شورلتفراریلامبورگینیمک لارن

مصاف سوپراسپورت‌های ایتالیایی، آمریکایی و بریتانیایی

هیچ‌گاه تا به این اندازه با سوپر اسپورت های فوق‌العاده در بازار مواجه نبوده‌ایم. خواه از سوپرکارهای ایتالیایی چون فراری GTB و لامبورگینی اوراکان صحبت کنیم یا مدل بریتانیایی مک لارن 675LT و آمریکایی شورولت کوروت Z06 را در نظر بگیریم، واقعاً انتخاب خودروی اشتباه کاری سخت است!
اما کدام‌یک از این خودروها در پیست سریع‌تر هستند؟

supercars-four-41417
برای فهمیدن پاسخ این سؤال اخیراً یک کاربر یوتیوب با ۴ سوپراسپورت یاد شده به Willow Springs رفته و البته راننده‌ی حرفه‌ای با نام Tristain Vautier نیز او را همراهی می‌کرده است. اینکه کدام خودرو برنده شده جای تعجب ندارد اما باقی نتایج سورپرایز کننده بوده‌اند.

راننده‌ی فرانسوی توانسته با مک لارن 675LT یک دور پیست را در زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۴۲ ثانیه طی کند. نتیجه‌ی کمی شگفت‌آور اینکه لامبورگینی اوراکان ۳ ساله زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۵۴ ثانیه را ثبت کرده است که با در نظر گرفتن اینکه اوراکان مدلی سطح پایه بوده و حتی نسخه‌ی پرفورمنته نیست کاملاً مناسب ارزیابی می‌شود. در رتبه‌ی سوم فراری ۴۸۸ با زمان ۱ دقیقه و ۲۶.۹۲ ثانیه قرار گرفته و نهایتاً شورولت کوروت با زمان قابل‌احترام ۱ دقیقه و ۲۸.۴۰ ثانیه در رتبه‌ی چهارم جای گرفته است.
در ویدئوی زیر می‌توانیم عملکرد هر خودرو را مشاهده کنیم. دوست دارید پشت فرمان کدام‌یک از این سوپراسپورت های جذاب قرار بگیرید؟
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. mans

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    یعنی افتخار میکنم طرفدار لامبورگینی هستم
    لامبو ها پیست و به آتیش میکشن

    1. Ace

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      منم به لامبورگینی افتخار میکنم.
      به خودم و خودت هم افتخار میکنم که اینقدر از ماشین و ماشین بازی سرمون میشه که اومدیم طرفدار بهترین و اولین سوپراسپرت ساز جهان شدیم.
      .
      فقط لامبورگینی
      Ferruccio Lamborghini

      1. علي

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (848 ديدگاه)

        فقط من موندم (((مک لارن )))اون وسط با اون طراحی زشت و شلوغش و همچنین طراحی داخل نچسبش چی کار میکنه ؟!! کلا انگار قرار داد بسته برای تبلیغات هم که شده همه جا باشه . منو یاد (((زبل خان))) زبل خان اینجا ، زبل خان همه جا و … میندازه .

        با تچکر از (((هواداران متعدد لامبو? ، فراری دوست داشتنی❤️ و شورلت کوروت با ارزش? )))

    2. The R

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (93 ديدگاه)

      لطفا اینکه لامبو 4 چرخ محرک هست رو در نظر بگیرید که تو پبست خیلی کمک میکنه.
      کاش زودتر مدل پرفورمانته بیاد تو بازار تا تست ها و مقایسه های اون رو هم ببینیم.
      فکر نکنم تو قیمت و کلاس خودش رقیب داشته باشه.

      1. Ace

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        اتفاقا ماشین های چهارچرخ متحرک اغلب کم فرمانی دارند.
        واسه پیست محور عقب اصلا نقطه ضعف حساب نمیشه.

      2. Elring-aventador

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (330 ديدگاه)

        عزیزم ماشین های چهار چرخ متحرک برای خیلی کار ها مزیت های زیادی دارن مثل لانچ خیلی خوبی که تو مسیر مستقیم میزنن .

        ولی داخل پیست خودش به عیب محسوب میشه چون ایجاد هرزگردی لاستیک سر بعضی پیچ ها لازمه و این کار با یه ماشین چهار چرخ متحرک خیلی سخته و در ضمن کم فرمانی بیشری داره چون علاوه بر سیستم فرمان از جانب موتور هم به چرخای جلو نیرو وارد میشه .

        در مورد لامبو هم باید بگم که یکی از سنت های لامبو اینکه حتی مدل های قدیمی ترش با پرچم دارای کمپانی های مختلف مقایسه شدن و برتر بودن مثلا اونتادور… این ماشینی بود که حتی چند سال بعد از رونماییش با هایپر کار ها درگ میکرد و از خیلی جنبه ها بهتر بود ویا سستو المنتوی بزرگ!!! چرا یه همچین ماشینی با لافراری باید مسابقه بده و برنده بشه ؟ چون لامبورگینی اونو ساخته و همیشه لامبو بهترین رو ساخته …

        زنده باد ایتالیا .

        1. Ferrari

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          دوست عزیز شما سند رو کن که سستو المنتو سریعتر از لافراری بوده. سستو المنتو از fxx حدودا 5سال دیر تر ساخته شده و باید قاعدتا بهتر باشه اما حریف FXX هم نیست چه برسه به شاهکاری مثل لافراری رو هوا صحبت نکن اونتادوری که شما بهش گفتی بهتر از بقیست من برات تو پست ایرودینامیک هوراکان سند اوردم که تو برسی هایی که موتور ترند انجام داده اونتادور نارسایی های زیادی داشته حتی اون نویسنده هم با دورهایمر صحبت کرده و خود دورهایمر گفت که برای ساخت هوراکان دستور خرید یه دستگاه 458 رو داده تا توسط تیم مهندسی لامبورگینی مورد برسی قرار بگیره برو خودت ببین لازم نیست به حرف من گوش بدی. نمیدونم دیگه چه اتفاقی باید بیفته تا یه عده قبول کنن فراری بهترینه . درمورد عناوینی که 488 بهش دست پیدا کرده من پایین تر کامنت گذاشتم با سند شماهم وقتی میگی لامبو بهترینه با سند بگو.

    3. shahin

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      هر کدوم رو داشته باشم میزارم رو سرم حلوا حلوا میکنم

  2. الف.ی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1771 ديدگاه)

    قطعا 675 lt
    خیلی ماشین خوبیه با نسبت قدرت به وزن فوق العاده

  3. Alireza

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    درود بر مک لارن بریتانیایی که اول شده

  4. امیر

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    قیمت کوروت رو اگر بسنجیم قطعا به ارزش کارش بیشتر پی میبریم

    1. ونوم اف ۵

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1274 ديدگاه)

      امیر جان دو ثانیه دیرتر طی کرده و ضمنا تنها خودرو موتور جلو تست هست حالا zr1 موتر وسط بیاد ببین چه میکنه قطعا اول میشه

    2. Hemichan

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      بله قیمت رو در نظر بگیریم مقایسه عادلانه ای نیست حداقل کوروت zr1 باید تو همچین رقابت هایی شرکت کنه هرچند اونم خیلی ارزونتر از بقیه اس

    3. javadm4

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (53 ديدگاه)

      دقیقا

    4. توحید

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      کلا اکثر خودروهای آمریکایی با توجه به شرایط آمریکا مناسب خط مستقیم هستند و مناسب درگ(با توجه به علاقه آمریکایی ها )
      حالا کوروت که خیلی خوبه،عملکرد ماسل کارها تو پیچ به مراتب بدتر از کوروت هست.

  5. OMID-LAMBO

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (424 ديدگاه)

    برای لامبورگینی غیر از این باشه عجیبه یعنی !! ♥
    ولی مک لارن ؟؟؟؟ همین مک لارن پیست تاپ گیر رو سریع تر از هوآیرا طی کرده
    و خیلی سریعتر از هوراکان ولی اینجا هوراکان 0.12 ثانیه کندتر از مکلارنه .

  6. V.m

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    آفرین به لامبورگینی با 600اسب بخار اون هم بامدل 2014.مکلارن وفراری که جدیدتر وقویترهستند به چالش کشیده. حالا هی بگید تکنولوژی اختلاف با مکلارن 675اسب بخاری فقط 12صدم ثانیه دوم شده.به معنی کلمه واقعی گاو وحشی

  7. mehran911

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    چقدر لذت بردم ازاین پست
    من برنده این رقابت رو قطعا لامبو میدونم

    1. Ace

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      ❤❤❤❤
      مهران یه دونه ای …

  8. Meysam..laferrari

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    قیمت کورت نصف بقیه ست
    رقابت موتور اسپرت هم نیست که بگیم این 1-2 ثانیه اختلاف ارزش خاصی داره
    اگه بنابر گرون ترین ماشین این لیست بهم پول بدن قطعا کوروت رو میخرم و با بقیه ی پول یه کورت دیگه میخرم که اگه یکیشونو به درک واصل کردم یه سوپر اسپرت دیگه داشته باشم

    1. Ace

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      آره دوست عزیز ؛
      اگر فراری 488 اول میشد شک دارم همین حرف رو میزدی.

      1. Ahmad

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        چندین درگ دیدم که 488 از هوراکان سریعتره .مکلارن هم باید 650s که رقیب این خودرو هاست میاورد نه 675lt که علاوه بر قدرت بیشتر بدنه کاملا فیبر کربنی و قیمت نجومی داره

        1. Ace

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          معلومه که 488 در شتاب ثانویه از هوراکان سریع تره
          نسبت قدرت به وزنشون همه چیز رو مشخص میکنه.
          در درگ اوران نهایتا تا 100 متر بتونه جلوتر از 488 باشه

      2. Meysam..laferrari

        ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مجید
        من خیلی تو سایت گفتم این دهم ثانیه ها و صدم ها و … برام اهمیتی نداره
        آره خب! اگه راننده ی فرمول یک بودم انتظار داشتم ماشینم سریع ترین ماشین فرمول یک باشه.

        آخه واقعا چه اهمیتی داره یه ماشین تو 1:29 پیست رو طی کنه یا 1:29.4 ثانیه؟
        واقعا خیلی برات مهمه؟

        1. Ace

          ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          نه میثم برای منم مهم نیست.
          مخصوصا ماشین هایی مثل اوراکان یا 488 یا آئودی R8 که به غیر از شتاب و سرعت خیلی چیز های دیگه برای لذت بردن دارند ؛ مثل غرش موتور.

  9. arash

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    ممنون از شاهین عزیز رقابت ذابی بود.

  10. mans

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    با توجه به توربو بودن مکلارن و فراری و سوپرشارژ بودن کوروت قطعا تو مسیر مستقیمی از لامبو سریعترن و یه چیزهدیگه که هست تو این اوضاع که حتی ماشین های حجم پایین هم توربو شدن وجود ماشینهایی مثل لامبو یا فراری f12 که هم تنفس طبیعی هستن هم ردلاین بالایی دارن غنیمته و واقعا تو درگ نباید مقایسه بشن چون ماشینهای توربو شتاب ثانویه ی بسیار بالای دارن و فقط تو پیست میتونه ملاک خوبی واسه مقایسه باشه ولی در کل هر ماشبین طرفدارای خودشو دارن اما با توجه به دیسلایکای موجود تابلو که خیلیا چشم دیدن موفقیت لامبو رو ندارن

    1. Ace

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      فدای سرت رفیق…

  11. فرید

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ماشینای چهار چرخ متحرک برای عملکرد تو پیست هم هندلینگ بهتر و هم شتاب اولیه بهتر رو به ارمغان میارن…به جاش استفاده از موتورهای توربو شارژ تو درگهای یک مایل باعث میشن هم ماشین شتاب ثانویه بالاتر داشته باشن هم ماشین از مزیتهای وزن کمتر موتور و ماشین بهره ببره… ماشینهای چهار چرخ متحرک تو پیست غالبا کنترل راحتتری دارن…البته ویژگیهای خود پیستم بسیار مهمو تعیین کننده هست…

  12. Ferrari

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    این لینک لپ تایم های 488 و هوراکان رو نشون میده . هوراکان توسط لامبورگینی در نوربرگرینگ تست شده اما 488 مشخص نیست توسط چه کسی تایم زده ولی مطمئنم اگه توسط فراری تست میشد تایم بهتری میزد http://fastestlaps.com/comparisons/gvoe9o1efs35
    رقابت بین فراری 488 و مکلارن 675 هستش که فکر میکنم 488 سریعتره. البته یادمون نره مکلارن به لطف شاسی و بدنه ی فیبر کربنی تقریبا 200 کیلو سبکتر از فراریه. تصور کنید 488 تماما فیبرکربنی باشه اونوقت سوپراسپورتی هست که بتونه باهاش رقابت کنه؟؟
    این متن هم جوایزیه که فراری 488 تونسته دریافت کنه ایم متنو از سایت motor rivals برداشتم

    • The Ferrari 488 GTB and Ferrari 458 Speciale A have both been voted “Best Sports Cars of 2015” by the readers of the German automotive magazine, Sport Auto
    • Golden Steering Wheel Award in the Sports car category from the Polish edition of Auto Bild, Auto Swiat
    • Winner of the Supercars category of The Sunday Times Top 100 Cars
    • ‘Best Luxury Super Sports Car’ award at the 2015 EXCS International Luxury Motor Show
    • ‘China Performance Car of the Year’ – rewarded by the media of China
    • Best Supercar at the Wheels “Car of the Year Awards”
    به این افتخارات 4جایزه ای که موتور 488 تونسته دریافت کنه هم اضافه کنید. ببینید با چه شاهکاری طرفیم.

    1. بنزما

      ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اگر کاشتن سبز نشد
      منم اگر عموم یه جور دیگه بود عمم بود….
      داداش اگر پورشه 911 هم 3000 اسب بود چی میشد
      اگر جلوی حساب بانکیه من ده تا صفر بیشتر بود اون وقت بیل گیتس نیتونست رقابت کنه ؟

      1. Ahmad

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        دوست عزیز .چی دوست داری از زبون ما بشنوی آره لامبو و مکلارن چند دهم ثانیه سریع تر بودن.ولی ما هنوز عاشق فراری هستیم.مثل کسایی که عاشق آستون مارتین هستند که چند ثانیه از اینا کندتره ولی از انتخابشون پشیمون نیستند.
        از خدا میخوام اون 10 تا صفر اضافه رو به ته حسابت متصل کنه .ولی حتم دارم اگه چنین اتفاقی بیفته.بیل گیتس هم اجازه صحبت در مقابل شما رو نداره.

        1. Ferrari

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          احمد جان 488 سریعتره اینجا رقابت بین 675 و 488 بود و من مطمئنم که فراری سریعتره همونطور که در تست اتوکار بین مکلارن 650 و 458 اسپشیال این فراری بود که از 650 حدودا یک ثانیه سریعتر بود تو درگ قبول دارم مکلارن سریعه ولی پیست فراری سریعتره

  13. یاسین

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    یادش بخیر اینو با تیتر یک داستان کوتاه زیبا ازصنعت خودروی دنیا جایی خوندم
    میگه یک روز یک نفر به شوروم فراری اومد و از فراری پرسید اقا ببخشید این ماشینا چه قیمتی دارن فراری به تیپ اون مرد نگاه کرد و گفت اقای جوان این ماشین ها خیلی گرون هستند و شیک و برای ادمهایی مثل شما طراحی نشده مرد جوون موقع خروج گفت پس من ماشین مورد علاقه خودم رو خودم خواهم ساخت
    اون مرد جوون فراسیو لامبورگینی بود…………
    عاشقتم لامبورگینی

    1. امید

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا یاسین فک کنم همون مجله هم داستان لامبو رو اشتباه تعریف کرده چون یک روز لامبو میره دفتر فراری و از دست ترمز فراریش اگه اشتباه نکنم گله میکنه که با اخلاق تند فراری مواجه میشه(البته میگن فراری همیشه تند خو بود) موقع خروج لامبو به فراری گفت ماشینی خواهم ساخت که از اخلاق تو هم خشن تر باشه …. لامبو بی نظیره در کل این خودروها به اضافه بسیاری دیگر از هم کلاس هاشون خودروهای خاصی هستند ماهم اگه پولشو داشتیم مطمئن باشید زودتر دستمون به هر کدوم برسه همونو میخریم ولی چون دستمون خالی و خیلیا درگیر وام ازدواجن نشستیم و کارشناسانه میگیم لامبو بهتره یا مک لارن بدتره یا فراری نسخه قوی تر رو باید میاورد یا کورت اتوماته من خودم سه ستاره المان هارو بیشتر دوس دارم ولی هر کدوم از این ماشینارو بهم بدن تا سه روز از خوشحالی هیچی نمیخورم

  14. سهيل

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    هر خودروسازی که بخواد بهترین باشه باید زیر سایه پرچم سه رنگ آلمان قرار بگیره

  15. Abbas us.c

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    بابا این کوروته که اتوماته برین کوروت دنده دستی بیارین دنده دستی حداقلش اول نشه دومو داره

  16. نیما

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لامبورگینی ها به عنوان پوستر ساخته میشن اما مکلارن ها به عنوان سوپر ماشین ساخته میشن

  17. Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    مگه میشه مکلارن تو مقایسه ای یا درگی یا تست دیگه ای باشه بهترین نباشه…اگر غیر از این باشه باید تعجب کرد.
    البته لامبورگینی هم عالیه خداییش نمیشه از حق گذشت.

  18. آریا

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    عجب نتایج نزدیکی!!!!
    به نسبت قیمت کوروت واقعا میرزه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا