گذر از طراحی پیشرانه جلو و استفاده از طراحی پیشرانه وسط میتواند یکی از تاریخیترین تغییرات صورت گرفته در شورولت کوروت افسانهای باشد. البته این حرکت اصلاً آسان نبوده است. شورولت این پروژه را با قرار دادن پیشرانه کوروت در پیکاپ هولدن شروع کرد. به نظر میرسد چنین تصمیم مهمی جواب داده و کوروت C8 بسیار پیشرفتهتر از نسل پیشین بوده و محبوبیت آن نیز خیلی زیاد میباشد.
اما به نظر میرسد دیگر خودروی اسپورت و پیشرانه وسطی که قرار است در آمریکا تولید شود محصول فورد یا فیات-کرایسلر نخواهد بود بلکه این بار نیز شورولت دست به کار خواهد شد. این خودروساز آمریکایی اعلام کرده کامارو ۲۰۲۳ جدید از طراحی پیشرانه وسط استفاده خواهد کرد.
این هم یک تصمیم سرنوشتساز دیگر برای شورولت است زیر این برند نیز مشابه فراری و لامبورگینی دو خودروی اسپورت پیشرانه وسط در سبد محصولات خود خواهد داشت. هنوز جزئیات چندانی از کامارو ۲۰۲۳ منتشر نشده اما میتوانیم تصور کنیم که کامارو چه ویژگیهایی خواهد داشت. واضح است که اضافه شدن یک خودروی پیشرانه وسط دیگر به سبد محصولات شورولت تأثیری در جایگاه آن نخواهد داشت و کامارو همچنان از نظر پرفورمنس یک پله پایینتر از کوروت خواهد بود.
اما اتخاذ این تصمیم چه تأثیری در سرنوشت پیشرانه ۸ سیلندر کامارو خواهد داشت؟ خب اگر هر دو خودرو از همان پیشرانه ۸ سیلندر LT2 با قدرت ۴۹۰ اسب بخار استفاده کنند مطمئن نیستیم که چرا افراد باید کوروت را با قیمت بیشتر بخرند. این امر منجر میشود حدس بزنیم شورولت احتمالاً از پیشرانههای کمحجمتر برای کامارو استفاده کرده و تنها نسخههای ۴ و ۶ سیلندر توربو و حتی مدلی هیبریدی را تولید کند.
طرفداران خودروهای عضلانی شاید از عدم عرضه پیشرانه ۸ سیلندر در کامارو ناراحت شوند اما شایعات زیادی درباره تولید نسخه تمام الکتریکی این خودرو در سال ۲۰۲۳ وجود دارد و ما احساس میکنیم نسخه پیشرانه وسط این خودرو گزینه جذابتری خواهد بود. کامارو احتمالاً کوچکتر و سبکتر از کوروت خواهد بود و برخلاف برادر بزرگتر حتی میتواند با گیربکس دستی نیز تولید شود.
Hamidreza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹دارید خرابش میکنید!
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ فروردین ۱۳۹۹مثل پورشه که 911 و 718 رو داره
کوروت و کامارو هم همین شکلی میشن
ولی فورد هم به نظرم نباید عقب بمونه و یه سوپراسپورت موتور وسط در جایگاهی پایین تر از جی تی
بسازه که خلع بین موستانگ و جی تی پر شه
MOHAMMAD.DEMON
۱۵ فروردین ۱۳۹۹کوروت شاسی بلند هم باید تولید بشه
موستانگ چهار در سدان هم احتمالا با پلتفرم لینکلن زافیر که قرار سدان کوچک تر لینکلن باشه ساخته میشه
سیر سعودی خودرو سازان امریکایی خواهد بود 10 سال اینده
چون صرفه جویی هارو کردن برعکس اروپایی ها تو سراشیبی و صرفه جویی هستن
رامین
۱۵ فروردین ۱۳۹۹بنظرت شلبی GT500 این خلعو پر نکرده ؟؟؟
Hamidreza
۱۶ فروردین ۱۳۹۹نه
Amir.z
۱۵ فروردین ۱۳۹۹حاجی حرص نخور مطمئنا دروغ اول اوریله
مثل خبر شاسی بلند مکلارن که اونم احتمالا دروغ اول اوریله
AMIR / ARMI
۱۵ فروردین ۱۳۹۹عجب خبر خوبی
پاشایی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اصلا خبر خوبی نیست و میراث این ماسل کار زیر سوال میره چون پیشینه این خودرو این نبوده مسئله کوروت از اول با کامارو متفاوته چون قبلا شولت خیلی سال پیش هم در دهه هشتاد تصمیم داشته کوروت رو پیشرانه وسط تولید کنه و اننام داده فقط به مرحله تولید نرسیده اما داستان کامارو کاملا متفاوته و از نظر بنده که دوست دار ماشینهای آمریکای هستم خبر خوبی نیست
اصالت کامارو موتور جلو و دیفرانسیل عقبه
حیف و دوصد حیف
پاشایی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹انجام رو ببخشید اننام شده پوزش
AMIR / ARMI
۱۵ فروردین ۱۳۹۹ببینید دیر یا زود ماسل کار ها هم قربانی این چرخه تغیر ژن خواهند شد
مثل سوپر اسپورت ها که کم کم 12 سیلندر هارو میکنن 8 تا بعد شش تا و در نهایت همه الکتریکی میشن
این یه سرنوشت بدون امکان تغیر هست
دوران اسپورت های موتور جلو هم کم کم به پایان خودش میرسه
کامارو قبل از اینکه یه ماسل کار باشه یه کوپه اسپورت هست
موتور جلو 8 سیلندر عالیه ولی موتور جلو 4 سیلندر اصلا چیز جذابی نیست میشه همین 4 سیلندر به عقب منتقل کرد و یه سیستم هیبرید استفاده کرد و از هندلینگ و پرفورمنس لذت برد هم اسم هم هدف کامارو حفظ میشه ولی خب از سنت خودش فاصله میگیره که سنت ها تاریخ مصرف دارن
Mahdi
۱۵ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم نیاد رکرد بوگاتی رو بزنه?
چه ربطی داشت?
وحید
۱۵ فروردین ۱۳۹۹شورولت همین الانش درحال نابودی کامارو بود که با این تصمیم، 100% مطمئن شدم چیزی ازش نخواهد موند…
یکی نیست به اون مدیران احمق شورولت و جنرال موتورز بگه شما که همچین ماشین های پیشرانه وسطی میخواهید، چرا اصلا 2 مدل ماشین کاملا جدید نمیسازید؟ اصلا چرا باید فقط از اسم کوروت و کامارو استفاده کنید؟ چه لزومی داره تیشه به ریشه این 2 مدل تاریخی بزنید؟؟؟
تقریبا مشابه کاری که الان فورد داره با اسم موستانگ میکنه با ساخت یه ماشین شاسی بلندِ الکتریکیِ کاملااااااا بی ربط به موستانگ تاریخی!
حالا شکر خدا خوبه فورد فقط از اسم موستانگ برای جلب توجه استفاده کرد و نه اینکه دست به تاریخی ترین و مشهورترین ماشین اسپرتش بزنه…
سرنوشت شورولت رو نمیدونم که در آینده چقدررررررر دیگه میخواد تاریخچه عظیم خودش رو نابود کنه، ولی حداقل از “دوج” خیالم راحته که به شدت میخوان به تاریخشون وفادار بمونن…
امیر
۱۵ فروردین ۱۳۹۹شورولت داره به هر دری میزنه ک فروش کامارو خوب بشه اما همش داره بدترش میکنه
ابهت ماسل ینی اصالتش و قدرتش! کامارو این دو فاکتور رو نداره
JDM
۱۵ فروردین ۱۳۹۹نکنید این کارو
حداقلش هشت سیلندر و ازش خارج نکنید!!!!!
ایمان
۱۵ فروردین ۱۳۹۹فراری و لامبورگینی سوپر اسپرت های موتور وسط دارن
ماشین های اسپرت یک پله پایین تر قرار میگیرن
Nissan
۱۵ فروردین ۱۳۹۹من عاشق اون قیافه ۲۰۰۷ هستم با رنگ زرد
MjM
۱۵ فروردین ۱۳۹۹بابا خواهشا نمیخواد نسل جدید ماشیناتونو بدید بیرون! همین قبلیا بذارید باشن. دارید گند میزنید همتون!
البته غیر از چندتا شرکت انگشت شمار
وگرنه تمام خودروهای جدید از نظر طراحی و ظاهر کاملا گند زدن!
MHMD
۱۵ فروردین ۱۳۹۹آدم میمونه چی بگه , خوبه یا بد !!!
iman
۱۵ فروردین ۱۳۹۹دوستان اینقدر جوش میزنید چرا تو این اوضاع . این ماشینا که حتی عکس با کیفیتشم گیر ما نمیاد پس بزارید آتیش بزنن به مالشون به ما چه
911 lover
۱۵ فروردین ۱۳۹۹چند تا ماشین به هیچ وجه نباید این شکلی بشن.یکی موستانگ و یکی چلنجر و یکی چارجر و یکی کامارو.اینا ریشه های صنعت خودروی امریکان.اون لامبورگینی هم که اسم برده در طول کل تاریخش همواره داشته ماشینای اسپورت و موتور عقب و وسط میساخته.لامبورگینی یه شرکت اروپاییه که در طول سال یک تولید محدودی داره و قیمت ارزونترین ماشینش هم چند ده هزار دلار از اینا گرونتره
suan chwan
۱۵ فروردین ۱۳۹۹حالا باید منتظر بمونیم و ببینیم تهش حتی شاید خوب هم شد .
رزیتا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹امیدوارم یه روزی شاهد حضور این ماشینا تو ایران باشیم ، جوری که هر کسی طبق سلیقه و دلخواهش هر برندی رو که میخواد انتخاب کنه
علیرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹آفرین دارید خوب گند میزنید به پنجاه سال قدمت و اعتبار کامارو …
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۹خب چرا از یک اسم دیگه استفاده نمیکنن میشه مثل جریان بلیزر اون اسم اسطوره ای با یه کراس اوور به سخره گرفته شد
مهدی
۱۵ فروردین ۱۳۹۹شعار جنرال موتور هر روز بدتر از پیروزه که خدایی هم خوب و دقیق عمل میکنن
Siawest
۱۵ فروردین ۱۳۹۹آمریکا استاد گند زدن به اسطوره ها
چه خودرو چه شخصیت
کلا آمریکا =گند
Hamidreza
۱۶ فروردین ۱۳۹۹بله قطعا
فقط ببخشید
تا الان هیوندای و بی ام دبلیو و مازراتی و استون مارتین و مرسدس و رنو و … بسیار عالی عمل کردند و هیچ اشتباهی نداشتند؟
Siawest
۱۵ فروردین ۱۳۹۹موستانگ که شده شبیه کوپه های اروپایی
کوروت شبیه که چه عرض کنم خود فراری شده
بلیزر کراس اور شده
کادیلاک که مدتهاست به حاشیه رفته
ایمپالای دهه۶۰کجاست؟
پلیموث باراکودا چی شد؟
واقعا افسوس
Alireza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اصلا خوشحال نشدیم
کاری که باید میکردن جایگزین کردن کوروت با کامارو به عنوان پرچمدار کمپانی و تبدیل کوروت به یک برند جدا از شورلت بود که باعث رشد هردو میشد، تا اونجا ک یادمه شایعاتی هم بر همین اساس بود که فعلا فراموش شده
رامین
۱۵ فروردین ۱۳۹۹چرا قیمه هارو میریزین تو ماستا !!! یه دیفرانسیل جلوشم کنید تیر خلاص
علی
۱۶ فروردین ۱۳۹۹کامارو بین نسل جوان آمریکا محبوبیت زیادی نداره و آمار فروشش هم طی چند سال گذشته رو به کاهش بوده
برای همین نیاز به بازنگری اساسی داشت. احتمال زیاد از موتورهای هیبریدی و الکتریکی استفاده بشه
حمیدرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹ایرانی باید ماشین آمریکایی سوار بشه، اما افسوس، من خودم چهار سال یه شورولت نوا اتومات مدل ۶۵ داشتم، یادش بخیر، انصافا ماشین بود، امیدوارم روزی بیاد که تمام ایرانی ها بتوانند راحت هر ماشینی را که دوست دارند بخرند.