نسل جدید کامارو ZL1 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، قدرتمندترین کامارویی که تاکنون توسط شورولت تولیدشده است.
آیا امکان ساخت شورولت کوروت Z06 با چهار صندلی وجود دارد؟ به نظر میرسد جنرال موتورز با معرفی کامارو ZL1 جدید به این سؤال پاسخ داده است. درست است که این خودرو کامارو است نه کوروت اما اگر کمی دقت کنیم میفهمیم که قلب ۶.۲ لیتری سوپرشارژ کوروت Z06 با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتن متر گشتاور در سینه کامارو ZL1 2017 در حال تپیدن است. البته همین پیشرانه در اسپرت ترین سدان لوکس جنرال موتورز یعنی کادیلاک CTS-V هم بکار رفته است که این امر موجب شده بتوانیم CTS-V را نیز بهنوعی کوروت Z06 چهار در تلقی کنیم! البته کامارو ZL1 بهغیراز پیشرانه قطعات دیگری هم از کوروت Z06 به عاریه گرفته است که ازجمله آنها میتوان به سیستم تعلیق مغناطیسی، کیت آئرودینامیک، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، انتخابکننده حالات رانندگی، صندلیهای مسابقهای ریکارو، ترمزهای بزرگتر برمبو و کنترل کشش اشاره کرد. طراحی خارجی ZL1 جدید بهطور گستردهای در تونل باد و همینطور پیست نوربرگرینگ آزمایششده تا آئرودینامیک آن بهبود یابد. از ویژگیهای خارجی کامارو ZL1 میتوان اسپلیتر بزرگ جلو، اسپویلر عقب، رکابهای جدید، گلگیرهای جلوی عضلانی، جلوپنجره بزرگتر برای رساندن هوای بیشتر به پیشرانه، کانالهای ورود هوا برای خنک شدن ترمزهای جلو و هود روی کاپوت با دریچهای از جنس فیبرکربن را نام برد. مجموعهٔ این تغییرات، ظاهری تهاجمی به کامارو ZL1 جدید بخشیده است. کامارو ZL1 همانند مدل SS از رینگهای ۲۰ اینچی استفاده میکند با این تفاوت که این رینگها در ZL1 با لاستیکهای ۲۸۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب پوشانده شدهاند. این لاستیکها ساخت گودیر بوده و بهطور خاص برای ZL1 طراحیشدهاند. ترمزها در جلو از نوع ۶ پیستونه و با دیسکهای ۱۵ اینچی و در عقب ۴ پیستونه و با دیسکهای ۱۴ اینچی هستند که به ترتیب ۱.۵ و ۱ اینچ بزرگتر از ترمزهای SS هستند. یکی از چالشها در ZL1 جدید کاهش وزن آن بوده است اما بااینحال شورولت ادعا میکند این خودرو حدود ۹۰ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی خود شده است. بنابراین با توجه بهاندازه گیری وزن ZL1 نسل قبل توسط ما، به نظر میرسد وزن مدل جدید در حدود ۱۷۴۶ کیلوگرم باشد که حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر از مدل SS است. البته ۱۵۵ اسب بخار قدرت بیشتر این اضافهوزن را جبران میکند.
انتقال نیرو در کامارو ZL1 2017 بهصورت استاندارد توسط گیربکس ۶ سرعته دستی انجام میگیرید اما گیربکس جدید ۱۰ سرعته جنرال موتورز نیز برای آن قابل سفارش است. این شرکت ادعا میکند گیربکس ۱۰ سرعته جدید فوقالعاده سریع است. کامارو ZL1 جدید اولین محصولی از گروه جنرال موتورز است که از این گیربکس استفاده میکند درحالیکه بهزودی در دیگر محصولات این گروه خودروسازی نیز بکار خواهد رفت.
همانقدر که شورولت بر روی مسائل فنی ZL1 جدید کارکرده است، به مسائل کامپیوتری و نرمافزاری آنهم اهمیت داده است. بهگونهای که عملکرد سیستم کنترل کشش آن بسیار عالی است. حالات مختلف رانندگی آن نیز از حالت اقتصادی تا مسابقهای قابل انتخاب است. ترفند دیگر شورولت بهکارگیری لانچ کنترل سفارشی در ZL1 است که بهترین دور موتور برای شروع حرکت بسته به شرایط و نوع مسیر را برای راننده فراهم میسازد. سیستم ضبط اطلاعات آن نیز اجازه میدهد که اطلاعات و فیلمهای دور پیست خود را ضبط کنید.
کامارو ZL1 2017 از اواخر امسال (سهماهه آخر) برای فروش عرضه میشود درحالیکه قیمت آن هنوز اعلامنشده است؛ اما با توجه به اینکه قیمت پایه نسل قبلی از ۵۷.۶۵۰ دلار آغاز میشد بهاحتمالزیاد قیمت پایه نسل جدید هم از همین حدود شروع شود.
جدول مشخصات فنی
قیمت پایه | ۶۰ هزار دلار (تقریبی) |
ترکیب | موتور جلو / محور عقب / ۲ در کوپه / ۴ نفره |
پیشرانه | V8 / 6.2 لیتر / OHV / 16 سوپاپ |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۶۸ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی / ۱۰ سرعته اتوماتیک |
وزن خاص | ۱۷۴۶ (تقریبی) |
فاصله بین دو محور | ۲.۸۱ متر |
طول / عرض / ارتفاع | ۴.۷۸ / ۱.۹۰ / ۱.۳۵ متر |
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر | ۳.۳ تا ۳.۵ ثانیه (تقریبی) |
مصرف سوخت ترکیبی | ۱۲.۳۸ تا ۱۳.۸۴ لیتر (تقریبی) |
زمان عرضه | زمستان ۲۰۱۶ |
منبع: motortrend
بهنام
۲۷ اسفند ۱۳۹۴هیچی نمیشه گفت !
فقط باید باید ستایشش کرد !
کامارو ZL1 یکی از بهترین اسپورت های خیابانی ! باید دید Z28 دیگه چی میشه !!
سامان اذری
۲۷ اسفند ۱۳۹۴قیمتش هم خیلی خیلی مناسبه
ولی مطمئنم اگه تمام چرخ متحرک بود شتاب خیلی عالی میشد حدود 3 ثانیه
هندلینگشم حرف نداشت
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۴من الان دیگه میتونم از بین چلنجر هلکت و ماستنگ شلبی و این کامارو با اطمینان انتخاب کنم:
100 درصد کامارو zl1
JAVAD
۲۷ اسفند ۱۳۹۴اگه اون طوری میشد دیگه اسمش کامارو نمیشد چون سنت کامارو یه موتور قوی با دف عقبه
ali-muscular car
۲۷ اسفند ۱۳۹۴فوق العاده زیبا و پرقدرت
tv
۲۷ اسفند ۱۳۹۴دمشون گرم … فک نکنم رقبای المانیش هم به پاش برسن اونم با اختلاف قیمت خیلی بیشتر …
حشمت 021
۲۷ اسفند ۱۳۹۴یه اشکال کوچولو داره
اخه لوگوی طلایی شورولت چه ایرادی داشت که با یه مشکیش عوضش کردن
طلایی اش یه کنتراست خوبی با جلوپنجره و رینگای مشکی ایجاد میکرد
Nima
۲۷ اسفند ۱۳۹۴خداشکر شورولت یه برندی هست که اجازه انتخاب میده به شما.
یعنی شما میتونی آرم ماشینت رو سبز سفارش بدی(البته بسته به رنگ ماشین) پس یعنی آرم اصلی ماشین هم که طلایی باشه میتونی سفارش بدین و چندین رنگ تریم داخلی و …
البته به طور پایه کامارو طلایی هست و توی تیپ های 1LE و 2LE قابل سفارش هست.
Nima
۲۷ اسفند ۱۳۹۴رقباى آلمانى و حتى ژاپنى این قیمتى بیش از 100000 دلار دارن یعنى حدودا ۲ برابر.
کامارو همین طورى اسطوره هست. و مدل ZL1 یه هیولاى واقعا. تصور کنین یه تیونر اینو بخواد تقویت کنه مثل هنسى که تازه SS رو تیون کرده.
کامارو SS جدید با گیربکس دستى تاپ اسپید 298 داره.
به نظر شما این چقدره؟310-320؟
حالا تیون بشه میشه شتاب 3 ثانیه و تاپ اسپید 350. مثلا با قیمت 100.000 دلار.
یعنى بى رقیب.
1A1
۲۷ اسفند ۱۳۹۴دیگه باید از جلوی این اعداد و ارقام کنار بری
ایوای چه غول زیبایی
در انتظارت هلکت و شلبی امدند جولان دهند تا یک ذره از عشق تورا در خود نهند منتظر ماندمو دیدم تورا امدی جانم به قربانت بیار هرچه در چنتت داری بیار
فقط اسپویلراشون با ssو بقیشون یکیه کاش اسپویلر zl1 قبلیرو یکم تغیر میدادند چسبیده به صندوق
pagani
۲۷ اسفند ۱۳۹۴شلبی 350 R پاره ش میکنه.(2016)
313کیلومتر بر ساعت
4/5ثانیه شتاب
تا مدل2017 بیاد که دیگه……..
asa
۲۷ اسفند ۱۳۹۴چند وقتی بود حوصله کامنت گذاشتن نداشتم ولی وقتی اینو دیدم دیگه نتونستم ساکت بمونم. بابا این موتور کوروت چه مهندسی داره که رو کادیلاک میزاری بی رقیب میشه روی کامارو هم میزاری بی رقیب میشه دربارهی خود کوروت هم که مانندش پیدا نمیشه در جهان . حالا المان پرست ها اگه حرفی برای گفتن دارند ما منتظریم بگن ببینیم با 50 هزارتا کجا 600 اسب و تحویلشون میدن. البته بحث کردن بی فایدست چون خودشونم میدونند که ارزش ماشین های امریکایی و زاپنی چه قدر نسبت به قیمتشون بیشتر هستش . ظمنا کسانی که طراحی کامارو را بچه گانه خطاب میکردند بفرمایند طراحی بزرگانه چی در نظرشان جلوه میکند تا مانیز از این جهل و خاموشی خارج شویم. جانم فدای gmc به امید دیدار.
شروین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴سلام داداش. ارادت. هنسی رو هم باید اضاقه کنی که با موتور کوروت و 2 توربو چه کرده
Sina
۲۸ اسفند ۱۳۹۴داداش asa
المان خیلی وقته کارش تموم شده
گذشت اون دوره که المانها واقعا اول بودن
الان دیگه تو اکثر موارد اول نیستن چه المان پرستا قبول کنن چه نکنن
حقیقت همیشه تلخه
D@niyal
۲۹ شهریور ۱۳۹۶داداش این قیمتش کمه چون مصرف سوختش نسبت به رقیباش بیشتره در ضمن رقیباش آپشنایه بیشتری دارن
احسان(احسان سابق)
۲۷ اسفند ۱۳۹۴باید لذت رانندگی فوق العاده ای داشته باشه
نویدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۴با موتور هشت سیلندر 6.2لیتری سوپر شارژ فقط به اندازه چند صدم ثانیه از BMW m4 سه لیتری شش سیلندر توربو دوقلو سریعتره!!!…3.2لیتر حجم موتور بیشتر،دو سیلندر بیشتر،215 اسب بخار قدرت بیشتر،مصرف سوخت و آلایندگی بالاتر،مالیات بیشتر از جانب کامارو فقط واسه چند صدم ثانیه سریعتر بودن،اختلاف قیمتشون هو تقریبا ده هزار دلاره.این کامارو قیمتش بالای 65000دلاره،m4 هم 77000دلار…کاملا مشخصه که خودروسازی آلمان چقدر پیشرفته تره….من نه مخالف ماشینای آمریکایی هستم،نه متعصب ماشینای آلمانی ولی خداییش آدم باید واقع بین باشه…ماشینای آمریکایی فعلا توان رقابت با آلمانیا رو ندارن.
شروین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴عزیز دل برادر اگه قرار بود کامارو هم بخواهد 2 تا توربو بذاره که میرفت رو 1000 اسب. عزیزم کجاااایی؟ دقیقا کجایی؟!
این چیزی که شما گفتی خیلی کلیه. اندازه توربو یا سوپر شارژر هم دخیله.
ضمنا استراتژی آلمانا موتور کوچیک و 2 توربوعه، امریکاییا موتور بزرگ. از نظر پیشرفت هم که کل دنیا یه طرفه، امریکا یه طرف دیگه.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ اسفند ۱۳۹۴دوست عزیز خوبی شما؟
این کامارو در پیست که تست شده بود مسافت 400 متر رو براش در 11 ثانیه پیش بینی کردن کجا M4 چنین تایمی ثبت کرده؟
6.2 لیتر تنفس طبیعیه.توربو نیست که!ضمن اینکه کامارو ZL1 بیشتر از 100 کیلوگرم سنگین تر از M4 هست.همه چیش بهتره از M4 شتاب، هندلینگ ،تاپ اسپید،تایم پیست ،یک چهارم مایل ،احتمالا شتاب جانبی.دیگه چی M4 از این بهتره؟بله مهندسی M4 که بی شک یکی از بهترین های دنیای خودروسازی است ولی من واقعاً موندم بعضی ها خودشون دارن چنین تفاوتی رو میبینن باز خودشون رو به خواب میزنن.
کامارو SS ب ام و M4 رو شکست داد با اختلاف قیمت خیلی زیاد دیگه ZL1 که جای خود دارد.
در آخر باید بگم انشالله هر کی به هر خودرویی که دوست داره برسه ولی بازم میگم یه ذره به خودمون بیایم؛معتبر ترین مجلات خودرویی دنیا چنین مقایسه هایی انجام میدن در آخر اونا نتیجه رو اعلام میکنن ولی ما چی کار میکنیم؟نشستیم تو خونه و برای کوچک ترین مسائلی میشیم کارشناس درجه یک و بدون اینکه حتی اون خودرو رو از نزدیک دیده باشیم نتایج تست های Motor Trend و Car and driver و… رو به سلیقه ی خودمون تغییر میدیم!
الحق که خدا قوت رو باید به امثال ما گفت!
asa
۲۷ اسفند ۱۳۹۴نویدی جان شما اول یک تعریف صحیح از رقابت برای خودت ارایه بده اون وقت ببین این ماشین های امریکایی چه جوری با این رقابتشون و ماشیناشون همرو تو منگنه گذاشتند . تنها ماشین های زاپنی هستند که می تونند در این حد تولید بسیار زیاد و با قیمت کم با امریکا رقابت کنند . ضمنا حجم متور بالا علاوه بر اصتحلاک پایین دست تیونینگ هارو هم به شدت باز گذاشته . با این ماشین ها میشه طعم طبیعی قدرتو حس کرد اونم بدون اسانس های مصنوعی مثل توربوشارز های دو قلو.
Nima
۲۷ اسفند ۱۳۹۴داداش نوید خوبى؟؟!؟!
ببخشید که توى رقابت کامارو SS و BMW M4 با اختلاف قیمت 31.000 دلارى BMW حتى به SS هم باخت تازه چه برسه به ZL1.
برادر مثلا آلمانى باز شما حتى از مشخصات فنى ماشیناى خودتونم خبر ندارى براى آمریکایى ها نظر میدى؟
مصرف سوخت بالاتر؟ داداش کامارو مال دهه 60 نیست ها!! مصرف BMW دقیقا 11.76 هست و کامارو 12.38 ببخشید ولى فقط 620cc توى هر لیتر بیشتر میسوزونه. که به قول خودت 3.2 لیتر حجم موتور بیشتر داره. براى 3.2 لیتر یعنى قد کل موتور BMW فقط 620 cc بیشتر توى هر 100 کیلومتر میسوزونه. اتفاقا این یعنى تکنولوژى.
همون چند صدم ثانیه(ببخشد ولى تقریبا 1 ثانیه هست دقیقا 0.9 ثانیه) میدونى BMW اندازه چندتا ماشین ازش عقب میوفته؟ اونقدرى که فقط توى آینه باشه.
خودرو سازى آلمان فقط توى بازه هاى زمانى 1980-2012 بهتر بود الان فرق کرده الان توى اکثر تست ها آمریکایى ها برنده میشن با قیمت کمتر. نمونش همین مبارزه M4 و SS:
http://www.pedal.ir/بی-ام-و/مقایسه-bmw-m4-شورولت-کامارو-ss/
شما از کى تاحالا براى شورولت تعیین قیمت میکنى؟ شورولت الان ZL1 قدیم رو 55.000 استارت زده یهو اینو 65.000 به بالا میده؟
شما فکر کن توان رقابت ندارن.
برو ببین خودرو هاى برتر سال چیان بعد نظر بده. امسال خودرو سال شورولت کامارو شد.
شورولت مالیبو هم بعد از سیویک قرار گرفت. توى کلاس خودش. از 10 موتور برتر سال هم5 تاش آمریکایى بود و از 10 ماشین برتر سال هم 5 تاش آمریکایى بود.
من همه رو براش مدرک محکم دارم. پس شما تعصب روى آلمان رو بزار کنار.
خیلى بلند بود متن ولى لازم دیدم دفاع کنم.
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۷ اسفند ۱۳۹۴نیما جان داداش اینجور کامنت ها زیاد بود و داره زیادترهم میشه.
متاسفانه هیچ حرف منطقی هم از طرف ایشون و امثالهم زده نمیشه و جمله ی
“شما متعصبی”شده ورد زبونشون.هم بار علمی سایت رو کم میکنن هم میان اعصاب من و شما رو به هم میریزن.
تمدن عرب
۲۷ اسفند ۱۳۹۴درود به جنرال موتورز که دارن کم کم از خواب زمستانی بیدار میشن و طراحی و قدرت و تکنولوژی رو سرلوحه کارشون قرار دادن .
باید به مدیر عامل جنرال موتورز احسنت گفت واقعا این غول خودروسازی رو احیا کرد
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۴یا خدا اصیل وزیبا یه رویای شیرین
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۴ماشین ۱۶ سوپاپ هس؟
Nima
۲۷ اسفند ۱۳۹۴بله از سنت هاى GM موتور به سبک OHV هست.
saeid
۲۷ اسفند ۱۳۹۴چه ماشینی !! چه قدرتی !! چه قیمتی !! چه مصرف سوختی با اون موتور هیولاش!!
من موندم واقعا ماشینی میتونه از این جذابتر باشه؟
ماشینهای آلمانی مخصوصا بنز و ب ام و آخر تکنولوژی و کیفیت ولی خدایش این کامارو یه چیز دیگست.
640 اسب قدرت بهت میدن اونم با این قیمت عالی.
سهیل
۲۷ اسفند ۱۳۹۴اقا من موقع خوندن متن فقط چشمام تکون میخورد واقعا خشکم زده بود
این دیگه هیچ جایی داسه حرف زدن نمیذاره
GT500
۲۷ اسفند ۱۳۹۴خوب نمردیم بالاخره شورلت یه رقیب خوب برای موستانگ ساخت.
اینقدر کامارو رو خرد کردیم خسته شدیم.
خسته نباشند…
:-) :-)
بهنام طیبی
۲۷ اسفند ۱۳۹۴خودروهای امریکایی معروف هستن در تولید موتورهای خودرو با قدرت بالا و قدرتمند
نویدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/بی-ام-و/bmw-m3-sedan-m4-coupe-2015/
مصرف سوخت m4 توی این صفحه نوشته شده 8.3 لیتر…حالا خودتون حساب کنید چقدر کم مصرف تر از این مدل کامارو میتونه باشه…کامارو اس اس بدون سوپرشارژ صدی بالای ۱۲ تا میسوزونه،zl1 با سوپرشارژر صد در صد مصرفش بالای ۱۳ تا در صد کیلومتر(پنج لیتر بیشتر از ام فور!!!!!)
جناب باربد هم که فقط اسم کامارو رو یدک میکشه هنوز خبر نداره که این مدل کامارو مجهز به سوپرشارژ هست و تنفس طبیعی نیست.به این میگن کارشناس…!تازه پیش بینی هم میکنه!!!!
در مقایسه اس اس و ام فور هم که (علاوه بر فضای کابین بخصوص قسمت عقب و طراحی بیرونی) m4 توی تایم یک دور پیست و شتاب صفر تا ۱۶۰ و شتاب جانبی برتری داشت.البته تمام اختلافها در حد یک دهم ثانیه بود.درضمن شتاب صفر تا صد m4 GTs زیر چهار ثانیه ست.
اگر بحث قیمت باشه،بله حق با شماست و همیشه خودروهای آمریکایی ارزونتر بودن و در این زمینه برنده هستن ولی اگر بخواهیم قیمت رو کنار بذاریم و مسائل فنی و تکنولوژی رو در نظر بگیریم بی شک برتری با آلمان هست…بخصوص اگر بحث موتور ۴.۴ لیتری هشت سیلندر BMW باشه.حالا من از آلمانیا فقط بی ام و رو مثال زدم…دیگه بماند که Audi RS7 با موتور چهار لیتری تویین توربو شتاب صفر تا صدش 3.2 ثانیه ست!!!…دیگه اگر قانع نشدید هیچ کاری از دست من و هیچ کس دیگه بر نمیاد،بعضی از دوستان بجای تفکر فقط به فکر مقاومت هستن…یا علی
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۸ اسفند ۱۳۹۴نه مثل اینکه شما متوجه نمیشی…
برادر منظور من از لحاظ تولید اسب بخاربود چون سوپرشارژر از همین نظر شبیه تنفس طبیعیه و قدرت کمتری از توربو و تویین توربو تولید میکنه.
موتور های توربو بیشتر به اگزوز ها وابسته اند و سوپرشارژر ها قدرت رو مستقیم از موتور و تسمه ها میگیرن.
یعنی شما فکر کردی واقعاً منظور من اینه که این موتور تنفس طبیعیه؟جل الخالق.
این موتور تو کوروت با قدرت بیشتر و تو کادیلاک CTS V و ZL1 با قدرت کمتر ارائه شد و اتفاقاً جزو برترین موتور ها هم بوده.
ZL1 نسل پنجم تا الان که نسل ششمش هم تولید شد موتور سوپرشارژر داشته اون زمان LSA با حجم 6.2 بوده الان شده LT4 با همین حجم و بازده بهتر یعنی واقعاً شما فکر کردی من اینو نمیدونم؟؟؟؟؟
ضمن اینکه دوست عزیز M4 GTS نسخه ی کانسپت بوده و اصلا استاندارد نیست که بخواد مقایسه بشه!یعنی الان شما قانون جدید تصویب کردی که بیایم نسخه ی کانسپت تا دندان مسلح رو با کامارو ی استاندارد مقایسه کنیم؟
یعنی مقایسه های جنابعالی از پهنا در حلق بنده!!!! آودی RS7 با موتور تویین توربو و سیستم تمام چرخ متحرک در مقابل کاماروی سوپرشارژری و دیفرانسیل عقب؟؟؟؟نکنه لازمه بگم سیستم تمام چرخ متحرک و توربو چه قدر شتاب ایجاد میکنن به نسبت سوپرشارژر و دیفرانسیل عقب؟دلم میخواد بدونم اگه این RS7 شما دف عقب و سوپرشارژ بود بازم همچین شتابی داشت؟یه حرفی بزنید که منطقی باشه.
راجع باقی حرف های شما
محض اطلاع شتاب g جانبی کامارو در همین مطلب پدال 1.01 و M4 عدد 1.00 بود نیاز به توضیح داره که کدوم بهتره؟اصلا شما میدونی شتاب جانبی بیشتر نوید هندلینگ بهتر رو میده؟
اگه شتاب M4 بهتره پس چرا تو 0 تا 97 کیلومتر و یک چهارم مایل حرفی واسه گفتن نداره؟
بذار من بهت بگم نویدی جان به این خاطر هست که M4 وزن کمتر داره و موتورش توربو هست در اول کار شتاب کمتری داره ولی در بلند مدت وزن کمش و توربو جبران میکنن.
اکثر قریب به اتفاق تمام مقایسه شتاب 0 تا 60 مایل رو مد نظر قرار میدن حالا دیگه قضاوتش با شما.
من دیگه حرفی ندارم. یا حق
Nima
۲۸ اسفند ۱۳۹۴توى تست با کامارو SS مصرف بى ام دبلیو 11.76 ذکر شده.
شما که دیگه خودت استادى نمیدونى توى بعضى مواقع توربوشارژ و سوپرشارژ مصرف رو حتى میتونه کاهش بده؟
کجاى دنیا شتاب 0-160 ملاک هست؟
اگر M4 GTs رو هم میخواید توى شتاب مقایسه کنید میتونید با هلکت مقایسه کنید. فکر نمیکنم چیزى از همون GTs هم بمونه یا حتى ما ماشین برقى داریم براى رقابت که شتابش با پورشه 918 یعنى اسطوره شما برابره یعنى 2.8 ثانیه که تازه قراره P100D بیاد.
فکر نمیکنم توى تکنولوژى شما رقیبى براى تسلا داشته باشین.
mehran jj
۲۸ اسفند ۱۳۹۴سلام. این لاستیک گودیر ساخت کجاس ما 1پرشیا 85 داریم لاستیک گودیر زیرش بود وقتی تموم شدن زاپاس انداختیم زیرش و بارز.بارز عوض کردیم یزد انداختیم یزد ها هم داره تموم میشه هنوز این به نصف هم نرسیده.واقعا خیلی خوبه.فقط لاستیک خارجی با 1مقدار هزینه بیشتر عمر دوبرابر
Nima
۲۸ اسفند ۱۳۹۴لاستیک گودیر آمریکایى هست ولاستیک استاندارد اکثر ماشین هاى سه شرکت خودروسازى آمریکا هم هست:
GM
FORD
CHRYSLER
mehran jj
۲۸ اسفند ۱۳۹۴مرسی نیما جان چون من هرچی روی لاستیک دیدم نزده بود ساخت کجاس.وای یعنی 1زمان ایران خودرو لاستیک امریکایی زیر ماشیناش مینداخت.
احمد باقری
۲۸ اسفند ۱۳۹۴این ماشین محشره، هر چی بگیم کم گفتیم. طراحی، فنی، قدرت، سرعت و خلاصه همه چیز عالیه.
JALAL
۲۸ اسفند ۱۳۹۴بی نظیره ! به نظر من بیشترین امتیاز این خودروی اسپرت گیربکس 10 سرعته اتوماتیکشه .
رضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۵دوست عزیز لاستیک گودیر محصولات ایران خودرو ساخت اتحادیه اروپا هستش که تحت لیسانس گودیر امریکا و محصول یک کشور عضو اتحادیه مثلا المان و یا رومانی و یا حتی ترکیه است. معمولا به خاطر گمنام بودن نام ان کشور در عرصه صنعت از اتحادیه اروپا نام برده میشه نه نام کشور سازنده
رضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۵به دست اوردن 1000 اسب بخار یا بیشتر از ان از موتور ب ام و ویا حتی موتورهای 4 سیلندر هم دست یافتنی است. اما استهلاک بالا و فرسودگی فاحش قطعات باعث میشه عاشقان قدرت و سرعت سراغ موتورهای حجیم امریکایی مخصوصا شورلت برن نه سراغ موتورهای کم حجم تر اروپایی. حتما میدونید که خیلی از ماشینای سوپراسپرت مثلا zenvo یا ماشینای مسابقات درگ یا حتی دریفت ازبرند های مختلف از موتورهای بلوک کوچک شورلت استفاده میکنن که کم استهلاک و فوق العاده تیونینگ پذیر هستن. این از برتری بلا منازع موتور شورلت. در خصوص هندلینگ هم اینو باید بگم که وقتی ابر خودرو سازی مثل فراری حق استفاده از سیستم تعلیق مغناطیسئ را از جی ام میخره معلوم میشه که امریکایی ها چقدر پیشرفت داشتن و به کجاها رسیدن . جدا از مصرف سوخت موضوع بازدیدهای دوره ای و خرج روغن و فیلتر و لوازم یدکی و غیره هم هستش که هزینه های شورولت کامارو خیلی به مراتب کمتر از اتومبیل هم رده اروپاییشه و در دراز مدت واسه صاحبش به مراتب با صرفه تره . ضمن اینکه واسه کاهش مصرف سوخت در مواقع لزوم میشه 4 تا از سیلندر های موتور شورلت رو از مدار خارج کرد.من احترام زیادی واسه همه ابر خودرو های دنیا دارم اما کامارو یه چیز دیگست
علیرضا
۴ تیر ۱۳۹۵من ساکن ابادان هستم شولت کامارو ss و کروت و موستانگ شلبی 60 درصد خرید خودروهای امریکایی رو در منطقه اراد اروند به خود اختصاص داده است شولت واقعا یه چیز دیگست ولی متاسفانه بعد از 5 تا 6 هزار کیلومتر کارکرد صدای موتور آن بیشتر میشود شولت کامارو معمولی 2014 پلاک اروند در ابادان 48 میلیون است
علیرضا
۴ تیر ۱۳۹۵دوستان عزیز اگر خیلی به خودروهای امیریکایی علاقه شدید دارید و طرفدار کمپانی های کادیلاک و کرایسلر و فورد و دوج و شولت و لندروور و GMC هستید حتما به نمایشگاه های پلاک اروند ابادان و خرمشهر سری بزنید
دنی
۶ فروردین ۱۳۹۶از همچین ماشینی نمیشه گذشت ، بعد همه میگن برو خونه بخر
رضا دهقانی
۷ فروردین ۱۳۹۶هیچی نمیتونم بگم از ذوق..???????منم میخوام
دنی
۲۶ فروردین ۱۳۹۶دوستان من پشت فرمون همچین ماشینی نشستم ولی نه این مدل، مدلش یه کم پایین تر بوده ((2015)) من که دوست نداشتم .
لکسوس 570 تهیه کردم بنظر من خیلی خوبه مخصوصاً آفرودش ، فقط یه بدی داره که مثل کامارو توجه ها رو به خودش جلب نمیکنه
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۶هنوزم به گرد پای دوج دیمون هم نمیریه شتاب صفر تا صد دیمون دو ثانیه هس ولی این با اینکه حجم موتورش بیشتر از دوج دیمونه صفر تا صدش سه ثانیه هس