شورلت

معرفی شورولت کاماروی تمام الکتریکی eCOPO در نمایشگاه سما

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد کامارو COPO، شورولت در نمایشگاه سمای امسال نسخه‌ای تمام الکتریکی از کامارو را با نام eCOPO در قالب یک کانسپت معرفی کرده است. این خودرو برای مسابقات درگ طراحی شده است اما پیشرانهٔ V8 آن با موتورهای برقی جایگزین شده و پکیج باطری بزرگی هم در صندوق بار آن نصب شده است. این قوای محرکهٔ الکتریکی، ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیروی عظیم توسط دو موتور الکتریکی بورگ‌وارنر تولید می‌شود که هرکدام ۴۰۷ نیوتن متر گشتاور دارند. انتقال این نیرو اما توسط یک گیربکس سنتی توربو ۴۰۰ صورت می‌گیرد. برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی، در صندوق بار کامارو چهار ماجول باطری ۲۰۰ ولتی نصب شده که هرکدام ۸۰ کیلوگرم وزن دارند و مجموعاً ۸۰۰ ولت نیروی الکتریسیته تولید می‌کنند. به‌منظور محافظت از این باطری‌ها در صورت تصادف نیز رول کیج خودرو تا درون صندوق بار گسترش یافته است.

توسعهٔ کامارو eCOPO هنوز در حال انجام است اما شورولت پیش‌بینی کرده که این ماسل کار قدرتمند الکتریکی بتواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف حدود ۹.۲ ثانیه طی کند؛ اما آنچه در این خودرو اهمیت زیادی دارد، نصب موتورهای الکتریکی در مکان پیشرانهٔ معمولی خودرو و اتصال آن به قطعات انتقال قدرتی مشابه پیشرانه‌های درون‌سوز است. این ویژگی امکان ارائهٔ چنین ترکیبی را برای خودروهای موجود در بازار فراهم می‌کند زیرا برای نصب آن هیچ نیازی به ایجاد تغییرات عمده در ترکیب خودرو نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    تو یوتیوب فیلمش هست مثل دنبه لاستیک دود میکنه برا درگ

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      گفتم خبرهاى خوبى توراهه
      بازهم هست

    2. Parsa

      ۱۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (167 ديدگاه)

      اصالت کامارو داره میره زیر سوال، یه ماسل کار باید موتور احتراق داخلی تنفس طبیعی یا سوپرشارژ داشته باشه

  2. Mohammad

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    ای جانم ماشین اسپورت الکترکی نداشتم که شورلت زحمتشو کشید
    700 اسب بخار و ۸۰۰ تا گشتاور این عالیه
    تا هیچ فرقی با بنزینی نداره به غیر انجین
    این عالیه

  3. Abbas lsx/ltx

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    گیربکس400 روشه
    ایول
    گیربکس 400 از سال 1965 که توسط کادیلاک استفاده شد. تا الان داره مورد استفاده قرار میگیره
    سال 1991 نسخه 4l80e تولید شد که ورژن اوردرایو گیربکس 400 هست و نسخه کامپیوتری گیربکس400. هستش
    گیربکس 400 در همون سال قادر به تحمل 610نیوتن متر بوده

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      عباس
      بنظرت گىربکس 350 رو مىشه با کىت تقوىتى در حد 400 کرد؟؟؟

      1. Abbas lsx/ltx

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        چرا نشه
        میتونی حتی بیشتر از 400 روش قدرت و گشتاور گذاشت
        همه چی بستگی به کیت و برندی هست که مورد مصرف قرار داده میشه

    2. (Ali (Chevy nova

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      راستى عباس
      بلوک موتور 350 الدزموبىل رو که روى کادىلاک سوىل هست مشاهده کردى؟؟؟
      بلوکش عىنه بىگ بلاگها بزرگه درصورتى که جزوه اسمال بلاکها محسوب مىشه
      ظاهرشم خىلى با بلوک شورولت و بىوک فرق داره
      البته بلوک 350 بىوک هم همىنطوره و زاوىه موتورش خىلى بىشتر از 350 شوى هست
      سنگ وسطش عىنه بىگ بلاگهاس

      1. Abbas lsx/ltx

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        اره داداش
        بلاکش قوی تره
        سنگین تر هم هست

  4. Omid

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    بازم به دیمن نمیرسه

    1. Mohammad

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      درسته فعلا تا چند سال دیگه فکر نکنم ماشینی استاندارد کارخونه بتونه دیمن شکست بده
      با اینکه به شخصه اصلا مجلات برام مهم نیستن ولی خیلی از مجلات اعتراف کرده بودن رکورد زیر ۹ ثانیه قابل دست رس برای هیچ ماشین استانداردی نیست
      برای همینه قیمت دیمن هر روز بالا تر میره ??

      1. (Ali (Chevy nova

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (7385 ديدگاه)

        محمد
        دىمن تا سال 2020 قىمتش بىش از 500/000 دلار مىرسه
        الان نمونه هاى کم کارکردش روى 300/000 دلار فى مىخوره
        البته نمونه هاى ارزون تره 130/000 دلارى هم هستن ولى کارکردشون بالاتره

        1. Mohammad

          ۱۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          درسته سایت hemmings رو همیشه برسی میکنم کم ارزش ترین دیمن ۱۳۰ هزار تا قیمت داره مثل فورد جی تی هست هر روز دارن با ارزش تر میشن فورد جی تی مدل ۲۰۰۶ ۲۸۵ هزار دلار قیمت گذاری شده
          تنها برند هایی که محصولاتی میسازن که هر ساله قیمتشون افزایش پیدا میکنه
          فراری لامبو بوگاتی داج و فورد هستن

        2. (Ali (Chevy nova

          ۱۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          من درhemmings بىشتر قىمت محصولات کلاسىک رو دنبال مىکنم ولى دىمن رو که تازگىها رفتم تو نخ قىمتهاش مىبىنم که خىلى خىلى داره گرون مىشه
          از اولش هم معلوم بود محصول کلکسىونى و با ارزشى خواهد شد
          شورولت هم copo رو دقىقا مثل دىمن مىخواد نشون بده و 100 در 100 قىمتهاى cool هم بالا مىره چون تعداد کمى ازش تولىد مىخواد بشه

        3. big & small block engine

          ۱۰ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (154 ديدگاه)

          موستانگ کبرا جت هم اضافه کنىد به رقابت چلنجر و کامارو کوپو

  5. حمىد

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    چه کرده شورولت با کامارو

  6. Solid Snake

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    کامارو تمام الکتریکی

    نکنید این کارا رو

    کامارو باید صدای انجینش گوش رو کر کنه

    اصلا کانسپتشم یه شوخیه زشته

  7. mahdy

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اوه مای گاد !!! شورولت جان یه تیکه انداختم چرا جدی گرفتی ؟؟؟ کامنت 24 ساعت پیش من تو پدال زیر پست شورولت کامارو:
    وقتی یه پونی کار یا ماسل کارو میبینم که با اون همه تاریخ و اصالت
    الان چهار سیلندر توربو بو 310 اسب روش بستن
    بغضم میگیره!!!
    خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون!
    خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون!!
    خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون!!!

  8. mahdy

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    این فاجعه رو به همه دوستان از صمیم دل تسلیت میگم
    برای این که به عمق فاجعه پی ببرین
    عکس دوم رو تصور کنید !!! حتما اگه ویدئو بود انتطار نعره های وحشی یه هشت سیلندر حجیم تنفس طبیعی یا سوپر شارژر اصیل آمریکایی رو داشتین که با اون حجم از دود و اون هرزگرد لاستیک مو به تنتون سیخ کنه !!!
    ولی الان هیچی نیست جز ناله های اعصاب خورد کن دو تا آرمیچر!!!

  9. مانی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    تو یکی‌ از این پست‌های بالا که پاسخ بسته هست
    محمد گفته تنها خودروسازانی که ماشینها‌ای میسازن که
    روز به روز قیمتشون بالا میره فقط فراری،لامبو،بوگاتی،فورد و داج هستن
    جا داشت یکبار دیگه منم اینجا بنویسم تا کاربرها دو برابر بخندن
    آخه زشت نیست اسم فورد و داج رو میچسبونی تنگ اونا؟یجوری هم گفته کسی‌ ندونه فکر میکنه مثلا داج دورانگو
    روز به روز قیمتش میره بالا،حالا واسه یدونه دیمن یه اتفاقی افتاد،کچلمون کردین
    مکلارن F1،خیلی‌ از مدل‌های بی‌‌ام و مثلM1،تعداد خیلی‌ خیلی‌ زیادی از محصولات مرسدس و پورشه(از ماشین‌های آنتیک و کلاسیکشون بگیر
    بیا تا ماشین‌های تولید محدود و سوپر اسپرت)و خیلی‌ از کمپانیهای دیگه
    پس اینا چی‌ هستن؟نکنه واسه ماشین‌های آمریکا‌ای تازگی داشته حواست نبوده چی‌ مینویسی؟

    1. Mohammad

      ۱۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      ۱ از کل تاریخ بی ام و فقط z8 و m1 باقی مونده وسلام
      دوم اینکه منظورم ماشین های تولید جدید بود نه انتیک و در ضمن دیدی که کلی لایک خورد اون حرفم
      امید وارم پدال که این روز ها کلی حرف هامو تایید نمیکنه این یکی رو تایید کنه با تشکر

      1. Mohammad

        ۱۰ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        و اگه بخوام در مورد انتیک حرف بزنم یه سر به سایت فروش خودرو های قدیمی (hemmings ) بزن میبینی ارزش خودرو های قدیمی امریکایی ۱۰ برار خیلی از اروپایی هاست نه ( همه نه )

  10. M.us

    ۱۲ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    حالا. جالب اینه که نسخه کوپو با انجین 427zl1 معرفی شده که هنوز از قدرت و گشتاورش حرفی زده نشده اگه اینم 1000تا قدرت داشته باشه عالیه میشه یکی از سه تا 1000تایی ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا