این روزها پیکاپهای آفرودی بسیار محبوب شدهاند تا جایی که ۳۰ درصد از کل فروش سیلورادو به نسخهٔ آفرودی تریل باس اختصاص دارد. به همین دلیل، شورلت همزمان با فیسلیفت سیلورادو، نسخهٔ آفرودی جدید و توانمندتر ZR2 را به خانوادهٔ این پیکاپ اضافه کرده تا هم خریداران بیشتری را جذب کند و هم برای فورد رپتور رقیبی داشته باشد.
یکی از ویژگیهای ظاهری اصلی سیلورادو ZR2 جلوپنجرهٔ منحصربهفرد با لوگوی توخالی شورلت و چراغهای LED کوچک است. کمی پایینتر هم یک سپر فولادی منحصربهفرد نصب شده که زاویهٔ حملهٔ پیکاپ را به ۳۱.۸ درجه بهبود داده است. برای جلوگیری از ورود خسارت در هنگام آفرود، گوشههای این سپر بهآسانی قابل جدا کردن هستند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای ظاهری سیلورادو ZR2 هم میتوان به قلابهای بکسل قرمزرنگ، صفحات محافظ منحصربهفرد، تریم مشکیرنگ روی کاپوت، نشانهای قرمزرنگ ZR2 و رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای ۳۳ اینچی آفرود اشاره کرد. در عقب نیز سر اگزوزها قبل از سپر پایان یافتهاند تا از ورود هرگونه آسیب به آنها در هنگام آفرود جلوگیری شود.
در داخل خودرو نیز خریداران از تودوزی مشکی و خاکستری سنگی به همراه تریم نقرهای تیره بهرهمند خواهند بود. علاوه بر این، سیلورادو ZR2 بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و همینطور نمایشگر ۱۳.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است.
این پیکاپ در بخش فنی هم ارتقاءهایی را تجربه کرده تا کاملاً برای مسیرهای خشن آماده باشد. مهمترین ویژگی در این بخش سیستم تعلیق منحصربهفرد با فنرهای اختصاصی، ارتفاع بیشتر از زمین و دامپرهای ۴۰ میلیمتر DSSV است. این دامپرها برای اولین بار است که برای سیلورادو ارائه میشوند. دیگر ارتقاءهای فنی ZR2 نیز شامل کالیبراسیون خاص شاسی برای آفرود و قفلهای دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب میشود. این مدل همچنین ۲۸۴ میلیمتر از زمین فاصله داشته و به حالتی بنام تراین مجهز شده که امکان رانندگی با یک پدال روی صخرهها را فراهم میکند.
در زیر کاپوت ZR2 اما نباید انتظار خبر هیجانانگیزی را داشته باشیم زیرا این نسخه با قویترین پیشرانهٔ سیلورادوی معمولی یعنی همان ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنا ارائه میشود که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین پیکاپ آفرودی شورلت کمی از فورد رپتور با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و تا حد زیادی از رم TRX با ۷۰۲ اسب بخار ضعیفتر است.
هنگامیکه در مورد دلیل قدرت پایین ZR2 از مقامات شورلت پرسیده شد، در پاسخ گفتهاند که سیلورادو ZR2 در کلاس خاص خودش قرار دارد و پرفورمنس آفرود فقط به مقدار عظیمی اسب بخار نیست بلکه در این حوزه چگونگی کارکرد قطعات و ویژگیهای پیکاپ باهم بیشتر اهمیت دارد. بااینحال، به نظر میرسد ZR2 قصد دارد بهطور مستقیم پسران خشن فورد و دوج را به چالش بکشد. البته ممکن است قدرت کمتر سیلورادو ZR2 برخی طرفداران را ناامید کند اما احتمالاً این پیکاپ آفرودی جدید ارزانتر از رپتور و TRX خواهد بود.
Porsche
۲۱ شهریور ۱۴۰۰مگه میشه غول های آمریکا چیزی بسازن و بد باشه ؟!
این نسخه ZR2 رو خیلی دوست دارم یا تغییرات داخلی و خارجی و تریم مشکی خیلی جذاب و با ابهت تر شده
در کل عالیه👍
R@m!n
۲۱ شهریور ۱۴۰۰در برابر تعلیق رپتور حرفی نداره با اینحال حتما نیازه طرفدارشو برآورده می کنه.
پویا
۲۱ شهریور ۱۴۰۰چرا در مقابل تعلیق رپتور حرفی نداره
Nima
۲۲ شهریور ۱۴۰۰به جز اون زوایا هم از هردو ضعیفتره.
امیرحسین
۲۱ شهریور ۱۴۰۰سیلورادو رپتور و رَم trx
خیلی دوست داشتنی هستند در این کلاس
طراحی رپتور رو دوست دارم اما شورلتو داخلشرو
و trx در performance عالیه و هر دو رو پشت سر میذاره
درگ های جالبی هم هست از این سه دوست داشتنی
ممنون میشم از پیکاپ های آمریکایی بیشتر مطلب بذارید و درگ های جالب هست تو یوتیوب حتی تیونینگ های جالبی میکنند دوست دارم یه نیم نگاهی داشته باشید
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۱ شهریور ۱۴۰۰“اما احتمالاً این پیکاپ آفرودی جدید ارزانتر از رپتور و TRX خواهد بود”
و حتما به اندازه رپتور در آفرود توانمند نیست!
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ شهریور ۱۴۰۰من طراحیشو چه داخل چه بیرون بیشتر از رقباش دوست دادم ، فورد اف هم خیلی دوست دارم ولی از ظاهر رم با اینکه میدونم پرفورمنسش فوق العادس خوشم نمیاد ، اگه بخوام بین این سه تا یکیو انتخاب کنم اول رپتور بعدش سیلورادو و بعدش رم رو دوست دارم
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۴۰۰تو ایران با توجه به پتانسیلی که تو زمینه گردشگریو طبیعت گردی وجود داره خیلی از جوونا به سمت این ورزش پر هیجان آفرود روی آووردن ولی متاسفانه بخاطر محدویتای واردات بیشترشون ماشینای مناسبی ندارن و اکثراً خودشون ماشینای قدیمی رو میخرن و تعمیرشون میکنن و تقویتشون میکنن
Karl Benz
۲۱ شهریور ۱۴۰۰اکثرا پاترول هستن بعد لندکروزر و دیفندر و جیپ و بعد موتور کراس و چهار چرخ
زیزیگولو
۲۱ شهریور ۱۴۰۰اکثراً هم متعلق به دوران تیغ علیشاه هستن ولی گاهی اوقاتم ماشینای درستو درمون بینشون پیدا میشه
akrh78
۲۱ شهریور ۱۴۰۰طراحی جلوش خیلی خیلی تو ذوقم زد
سیلورادو بینهایت با ابهت و قشنگه ولی این مدل یه طوریه بدم یه طوریه
انگار سپرشو کنده باشی
تو نسخه پیکاپ معمولی سیلورادو رو از همه بیشتر دوست دارم تو نسخه آفرود کمتر از همه
Karl Benz
۲۱ شهریور ۱۴۰۰عالیه ولی من از همه بیشتر trx رو دوست دارم .
ARMAN
۲۱ شهریور ۱۴۰۰من این جور ماشینارو دوست دارم
بزرگ
موتور حجیم
آمریکایی
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۰انتخاب من همچنان رپتور
امیر
۲۲ شهریور ۱۴۰۰همشون خوبن عالین