شورلت

صدای بالای اگزوز شورولت کامارو ZL1 و باز شدن ایربگ‌ها!

هرکسی که با بازنگری و تیونینگ خودروها سر و کار دارد می‌داند که خرابی بخشی از این فرایند است. زمانی که شروع به اصلاح خودرو می‌کنید به ناچار نقاط ضعف را خواهید یافت بنابراین آن بخش را ارتقا داده و تا یافتن نقطه ضعفی دیگر این کار را ادامه خواهید داد.


اما این با یک خودروی عضلانی مدرن روبرو هستیم که دارای کیسه‌های هوای جانبی می‌باشد. خودروی موردنظر ما شورولت کامارو ZL1 2013 است. ما نمی‌دانیم که مالک خودرو با آن چه کاری کرده اما کلاً کابین را باز کرده و نصب رول کیج و رادیال‌های درگ خبر از کاری بزرگ می‌دهند. با فشار یک دکمه می‌توان تمامی محدودیت‌های خودرو را کنار گذاشت و از صدای بسیار زیاد سیستم اگزوز و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری لذت برد. این موضوع باعث تولید اسب بخار بیشتر و همچنین سروصدای بیشتر می‌شود. خیلی بیشتر!


در تست سرعت ادعایی ۲۲۵ کیلومتر در ساعت و با باز بودن کامل سیستم اگزوز، شاهد باز شدن غیرمنتظره‌ی ایربگ‌های جانبی هستیم. از ویدئو این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که اگزوز که بسیار نزدیک به حسگر کنترل کننده‌ی ایربگ های جانبی بوده باعث شروع این موضوع شده است. البته بعداً گفته شده یک نقص در خود سیستم ایربگ باعث این کار شده زیرا صدا به تنهایی نمی‌تواند باعث باز شدن آن‌ها شود. با توجه به شواهد، کاماروی یاد شده قدرت ۷۰۰ اسب بخاری دارد اما با حذف تمامی مواد خفه کننده‌ی صدا و رول کیج کامل ما باور داریم که این کار امکان‌پذیر است.


قطعاً راندن این هیولا لذت بسیار زیادی دارد اما همه می‌دانیم که این کامارو مناسب راه‌های عمومی نیست؛ و اینکه داج چلنجر دیمن ۸۴۰ اسب بخاری بدون رول کیج و تجهیزات ایمنی کافی عرضه می‌شود شاید باعث ایجاد خطرات زیاد برای سرنشینانی شود که کلاه ایمنی بر سر نمی‌گذارند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. علی آلمانی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    این چه ربطی به دیمن داره از کجا میدونند که اونم اشکال داره به نظرم نباید رو ماشین دست کاری بشه هرجوری کارخانه زده بمونه

    1. مهرداد

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (19 ديدگاه)

      ای خدا جوان های اونا رو ببین جوان های افسرده و داغون مارو ببین ???? لعنت به ما که گرفتار یه مشت خرافه پرست شدیم و زندگی مون در قعر فرهنگ و عقب ماندگی نابود شد .لعنت به خرافات

    2. ونوم اف ۵

      ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      موافقم ولی اگه قرار هست دستکاری بشه تیونینگ معتبر اینکارو انجام بده مثل هنسی یا شلبی و باس و سالین و نلسون ریسینگ و برای اروپایی ها منصوری و نوتیک رسو و کخرر و …

  2. ASTON MARTIN

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    حالا میفهمم چرا خودروهای این چنین تقویت شده از حضور در خیابان های عمومی منع میشن

    بنظرم تیون بد نیست ولی اول باید حسابی از ماشین فابریک کارخونه استفاده کنی بعد که دلتو زد تیونش کنی تا چن وقت دیگم کار بده بهت

  3. شاهین

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    خیلی باحال بود حتما نگاه کنید

  4. جواد

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (990 ديدگاه)

    همه گیر دادن به دوج دیمون نمیدونم چرا کلی هیولا قویتر از دوج هم تولید میشه که به خاطر تولید محدود الزام قانونی برای نصب خیلی از تجهیزات ایمنی هم ندارن

  5. NSX

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    فک کنم دیگه کامل کر شدن با صدای ایربگ ???

  6. ROHAM

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    خیلی خوبه این دیمن
    حال کردم
    البته هنر کیت اگزوزش معرکه بود

  7. Hemichan

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    “قطعاً راندن این هیولا لذت بسیار زیادی دارد اما همه می‌دانیم که این کامارو مناسب راه‌های عمومی نیست؛ و اینکه داج چلنجر دیمن 840 اسب بخاری بدون رول کیج و تجهیزات ایمنی کافی عرضه می‌شود شاید باعث ایجاد خطرات زیاد برای سرنشینانی شود که کلاه ایمنی بر سر نمی‌گذارند.” با مزه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا