در دنیای خودرو اغلب جنگ بر سر اسب بخار یا سرعت و شتاب است اما در دنیای تراکهای وظیفه سنگین، نبرد اصلی در ظرفیت یدک کشی جریان دارد. سالها است که تراکهای سوپردیوتی فورد بر قلمروی یدک کشی سلطنت کردهاند اما حالا شورلت با سیلورادو HD مدل ۲۰۲۱ به این پادشاهی پایان داده است. این پیکاپ سنگین شورلت برای مدل ۲۰۲۱ بهروزرسانیهای قابلتوجهی را تجربه کرده که بیشترین ظرفیت بکسل در کلاس خود را برای آن به همراه داشته است.
سیلورادو HD مدل ۲۰۲۱ حالا میتواند تا حداکثر ۱۶,۳۳۰ کیلوگرم را یدک بکشد که این ظرفیتِ دیوانهوار در مدل 3500HD تک کابین محرک عقب با پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری دورامکس دیزلی، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و پکیج Max Tow ارائه میشود. برای مقایسه، فورد F350 کنونی با پیشرانهٔ ۶.۷ لیتری V8 دیزلی حداکثر میتواند تا ۱۶,۰۵۰ کیلوگرم را یدک بکشد که هرچند هرگز رقم کمی محسوب نمیشود اما از سیلورادو مدل ۲۰۲۱ کمتر است. در همین حال، حداکثر ظرفیت بکسل رم ۳۵۰۰ هم ۱۵,۹۲۰ کیلوگرم است.
به گفتهٔ شورلت، مهندسان با بهروزرسانیهای سختافزاری سیستم تعلیق و چرخها توانستهاند ظرفیت بکسل سیلورادو HD را ۲۳۰ کیلوگرم افزایش دهند و آنرا به بهترین تراک کلاس خود تبدیل کنند. علاوه بر این، تکنولوژیهای یدک کشی جدیدی مثل نشانگر طول تریلر، بهبود دید به قسمت بار با قابلیت زوم کردن و راهنمایی برای اتصال تریلر به چرخ پنجم و ارتقاء دید پشت تریلر با راهنمایی و نشانگر زاویهٔ تریلر هم به سیلورادو HD مدل ۲۰۲۱ اضافه شده است.
همچنین برای مدل ۲۰۲۱ به خانوادهٔ سیلورادو HD چهار نسخهٔ ویژهٔ جدید بنامهای کارهارت ادیشن، میدنایت ادیشن، Z71 اسپرت ادیشن و Z71 کروم اسپرت ادیشن هم اضافه شده است که هرکدام ویژگیهای داخلی و خارجی خاصی را به همراه دارند. شورلت سیلورادو HD مدل ۲۰۲۱ هماکنون در حال تولید است و پاییز امسال راهی نمایندگیهای فروش میشود.
ali (chevy nova)
۱۸ مهر ۱۳۹۹شورولت = قلدر
زیزیگولو
۱۸ مهر ۱۳۹۹این شونزده تون بار میکشه!!!! دیگه راننده کامیونا واسه چی این همه هزینه کنن کامیونای گرون قیمت بخرن؟؟ بجاش میرن با یه دهم قیمت کامیون یه شورلت سیلورادو میخرن کار همون کامیونو واسشون میکنه!!!!
سعید(تهران)
۱۸ مهر ۱۳۹۹اینجوریام نیست دوست عزیز، این ظرفیت یدک کشی برای شرایط کاملا کفی و بدون شیب هست، پر واضحه که اگه شیب مثبت باشه موتور به شدت آسیب میبینه و اگه منفی باشه ترمز ها قادر به نگه داشتن همچین یدک سنگینی نیستن، هرچند که کشیدن همچین یدکی فوق العادس ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی داره ( و خب میدونی آمریکاس دیگه) و اینطور نیست که بخواد جای یه کشنده سنگین رو بگیره…
زیزیگولو
۱۹ مهر ۱۳۹۹سعید حرفت درسته منظور منم این نیستش که این جای کامیونو بگیره …. منظور من از این کامنت یجور تعجبو حیرت بود از این که این میتونه 16 تن رو بکشه، البته من فکر میکنم مهندسای سازنده این سیلورادو واسه شیب مثبتو منفی هم در زمان حمل همچین باری یه فکر چاره کردن و همینطوری الکی اینو به بازار عرضه نکردن
رامین
۳۰ مهر ۱۳۹۹درست میگید ولی اون سیستم انتقال قدرت و دیفرانسیل و پلوس و شاسی چی میگه لامصب حالا موتور هیچ
SRT
۱۸ مهر ۱۳۹۹رم: ابر قلدر
Mad.z.Max
۱۸ مهر ۱۳۹۹بلند بگو ماشالااااا..
فرشید
۱۹ مهر ۱۳۹۹جان!!!!!!! تراکهای وظیفه سنگین!!!! این هم ترجمه جدید heavy duty trucks هستش!!!! اصطلاح تراک به تنهایی معنی کامل رو میرسونه و حتما نیاز به ترجمه تحت اللفظی نیست.
رضا
۱۸ مهر ۱۳۹۹ما هم نیسان آبی داریم?
یانکی
۱۸ مهر ۱۳۹۹همین یکی کل صنعت اروپا رو میتونه از جا بکنه.دمه ابر قدرت دنیا آمریکا گرم.
nikzad
۱۸ مهر ۱۳۹۹این دیگه چی بود!خوشم اومد دیگه میشه لقب سگ جون رو بهش بدی.یک لحظه فکر کنید یک تراک ۱۶تن رو بکشه یعنی نه نیاز به تریلی و..هست. واقعا کاربردیه.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ مهر ۱۳۹۹دوست عزیز کامیون 16 تن رو بار میزنه، نمیکشه!
کامیون با تراکتور(کشنده) فرق داره.
به همین نسبت اگه یک کامیون تک بخواد به عنوان تراکتور عمل کنه توان خیلی بیشتری توی
کشیدن داره.
nikzad
۱۸ مهر ۱۳۹۹میدونم شما درمورد ماشین های سنگین بیشتر من اطلاعات داری اما منظورم این بود که توانایی بکسل خوبی داره و ماشین کاربردی هست.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ مهر ۱۳۹۹بله در توانایی هوی دیوتی های آمریکایی شکی نیست.
من هم قصد جسارت نداشتم خدمت شما. چون جای دیگه ای هم این بحث پیش اومده بود و موجب برداشت اشتباه شده بود فقط خواستم یادآوری کنم.
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹این بار میکشه ولی کامیون بار میزنه !!!! موضوع جابجایی بار هست ، این داره بار رو میکشه تریلی هم بار رو میکشه ، همه جای دنیا میگن کشنده بنز آکسور یا کشنده ولوو اف اچ دوازده یا کشنده ماک و یا خیلی از برندهای دیگه ، به این مدل سیلورادو تریلر وصل میشه به کامیون کشنده هم تریلر وصل میشه حالا چه تریلی کفی و چه تریلی حوضی چه و چه تریلی کمپرسی و چه تریلی تانکر و چه تریلی کمر شکن و موقعی که راننده ها گاهی اوقات بنا به دلایلی مثل تعمیرات یا هر چیز دیگه ای تریلر رو از کامیون جدا میکنن به اصطلاح میگن ماشین رو کله کردیم (به خود کامیون کشنده که تریلرش رو جدا کردن کله میگن) ، حتی همون کامیون های اتاقی تک (مثل بنز تک یا بنز ده چرخ اتاق چوبی و کمپرسی یا ولوو اف ام تک یا ده چرخ اتاق چوبی و کمپرسی) رو هم میشه شاسیشون رو کوتاه کرد و رویشان ریش نصب کرد (“به همون قسمتی که پین تریلی به کامیون وصل میشه و تریلر رو نگه میداره اصطلاحاً ریش میگن”)پس خواهشاً یک حرفایی نزنین که حتی داخل قوطی عطار هم پیدا نمیشه !! اطلاعات غلط ندین خواهشاً
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ مهر ۱۳۹۹به شما توصیه میکنم اول دقت کنید چی نوشته بعد روی پاسخ کلیک کنید.
من گفتم کامیون بار میزنه.
نمیگن کشندهی البرز 270 میگن کامیون البرز 270. کشنده داستانش جداست.
ولی شمایی که دم از کله خالی و ریش میزنی باید بدونی که حتی رو اف هاش و آکسور هم وقتی تریلر وصل میشه تمام وزن بار رو محور های تریلر نیست و قسمتی از اون رو کله میافته.
به همین دلیل محدودیت وزن مجاز داره مثل همون تک و جفت های باری یا کمپرسی.
من تاحالا ریش روی پیکاپ تراک ندیدم!
نحوه اتصال تریلر به پیکاپ تراک ها به صورت مالبندی هست همون چیزی که تو بوژی ها استفاده میشه(امیدوارم تفاوت بوژی با تریلی ها رو بدونید!) پیکاپ تراک هایی مثل فورد سوپر دیوتی یا همین شورلت تراکتور هستن و صرفا میکشن این 16 تن هم ظرفیت کشش و یا همون بکسله که در مورد کامیون ها ظرفیت بکسل براشون تعریف نمیشه و صرفا ظرفیت بار اعلام میکنن چون کامیون ها به صورت تراکتور استفاده نمیشن.
باز هم میگم کامیون بار میزنه بار رو نمیکشه.
و امیدوارم اینبار متوجه منظورم شده باشید.
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹@ Swedish Arrogant Tiger ”
عزیز من چرا مقاومت میکنی و اشتباهت رو نمیپذیری ؟؟؟ من پدربزرگم و پدرم عمرشون رو توی کامیون و جاده گذروندن موهاشون رو توی کامیون و جاده سفید شده و الان هم پیمانکاری حمل و نقل داریم(“تانکرهای حمل و نقل مواد نفتی یا همون چهار مواد”) و با انواع و اقسام کامیون ده چرخ و کشنده سر و کار داریم و فقط هشتادتا کشنده اسکانیا و اف اچ دوازده داریم و میدونم دارم چی میگم ،آخه برادر من چرا جوک میگی !!؟؟ کامیون بار رو نمیکشه بلکه بار میزنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شرمنده داداش ولی این حرفها رو جلوی چندتا آدم وارد (“راننده کامیونها”) و (“مکانیکهای ماشین سنگین”) بزنی بهت میخندن
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹@Swedish Arrogant Tiger ”
آخه چه ربطی داره که میای تراکتور رو مثال میزنی !!؟؟ تراکتور مقولش جداست و مخصوص مزرعه و زمینای گلی هست ، مگه بعضی از مدلهای کشنده اروپایی و آمریکایی رو ندیدی که یک تریلر رو بصورت واگنی به اون کامیون ده چرخ وصل میکنن ؟؟ (دقیقا مثل واگن قطار) کوتاه بیا برادر من الکی مقاومت نکن و جوابای اندر سفیه از خودت در نیار
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹@Swedish Arrogant Tiger ”
خخخخخخ ????اگه تو میری تو گوگل سرچ میزنی میایی اینجا بازنشر میکنی بنده از صبح تا غروب آفتاب با این چیزا سر و کار دارم ….. راستی در مورد ریش تریلی بوژی کش شنیدی تا حالا؟؟؟؟ تریلی کشنده بدون ریش !!!!!!!! خخخخخخ با مالبند !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ ????? حتی همین مدل سیلورادو هم اگر به عکساش دقت کنی متوجه میشی که ریش داره ، بنده ی خدا شانزده تن و نیم رو که بل قلاب و مالبند نمیکشن !!!!!!!???? یک چیزی بگو که داخل تصورات آدمیزاد بگنجه ???
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹???? کشنده بوژی کش ریش ندارهو چند صد تن بار رو با قلاب و مالبند میکشه!!! ???? خودت در مورد حرفت فکر کن !!!!
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹البته منظور من بیشتر اطلاعات غلطی بود که در مورد کامیون دادی وگرنه کسی که مالک سیلورادو باشه شاید به ندرت پیش بیاد که بخواهد باهاش تریلر حمل کنه
Amir Machine
۱۸ مهر ۱۳۹۹Swedish Arrogant Tiger
پیکاپهای سنگین آمریکایی مثل همین سیلورادو صفحه ریش دارن که تو قسمت بار نصب میشه
تو همین مطلب تو اون عکسهای نمایشگر داخلی ماشین، تو عکس سمت راستی صفحه ریش مشخصه
تو گوگل هم سرچ کنید Fifth Wheel Silverado یا Fifth Wheel Super Duty عکسای واضحتری میتونید پیدا کنید
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۸ مهر ۱۳۹۹Amir machine
بله درسته دقت نکرده نکرده بودم ریش
هم دارن ولی نکته قابل توجه اینه که درصورت استفاده از ریش به جای اتصال
مالبندی و مرسوم نهایتا به اندازه مکس
پی لود یا همون بار مجاز شون به ظرفیت کشندگی اضافه میشه که حدود سه یا چهار تن هست و عملا ظرفیت بکسل همون مقدار همیشگیه.
که در اون صورت هم نهایتا به اندازه ظرفیت بارگیری یک کامیون نیست.
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۳۹۹جمشید جان شما حتی اگه از رو کتاب هم اطلاعات دقیق بدی، بازم دلیل نمیشه با تمسخر بیانشون کنی!
من نه کامیون دارم نه کشنده دار، ولی به عنوان مثال می دونم ظرفیت بارگیری پیکاپ های نیم تن (مثل رم ۱۵۰۰ یا سیلورادو ۱۵۰۰ یا فورد اف ۱۵۰) در حد ۴۵۰ تا پانصد کیلوگرم هست ولی ظرفیت یدک کشی شون تا ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ کیلوگرم. به همون نسبت پیکاپ های هوی دیوتی هم مثل همین سیلورادویی که توی مقاله هست، ظرفیتشون بالاتر میره.
حالا مگه اون دوستمون چی گفت که مسخرش کردین؟
شما با زبون ملایم اطلاعات درست بده، مطمئن باش همه ازت یاد میگیرن و تشکر هم میکنن..
جمشید
۱۹ مهر ۱۳۹۹@Mad.z.Max
داداش اگر حس کردی توهین شده شرمنده ، ولی من اطلاعات صد درصد درست دادم چون هر روز خدا با این جور چیزا سر و کار دارم و عملاً از نزدیک میبینم
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ مهر ۱۳۹۹پاسخ چون شماهایی رو هرچی بیشتر بدن فکر میکنین خبریه.
تویی که حتی معنی تراکتور رو نمیدونی و فکر میکنی منظورم تراکتور کشاورزیه آخه من بهت چی بگم؟
حالا برو بشین خوب از بابات بپرس فرق کامیون و کشنده چیه،هروقت تفاوت بین این دوتا و قائل شدی بیا از اون بنده خدا مایه بزار.
کنتور که نمیندازه اصلا هاگ بار مال پدر شما ولی ربطی به بحث نداره!
این شمایی که نمیخوای قبول کنی و حجم ندونستنت رو پشت پدربزرگ و پدرت و اموجی های خنده تو کامنت میخوای بپوشونی.
جمشید
۱۹ مهر ۱۳۹۹@” Swedish Arrogant Tiger ”
عجبا !!!!!!! عجبا !!!!!! هنوزم داری مقاومت میکنی !!!!! منم مثل پدربزرگم و پدرم کار و زندگیم به کامیون و پیمانکاری حمل و نقل گره خورده و شغلم همینه (“کامیون با کشنده فرق داره”)!!!!!!!!!!!!!!!!????? برادر من برو از چندتا آدم وارد بپرس ببین بهت چی میگن ؟؟؟ کلاً به ماشین سنگین میگن کامیون و به کامیونای سایز کوچیک شش تن و همینطور هشت و نیم تن هم میگن کامیونت ، این حرفا رو از کجا در میاری ؟؟????? عملی چیزی بلد نیستی ولی اینطور که پیداست توی سرچ زدن داخل گوگل استادی ، برو تو گوگل همین جمله خودت که میگی:(“تفاوت کشنده با کامیون”) رو سرچ بزن ببین چیزی پیدا میکنی!!?? حرفات من درآورده ?????? در ضمن وقتی میگی تراکتور یعنی تراکتور یعنی همونایی که تو مزرعه ازش استفاده میکنن و نه چیز دیگه???? بقول خودت بیشتر جوابت رو نمیدم که فکر کنی خبریه??? ، بیشتر تحقیق کن و با حرفهای اشتباه و من درآورد باعث خنده بقیه نشو بخاطر خودت میگم???
ایمان
۲۵ مهر ۱۳۹۹جمشید خان من طرف کسی رو نمیگیرم برو یه تحقیق بکن
تراکتور به معنی کشنده هست ما توایران به ماشین کشاورزی میگیم تراکتور . کامیون هم با کشنده فرق میکنه نه تو هیکل و قیافه و شاسی بلکه تو قدرت موتور و گیربکس که توان حمل بار رو داشته باشه
Carbonado Aventador
۱۸ مهر ۱۳۹۹داداش بیخیال
دوستان هنوز فرق بین کشنده و کامیون رو نمیفهمن.
همین بنز قدیمی های ۳ محوره نزدیک ۲۰ تن راحت بارگیری میکنه.
بر فرض اینکه ۲۰ تن رو بتونیم تو محفضه بار سیلورادو جا کنیم، شاسیش تا میشه و کمک فنرش خورد میشه.
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹من در مورد اطلاعات غلط که در مورد کامیون گفته شد گفتم وگرنه مشخصه که شاسی سیلورادو نمیتونه بیست تن رو تحمل کنه ، کامیون کشنده اگر تریلی کمر شکن ببنده بارهای بالای هشتاد تن رو هم میتونه حمل کنه و اگر کمر شکن دالی ببنده بالای یکصد و بیست تن رو میتونه حمل کنه
جمشید
۱۸ مهر ۱۳۹۹باشه تو راست میگی ما که کار خانوادگیمون به کامیون و پیمانکاری حمل و نقل گره خورده و از صبح تا شب با کامیون سر و کار داریم فرق کشنده و کامیون رو نمیدونیم ولی شما میفهمی !!!!!!!!!! بی خیالش
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ مهر ۱۳۹۹بله مشکل همینه،تفاوت بین کشنده و کامیون زیاده و دوستان مفاهیمی مثل ظرفیت بارگیری و ظرفیت بکسل یا توینگ رو با هم قاطی میکنن.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۹ مهر ۱۳۹۹به قول یکی از بچه ها : نداشتن یک علم بهتر از داشتن علم ناقصه.
من از دیروز زیر این پست کاملا فهمیدم منظورش رو.
چیزی در تایید حرف هایی که زدم نمیگم ولی
اگه کسی هنوز پیگیر بود و یا بعد ها داره میخونه کامنت هارو واقعابهش توصیه میکنم حداقل برای خودش تحقیق کنه و
تفاوت بین کامیون معمولی و کشنده رو متوجه بشه.
این کامنت هم صرفا به این دلیل با تاخیر گذاشتم که به حاشیه ها اضافه نشه.
جمشید
۱۹ مهر ۱۳۹۹???? باشه بابا اوستا همه مکانیکای دیزل و راننده های کامیون پایه یکم و با تجربه باید بیان جلوی تو لنگ پهن کنن و از تو چیز یاد بگیرن ???? قبلاً هم بهت گفتم حتی روی همون ده چرخها یا تکهای اتاق چوبی یا کمپرسی یا ….. میشه شاسیشون رو کوتاه کرد و رویشان ریش نصب کرد و به تریلی تبدیلشون کرد چون هزاران مورد دیدم که میگم ، کامیون های ده چرخ و تک فقط شاسهاشون بلندتره ولی کامیونهایی که تریلی حمل میکنن شاسیهاشون کوتاهتره چون رویشان ریش نصب شده تا تریلر حمل کنن ، این دیگه آخرین جوابی بود که بهت دادم برو با خیالات خودت خوش باش ?? خوشم میاد خوب مقاومت میکنی ???? بیشتر از این باعث خنده نشو?????شب خوبی داشته باشی خدانگهدار
JDM
۱۸ مهر ۱۳۹۹ایولا شورولت ?
11 روز دیگه تا رونمایی جی ام سی هامر EV هزار اسبی?
با قابلیت جالب crab walk مخصوص مسیر های افرودی
Hadi
۱۸ مهر ۱۳۹۹ظرفیت یدک کشیش فوق العادس…
ولی بنظرم این رکورد زیاد پایدار نمیمونه چون قراره ۲۹ مهر جی ام سی هامر EV معرفی بشه که با گشتاور ۱۵۵۰۰ نیوتن متریش طرفیت بکسل بیشتری خواهد داشت…
JDM
۱۸ مهر ۱۳۹۹البته فک نکنم در حد این باشه
چون لازمه یدک کشی فقط قدرت نی بلکه دوام شاسی زیربند گیربکس و … هست
جی ام سی هامر EV بیشتر یه ماشین افرودی با قدرت بالا و میزان یدک کشی معقوله قدرتش مثل رم TRX بالاس و افرودش هم با توجه به سایز بزرگ رینگاش مثل برانکو باشه
یدک کشی هم در حد trx
Aria
۱۸ مهر ۱۳۹۹عشق ابدی…….?
امیر
۱۸ مهر ۱۳۹۹یه دونه از اینا داشته باش هر کاری از دستش بر میاد
Alireza
۱۸ مهر ۱۳۹۹به درد کوچه پس کوچه هابثی ایران میخوره من نمیدونم چه حسابیه کشور به این گندکی جمعیت کم چرا اینقدر کوچه و خیابونامون تنگه بعدش هم هی بلند مرتبه سازی
Mustang
۱۸ مهر ۱۳۹۹برعکس آلمانی ها خودرو های آمریکایی روز به روز دارن بهتر از قبل میشن
???
z
۱۸ مهر ۱۳۹۹فکر میکنم تنها ضعف سیلورادو کابین نسبتا قدیمیشه
کابین جدید میتونه تمام مشکلات سیلورادو رو رفع کنه
حمید
۱۸ مهر ۱۳۹۹تینیجر که بودیم بلیزر و شورولت تاهو جیب اهو ارزوی ما بود
ماشینهای امریکایی البته سر صف مدرسه چندتا فحش و مرگ به امریکا هم میگفتیم
الان مطاب میخونیم در مورد تراکهای امریکایی
©
۱۸ مهر ۱۳۹۹یه مدل پایین تر از این که میشه اف 250 ی فورد که معادل سیلورادو 2500 باشه کلیپ های طناب کشی اون تو یوتیوب هستش با لاستیک شهری و حالت استوک و عقب خالی مثل آب خوردن پاترول و لندکروز رو میکشید جالب تر مدل رپتور اون بود که غولی بود واسه خودش حالا این مدل بزرگتر که دیگه قابل هضم نیست واسم
حسین دهمرد
۱۹ مهر ۱۳۹۹این موتورش شیش سیلندره؟ اگه باشه که احتمالا هزینه هاش از هشت سیلندر فورد کمتره.
صداشو چجوری خفه میکنن؟ چون با این حجم اونم دیزلی قطعا صدای زیادی تولید میکنه.