پاشنهٔ آشیل نسل کنونی شورلت سیلورادو کابین قدیمی آن بود که تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشت و به همین دلیل پیکاپ شورلت نتوانست آنطور که باید در برابر رقبای اصلی خود یعنی فورد F150 و رم ۱۵۰۰ عرضاندام کند. حال اما این مشکل کاملاً برطرف شده است زیرا شورلت نسخهٔ فیسلیفت سیلورادو را برای مدل ۲۰۲۲ با کابین کاملاً جدید و همینطور نسخهٔ آفرودی جدید و پرچمدار ZR2 معرفی کرده است. شورلت بشدت امیدوار است که سیلورادو با این بهروزرسانی بتواند عنوان دومین خودروی پرفروش آمریکا را از رم ۱۵۰۰ پس بگیرد.
تمام تیپهای سیلورادو مدل ۲۰۲۲ از دماغهٔ جدیدی با چراغها و جلوپنجرهٔ تازه بهرهمند شدهاند که نمای مدرنتر و باابهتتری به خودرو بخشیدهاند. البته طراحی جلوپنجره بسته به تیپ پیکاپ متفاوت است. بهعنوانمثال، در تیپ هایکانتری شاهد خطوط کرومی افقی هستیم که نمای لوکسی را ایجاد کردهاند. برای سیلورادو مدل ۲۰۲۲ همچنین سه رنگ بیرونی جدید شامل خاکستری تیره، آبی متالیک و ماسهای شنی هم ارائه شده است.
مهمترین تغییر در سیلورادو مدل ۲۰۲۲ اما برخورداری از کابین کاملاً جدید است. در اینجا با ارائهٔ متریال باکیفیتتر، تکنولوژیهای مدرن و طراحی بسیار بهتر، خاطرهٔ ناخوشایند کابین پلاستیکی و ارزانقیمت قبلی کاملاً پاک شده است. در بخش تکنولوژی شاهد صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی کاملاً جدید به همراه نمایشگر ۱۳.۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم که هردو کاملاً قابل تنظیم هستند.
علاوه بر این، برای نمونههایی که به صندلیهای اسپرت مجهز هستند هم کنسول میانی جدیدی با شیفتر دندهٔ الکترونیکی در نظر گرفته شده اما مدلهای صندلی نیمکتی هنوز همان شیفتر سنتی روی ستون فرمان را دارند. همچنین کابین سیلورادو خصوصاً در تیپ هایکانتری بسیار باکیفیتتر قبل به نظر میرسد زیرا این تیپ با برخورداری از صندلیهای چرمی سوراخدار منحصربهفرد با دوخت سفارشی، تریم چوبی و سیستم صوتی پریمیوم Bose، کاملاً لوکس است.
یکی دیگر از خبرهای مهم در مورد سیلورادو مدل ۲۰۲۲ ارائهٔ سیستم خودران سوپر کروز است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از بزرگراههای ایالاتمتحده و کانادا فراهم میکند. البته این سیستم فقط در تیپ هایکانتری ارائه میشود و حتی هنگام بکسل تریلر هم میتوان از آن استفاده کرد. این تکنولوژی آنقدر هوشمند است که میتواند وجود وزن اضافی پشت پیکاپ را تشخیص دهد و مواردی مثل فاصلهٔ ترمز را مطابق آن تنظیم کند. علاوه بر این، همهٔ تیپهای سیلورادو به پکیج دستیار ایمنی شورلت مجهز هستند که شامل هشدار برخورد جلو، کمک به حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروجی از خط، ترمز اضطراری اتوماتیک، ترمز عابر پیاده و نوربالای اتوماتیک میشود. در همین حال، امکان سفارش هشدار نقاط کور در طرفین تریلر و کروز کنترل تطبیقی بهبودیافته هم وجود دارد.
لیست پیشرانههای سیلورادو مدل ۲۰۲۲ تغییر نکرده و همچنان شامل همان نمونههای ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو، ۵.۳ لیتری V8 تنفس طبیعی، ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی و ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل میشود اما برخی از این موتورها ارتقاءهایی را تجربه کردهاند. مهمترین بهبود در اینجا افزایش گشتاور پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری توربو از ۴۷۲ نیوتن متر به ۵۷۰ نیوتن متر است درحالیکه قدرت آن همان ۳۱۰ اسب بخار قبل خواهد بود. به لطف این افزایش، سیلورادوی چهار سیلندر میتواند تا ۴۳۵۰ کیلوگرم را یدک بکشد. علاوه بر این، ظرفیت بکسل پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی هم حالا از ۴۳۰۰ به ۶۰۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا کرده که این مهم به لطف تقویت شاسی، بهبود خنککنندگی و تغییر ضریب درایو حاصل شده است.
و نهایتاً به یکی دیگر از خبرهای مهم این بهروزرسانی یعنی ارائهٔ نسخهٔ آفرودی ZR2 میرسیم. این نسخه در آفرود از تواناییهای بالایی برخوردار شده بدون آنکه راحتی روی جاده را قربانی کرده باشد. در ZR2 به لطف کمکفنرهای ۴۰ میلیمتری مالتیمتیک DSSV ارتفاع خودرو از زمین به ۲۸۴ میلیمتر افزایش یافته است. کالیبراسیون خاص شاسی برای آفرود و قفلهای الکترونیکی دیفرانسیل جلو و عقب هم از دیگر ویژگیهای قابلتوجه این نسخه هستند.
ZR2 در ظاهر نیز به لطف سپرهای جدید و اختصاصی که زاویهٔ حمله را به ۳۱.۸ درجه افزایش دادهاند، از دیگر نسخهها قابلتشخیص خواهد بود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای بیرونی این نسخه هم میتوان به کاپوت مشکیرنگ، جلوپنجرهٔ متفاوت، لوگوی مشکیرنگ شورلت، صفحهٔ محافظ زیر سپر جلو و رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۳۳ اینچی اشاره کرد. ZR2 فقط با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 ارائه میشود که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. ظرفیت بار این نسخه ۶۵۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل آن ۴ تن است. فروش فیسلیفت شورلت سیلورادو در بهار ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.
SF90 STRADALE
۱۹ شهریور ۱۴۰۰عالی شده مخصوصاً نمای داخل
نسخه آفرودی ZR2 هم خیلی خوبه فقط جا داشت برای پیکابی با این عظمت لاستیک های حداقل ۳۵ اینچی رو استفاده کنه تا به ابهت این ماشین افزوده بشه و در آفرود عملکرد بهتری داشته باشه
Porsche
۲۰ شهریور ۱۴۰۰یعنی چقدر این ماشین با ابهت و آمریکایی خالصه😍😍
خیلی زیبا و بزرگ مثل بقیه آمریکایی ها
محمد امین
۱۹ شهریور ۱۴۰۰چه ضرفیت بکسل خوبی داره ، هم نسخه ی ۴ سیلندر و هم ۶ سیلندر دیزل که عالی هست
من خودم بودم ۶.۲ لیتر میخریدم
M.K karimi
۱۹ شهریور ۱۴۰۰الحق که نمیشه از طراحیش ایراد گرفت 👌👌
بخصوص از اینکه تو طراحی داشبوردش از طیف های افقی بکارگیری کردن خیلی خوشم اومد ، خیلی عریض و با ابهت شده
البته یک مشکل ریزی با نمای بقل ماشین دارم ، بنظرم شاید یکم روش بیشتر کار میکردن شاید بهتر میشد… نمیدونم
Karl Benz
۱۹ شهریور ۱۴۰۰خیلی بهتر شده
Nima
۱۹ شهریور ۱۴۰۰خیلى خوب شده سیلورادو
شورولت قطعا احساس خطر کرده بوده
MOHAMMAD.DEMON
۱۹ شهریور ۱۴۰۰حالا بازی جدی شد کابینش مخصوصا برای رقابت با رم طراحی و دیزاین شده
ولی من جای جنرال موتورز بودم یه چیز هایی
از کابین پیکاپ هامر به سیلورادو اضافه میکردم
مشتری جذب بشه .
اون موتور شش سیلندر خطی توربو دیزل دورامکس یه گزینه عالیه برای کار
Mad.z.Max
۱۹ شهریور ۱۴۰۰دقیقا حالا قضیه خیلی جذابتر شد..
اما درمورد آقای عشق، سیلورادو:
از دید من کاملترین خودرو، یعنی اگه فقط یه انتخاب داشته باشم، قطعا همینو برمیدارم! بله، قبول دارم سوپر اسپورتا و هایپرکارای خیلی جذابی وجود دارن، اما یلحظه فکرشو کنین، با این ماشین میشه زندگی کرد و همجا بردش و از قدرت و امکانات و کاربریش همزمان لذت برد. ظاهر هم که دیگه حرفی واسه گفتن نمیذاره :)
مرتضی
۱۹ شهریور ۱۴۰۰حالا شد… چی بود اون قبلیه
ARMAN
۱۹ شهریور ۱۴۰۰دیگه از این بهتر نمیشه
R@m!n
۱۹ شهریور ۱۴۰۰خوشم میاد هم داج هم جی ام قبول کردن به F-150 نمیرسن واسه دومی می جنگن 😂😂
F-150 همیشه یه قدم جلوتره ✊✊
Sajjad
۱۹ شهریور ۱۴۰۰حس میکنم دیگه هنرطراحی پیکاپ به اوج خودش رسیده و قرار نیست از این بهتر بشه که بازم امریکاییا برگامو میریزن
AMIR / ARMI
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ولی هر دفعه قرار سورپرایز بشی
ALIREZA
۱۹ شهریور ۱۴۰۰آخیش حالا شد چه طراحی خوبی داری
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ شهریور ۱۴۰۰من کلا حتی قبل فیس لیفتم طراحی سیلورادو رو بیشتر اون دوتا دوست داشتم حالا دیگه بماند که انقد قشنگتر شده مخصوصا کابینش
Mad.z.Max
۱۹ شهریور ۱۴۰۰دقیقا هم نظریم، سیلورادو قبل فیس لیفتم یچیز تک و خاصی بود، حالا که خاصترم شده 😎
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ایولله شورولت 💪،بالاخره شد همون سیلورادویی که میخواستم،دقت کنین یه قسمتایی از کابین رو از هامر الهام گرفتن مثل دسته دنده و مانیتور ها، کابین قبل از فیس لیفت واقعاً ساده بود و برای همچین پیکاپی که رقیب f150 و رم میخواست بشه خیلی تو ذوق میزد اما الان محشره، البته طراحی قبل فیس لیفت رو من باهاش مشکلی نداشتم خصوصا نسخه ی Lt ۳۵۰۰ که هم بزرگ و کشیده بود هم جلوپنجره کرومی جذابی داشت البته الانم عالی شده امیدوارم به فروش بیشترش کمک کنه💪👌
محمد مختاری آذر
۲۰ شهریور ۱۴۰۰واقعا طراحیش به دلم نشست ولی کاش یک مقدار هم قدرت زیادی داشت مثلا 600 اسب بخار
علی آقا
۲۱ شهریور ۱۴۰۰تیپ های کانتری به زبون فارسی خودمون میشه تیپ دِه بالا! :)
کابین زیبایی داره. اما من روی رم تعصب دارم.