از کار افتادن گیربکس شورولت کوروت جدید!

یک‌شنبه 10 فروردین 1399 - 04:30
مطالعه 2 دقیقه
Chevrolet-Corvette_C8_Stingray-2020-1024-05
یک دستگاه شورولت کوروت C8 صفرکیلومتر پس از رسیدن به کیلومتر 50 با خرابی و تعویض گیربکس مواجه شد! بنا به گفته یکی از کارکنان نمایندگی‌های جنرال...
تبلیغات

یک دستگاه شورولت کوروت C8 صفرکیلومتر پس از رسیدن به کیلومتر 50 با خرابی و تعویض گیربکس مواجه شد! بنا به گفته یکی از کارکنان نمایندگی‌های جنرال موتورز، این خودرو با در نظر گرفتن توصیه‌های سازنده رانده شده و مشکل خاصی نداشته است.

جنرال موتورز دقت زیادی در پیشگیری از آسیب قوای محرکه کوروت جدید در اولین ماه‌های تحویل این خودرو داشته و پشت آمپرها به گونه‌ای برنامه ریزی شده که ردلاین پایین‌تری در چند صد کیلومتر اول داشته باشد. همچنین نرم‌افزار قوای محرکه به گونه‌ای طراحی شده که در 800 کیلومتر اول گشتاور دنده‌های یک و دو محدودتر باشد؛ اما این کار مانع از خرابی گیربکس کوروت صفرکیلومتر نشده است. گیربکس این خودرو مستقیماً به سازنده فرستاده شده تا مشکلات آن بررسی شود.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گوید در این گیربکس کمی نشتی روغن گیربکس دیده شده و همچنین بررسی‌ها نشان داده این گیربکس دارای کد مربوط به فشار روغن دیفرانسیل لغزش محدود بوده است.

مشکلاتی همچون گیربکس خراب برای خودروهایی که در مراحل اولیه تولید قرار دارند عادی به نظر می‌رسد. برای مثال برخی نمونه‌های کوروت نسل هفتم نیز در ماه‌های اول تولید خرابی‌های شدیدی در پیشرانه داشته‌اند و همین موضوع درباره فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور نیز صدق می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر اظهار نگرانی درباره قابلیت اطمینان درازمدت کوروت جدید با توجه به چنین مشکلاتی منصفانه نیست. سازنده گیربکس یعنی کمپانی Tremec شاید اقدام به بازنگری در طراحی برخی قطعات کند تا گیربکس مطمئن‌تر از قبل باشد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.