کمپانی شورولت مدتی بود که در کلاس ونهای اقتصادی متوسط حضور نداشت. امّا این بار و در پاسخ به مدل ترانزیت کانکت از فورد، به این کلاس بازگشته است. ون سیتیاکسپرس نمایشگاه اتومبیل شیکاگو معرفی شده و آنچه که از شواهد برمیآید، این خودرو دارای طراحی یکپارچه در بدنه است و پیشرانه آن در چرخهای جلو اعمال میشود و به عنوان یک گام جلو برای تولیدات اقتصادی جنرالموتورز، از سیستم گیربکس متغیر پیوسته (CVT) استفاده کرده است. تنها خودروی دیگری از شورولت که از سیستم CVT استفاده کرده است، مینیکار اسپارک بوده که به عنوان یک آپشن، این سیستم را عرضه کرده است.
مانند ترانزیت کانکت، این خودرو نیز از یک پیشرانه متعادل استفاده کرده است؛ نیرومحرکه این خودرو از موتور ۲ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف تأمین میشود که قدرتی برابر ۱۳۱ اسببخار و گشتاوری برابر ۱۸۸ نیوتنمتر به همراه خواهد داشت. وزن کلی این خودرو، هنوز دقیقاً اعلام نشده است، ولی انتظار میرود که در حدود ۲۲۶۸ کیلوگرم باشد. همچنین، سیتی اکسپرس ظرفیت بار حدود ۶۸۰ کیلوگرم خواهد داشت. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، از لحاظ مصرف سوخت، هنوز این خودرو را ردهبندی نکرده است. شورولت از سیتی اکسپرس خود به عنوان یک مدل جدید نام میبرد؛ امّا اگر کمی با کلاس ونهای متوسط آشنا باشید، درخواهید یافت که سیتیاکسپرس، در واقع نسخه شورولت از نیسان NV200 است که سال گذشته در همین نمایشگاه معرفی شده است و بدون هیچگونه تغییری در پیشرانه و طراحی داخلی، تنها کمی ظاهر خودرو عوض شده است. برخلاف مدل فورد ترانزیت کانکت که به عنوان یک واگن خانوادگی نیز مورد استفاده قرار میگیرد، سیتیاکسپرس کارایی محدودی را برای خود در نظر گرفته است. دو صندلی در جلو قرار گرفتهاند و محل حمل وسایل بزرگ و عریض و با پوشش کفی از جنس وینیل، در دسترس قرار گرفته است. همچنین صندلی کنار راننده میتواند خم شده و جا را برای حمل اشیای بزرگتر باز کند. بنابراین ون سیتی اکسپرس شورولت میتوانند وسایلی را مانند نردبانها و … تا طول ۲۹۴ سانتیمتر جابجا کند.
حداکثر فضای حمل وسایل ۳/۴۷ مترمکعب اعلام شده است. همچنین ۲۰ نقطه برای تکیهگاه وسایل و شش قلاب در کف و سقف برای بستن آنها درنظر گرفته شده است. علاوه بر در عقب (استفاده از پنجره به صورت آپشن عرضه شده)، ون جدید شورولت از دو در کشویی در کنار استفاده کرده است. همچنین یک کنسول در وسط و کنار دست راننده، میتواند به عنوان جای پوشه استفاده شود و همچنین از صندلی مسافر جلو در هنگام تا شدن، میتوان به عنوان یک میز استفاده کرد.
سیتی اکسپرس در دو تریم LS (پایه) و LT ارائه خواهد شد. در تریم استاندارد LS، لوازم راحتی از جمله شیشههای اتوماتیک، چرخهای ۱۵ اینچی، ترمزهای ضدّ قفل و سیستم کنترل پایداری، در دسترس وجود خواهد داشت. در تریم LT سیستم گرمکننده شیشهها اضافه خواهد شده و همچنین مواردی مانند ورود بدون کلید با ریموت، کنترل سرعت و حسگرهای پشتیبانی، در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.
شورولت همچنین یک بسته تکنولوژی برای تریم LT پیشنهاد میدهد. این بسته شامل سیستم راهبری با صفحه نمایش لمسی ۵/۸ اینچی، دوربین نمای عقب، رادیوی ماهوارهای و ارتباط بلوتوث خواهد بود. قیمت این خودرو، همانند مصرف سوخت آن، دقیقاً مشخص نشده است؛ ولی باید منتظر قیمت پایهای در حدود ۲۲ هزار دلار بود.
فقط BMW
۱۷ بهمن ۱۳۹۲شورلت فقط کروت دیگه هیچ مدله دیگش حال نمیده!!!
hoseyn
۱۷ بهمن ۱۳۹۲جالبه !
نوشته برای رقابت با فلان محصول اینا یه محصول جدید ارائه کردند!!
کاشکی تو ایران هم رقابت بود!!
مهرداد دریفت
۱۷ بهمن ۱۳۹۲میتونستن زیبا تر درش بیارن یه مقدار یقور شده .ولی بازم شورلته و بار ارزش
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۷ بهمن ۱۳۹۲با این قیمتش بقیه باید حسابی مواظب باشند! البته مطمئنا این و Vکلاس هیچکدوم برای هم خطری ندارند!
ALi.sd
۱۷ بهمن ۱۳۹۲عمرا اگه v class بنز رو با این عوض کنم ، عمرا :p
البته v class با این قابل مقایسه نیست با توجه به قیمت و کلاس ماشین .
زیگما
۱۷ بهمن ۱۳۹۲محسن وی کلاس اصلا تجاری نیست و برای بار بری ساخته نیشده و من با میلاد سر این موضوع به این نتیجه رسیدیم.
احسان(احسان سابق)
۱۷ بهمن ۱۳۹۲کلا ماشینای تجاری موفقیتشون وابسته به قیمتشون و هزینه نگهداریشون در طولانی مدت تعیین میکنه و احتمالا موفقیت خوبی رو این ماشین بدست میاره
زیگما
۱۷ بهمن ۱۳۹۲راستی پدال اکسپرس درسته.فیس بوک هم اشتباه نوشتی اینجا هم همینطور….
کافر مقدس
۱۷ بهمن ۱۳۹۲ولی ایشون(لینک پایین) پر فروش ترین وَن دنیاست
http://up.delkash.net/images/qq8m2941idcy842wd1.jpg
ولی این یکی پرفروش ترین در آمریکا و کانادا و مکزیک و…
http://up.delkash.net/images/va8e9tz852u1c4xtc8b.jpg
http://up.delkash.net/images/stbdbq287pjpllby9hia.jpg
من با این یکی بیشتر حال میکنم . . . ریشه ش هم قدیمی تر از بالائی ــــه
http://up.delkash.net/images/s3twv25asoyqt8nmyzu.jpg
saied
۱۷ بهمن ۱۳۹۲شورولت رو دوس داوم ! خیلی تنوع داره . کاش که با ایران همکاری کنه .
carbonado aventador
۱۷ بهمن ۱۳۹۲بدک نیست ولى v-classیه جیز دیکه است!!!!!
ESI
۱۷ بهمن ۱۳۹۲ون های شورولت هم جالبند
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۲اولا قدرت و گشتاورش خیلی پایینه و هرگز به ظاهرش نمیاد. در ضمن طراحی داخلیش هم خیلی سادست و باید در نسل های آینده به این قضیه توجه کنند…