هرگز پوشیده نیست که جنرال موتورز برنامههای زیادی برای شورلت کوروت C8 دارد و میخواهد نسخههای متنوعی از این سوپراسپرت جدید را در آینده روانهٔ بازار کند. حال در این رابطه سندی افشا شده که هرچند رسمی نیست اما اطلاعات زیاد و ارزشمندی را در مورد نسخههای آیندهٔ کوروت C8 نشان میدهد. البته به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعلاً فعالیت همهٔ تیمهای مهندسی جنرال موتورز و توسعهٔ همهٔ محصولات این شرکت متوقف شده است و بنابراین هر تاریخی که در این سند برای نسخههای آیندهٔ کوروت ذکر شده حداقل یک سال به تعویق خواهد افتاد.
طبق این سند، اولین نسخهای که از کوروت C8 معرفی خواهد شد، مدل Z06 است که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی آن خواهیم بود. این مدل به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۳ نیوتن متر گشتاور مجهز خواهد بود. عجیب اینکه اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، قدرت کوروت C8 Z06 نسبت به C7 Z06 افزایشی را تجربه نخواهد کرد و حتی نزدیک به ۷۰ نیوتن متر گشتاور کمتری هم نسبت به سلف خود خواهد داشت. حدود یک سال بعدازاین اما اولین کوروت هیبریدی تاریخ یعنی گرند اسپرت به بازار میآید. این مدل به همان پیشرانهٔ بنزینی ۶.۲ لیتری V8 کوروت پایه مجهز خواهد بود اما در کنار آن یک موتور الکتریکی هم قرار میگیرد و مجموع خروجی را به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور میرساند.
یک سال بعد، نوبت به معرفی نسخهٔ ZR1 میرسد که به نسخهٔ توئین توربو از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 مدل Z06 مجهز میشود. هرچند این مدل از نیروی الکتریسیته بیبهره خواهد بود اما به لطف سیستم پرخوران، ۸۵۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. انتظار میرود کوروت C8 ZR1 در سال ۲۰۲۵ معرفی شود؛ و نهایتاً آخرین عضو خانوادهٔ نسل هشتم کوروت هم پرچمدار جدید این خانواده بنام زورا (Zora) خواهد بود. زورا احتمالاً جالبترین نسخهٔ کوروت C8 خواهد بود زیرا این اولین کوروت تاریخ است که رسماً به کلوپ هزار اسبیها وارد میشود.
کوروت زورا که احتمالاً در نیمهٔ دوم دههٔ جاری معرفی خواهد شد، به قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربو و تعداد نامشخصی موتورهای الکتریکی مجهز خواهد بود. شایعاتی اشاره کردهاند که در این نسخه، پیشرانهٔ بنزینی به چرخهای عقب نیرو خواهد داد و موتور یا موتورهای الکتریکی هم چرخهای جلو را به چرخش درمیآورند. درهرصورت، این قوای محرکه مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پیشبینی شده کوروت زورا در سال ۲۰۲۶ راهی نمایندگیهای فروش گردد. درنهایت، هرچند هیچکدام از این تاریخها و مشخصات رسمی نیستند اما صد درصد اطمینان داریم که در آینده نسخههای قویتر به خانوادهٔ کوروت اضافه خواهند شد. بااینحال کسانی که نمیخواهند صبر کنند، میتوانند همین نسخهٔ پایهٔ کنونی را با موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی خریداری کنند که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
Mohammad
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹عکس اولی خیلی خشنه واقعا یه سوپر اسپورت زیباست
یانکی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹وای که چه صدایی تولید کنه z06.
ارش
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹امسال ۶۷ امین سال تولید شورلت کوروت هست یه پای ثابت مسابقات اتومبیل رانی.
امیر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹1000 اسب!
مهدی
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب
علیx76
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اعداد بنظر منطقی نمیرسن ، موتور ۵.۵ لیتری تنفسش طبیعی با ۶۰۰ پوندفیت گشتاور
مقایسه با موتور ۶.۵ لیتری فراری 812 که ۵۳۰ پوندفیت داره
ضمنا برای کسایی که اطلاع ندارن : تو ماشین های تنفس طبیعی ، بدون انجام کار خاصی میشه قدرت رو به مقدار زیاد افزایش داد ( میل سوپاپ با دیوریشن بالا ) که این نتیجه ، حاصل بالا رفتن دور موتوریه که پیک گشتاور داریم ( ینی مثلا ۶۰۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور ، در مقایسه با ۶۰۰ نیوتن متر در ۶۰۰۰ دور قدرت بسیار کمتری داره ، اما عملا کار خاصی رو موتور انجام نشده )
در حالیکه گشتاور به شدت تابع حجم موتور و تکنولوژی های به کار رفته ست
سند ش هم خودتون میتونید نسبت گشتاور به حجم انجین های تنفس طبیعی برتر روز رو مقایسه کنید
ضمنا اگه شورلت قرار باشه یکی از انجین هارو هیبرید کنه ، معقول تر اونه که انجین پیشرفته تر هیبرید شه ، همونطور هم که اون عکس نشون داده ، مدل های رده بالاتر حاصل ترکیب LT6 و موتور برقی هستن ، پس چرا باید تو گرند اسپرت از LT2 استفاده کنه
حسین دهمرد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹پاراگراف دوم رو میشه عامیانه تر بگید؟ سوپاپ رو چیکار میکنن؟و اگه به همین راحتیه چرا همه انجامش نمیدن؟ فکر نمیکنم قدرت موتور انقدر به سوپاپ وابسته باشه.
علیx76
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹بطور ساده مقدار قدرت رو از ضرب ماکسیمم گشتاور در دوری که حاصل میشه تقسیم بر ۵۲۵۲ بدست میارن( فرمول اصلی پیچیده تره)
حالا اگه با ثابت نگهداشتن گشتاور ، دور موتوری که به اون عدد میرسیم رو بالا ببریم ، قدرت بیشتر میشه ، البته نباید فکر کنید که این قدرت بیشتر ، شتاب بیشتری رو حاصل میشه ، بلکه فقط نیروی موتور تو دور های بالا بیشتر میشه و به همین نسبت نیروی موتور تو دور های پایین کمتر میشه ( ماشین هایی که میل سوپاپ ریسی دارن عملا زیر دور ۲۰۰۰ موتور روشن نمیمونه)
تفاوت میل سوپاپ ریس هم ۲ بخشه ، یکی لیفت بالاتر ( مقدار باز شدن سوپاپ بیشتره ) یکی هم duration بیشتر
دیوریشن به این مفهومه که از ۳۶۰ درجه دور میل لنگ ، توی چند درجه هر دو سوپاپ ورودی و خروجی بستن
هرچقدر مقدار این بسته بودن بیشتر بشه ، ناچارا همزمانی باز بودن سوپاپ ورودی و خروجی بیشتر میشه که بهش overlap و قیچی میگن
وقتی قیچی سوپاپ ها بیشتر باشه ، خروج گاز از سوپاپ دود باعث ایجاد مکش تو محفظه سیلندر میشه که در نتیجه مقدار هوای بیشتری وارد سیلندر میشه
حالا چرا این کار تو دور پایین باعث کاهش گشتاور( نیرو ) و تو دور بالا باعث افزایش میشه؟
چون تو دور پایین مقدار مکش و سرعت خروج دود پایینه و بخاطر کم بودن زمان باز بودن سوپاپ هوا ، مقدار هوای کافی وارد نمیشه
برای این منظور از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده میکنن
امیدوارم مطلب مفید و عاری از مشکل بوده باشه
مانی
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹موتور Z06 باید توربو باشه و موتور ZR1 توربو هاش قویتر باشه
نهایت هنرش این باشه که از هر لیتر ۱۲۵ نیوتون متر گشتاور بگیره که میشه ۶۴۰
و هیچ جوره راه نداره به ۸۱۳ برسه
وقتی موتوری تو دور بالا گشتاور بیشتری داشته باشه
خوب شتابش تو دور بالا بیشتره دیگه؟؟؟
JDM
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹موتور فراری 12 سیلندره،کورس پیستونش کمتره بخاطر همین باید گشتاورش کمتر باشه،ولی کوروت موتور V8 کورس پیستون بیشتری داره، و در نتیجه گشتاور بیشتری هم تولید میکنه.
ولی بازم به نظره من این عدد براش زیاده
ارشیا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹تا گوساله گاو شود دل صاحبش اب شود چه خبره چرا انقد دیر؟؟
ارشیا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹عکس دوم چه قد جلوش مثل اونتادور اس وی جی شده
مهراد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹تا موقعی که زورا بیاد من هفت تا کفن پوسوندم
در تصمیم گیری شتاب کن استاد ، علاف شده ایم جیگر
Elmiraj
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این فقط یک شایعه هست…
تاریخ معرفی Stingray را ۲۰۲۱ اعلام کرده در حالی که ۲۰۱۹ معرفی شد و چند ماهه که فروش میره .
در بدترین حالت ممکن Zora تا سال ۲۰۲۵ فروش میره چون از ۲۰۲۵ بعد حضور C8 بیشتر از شش سال میشه و اینبار نوبت C9 خواهد بود .
Amir Machine
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اون 2021 که زده تاریخ معرفی نسخه فرمون راست کوروت پایه برای صادراته نه کوروت استینگری معمولی، تو ستون آخر نوشته
Alireza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اره نوشته واسه صادرات
اما انگار چند نفری قبول ندارن?
Khosrow
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹صدای سکوتی سنگین میاد / AMG GT Black Series ..
Ferrari Fxx K Evo
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹منظورتون ؟
Mrbagheri
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ولی zora به پای نسخه تیون شده هنسی نمیرسه
رزیتا
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کوروت چهره و نمای زیبا و گیرایی داره
Hadi
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹مدل گرند اسپورت و Z06 بهترن…
حسن
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹خوشتیپ و پرقدرت مثل کوروت .
واقعا C8 یکی از شاهکارهای صنعت خودروی امریکاست.
حسن
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹چقدر انتظارات بعضی ها شیرینه
ما با خوندن خبرها خوشحال میشیم و لذت میبریم اونا هم فعلا یه کوروت c8بخرن و منتظر باشن تا پسران بد از راه برسن اذیت نشن طفلکیا.
اون زرده داره تو صورت ادم میخنده کوروت زردش هم قشنگه .