پیشتر اخبار و تصاویری از ششمین نسل شورولت کامارو منتشر شد و هماکنون شاهد رندرهایی از این خودرو هستیم که میتوانند اطلاعاتی در مورد طراحی جدید و تغییرات صورت گرفته به ما بدهند. این رندرها با توجه به پروتوتایپ های این خودرو در پیست نوربرگ رینگ طراحی شدهاند و قضاوت در مورد ظاهر کاماروی ۲۰۱۶ را برایمان راحتتر میکنند.
کامارو مسیر پر پیچوخمی را در طول عمر ۴۷ ساله ی خود پیموده است تا به عنوان مسنترین پونیکار ساخت جنرال موتورز معرفی شود و هماکنون شورولت با جدیت تمام نسل ششم آن را نیز تولید میکند تا علاقهمندان این خودروی عضلانی را بار دیگر به وجد آورد. نسبت به سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تیم طراحی جنرال موتورز تلاش بسیاری در زمینه تولید یک پونیکار متفاوتتر کردهاند اما پروتوتایپ های این نسل از کامارو نیز بیانگر ابعاد بیش از حد بزرگ آن میباشند و به نسبت موستانگ و چلنجر راحتتر میتوان در مورد این نسل از شورولت کامارو قضاوت کرد. کاماروی ۲۰۱۶ شباهتهایی با نسخه کانسپت کامارو در فیلم ترانسفورمرز «عصر انقراض» دارد اما به نظر میرسد ایرادات آن خودروی کانسپت در این نسل برطرف شده است و مشخصات آن نیز بهبود یافته است. در زیر کاپوت این خودرو میتوان شاهد پیشرانههای V6 و V8 بود که در نسل کنونی هم وجود دارند با این تفاوت که کارایی بهتری خواهند داشت. البته صدایی که از موتور این خودرو به گوش میرسد، خبر از یک پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژر میدهد که احتمالاً از کادیلاک ATS به عاریت گرفته شده است. با توجه به ATS، کاماروی ۲۰۱۶ از پلتفرم آلفای جنرال موتورز بهره میبرد. تعلیق مستقل چرخهای عقب با استفاده از پنج اتصال، فنربندی دوگانه مک فرسون-استروت در جلو، استفاده از مواد آلومینیومی و امکانات دیگر از مشخصات این نسل از کامارو خواهند بود. ترجمه: باربد حبیبی۳۳ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
هیوا
۵ آبان ۱۳۹۳جلوشو از مالیبو گرفتن
saeid
۵ آبان ۱۳۹۳واقعا به نسبت قیمت و طراحی تو نوع خودش بهترینه . عضلانی پر قدرت و جذاب … کاش اینجا هم یه روز پلاک شه :(
وحید
۵ آبان ۱۳۹۳جی ام هم دیگه اون جی ام سابق نیست!
موتور دولیتری دیگه چیه؟
زیگما
۵ آبان ۱۳۹۳این موتور هدف اصلیش رقابت با موتور 2.3 لیتری توربو موستانگه که برای جلب توجه اروپاییان ساخته شده
موتور 2 لیتری کامارو هم قراره این ماشینو برای اروپایی ها جذاب تر بکنه
خاوری
۵ آبان ۱۳۹۳دومی از همه زیباتر بود و یادآور کانسپ زیبای GM
پوری پوریا!
۵ آبان ۱۳۹۳ولی موتور 2 لیتری برای این مدل ماشینا زیادجالب نیست! اما مطمئنا
شورلت از تولید موتور 2 لیتری هدفی داره!
ASTON MARTin
۵ آبان ۱۳۹۳اگه موستانگم برای 2016 ساکت بمونه بی تردید این موفق میشه :)
ولی خب اونم ساکت بشو نیستو باید منتظر یه رقابت جدید باشیم
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳اخه پیشرانه دولیتری؟
من پژو2000 رو تقویت کنم،یا بدم منصوری تیونش کنه!!!،تو درگ اینو میبرم!!!!!
M Power///
۵ آبان ۱۳۹۳امیدوارم کاماروی بعدی این شکلی نباشه. البته در نمای جلو خوبه، ولی نمای عقب من رو یاد مزداrx7 ها میندازه. البته خوشبختانه فقط رندر است.
z28
۵ آبان ۱۳۹۳اینکه خیلی قشنگه داشی ولی نمای پشتیشو عمرا اینطوری بزنند
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳خوشگله منتها من دوست داشتم به جای پیشرانه 2لیتری توربو شارژ،پیشرانه4.5لیتری توربو شارژ میذاشت.
من در این کلاس چلنجر رو بیشتر از همه دوست دارم چون اصالتش رو حفظ کرده
و موتوری با حجم بالا روش میذاره…
من ماشینای امریکایی رو با5 مشخصه میشناسم:
هندلیگ متوسط-پر ابهت-صدای باحال-مصرف سوخت زیاد-موتور پر حجم
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۵ آبان ۱۳۹۳کسری جان دو لیتری چه عیبی داره در عوض 272 اسب بخار تولید میکنه!!!موتورش برای کادیلاکه تازه امکان این که موتور دو توربوشارژری 3.6 لیتری با قدرت 420 اسب بخار هم براش بذارن هست.
وزنش هم به خاطر پلتفرم جدیدی که داره بسیار کاهش پیدا میکنه.
کسری جان این نکته رو هم بگم که کامارو تو ماسل کار ها از نظر هندلینگ سرآمده چه برسه به این که با پلتفرم آلفای جنرال موتورز بهترین مانور ها رو ارائه میده.
بنا بر اخباری که به دست آوردم 272 اسب بخار حداقل قدرت موتورش خواهد بود حتی ممکنه با موتور های جنرال تا مرز 650 اسب هم پیش بره.
چلنجرم واقعا” عالیه ولی باید مثل موستانگ و کامارو فکری به حال حجم موتور و وزنش بکنه.
مهران1
۵ آبان ۱۳۹۳کامارو فقط کاماروی سری اول.
japan cars
۵ آبان ۱۳۹۳داره به سمت طراحی رادیکال میره
Just germany...
۵ آبان ۱۳۹۳امیدوارم هیچ کدوم از اینا نباشه
اگه این شکلی باشه دیگه ماسل کار نیس
کامارو فقط zl1 2013
سعید
۵ آبان ۱۳۹۳کشته مرده ی اون جمله ی آخرتم گل گفتی داداش
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۵ آبان ۱۳۹۳اون آخریه شبیه چلنجر شده!!!
e36
۵ آبان ۱۳۹۳عکس اول ، نقره ایه بهتره
li@
۵ آبان ۱۳۹۳اگه مثه عکس اولی بشه خوبه!به نظرم کاماروی 2014 چندان خوشگل نشده ولی موستانگ جدید رو خیلی خوب تغییر دادن…و چه خوب که شورولت هم متوجه این موضوع شده و فهمیده که طرفدارها کاماروی خوشگل میخوان!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۵ آبان ۱۳۹۳در جواب بعضی دوستان عزیز که فرمودن موتور 2.0 لیتری برای کامارو معنی نداره:
اولا” فقط کامارو نیست موستانگم 2.3 لیتری داره.
ثانیا” 2.0 لیتری چه عیبی داره؟خصوصا” برای کامارویی که اولین نسل هاش موتور 240 اسبی هم داشته در ضمن این موتور 272 اسب بخار تولید میکنه.
خودرو ها هر کلاسی هم که داشته باشن روزی باید به سمت پیشرفت حرکت کنند.
کامارو برای 2014 سنگ تموم گذاشت و حالا قراره وزنش بسیار کمتر،طراحی داخلیش بهتر و مصرف سوختش بهتر بشه در ضمن به نظرم ابهتشم خیلی زیاده و اصالتشو در عین مدرنیزه شدنش حفظ کرده.
جسارت نباشه برخی از دوستان طوری صحبت میکنن که انگار موستانگ خیلی ابهت داره این نسلش اونم مدرن شده و در عین حال هم ابهت و هم اصالت آمریکایی داره هم چنین کاماروی سال 2014 فقط پشتش یه ذره بد شده بود که به نظرم الان قشنگ شده هم از جلو و هم از عقب.
راجع به چلنجرم بگم بالاخره اونم مدرنیزه میشه و ظاهرش و مشخصاتش تغییر میکنه و این نکته رو هم عارض شوم که چلنجر به نسبت کامارو و موستانگ بیشترین تغییرات ابعادی رو تا الان داشته و باید فکری اساسی به حال وزنش بکنه البته خوبی هاش رو به هیچ وجه انکار نمیکنم.
خواهشا” دوستانی که بی صبرانه قضاوت میکنن یه نگاهی به این نسل از کامارو و موفقیت هاش بندازن.
در هر حال من نظرم رو گفتم.همیشه عاشقانه کامارو رو دوست داشتم و دارم و زحمات جنرال موتورز رو در خصوص کامارو تحسین میکنم و باید گفت که صد البته انتخاب بین چلنجر و کامارو و موستانگ سلیقه ایه.
ارادتمندم
نوید
۵ آبان ۱۳۹۳یاد کامارو سابق بخیر
الان نه موستانگ و نه کامارو رنک و بوی قدیم رو ندارند.
امیدوارم ک لااقل چلنجر اصالتش رو حفظ کنه
REZA . JUST HYUNDAI
۵ آبان ۱۳۹۳از ماستنگ های جدید خوشم نمی یاد
ماستنگ هم ماستنگ های قدیمی
پوری پوریا!
۵ آبان ۱۳۹۳رندر های خوبی هستند ولی فک نکنم کامارو جدید اونی که تو تصویر دوم هست باشه!! احتمال اینکه تصویر اول و یا سوم باشه زیاده!
شلبى
۵ آبان ۱۳۹۳جلوش بهتر میشه ولى بهتر که چراغاى عقبش این شکلى نشه بیشتر شبیه ماشیناى ژاپنیه ،اصالت امریکایى نداره
بنده خدا
۵ آبان ۱۳۹۳سلام.فقط کاماروzl1مدل2013…این چه طراحییه…عقبش شبیه لنسر میمونه…قیافه قبلیش خیلی بهتر بودش…ولی باز هر چی بگی از کوروت بهتره…با اینکه کوروت ارزونتره ولی کامارو جذاب تره…
datsun
۵ آبان ۱۳۹۳من تو ماسل ها کامارو رو خیلی قبول دارم
اون z28 که تو پیست واقعا خودشو عالی نشون داده
این نسل ببینیم چی کار میکنه
مک میسل
۵ آبان ۱۳۹۳من تو ماسل کار ها چلنجر رو خیلی قبول دارم!!!
مصطفی
۵ آبان ۱۳۹۳الکی نیست که موتور 2 لیتری می زاره حتما یه نقشه ای چیزی داره…
Behnam
۵ آبان ۱۳۹۳اگر GM بخواد همین روند طراحی رو برای کامارو پیش بگیره کم کم بجای Muscle Car باید بهش گفت Toy Car …
MjM
۶ آبان ۱۳۹۳طراحیش داره بد میشه از نظر من!..اگه این باشه از رقیباش عقب میفته…موستانگ الان یه سرو گردن بالاتره
parseh net30
۶ آبان ۱۳۹۳رندر هاشونم بدبختی قشنگن
یاسین
۶ آبان ۱۳۹۳فقط دوچ چلنجر
amir
۸ آبان ۱۳۹۳اگه اینا باشه…….باید بگم اینم مثه موستانگ GT طراحیش اون مردونگی رو از دست داده……البته خدا رو شکر رندره