جیم مرو که به مدت ۳۴ سال در جنرال موتورز مشغول به کار بود، در سال ۲۰۰۴ به تیم کوروت پیوست و مسئولیت مهندسی سواری و هندلینگ خانوادهٔ کوروت را بر عهده گرفت. اولین اقدام برجستهٔ وی در تیم کوروت تنظیم ویژگیهای رانندگی کوروت Z06 نسل C6 بود و در ادامه نیز در توسعهٔ تمامی کوروتهای بعدی نقش مهمی ایفا کرد. حال آقای مرو که حدود یک سال پیش بازنشسته شده، نگرانیهای خود را در مورد نسل آیندهٔ این خودرو یعنی C8 موتور وسط ابراز کرده است.
مرو طی مصاحبهای گفته است در تیمی بوده که بهمنظور تعیین اهداف جدیدی برای کوروت C8 کار میکردند. او ادعا میکند این تیم برای ارزیابی سوپراسپرتهای موتور وسط، چندین خودرو شامل آئودی R8، فراری ۴۵۸ ایتالیا، آکورا NSX و دو پورشه را اجاره کردند. این گروه همچنین دو دستگاه کوروت C7 (نسخههای Z06 و Z51 استینگری) را هم در اختیار داشتند تا ببینند این خودرو در برابر رقبای اروپایی و ژاپنی چگونه عمل میکند. دو کوروت در آزمایشی که توسط مهندس شورلت انجام شد دیگر خودروها را مغلوب کردند و به دیگران گفته شد که سوپراسپرتهای موتور وسط چیزی نیستند که تیم به دنبال آن بوده و درواقع کوروت C7 با ترکیب موتور جلو بهتر بوده است.
بااینحال مدیران جنرال موتورز موقعیت رانندگی و دید بسیار عالی سوپراسپرتهای موتور وسط را ترجیح داده و نهایتاً تصمیم بر این شد که کوروت C8 خودرویی موتور وسط باشد. با وجود تمامی ویژگیهای مثبت این ترکیب اما آقای مرو میگوید من در مورد ترکیب موتور وسط نگران هستم. کاملاً واضح است که کوروت C7 نسبت به نسل C6 جهش قابلتوجهی به جلو داشته است و به نظر میرسد مرو به این دلیل نگران است که احتمالاً کوروت C8 خیلی بهتر از C7 نخواهد بود. او میگوید توزیع وزن عالی ۵۰-۵۰ در C7 یکی از دلایل هندلینگ خوب آن است و تمرکز وزن روی عقب خودرو در C8 تعادل آنرا برهم زده و احتمالاً موجب تمایل به کمفرمانی میشود.
M
۲۳ تیر ۱۳۹۸چیجوری حساب کردن ؟ مثلا کوروت تو چی میتونه جلوی 458 مبارزه کنه ؟ درگ ؟ پیست ؟طراحی ؟
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ تیر ۱۳۹۸اونا رکورد هارو حساب نکردن
رفتار های عمومی ماشین در شرایط مختلف رو برسی کردن
M
۲۳ تیر ۱۳۹۸حتی رفتار های عمومی ! قوانین الایندگی و ضریب اطمنان و امنیت خودرو هارو هم در نظر بگیری کوروت هیچ شانسی نداره !
car lover
۲۳ تیر ۱۳۹۸راس میگی 458 درحد کوروت نیس 458 رقیبش زد ار وانه 2010 بود
راستم میگه دیگه
این رقیبش F8 هست
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۳۹۸والا تو رقابت خودروی پرفورمنس سال 2019 Road & Track که نسل بعدی و تا دندون مسلح 458 یعنی 488 پیستا نتونست حریف کوروت C7 ZR1 بشه و کوروت بعنوان خودروی پرفورمنس سال 2019 انتخاب شد
حالا چطور همین کوروت در برابر نسل قبلی 488 هیچ شانسی نداره من نمیدونم!
MAHDI
۲۳ تیر ۱۳۹۸توهمین تصویر هم مشخص کوروت موتور وسط متفاوت هستش با کوروت موتور جلو!!!
کوروت موتور جلومثل یه چاقوی جیبی سنتی هستش (مثل یه آدم بچه پررو وشر وشور)
کوروت موتور جلو مثل یه چاقوی جراحی تیزهستش
(مثل یه آدم باشخصیت اما کاربلد)
حالا یه کارد سنتی یا چاقوی جراحی؟؟!!!!
MOHAMMAD.DEMON
۲۳ تیر ۱۳۹۸جا داره به آقای مرو بگم که
یکی دیگر از دلایل تصمیم موتور وسط کردن کوروت
جا نشدن گیربکس دبل کلاچه در نسل قبلی بود
همین گیربکس که با همکاری فورد و جنرال موتورز
طراحی شده و در محصول موستانگ gt500 هم سوار خواهد شد
باعث بهبود زیاد عملکرد کوروت میشه !
جنرال موتورز بهترین تصمیم رو گرفته من شک ندارم خیلی بهتر از نسل قبل میشه
Reventon
۲۳ تیر ۱۳۹۸گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نه دو کلاچه
بعدشم دلیلش این نیس
تنها به هندلینگ موتور وسط شده
چونکه موتور جلوها معمولا برا گرند تو ر ها یا کروزرا استفاده میشه
ماشین پیست موتور وسطه
ماشین درگ موتور عقب
امیر
۲۳ تیر ۱۳۹۸مواردی ک فرمودید متین اما استثنا هم زیاد داریم
نمونه های موتور جلویی ک بسیار خوب در درگ میدرخشن حتی بهتر از موتور وسط وعقب
و همینطور موتور جلوهایی ک در پیست درخشیدن وهنوز خیلی از رقبا نتونستن حتی نزدیکشون بشن
آرش آمریکایی
۲۳ تیر ۱۳۹۸کوروت باید موتور وسط میموند با همون قیمت ارزون
شورولت و در کل جنرال موتورز میتونست یه ماشین موتور وسط با تولید محدود و لوکس و با قیمت گرون در کنارش تولید کنه به اسم آئرووت (از این اسم قبلا تو کانسپت های جی ام استفاده شده)
حتی میتونست با برند کادیلاک و به اسم کادیلاک cien تولید کنه تا توجیه پذیر تر هم باشه
البته باز برا این تصمیم گیری ها پارامتر های زیادی دخیل هست مثل امکان راه اندازی یه خط تولید دیگه و…. خیلی پارامتر ها که بهشون ارزش تولید میگن
به هر حال جنرال موتورز مثل بعضی کمپانی ها نیس که برای دک و پز ماشینی تولید کنه و قیمت اونو چن میلیون دلار پایین بیاره و با ضرر بفروشه
و برای جبرانش تو خیلی چیزا از بازار بورس بگیر تا خیلی چیزای دیگه تقلب کنه
بهنام
۲۳ تیر ۱۳۹۸بنظرم کوروت موتور وسط در مقابل 458 سالخورده فقط در بحث قیمت میتونه رقابت کنه و اینکه بتونه بهتر از 458 ایتالیا باشه فقط یک رویاست. 458 ایتالیا از نگاه بسیاری از کارشناسان بهترین سوپر اسپرت موتور وسطیه که تا بحال ساخته شده دلیلش هم همکاری مستقیم شوماخر در توسعه ی فراری 458 ایتالیا بوده.
Alireza
۲۳ تیر ۱۳۹۸فکر کنم شما اون قسمت متن رو اشتباه خوندی چون با کوروت c7 مقایسه اش کردن
علی آقا
۲۳ تیر ۱۳۹۸من به شدت با کروت موتور وسط مخالفم. خود دانید…