

    1. Reza

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      جناب احمد

      اکورا NSX رو چرا آخر نوشتی اوج تکنولوژی ژاپن هستش NSX
      به همراه موتور 6 سیلندر سه موتور الکتریکی داره
      که کریس هریس رو شوکه کرد، خود جانی لیبرمن هم شگفت زده شده بود از این خودرو تو درگ موتور ترند ???
      جای اکورا رو با کوروت عوض کن??

  6. big & small block engine

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    نمونه 1000 اسبى با موتور وسط ترکىبى از قدرت و ثبات رو نشون مىده
    در مدلهاى موتور وسط تقسىم وزن به احتمال بالا 50-50 هست و اون در رفتن پشت ماشىن و سرکشى رو نداره که در مدلهاى موتور جلو هست

  7. me84

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    پورشه پکیج خوبی ارائه داده. هم اسپرت و هم شهری. عالیه.
    اما خشونت موتور 800 اسبی کروت واقعا پیشنهاد رد نشدنیه

  8. mahdy

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    از لحاظ زیبایی به هیچ کدوم نمیرسه ولی در کل انتخاب من پورشه

    1. big & small block engine

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (154 ديدگاه)

      طرح نهاى نىستش و رندر هست عکس اولى
      کوروت تو 65 ساله گذشته از نقاط قوتش طراحىش بود
      شما مدل استىنگرى 1963 تا 67 رو نگاه کن
      تمام کوروتها از اون مدل الهام گرفتن

      1. mahdy

        ۲۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        کوروتهای اون زمان که سلطانن واقعا ولی به نظرم اینا دیگه کوروت نیستن

  9. مهدی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من فقط پورشه911اسطوره ای

  10. Solid Snake

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    این که کوروت ارزون قیمت موتور جلو محور عقب دوست داشتنی رو میخوان بردارن خیلی ناراحت کنندس

  11. شاهین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    بین اینا پرفورمنس ترینشون مکلارنه بعدش پورشه و بعد آئودی
    بنزم که هرچی درگ دیدیم جا افتاده از بقیه اما چون برند هستش به چشم بعضیا نیومده
    آکورا هم که اندازه اینا به چشم نمیاد اما چون هیبریدیه خوبه
    کوروت سری 8 هم که فعلا چیزی ازش ندیدیم پس بماند بعد قضاوت بشه.اما دوست دارم عملکرد موتور 8 سیلندر تنفس طبیعیشو ببینم خیلی خوبه که 600 اسب داره

    1. مهدی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پرفورمنس ترین بین ایناپورشه911توربو هستش

      1. شاهین

        ۲۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        لپ تایم هست از جفتشون؟
        توی پیست بخصوصی که جفتشون تایم زده باشن
        من با توجه به وزن مکلارن و درگی که ازش دیدم گفتم پرفورمنسه

      2. علی رضا

        ۲۴ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (223 ديدگاه)

        مگه همه چیز به اون چند تا درگی هست که شما دیدی , واقعا خنده دار

        1. شاهین

          ۲۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1179 ديدگاه)

          پس دقیقا چه چیزی داره که بقیه هم سطح هاش ندارن؟ حتما چون بنزه خوبه؟! پولی که باباتش میدی باید جبران بشه وگرنه ماشین آمریکایی پر قدرت و قشنگ و … داریم خیلیم ارزونتر از این مدل بنز اما به اندازه پولش بهت حال میدن پشیمون نمیشی بابت پولی که دادی. منظور منم همین بود هم قیمت پورشه و مکلارن و … هستش اما اونی نیست که انتظار داری

      3. مانی

        ۲۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        بین اینا پرفورمنس‌ترین جی تی ار هست
        با اینکه موتور جلو هست اما رکورد بهتری زده
        رانندگیش هم خیلی‌ جالب و هیجان انگیزه
        مجلاتی که تستش کردن رو بخونین
        و در آخر به این لینک دقت کنین
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C۳%BCrburgring_Nordschleife_lap_times
        مخصوصا به راننده‌ها اون راننده یی که هم با مرسدس و هم با ۹۱۱ جی تی ۳ رکورد زد
        به نظر میاد مرسدس میتونه به زیر ۷ هم برسه
        در مورد شتاب هم کار ا‌ند درایور با مرسدس ۲.۹ثانیه هم ثبت کرده
        هر چند خیلی‌ خفن نیست اما واسه یه ماشین دیفرانسیل عقب تو این کلاس به نظر کافی‌ میاد

  12. Elmiraj

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    این رقبایی که بین ۱۵۷ تا ۱۸۸ هزار دلار قیمت دارن نصفشون در پیست و درگ از پس Z06 هشتاد هزار دلاری هم برنمیان …….!!!
    همون طور که 720s و پرفورمانته ۲۹۵ هزار دلاری از پس ZR1 صد و سی هزار دلاری برنیومدن ……!!!
    .
    مطمئن باشید ZR1 هزار اسب بخاری ۲۰۲۰ به رقبای بالای یک میلیون دلار حمله ور میشه .

    1. مهدی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      پس چطور ZR1 از پورشه911GT3rsبا500اسب قدرت شکست خورد

  13. Saied

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    نمردم و فهمیدم که ۹۱۱ ماله سوئیسه

    1. مهدی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیز کجا گفته 911مال سوئیس هستش.منظورش اینه 911مثل چاقوهای سوئیسی هستش بین خودروها. چاقوهای همه کاره سوئیس خیلی باکیفیت ومعروف هستن.

    2. مهدی

      ۲۴ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      دوست عزیزنگفته911مال کشور سوئیس هستش.منظورش اینه پورشه911 مثل چاقوهای سوئیسی هستش بین خودروهای دیگه. چاقوهای همه کاره سوئیسی خیلی معروف وباکیفیت هستن.

  14. آآآآرماااانننن

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    رقبا همه برتر هستن

    1. Alireza

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (639 ديدگاه)

      شما نخر

  15. Nissan...Japan

    ۲۴ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کاش Nissan gtr nismo هم تو لیست بود از نظر پرفورمنس و قدرت و قیمت میخوره به این لیست

  16. علی آرین

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    کوروت توی زیبایی و ظرافت از همتاهای خودش عقبه اما توی عملکرد پیست و جاده های پیچ در پیچ با رقیباش فاصله ی زیادی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا