شورولت کوروت حتماً یک ویژگی خاصی دارد که اینهمه موردتوجه طرفداران در سراسر دنیا قرار گرفته است. آیا همهچیز فقط به قیمت این خودرو بستگی دارد؟ نه اصلاً. قطعاً کوروت از نظر طراحی در مقایسه با برخی محصولات اروپایی کم میآورد اما ویژگیهای بیشمار آن باعث شده که در برابر محصولات خودروسازانی همچون پورشه و فراری قد علم کند.
البته تغییرات بزرگی در راهاند زیرا نسخهی جدید C8 این خودرو یکی از پرهیاهوترین خودروهایی است که سنتها را شکسته و از طراحی پیشرانه وسط برای توازن بهتر و هندلینگی ارتقا یافته سود خواهد برد.
آیا استفاده از طراحی پیشرانه وسط باعث خواهد شد کوروت از نظر ظاهری تغییر چشمگیری داشته باشد؟
تصاویر جاسوسی نسل جدید این خودرو نشان دهندهی پروفایل پیشرانه وسط کلاسیک هستند. خوشبختانه این پوششها خیلی وسیع و ضخیم نبوده و ما میتوانیم برخی جزئیات را تشخیص دهیم.
نمای جلو به خاطر چراغهای مرسومی که خیلی هم با کوروت C6 تفاوت زیادی ندارند برجسته شده است. همچنین ورودیهای هوای بزرگتر و بخش میانی جلوپنجره به رنگ مشکی از دیگر شاخصههای این بخش هستند؛ اما پروفایل جانبی نشان دهندهی ورودی هوای بزرگ پشت دربها، شیشه جلوی خمیده و بدنهی عضلانی و فرم دار میباشد. همچنین بخش جداشدنی سقف نیز مشاهده میشود.
در نمای عقب میتوانیم اسپویلر کاملاً جدید، چهار خروجی اگزوز در دو گوشهی سپر و پوشش پیشرانه با ورودیهای عمودی را ببینیم.
مدل پایهی کوروت جدید از پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود ۵۰۰ اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانهها میتوانند به ترتیب قدرت حدود ۶۰۰ و ۸۰۰ اسب بخار هم داشته باشند.
حتی خبرهایی هم درباره تولید نسخه هیبریدی کوروت جدید به گوش رسیده است. شاید مدل پرچمداری همچون ZR1 دارای پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی باشد. آیا با یک هیولای چهار چرخ محرک ۱۰۰۰ اسب بخاری طرف خواهیم شد؟ شاید!
گفته شده گیربکس استاندارد این خودرو از نوع ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک خواهد بود. این گیربکس زمان تعویض سریعتر و شتاب گیری بهتری خواهد داشت. هنوز مشخص نیست که آیا گیربکس دستی هم عرضه میشود یا خیر اما جنرال موتورز یک پتنت برای سیستم هوشمند کلاچ کابلی ثبت کرده است.
برخلاف فورد GT با مونوکوک فیبر کربنی، نسل جدید کوروت احتمالاً دارای فریم فضایی آلومینیومی خواهد بود. خوشبختانه استراتژی استفاده از منیزیم و فیبر کربن در ساختار خودرو برای کاهش وزن به کار گرفته خواهد شد.
همچنین انتظار داریم تکنولوژی پانل کامپوزیتی سبکوزن نسل فعلی C7 در نسل جدید کوروت هم بکار رود. البته نباید سیستم آئرودینامیک فعال جدید را هم برای بهبود پایداری و هندلینگ خودرو در سرعتهای بالا از یاد برد.
نسل جدید شورولت کوروت با استفاده از طراحی پیشرانه وسط و قوای محرکه هیبریدی توئین توربو میتواند در قلمروی کاملاً جدیدی حضور یابد.
این خودرو با برخی رقبای بسیار جدی سرشاخ خواهد شد که از جملهی آنها میتوان به فورد GT، آئودی R8، پورشه ۹۱۱، ب ام و i8، مک لارن 570S، نیسان GT-R، آکورا NSX، فراری ۴۸۸، جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی GT اشاره کرد.
انتظار داریم این خودرو اوایل سال آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹ معرفی شود و شاهد آغاز تولید آن به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ باشیم. همچنین شایعاتی دربارهی ادامهی تولید نسل فعلی تا مدتی نامشخص وجود دارد.
شما درباره شورولت کوروت پیشرانه وسط چه فکر میکنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
مهدی
۲۳ مهر ۱۳۹۷باپوشش استتاری طراحیش شبیه هونداnsx قدیمی به نظرم میادطراحیش.نه اینکه بدباشه
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷فقط اىن قسمتش مهمه
((مدل پایهی کوروت جدید از پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانهی 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانهها میتوانند به ترتیب قدرت حدود 600 و 800 اسب بخار هم داشته باشند. ))
موتور 5/5 لىترى هم که اىن روزها داره غوغا مىکنه
Cadillac
۲۳ مهر ۱۳۹۷علی داش این پیشرانه که قدرتش از ۴۲۰ به ۵۰۰ رسیده
خیلی خیلی جالبه
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷داداش
جالب ترهاش تو راهه
مهدی
۲۳ مهر ۱۳۹۷https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/Honda_NSX_red.jpg
پیکان جوانان گوجه ای
۲۳ مهر ۱۳۹۷امیدوارم قیمتش خیلی زیاد نشه
Cadillac
۲۳ مهر ۱۳۹۷من دوست داشتم این ماشین یه محصول جدید و با اسمی جدید باشه
و نسل جدید کوروت در کنارش تولید میشد
نوید جهرمی
۲۳ مهر ۱۳۹۷کاملا باهات موافقم. میشد اسم فایربرد رو با این ماشین جدید زنده کرد. کوروت هم با اصالتش حفظ میشد.
مهدی
۲۳ مهر ۱۳۹۷هیچ دیگه فقط کم موند اسم یه پونتیاک بزارن رو پرچمدار شورلت!
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷نمىشد چون با تغىىر اسم مىشد ىه رقىب برا خوده کورت
Khosrow
۲۳ مهر ۱۳۹۷چرا پیشرفتی نیست تو طراحی های امریکایی ها / المانی ها که این روزا خراب کردن / اینا هم که کلا درست نمیکنن :) ..
AMANTE
۲۳ مهر ۱۳۹۷برام سخته که این مدل کوروت رو درک کنم اخه چندین دهه است که کوروت به صورت فکرکنم فست بک یا کوپه، میشه گفت کاپوت کشیده تر نسبت به درب صندوق تولید شده و حالا یهو به صورت سوپر ماشین های اروپایی مثل فراری و لامبورگینی و… طراحی شده که دلیلش هم موتور وسط بودنشه ولی میتونستن اون حالت کلاسیک رو حفظ کنن و فقط جای موتور رو عوض کنن، شاید هم نمیشد.
Elmiraj
۲۳ مهر ۱۳۹۷GM داره داستان بلیزر رو تکرار می کنه …..
.
.
نه قیمتش ، نه موتور جلو بودنش ، نه طراحیش و نه اصالتش …!!! هیچکدام کوروت نیست ……
.
نسخه ZR1 هیبریدیش مطمئنا بالای نیم میلیون دلار قیمت خواهد داشت !!!!
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷المىراژ
داداش
کوروت هم بصورت موتور وسط و هم موتور جلو تولىد مىشن
اىن مدل هم بىشتر براى پىست طراحى شده ولى کوروت موتور جلو براى عاشقان سنتى کور ت
در باره ى قىمت هم با توجه به تغىىراتى که رو نمونه موتور وسط اعمال شده افزاىش قىمت نسبت به نمونه هاى موتور وسطش طبىعىه
Elmiraj
۲۳ مهر ۱۳۹۷آقا علی امیدوارم حرف شما و شایعات درست از آب دربیاد و همچنان این سفره ماهی دوست داشتنی در خط تولید باقی بمونه .
mahdy
۲۳ مهر ۱۳۹۷معلوم نیست فاز شورولت واسه کوروت چیه هم خدا رو میخواد هم خرما رو
از یه طرف میخوان موتور جلو و سنتی و … برای این که بگن ما اصیلیم از یه طرف این که کلا هیچیش با تاریخچه کوروت نمیخونه و میخواد تو بازار جهانی رقابت کنه
هر وقت همزمان دنبال دو تا خرگوش باشی به هیچکدوم نمیرسی
این یه قانونه
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷مهدى
شتاب و رکورد چلنجر دىمن رو با دقت مشاهده کردى؟
زىر 10 ثانىه زد
در مورد کورت هم که همىن قسمت کافىه
((مدل پایهی کوروت جدید از پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری LT1 قرض شده از استینگری C7 استفاده خواهد کرد و قدرت حدود 500 اسب بخار خواهد داشت. یک پیشرانهی 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی و توئین توربوی دیگر هم در آینده وارد پروسه تولید خواهند شد. این پیشرانهها میتوانند به ترتیب قدرت حدود 600 و 800 اسب بخار هم داشته باشند.))
Cadillac
۲۳ مهر ۱۳۹۷مهدی جان ای کاش بجا خرگوش
میگفتی با این کار داره دو هدفو دنبال میکنه
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷مهدى مىخواد تىکش رو بندازه ولى غىر مستقىم
مهدى راحتت کنم
قدىمى شده اىن روشها
emad1990
۲۳ مهر ۱۳۹۷اگه کوروت موتور وسط بهتر از قبلی باشه چراکه نه
اصالت چه کشکیه وقتی میشه با تغییر رو به جلو بهتر شد
(Ali (Chevy nova
۲۳ مهر ۱۳۹۷اصالت از نظر شما مهم نىست برا خىلى ها مهمه
مثلا کسى از خودروسازان کره انتظار اصالت نداره ولى از شرکتهاى که اصىل هستن انتظار اصالت همىشه هست
emad1990
۲۳ مهر ۱۳۹۷منظور منو درست متوجه نشدی علی نوا
کسی منکر فوق العاده بودن طرح بینظیری مثل پورشه911 که طراحی اولیه خودشو (به قول شما اصالت) حفظ کرده نیست
صحبت من از اینجا شروع میشه:اگه روزی مدیرای پورشه به این نتیجه برسن که دیگه این سیستم(مثلا) موتور عقب رو نمیتونن بهبود بدن و روش های بهتری به ذهنشون برسه حتما اون طرحو بیخیال میشن
ایده های جدید و بهتر همیشه جای ایده های قدیمی رو میگیرن
Omid
۲۳ مهر ۱۳۹۷طراحیش از روی استتار که اش دهن سوزی نیست فقط امیدوارم طراحیش از این بهتر باشه
حمىد
۲۳ مهر ۱۳۹۷مشتاقم هرچه زودتر ببىنمش
Blue Mopar
۲۳ مهر ۱۳۹۷۱.”آیا با یک هیولای چهار چرخ محرک 1000 اسب بخاری طرف خواهیم شد؟ شاید! ”
۲. “این خودرو با برخی رقبای بسیار جدی سرشاخ خواهد شد که از جملهی آنها میتوان به فورد GT، آئودی R8، پورشه 911، ب ام و i8، مک لارن 570S، نیسان GT-R، آکورا NSX، فراری 488، جگوار اف تایپ SVR و مرسدس-ای ام جی GT اشاره کرد.”
واقعا ؟ ???
رقیب C8 ؟
آئودی ار ۸؟ با هندلینگ مینی ون ها
پورشه ۹۱۱ ؟؟
ب ام و i8 ؟؟؟؟؟؟
..