شورولت کوروت C8 یک تغییر بسیار چشمگیر در تاریخ این نام نمادین بوده و در نهایت از طراحی پیشرانه وسط استفاده کرده است. این پیکربندی جدید به معنی ارائه پرفورمنس بهتر و تکنولوژی مدرنتر بوده و بخشی از تکنولوژیهای بکار رفته در این خودرو شامل باتریهای بزرگ و سیستم چهار چرخ محرک بوده است. انتظار میرود نسخه هیبریدی از کوروت جدید با پسوند E-Ray نیز تولید شود. به تازگی جزئیاتی از این خودرو منتشر شده است.
شایعات پیشین حاکی از این بودند که کوروت E-Ray قدرت حدود ۶۰۰ اسبی خواهد داشت اما در جدیدترین خبرها آمده که این خودرو خروجی نزدیک به ۶۵۰ اسب بخار خواهد داشت. شورولت با استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و واحدی الکتریکی در اکسل جلو به این قدرت دست خواهد یافت. پیشرانه درونسوز E-Ray همان قدرت ۴۹۰ تا ۴۹۵ اسبی مدل استینگری را تولید میکند اما پیشرانه الکتریکی بر قدرت نهایی افزوده و باعث میشود این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت حدود ۲ ثانیهای داشته باشد.
منابع ناشناس میگویند این تنظیمات باعث خواهند شد کوروت هیبریدی شعاع حرکتی الکتریکی ۴۰ تا ۵۶ کیلومتری داشته باشد. E-Ray اولینهای زیادی برای کوروت داشته که از جمله آنها میتوان به سیستم چهار چرخ محرک اشاره کرد. قبلاً گفته میشد این خودرو جایگزین مدل گرند اسپورت در خانواده کوروت خواهد شد و در جایگاهی پایینتر از Z06 درونسوز و مدل فوقالعاده قوی زورا هیبریدی قرار خواهد گرفت.
شایعاتی هم درباره عرضه کوروت E-Ray در سال ۲۰۲۳ و با قیمت زیر ۱۰۰ هزار دلاری به گوش رسیده است. البته همهگیری کرونا فعلاً باعث مختل شدن فرایند تولید خودرو در سراسر دنیا شده و شورولت هم از این مشکل در امان نبوده است. این برند ظاهراً آکورا NSX را به عنوان سنگ محک در نظر گرفته است. NSX هم سوپرکاری هیبریدی با پیشرانه درونسوز و الکتریکی بوده هرچند به پایان راه خود رسیده است.
Amin
۲۶ مرداد ۱۴۰۰صفر تا صد ۲ ثانیه ای نمیشه با این مقدار قدرت ، کاری که مکلارن و فراری و لامبورگینی و … نتونستن بکنن چه طور شورلت میتونه انجام بده، حتی فول الکتریکی ها هم با قدرت زیر ۱۰۰۰ تسب نتونستن به ۲ ثانیه برسن جتی ماشین های فورمول یک دوران v8 که ۷۵۰ اسب قدرت داشتن صفر تا صدشون هود ۲.۲ بود
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۰شتاب ریمک نورا 1.8 ثانیه هستش
Amin
۲۶ مرداد ۱۴۰۰خب داداش ۱۹۱۴ اسب قدرت داره و ۲۳۶۰ نیتون متر گشتاور ، نه ۶۵۰
Reza Waffen SS
۲۶ مرداد ۱۴۰۰اخه گفتین کسی نتونسته بزنه واسه همین گفتم تازه اینم نه اولیه نه آخری الکتریکی هایی که قراره بیان شتاب همشون کمتر از 3 ثانیه خواهند بود.
هونگچی اس نه 1.9 ثانیه
پنینفارینا باتیستا 2.0 ثانیه
تسلا S پلاید 1.9 ثانیه
لوسید ایر 2.4 ثانیه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰″هونگچی اس نه ۱.۹ ثانیه
پنینفارینا باتیستا ۲.۰ ثانیه
تسلا S پلاید ۱.۹ ثانیه
لوسید ایر ۲.۴ ثانیه″
برادر من هیچکدوم تابحال رسمی نزدن پلاد هم بالای ۲ثانیه بود خبرشم گذاشتن…
datsun
۲۶ مرداد ۱۴۰۰به این قسمت توجه کنید (این برند ظاهراً آکورا NSX را به عنوان سنگ محک در نظر گرفته است. NSX هم سوپرکاری هیبریدی با پیشرانه درونسوز و الکتریکی بوده هرچند به پایان راه خود رسیده است.)
اینو یکی از دوستان دو روز قبل تو یکی از پست های پدال گفت فقط ببینید چطور جوابش رو دادن بعضی دوستان
AMIR / ARMI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰یه نفر سنگ محک معنی بکنه برای ایشون
من معنی که پیدا کردم میگم
سنگ محک یا سنگ معیار
وسیله ای برای سنجش و اندازه گرفتن
معنی دقیقش میشه سنگی در صنعت طلا سازی برای سنجش عیار طلا و تشخیص طلا
همون کاری که موقع ساخت پیکاپ و افرودر
آمریکایی هارو معیار سنجش میگیرن
برای هر کاری نیاز به معیاری هستش
شما و اون دوست یه دنده تون به این کار میگین کپی کردن
اگه به کپی کردن
اصالت صنعت خودروی ژاپن کی کار ها هستن
و در تمام سگمنت ها خودرویی بعد از ایجاد شدن اون سگمنت وارد شدن و تمام خودرو های ژاپنی کپی بیش نیستن
از نیسان سری زد که دلیل به وجود اومدنش ماسل کار های آمریکایی بودن
تا لندکروز و پاترول که از روی جیپ ساخته شدن
جواب شما رو باید این شکلی داد
متاسفم که وقت بقیه این شکلی گرفته میشه
datsun
۲۶ مرداد ۱۴۰۰شما یک درصد ارتباط نسل اول پاترول رو با جیپ بفرماید صفر تا صدش نیسان بود حتی وقتی اصلا جیپ وجود خارجی نداشت شرکت زیر مجموعه نیسان برای ارتش ژاپن ماشین چهار چرخ محرک تولید میکرد.
datsun
۲۶ مرداد ۱۴۰۰خوب برای رقابت ساخته شدن نیسان ۲۴۰z اولین اسپورت صادراتی به آمریکا بود که با استقبال خیلی خوبی همراه شد با نصف حجم و قدرت و مصرف به راحتی با اسپورتهای آمریکای رقابت میکرد.
در مورد پیکاپ ها هم تو رده میان سایز ژاپنی ها خودشون محک ن و بعضی کمپانی هاش تو این زمینه تاریخچه هفتاد هشتاد ساله دارن
AMIR / ARMI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰صفحه پاترول ویکیپدیا رو باز بکنی
نسل اول پاترول (4W60)
نوشته also called nissan jeep
همچنین در پایین ترین بخش نوشته
خودروی مربوط Willys CJ-3B
حرف من اینه هر خودروی جدیدی که ساخته میشه در سگمنت مشخصی
خودرو های شاخص موجود در اون کلاس معیار قرار داده میشه
واقعا واضح تر از این نمیشه گفت
ولی اگه باز خواستی بگو بحث کنیم
mos
۲۶ مرداد ۱۴۰۰این همه مقاومت در برابر فهمیدن عجیبه
لندکروزر و پاترول مال ۷۰ سال پیش بودن.
الان تو قرن ۲۱ تویوتا و نیسان میان ماشینشو از رو جیپ بسازن؟
ولی جی ام تو قرن ۲۱ و با ۶۰ سال سابقه تولید کوروت داره این کارو میکنه
در آخر دیگه در این باره بحث نمیکنم چون وقت و حوصلهش رو ندارم
این لینک رو میزارم خودتون بخونید چه ماشین هایی توسط جنرالموتورز خریداری شده و از چه قسمت اون ها برای توسعه کوروت استفاده شده.
https://www.roadandtrack.com/car-culture/interviews/a3861/tadge-juechter-is-the-chief/
جناب سردبیر لطفاً تایید کنید
AMIR / ARMI
۲۷ مرداد ۱۴۰۰برو معنی کلمه benchmarked
یاد بگیر پسر جون این بحث ادامه بدی به جاهایی میکشونمش که نتونی جمعش کنه
خود هوندا برای توسعه nsx میدونی از چه خودرو هایی به عنوان بنچمارک استفاده کرده ؟
Honda R&D used two Ferrari 458 coupes for benchmarking purposes. One was torn apart to gather manufacturing intel, while the other continues to be flogged in testing. Engineers loved the 458 at first, but they’ve since shifted their attention to the McLaren 12C. The Porsche 911 GT3 was also benchmarked for its performance and reliability, while front-engine performance cars like the Nissan GT-R and C6 Corvette Z06 were considered benchmarks early on, but then dropped soon after
ZO6 نسل شش یکی از چندین خودرو بوده هر چند کم ولی بوده
ماشین هایی مثل ۹۱۱ gt3
فراری 458 و مکلارن 12c
این مطلب موتور ترند هستش
چند سالته تو ۱۴ ؟
یانکی
۲۶ مرداد ۱۴۰۰اون دوستتون اصرار داره که کوروت که اسمش به کل تاریخ ژاپن میارزه از nsx که پروژه شکست خورده هست کپی کاری میکنه.آکورا وی6 که به شکل عرضی کار گرفته شده اصلا موتورش برای ماشینهای پایبن رده سواریش هست که از ناچاری توربو قویتر گذاشته تا کاراییش بالا بره در حالی که کوروت وی8 تنفس طبیعی بهصورت طولی هست.تنها اشتراک این دو موتور وسط بودن و موتور الکتریکی محور جلو هست.
akrh78
۲۶ مرداد ۱۴۰۰همه این کارو میکنن این دیگه جبهه گرفتن نداره که دوستان تعصبی جوش آوردن
لامبورگینی هم برا توسعه هوراکان چندتا 458 خرید و لخت کرد
چون بعدا قراره مجله ها بیان محصول جدیدشون رو با همونا مقایسه کنن پس خودشون بررسی میکنن و سعی میکنن بهتر از رقیبا باشن
R@m!n
۲۶ مرداد ۱۴۰۰میشه بگی انتهای این بحث خنده دارتون به چی میرسه ؟؟؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مرداد ۱۴۰۰من نمیدونم آخه اونقدم چیز عجیبی نیست خو وقتی یه شرکتی میخواد یه رقیب یا اصلا یه محصول خوب تولید کنه باید بدونه محصول اون شرکت رقیب از چه ویژگیای برخورداره یا باید یه محصول خوب با تکنولوژی مورد نیازش رو بررسی کنه
Sina10
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ایکاش قیافه اش همکن قیافه C7 بود
اما چه پرفورمنسی داره…. صفرتاصد ۲ ثانیه؟؟
اونم با ۶۰۰ اسب بخار
چقدر عالیه!!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۶ مرداد ۱۴۰۰در صورتی که وزنش ۲۰ کیلوگرم باشه این ممکنه
datsun
۲۶ مرداد ۱۴۰۰مدل پایه با ۴۹۰ اسب شتابش ۲.۸ ثانیه اس پس امکان پذیره حالا دوثانیه هم نباشه ۲.۱ یا ۲.۲ هست.
Sina10
۲۶ مرداد ۱۴۰۰مهم ترین راه برای دستیابی به این شتاب کاهش حداکثری مقاومت هواست ، شما قیافه کوروت نسل قبل و جدی رو با هم مقایسه کن ، نسل جدید از طراحی نرم تر و مواج تری استفاده کرده
اصلی ترین دلیل شتاب مدل اس بعد از گشتاور آنی ، طراحیشه ، اما همین کاهش مقاومت هوا توی پیست از چسبندگی کاهش میده و رکوردش رو خراب میکنه
پس بهترین راه باله عقب یا اسپویلر متحرک هست
Sajjad
۲۶ مرداد ۱۴۰۰شاید در دید اول غیرممکن به نظر بیاد اما ترکیب انجین الکتریکی و چهارچرخ متحرک با یه گیربکس ضریب بالا ممکنه شتاب 2 ثانیه ای رو ثبت کنه اما به شدت کار سختیه
شورولت از پسش بر بیاد غوغا کرده
حسین دهمرد
۲۷ مرداد ۱۴۰۰یکی از دلایلی که nsx اونطور که باید بهش توجه نشد قیمت بالاشه که واسه یه برندی مثه هوندا(همون آکورا) زیادیه
خیلیها حتی برای لکسوس هم اینقد هزینه نمیکنن. حتی آئودی هم توی اون محدوده ی قیمت با احتیاط حرکت میکنه.
این کوروت هم اگر بتونه قیمتش رو زیر صد هزارتا حفظ کنه برد کرده.
هی میگن تکنولوژی خب همه هیبریدیا تکنولوژی دارن هرچند خودم ترجیح میدم زیاد پیچیده نباشه. در حد 48 ولتی بنز خوبه . یه هیبرید خفیف.پیر شدیم دیگه ،صدم ثانیه ها واسه جوونا جذابه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰واقعاً که جذابه،خیلی خوشگله عین نسخه mako sharkقدیمی شده،از همه جالبتر شتاب ۲ثانیه ای با ۶۰۰اسب! واقعاً عالیه امیدوارم عملی بشه پوزه ماشینای مزخرفی مثل تسلا و اینارو به خاک بکشه…