هرکسی که با بازنگری و تیونینگ خودروها سر و کار دارد میداند که خرابی بخشی از این فرایند است. زمانی که شروع به اصلاح خودرو میکنید به ناچار نقاط ضعف را خواهید یافت بنابراین آن بخش را ارتقا داده و تا یافتن نقطه ضعفی دیگر این کار را ادامه خواهید داد.
اما این با یک خودروی عضلانی مدرن روبرو هستیم که دارای کیسههای هوای جانبی میباشد. خودروی موردنظر ما شورولت کامارو ZL1 2013 است. ما نمیدانیم که مالک خودرو با آن چه کاری کرده اما کلاً کابین را باز کرده و نصب رول کیج و رادیالهای درگ خبر از کاری بزرگ میدهند. با فشار یک دکمه میتوان تمامی محدودیتهای خودرو را کنار گذاشت و از صدای بسیار زیاد سیستم اگزوز و پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری لذت برد. این موضوع باعث تولید اسب بخار بیشتر و همچنین سروصدای بیشتر میشود. خیلی بیشتر!
در تست سرعت ادعایی ۲۲۵ کیلومتر در ساعت و با باز بودن کامل سیستم اگزوز، شاهد باز شدن غیرمنتظرهی ایربگهای جانبی هستیم. از ویدئو اینگونه نتیجهگیری میشود که اگزوز که بسیار نزدیک به حسگر کنترل کنندهی ایربگ های جانبی بوده باعث شروع این موضوع شده است. البته بعداً گفته شده یک نقص در خود سیستم ایربگ باعث این کار شده زیرا صدا به تنهایی نمیتواند باعث باز شدن آنها شود. با توجه به شواهد، کاماروی یاد شده قدرت ۷۰۰ اسب بخاری دارد اما با حذف تمامی مواد خفه کنندهی صدا و رول کیج کامل ما باور داریم که این کار امکانپذیر است.
قطعاً راندن این هیولا لذت بسیار زیادی دارد اما همه میدانیم که این کامارو مناسب راههای عمومی نیست؛ و اینکه داج چلنجر دیمن ۸۴۰ اسب بخاری بدون رول کیج و تجهیزات ایمنی کافی عرضه میشود شاید باعث ایجاد خطرات زیاد برای سرنشینانی شود که کلاه ایمنی بر سر نمیگذارند.
علی آلمانی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶این چه ربطی به دیمن داره از کجا میدونند که اونم اشکال داره به نظرم نباید رو ماشین دست کاری بشه هرجوری کارخانه زده بمونه
مهرداد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ای خدا جوان های اونا رو ببین جوان های افسرده و داغون مارو ببین ???? لعنت به ما که گرفتار یه مشت خرافه پرست شدیم و زندگی مون در قعر فرهنگ و عقب ماندگی نابود شد .لعنت به خرافات
ونوم اف ۵
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶موافقم ولی اگه قرار هست دستکاری بشه تیونینگ معتبر اینکارو انجام بده مثل هنسی یا شلبی و باس و سالین و نلسون ریسینگ و برای اروپایی ها منصوری و نوتیک رسو و کخرر و …
ASTON MARTIN
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶حالا میفهمم چرا خودروهای این چنین تقویت شده از حضور در خیابان های عمومی منع میشن
بنظرم تیون بد نیست ولی اول باید حسابی از ماشین فابریک کارخونه استفاده کنی بعد که دلتو زد تیونش کنی تا چن وقت دیگم کار بده بهت
شاهین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خیلی باحال بود حتما نگاه کنید
جواد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶همه گیر دادن به دوج دیمون نمیدونم چرا کلی هیولا قویتر از دوج هم تولید میشه که به خاطر تولید محدود الزام قانونی برای نصب خیلی از تجهیزات ایمنی هم ندارن
NSX
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶فک کنم دیگه کامل کر شدن با صدای ایربگ ???
ROHAM
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶خیلی خوبه این دیمن
حال کردم
البته هنر کیت اگزوزش معرکه بود
Hemichan
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶“قطعاً راندن این هیولا لذت بسیار زیادی دارد اما همه میدانیم که این کامارو مناسب راههای عمومی نیست؛ و اینکه داج چلنجر دیمن 840 اسب بخاری بدون رول کیج و تجهیزات ایمنی کافی عرضه میشود شاید باعث ایجاد خطرات زیاد برای سرنشینانی شود که کلاه ایمنی بر سر نمیگذارند.” با مزه بود