ZL1 جدید بالاترین مدل در نسل ششم کامارو محسوب میشود اما ظاهراً شورولت برنامههای دیگری را هم برای این ماسل کار اسطورهای تدارک دیده است. این سازندهٔ آمریکایی بهتازگی در پیست بینالمللی Speedway دیتونا مدل جدیدی از کامارو را با نام ZL1 1LE معرفی کرده است که نسخهای حتی وحشیتر و جذابتر از نسخهٔ استاندارد ZL1 است که خود بهعنوان یک هیولا شناخته میشود. البته در اکتبر سال ۲۰۱۶ تصاویر جاسوسی از یک نمونهٔ در حال آزمایش ZL1 1LE منتشر شد که بهاشتباه تصور میکردیم نسل جدید کامارو Z28 است.
در حال حاضر شورولت پکیج 1LE را به جهت بهبود هندلینگ و تواناییها برای مدلهای SS V8 و RS V6 ارائه میکند ولی حالا تصمیم گرفته همین کار را با ZL1 هم انجام داده و این پکیج را برای آن هم ارائه کند. پکیج 1LE شامل مواردی چون تکنولوژیهای آئرودینامیکی ویژه، سیستم تعلیق مسابقهٔ قابل تنظیم، لاستیکهای ویژه و درعینحال کاهش وزن میشود. به گفتهٔ شورولت، در تستهای اولیه، ZL1 1LE سه ثانیه سریعتر از نمونهٔ استاندارد یک دور پیست ۴.۶ کیلومتری جنرال موتورز را پیموده است. البته ممکن است ۳ ثانیه زمان زیادی به نظر نرسد اما زمانی که در مورد تایم پیست سخن میگوییم، این بهبود بزرگی محسوب میشود.
اما این ارتقاء عملکرد در حالی به دست آمده است که ZL1 1LE از لحاظ پیشرانه هیچ تفاوتی با ZL1 معمولی ندارد و این یعنی همچنان شاهد استفاده از یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هستیم که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی خردکننده توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند درحالیکه گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک نیز برای آن ارائه شده است؛ اما ویژگیهای آئرودینامیکی جدید این ماسل کار شامل یک اسپویلر فیبر کربنی عظیم در عقب، هدایتکنندههای جدید هوا و بالههایی در طرفین سپر جلو جهت افزایش داونفورس میشود.
اما یکی از مهمترین بهروزرسانیهایی که پکیج 1LE برای ZL1 به ارمغان آورده است، جایگزینی تعلیق مغناطیسی استاندارد آن با کمکفنرهای مسابقهای سبکوزن DSSV در جلو و عقب است که در نسل قبلی کامارو Z28 نیز استفاده شده و نتایج حیرتانگیزی را دربر داشت. همچنین شورولت در این تعلیق جدید، میلهٔ تثبیتکنندهٔ عقب قابل تنظیم را هم ارائه کرده است.
کامارو ZL1 1LE همچنین روی رینگهایی با ۲.۵ سانتیمتر عرض بیشتر قرار گرفته است که البته ۲.۵ سانتیمتر قطر کمتری دارند. این رینگهای آلیاژی فورج کاری شده با لاستیکهای گودیر ایگل F1 سوپرکار 3R پوشیده شدهاند که حداکثر چسبندگی تا ۱.۱ جی را ارائه میکنند و سریعتر گرم میشوند؛ این در حالی است که این رینگ و لاستیکهای جدید هرکدام ۳.۳ کیلوگرم وزن کمتری هم دارند. استفاده از رینگها و کمکفنرهای سبکتر همراه با کاهش ضخامت شیشهٔ عقب و بکارگیری صندلیهای مسابقهای، موجب شده که کامارو ZL1 1LE حدود ۲۷ کیلوگرم سبکتر از نسخهٔ استاندارد شود. شورولت گفته است این خودروی فوقالعاده در اواخر امسال با مدل ۲۰۱۸ برای فروش عرضه خواهد شد و قیمت رسمی آن نیز در همان زمان اعلام میگردد.
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵جنرال موتورز تو رو به خدا به من رحم کن واقعا تحمل ندارم
اخه یه ماشین چقدر ترسناک
اخه یه ماشین چقدر قوی
اخه یه ماشین چقدر جذاب
اخه یه ماشین چقدر اصیل
یکی بیاد جلو شورولت رو بگیره که زده به سیم اخر و میخواد رقابتی رو که 50 سال پیش با فورد و دوج راه انداخته بود رو شعله ور تر کنه
شورولت یادمون نمیره کاماروی 1970 رو ساختی
یادمون نمیره شول 1969 رو ساختی
یادمون نمیره کاپریس 1971 رو ساختی
یادمون نمیره که گنده لاتی
سامان اذری
۸ اسفند ۱۳۹۵حیف شد که مناطق ازاد رو هم از نعمت امریکایی ها محروم.کردند
وگرنه این نسل کامارو رو میتونستیم از نزدیک ببینیم.
Mahdi DODGE
۸ اسفند ۱۳۹۵کلا از داشتن ماشین محرومیم فقط حق داریم 4 تا چرخ با یه فرمون سوار داشته باشیم
منطقه ازادی که گذرش زیر 2500 سی سی هست و آمریکایی هم دیگه نمیشه وارد کرد فقط اسمش منطقه ازاده
فکر کنم هنوز معنی کلمه ازاد رو نفهمیدن
بازم فقط حسرت
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵امروز منم زدم به سیم اخر و میخوام تاریخچه شورولت شول رو بگم برا رفقا
شورولت مدل شول رو در 1964 به عنوان یک ماسل کار عرضه کرد
شورولت در اون سال مدل الکامینو رو با همون ظاهر شول عرضه کرد
شول در نسل اول خودش با موتورهای 6 و 8 سیلندر عرضه شد
lموتورها شامل انجین 6 سیلندر 194 اینچ تا موتور معرکه ی 396 که 8 سیلندر بود رسید
در نسل دوم شوی از موتور 6 سیلندر 230 تا هیولای گشتاور که موتور 454 بود رو عرضه کرد
در نسل سوم شورولت موتور 6 سیلندر 250 رو جایگرین موتور 6 سیلندر 230 کرد ولی موتور 8 سیلندر 454 همچنان قابل سفارش بود
شوی شول این هیولای دوست داشتنی جی ام در 3 نسل تولید شد و از 1964 تا 1978 تولیدش ادامه یافت
در دهه ی 60 مدلهای syc هم توسط ینکو عرضه شدن که موتور 427 المینیومی داشتن
قدرتمند ترین مدل شول با موتور 427 بود که 550 اسب قدرت تولید میکردند در 1970
Delport
۹ اسفند ۱۳۹۵دلیل دیس لایکایی که واسه کامنت توضیخات علی واسه شول داده شده رو نمیفهمم.زحمت کشیده یه چیز جالب نوشت.واسه چی دیس اخه؟؟
محمد
۸ اسفند ۱۳۹۵جلو پنجره کامارو zl1 خیلی قشنگ تر از مدل پایه ی کامارو هست
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۸ اسفند ۱۳۹۵ای خدای زیبایی و لبخند >>>>>>>> دارم اوره چربی فشار قند
بس حسرت خوردم نمونده هیچ حال >>>>>>>>>> تا کی سرگرم بشم تو مجله ی پدال
خودت رحمی بکن یا کوچک فرجی >>>>>>>>> پولم نمیرسه به پرایدک کجی
:-(
Bavaria
۸ اسفند ۱۳۹۵چون از او گَشتی همه چی از تو گَشت
چون از او گَشتی همه چی از تو گَشت (مولانا)
.
پ ن
گشت اول به معنی گذشتن و عبور کردن و توجه نکردن
گشت دوم، به معنی دور شدن
گشت سوم به معنی تمام کمال مال او شدن
گشت چهارم به معنی مال تو شدن?
ASA
۸ اسفند ۱۳۹۵خالقا پروردگارا مرحبا ای بهترین!
واقعا زیباست
آرش آمریکایی
۸ اسفند ۱۳۹۵وای خدایا با این پروازم میشه کرد
ترکونده شورلت با این کامارو
آقا من قید زنو بچه داشتن و خونه و شغل ثابت تو ایران و زدم من فقط باید از ایران برم بیرون و آمریکایی سوار شم کل هدف زندگیم اینه
اخه zl1 خودش توووپ بود حالا ZL1 1LE؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه میشه دیگه از این بهتر
z28 دیگه چی بشه واییییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وای کوروت zr1 میخواد چجوری باشه ای وای من !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه میکنی با ما شورولت
محمد رضا
۸ اسفند ۱۳۹۵آماده برای حمله به نوربرگ وبه آتش کشیدن جنهم سبز
آرش آمریکایی
۸ اسفند ۱۳۹۵من بعد از روندن دوو سیلو و دوو اسپرو که از خانواره جی ام و پلتفرم و موتورشون با شوی و پونتیاک یکی بوده
و البته بعد از روندن شورولت رویال
فهمیدم یه ایراد خیلی بزرگ به تمام ماشینای آمریکایی وارده
اونم اینه که وقتی سوارشون بشی دیگه هیچی دیگه دلت نمیخواد برونی و از این که ماشین آمریکایی دیگه وارد مملکت نمیشه افسرده میشی و دلت میخواد از مملکت فرار کنی
یه ماشین کل اهداف زندگیتو عوض میکنه
(ali (CHEVY NOVA
۸ اسفند ۱۳۹۵ارش جون پس شما هم مثل بقیه امریکایی بازها سینه سوخته ای؟؟؟؟
ماشین امریکایی بد اعتیاد اوره
آرش آمریکایی
۹ اسفند ۱۳۹۵چ جورم علی جون چه جور
هندلینگ ماشین آمریکایی زندگیتو عوض میکنه
Shahin us cars
۸ اسفند ۱۳۹۵واقعا ممنون امریکا ??? سرافرازمون کردی تو این 4 سال اخیر.. یکی از یکی بهترو دوست داشتنی تر
madjid
۸ اسفند ۱۳۹۵بسیار زیباست.
Camaro از لغت Comrade گرفته شده که به معنای” یک دوست صمیمی و وفادار ، که هرگز تنهات نمیذاره ” هست.
این کلمه اصلیتی فرانسوی داره.
توجه کنید که درجه ی صمیمت و دوستی کلمه ی comrade با friend خیلی فرق میکنه.
comrade یک دوست واقعیه.
کسایی که این اسم رو انتخاب کردن ، گفتن هدفشون بیان دوستی بین راننده و ماشین بوده.
خوش به حال کسی که همچین رفیقی داشته باشه. ??
Mahdi DODGE
۸ اسفند ۱۳۹۵واقعا امریکایی ها لایق اسمشون هستن
چلنجر=چالش گر
چارجر=اسب جنگی
کامارو=دوست وفادار
موستانگ=اسب وحشی
وایپر=افعی
و……
shirko
۸ اسفند ۱۳۹۵عجب طراحی چشمگیری داره لامصب
Mahdi 392
۹ اسفند ۱۳۹۵بیصبرانه منتظرم ببینم این سریع تره یا چلنجر 2018