شورلتهفته نامه

10 خودروی شاخص که در “جهنم سبز” از کامارو ZL1 شکست می‌خورند

شورولت اخیراً با افتخار اعلام نمود که کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان ۷:۲۹.۶۰ پیموده است.

2017-camaro-zl1-nurburgringaa
ZL1 جدید با پیشرانه‌ی ۶۵۰ اسب بخاری خود حدود ۱۲ ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی کرده است؛ اما مهم‌تر اینکه نسل جدید این خودرو مدل‌های شاخص زیادی را با این رکورد شکست داده است.

Chevrolet-Camaro-ZL1-7
کامارو ZL1 2017 یک خودروی پونی آمریکایی را به قلمروی سوپرکارها ارتقا داده و کارایی‌ای در حد فراری‌ها و لامبورگینی‌های همین چند سال پیش ارائه می‌کند. اگر دلایل بیشتری می‌خواهید، این ۱۰ خودروی واقعاً احساس‌برانگیز را مشاهده کنید که در “جهنم سبز” از این آمریکایی عضلانی شکست خورده‌اند.

Chevrolet-Camaro-ZL1-9

  1. مرسدس بنز SLS AMG GT 2012
    زمان: ۷:۳۰.۰۰

mercedes-benz-sls-amg-gt3-24hours-of-nurburgring-2011
جانشین مادی و معنوی مدل SLR مک لارن یک خودروی شاخص و دوست‌داشتنی است. زمانی که این خودرو در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد، ای ام جی ادعا کرد که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۵۶۳ اسب بخاری این خودرو قدرتمندترین پیشرانه‌ی تنفس طبیعی‌ای است که تابه‌حال در یک خودروی تولیدی نصب شده است. در سال ۲۰۱۲ قدرت مدل SLS AMG GT به ۵۸۳ اسب بخار افزایش یافت و تعویض دنده‌های آن نیز کوتاه‌تر شد. همچنین نسخه‌ی ای ام جی دارای سیستم تعلیق کارا با کنترل سواری، رینگ‌های سبک‌تر و ترمزهای سرامیک کربن سفارشی بود که باعث می‌شد تا یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کند.

  1. فورد شلبی GT350R 2015
    زمان: ۷:۳۲.۱۹

2016-ford-mustang-shelby-gt350
این خودرو ضرورتاً سوپرکاری شبیه دیگر مدل‌های حاضر در لیست نیست اما غول فورد باید در این لیست حضور داشته باشد. همانند کامارو ZL1، GT350R از سیستم تعلیق جادویی MagneRide استفاده می‌کند. این سیستم به‌طور مداوم سرعت دامپرها را تنظیم می‌کند. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری این خودرو ۵۲۶ اسب بخار قدرت دارد. همه‌ی این موارد با بهایی زیر ۱۰۰ هزار دلار در دسترس هستند.

  1. فراری ۴۵۸ ایتالیا ۲۰۱۰
    زمان: ۷:۳۲.۹۲

2010-ferrari-458-italia
عرضه‌ی این خودرو نقطه‌ی عطفی در تاریخ فراری بوده زیرا ورود آن آغاز کننده‌ی عصر پایان گیربکس‌های دستی برای مارانللو بوده است. در این خودرو تکنولوژی‌های زیادی از مسابقات فرمول ۱ بکار رفته که از آن جمله می‌توان به ردلاین ۹ هزار پیشرانه‌ی ۵۷۰ اسب بخاری و گیربکس ۷ سرعته ی DCT اشاره کرد. همچنین در این خودرو دامپرهای magnetorheological و الکتریکی بکار رفته که باعث می‌شود شتاب طولی این خودرو نسبت به مدل قبلی ۳۲ درصد بیشتر باشد.

  1. پاگانی زوندا F 2005
    زمان: ۷:۳۳.۱۲

pagani-zonda-r-sets-new-circuit-record-at-nurburgring-nordschleife-2
خب به بخش جالب‌تری می‌رسیم. کامارو ZL1 2017 یکی از بهترین هایپرکارهای سال‌های گذشته را پشت سر گذاشته است. زوندا F 2005 نسخه‌ی بسیار بهبودیافته‌ی زوندا است که هنوز از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری ای ام جی استفاده می‌کند اما قدرت آن به ۵۹۵ اسب بخار افزایش یافته است. زوندا F از تجهیزاتی چون ترمزهای سرامیک کربن، اگزوز مخصوص و چندین ویژگی آئرودینامیکی خاص بهره می‌برد. ۱۲ سال جلوتر بیایید! کامارو ZL1 با بهای ۶۲ هزار دلار تقریباً ۴ ثانیه از این هایپرکار سریع‌تر است.

  1. کونیگزگ CCX 2006
    زمان: ۷:۳۳.۵۵

2006-koenigsegg-ccx
این خودرو اولین تلاش شرکت برای ورود به بازار آمریکای شمالی بوده و به منظور هماهنگی با قوانین آمریکا چندین تغییر در بدنه و قوای محرکه‌ی آن صورت گرفته است. این خودرو دارای پیشرانه‌ی جدید تماماً آلومینیومی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری سوپرشارژردار بوده که توانایی تولید قدرت ۷۹۵ اسب بخاری را دارد. شاسی خودرو از جنس فیبرکربن بوده و اولین بار رینگ‌های فیبرکربنی نیز به‌صورت سفارشی عرضه می‌شدند. CCX 2006 دارای لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت ۲ و دیسک‌های ترمز سرامیکی ۳۸۰ میلی‌متری با کالیپرهای ۸ پیستونه است.

  1. آئودی R8 GT 2012
    زمان: ۷:۳۴.۰۰

09-2012-audi-r8-gt
این خودرو نسخه‌ی قوی‌تر R8 5.2 TSI با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندری است. این خودرو که تنها به تعداد ۳۳ دستگاه ساخته شده وزن کمتری داشته و قدرت آن به ۵۵۲ اسب بخار افزایش یافته است. در عقب خودرو نیز می‌توان بال ثابتی را مشاهده نمود. تغییرات باعث شده تا این خودرو ظرف مدت ۳.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

  1. لکسوس LFA 2010
    زمان: ۷:۳۴.۰۰

2010-lexus-lfa-nurburgring
خودرویی که پروسه‌ی تولید آن ۱۰ سال طول کشید هنگام معرفی در سال ۲۰۱۰ ناامیدکننده نبود. لکسوس LFA از پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری که با همکاری یاماها توسعه یافته استفاده می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید ۵۵۲ اسب بخار قدرت در دور ۸۷۰۰ را داراست. گیربکسی ۶ سرعته و سکونشئال در خودرو بکار رفته و LFA قادر است در ۳.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

  1. مرسدس-ای ام جی GT S 2016
    ۷:۳۵.۰۰

2016-mercedes-amg-gt-s-edition
این خودرو مدرن‌ترین نمونه‌ی حاضر در لیست است. در زمان عرضه این خودروی ۱۲۹۹۰۰ دلاری قدرتمندترین نسخه‌ی کوپه بود که ۵۰ اسب بخار بیشتر نسبت به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مدل عادی (۴۵۶ اسب بخار) تولید می‌کرد. ۹۳ درصد ساختار این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و در نقاط کلیدی نیز منیزیم بکار رفته است. این خودرو قادر است تا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کند.

  1. شورولت کامارو Z/28 2014
    زمان: ۷:۳۷.۴۷

2014 Chevrolet Camaro Z28
این خودرو موارد زیادی را برای تیم کامارو به ارمغان آورد و بسیاری از اطلاعات ژنتیکی آن در مدل ZL1 2017 دیده می‌شوند. Z/28 از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۷ لیتری قرض گرفته شده از کوروت Z06 بهره برده و توانایی تولید قدرت ۵۰۵ اسب بخاری را دارد. این خودرو از هر روشی برای کاهش وزن استفاده کرده است مثلاً تنها یک بلندگو برای اعلام هشدار کمربند ایمنی وجود دارد و شیشه‌ی عقب ضخامت کمتری دارد، مواد کاهنده‌ی صدا حذف شده‌اند. جالب اینکه Z/28 اولین خودروی تولید سری است که از دامپرهای DSSV استفاده کرده است. این تکنولوژی اولین بار در فرمول یک دیده شده است.

  1. لامبورگینی گایاردو LP570-4 سوپرلگرا ۲۰۱۰
    زمان: ۷:۳۸.۰۰

2014-lamborghini-gallardo-lp-570-4-superleggera
زمانی که این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد سبک‌ترین مدل جاده‌ای لامبورگینی لقب گرفت. استفاده از فیبرکربن در داخل و خارج خودرو باعث شد تا وزن سوپرلگرا به‌طور قابل‌توجهی کاهش یابد. پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۶۲ اسب بخاری خودرو باعث می‌شود تا این نسخه به سقف سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    .
    کامارو عالی کار کرده.
    درود بر خودروسازی امریکا با این قیمت های مناسب و عملکرد عالی.
    واقعا لذت بردم.
    اگر دوستان آمریکایی باز تشریف داشتن و کاربرد پسوند های نامگذاری مدل های شورلت کامارو و کوروت رو گفتن ممنون میشم.
    مثلا 1LE یا ZL1 یا ZRI برای ‌چه مدل هایی هستن ؟ بهترین و گرون ترین کدومه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. ونوم

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (542 ديدگاه)

      مجید جون zr1 بالاترین کوروته بعدش هم z 06 کامارو هم zl1 بالاترین قدرت هر نسلو داره

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7396 ديدگاه)

        ونوم جان فردا من با یه شلوار سفید و کت قهوه ای با پیر اهن چهار خونه میام همایش من رو دیدی بیا پیشم کارت دارم
        یا علی

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. ونوم

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (542 ديدگاه)

          چشم داداش ایشالله

        2. ونوم

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (542 ديدگاه)

          دم اونی که منفی داده گرم یعنی کت علی اقا قهوه ای نیست یا شلوارش سفید نیست بعضی ها مشکلات دارن

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. پرهام

        ۱ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (740 ديدگاه)

        ی سوال
        مگه‌z28 از zl1 بالا تر نبود؟

    2. فرشاد سجادیان

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3016 ديدگاه)

      تا جایی که میدونم به این ترتیب هستن از نظر قدرت و قیمت:
      1- 2.0T ارزانترین
      2- 1LT
      3- 2LT
      4- SS
      5- ZL1 قوی ترین
      6- Z/28 گران ترین
      اگر اشتباه میکنم، اساتید اصلاح کنن

      1. Elemento

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        ممنونم فرشاد و ونوم عزیز.

    3. نیما

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (274 ديدگاه)

      این که یه عده فسیل رو شکست داد به جز GTs .

    4. Ferrari Zonda SV

      ۱۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (477 ديدگاه)

      بازم اشتباه در گذاشتن عکس پگانی عزیز من.
      این عکسی که گذاشتید زوندا آر2008 هست.❤
      با رکورد 6:48.
      لدفا عکسش عوض کنید.
      زوندا اف مدل خیابانی و تروتمیز و راحت پگانی هست.

  2. Daniel

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (956 ديدگاه)

    ماشاا… کامارو
    خوب حال بنز و گرفته… .

  3. سوشا حمیدford

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    دمشون گرم کارشون درسته.این امریکایی ها تو ماشین سازس و طراحی خدان واسه همه.

  4. Saman

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (177 ديدگاه)

    از همه شگفت انگیزتر شکست وتحقیر پاگانی از کامارو zl1 هستش بقیه رو ولش

    1. علي

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (68 ديدگاه)

      به نظر مهارت راننده خیلی میتونه رکورد را جابه جا کنه پس با قاطعیت نمیشه گفت کامارو دیفرانسیل عقب میتونه پیچ را با سرعت بیشتری مثلا نسبت به R8 بره که ۴ چرخ متحرک. همونطور که توی مسابقات فرمول وان هم تیمی ها با وجود ماشین یکسان نمیتونند مقام یکسان بیارند.

    2. Bavaria

      ۱۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      شگفت انگیز اینه که فراری ۴۵۸ و گالاردو واسه یه سالن ولی این کجا و آن کجا

  5. بنزما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (503 ديدگاه)

    راستی امروز بی ام و ام 4 جی تی رکورد پیست نورنبرگ رینگ شکست و نزدیک ترین رکورد به پورشه افسانه ای را ثبت کرد
    6:14 حالا بی ام و رقیب میطلبه
    منبع هم مجله ماشین

    1. vahid porsche

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      جان؟!!! داداش یه چیزی بگو بگنجه
      لینک منبع معتبر بده راس میگی

    2. لنسر

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (211 ديدگاه)

      درود
      داداچ اشتباه نمیکنی ، 6 دقیقه و 14 ثانیه !!!
      پورشه 918 ، 7 دقیقه و 58 زده چجوری بی ام و ام 4 6 دقیقه زده اصلا نشدنیه ی دقیقه خودت فک کن خفن ترین رکورد نوربررینگ زیر 6:48 نیس اینم لینک
      https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/
      بین بی ام و ها بهترین رکورد رو زده ن رکورد درحد پورشه .
      رکورد ام4 ، 6دقیقه و 14 نیس رکوردش 7 دقیقه و 28 ثانیه س

      1. The R

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        918 رکورد 6:57 و خورده ای (که خوردشو یادم نیست) زده. فکر کنم تو کامنت شما اشتباه تایپی پیش اومده.

      2. Elemento

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        داداچی !
        منظور از پورشه ی افسانه ای 918 نیست.
        منظور 956 هست با رکورد 6:11:13 در سال 1983 !!!😕😕😕😕😕

      3. بابک

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (184 ديدگاه)

        درود بر تمامی دوستان
        پورشه 956 که تو سال 1983 رکورد 6:11:13 رو زده واقعا ماشین خوبی بوده
        وزنش 800 کیلوگرم بوده و قدرتش 635 اسب بخار بوده، نسبت قدرت به وزن عالی داره. ولی نکته ای که هست مثل اینکه طول پیست هم 2 کیلومتر کوتاه تر بوده نسبت به اینی که الان هست و پیست به خاطر گرندپری سال 1984 در حال ساخت مسیری جدید بوده که امنیت بیشتری داره. از اون به بعد تمام زمان گیری ها در پیست جدید انجام شده و اینم مطمئنا تاثیر داره. البته اول مطلبم گفتم پورشه 956 واقعا ماشین استثنایی بوده
        http://mechanics.stackexchange.com/questions/16398/why-hasnt-anyone-beat-the-61113-n%C3%BCrburgring-record-set-in-1983

        1. mehran911

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2128 ديدگاه)

          بابک عزیز داری اشتباه می کنی دوست من
          طول اصلی nurburgring معادل ۲۸.۳ کیلومتر هستش که متشکل از ۲۲.۸ که به Nordschleife معروفه که در گذشته اکثر زمان ها در این بازه ی طولی ثبت میشد و یک قسمت ۷.۶ کیلومتری که به Betonschleife معروفه و باهم طول اصلی پیست رو تشکیل می دادند
          اما سالهاست که این موضوع تغییرکرده و از طول قسمت Nordschleife به اندازه ۲ کیلومتر کم شده و به warmup تیم ها اختصاص داده شده
          پس طول Nordschleife در حال حاضر معادل ۲۰.۸ کیلومتر شده که در مسابقات اتومبیل رانی همین طول طی میشه .
          .
          در تایمگیری هایی که توسط خودرو های جاده ای انجام میشه طول ۲۰.۶ طی میشه یعنی ۲۰۰ متر طول کوتاهتری طی میشه

    3. Elemento

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      داداچ بهترین رکورد M4 زمانی برابر 7.27.88 بوده.

    4. mehran911

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2128 ديدگاه)

      دوستان متاسفانه همه اشتباه می کنید
      این زمان توسط مدل مسابقه ای BMW M4 DTM با رانندگی بینظیر وجاه طلبانه آگوستو فارفوس ثبت شده که البته BMW برای ثبت رکورد Nurburgring با تمام قدرت روی این خودروی مسابقه ای کارکرده بود
      این زمان در نوع خودش فوق العاده است
      البته باید این نکته رو هم در نظر گرفت که طول پیست به اندازه 230 متر نسبت به زمانی که پورشه رکورد زده کاهش یافته
      BMW در طول تاریخ با خودرو های زیادی سعی در شکستن رکورد که تا به حال موفق نبوده اما بعید نیست در آینده نه چندان دور این رکورد شکسته بشه

      1. Elemento

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        .
        مهران خدا لعنتت نکنه !!!
        تو چقدر چیز میدونی پسر !!! چند سالته ؟ چی میخونی ؟ اهل کجایی ؟

        1. Elemento

          ۱۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          اگر یادت باشه دوستی به من گیر داد سر تعریفی که در یک کامنت ازت کردم.
          ازون موقع دیگه مثل قبل با هم رفیق نشدیم.
          چون از دوستی ما به پ.خ. تعبیر کرده بود و این منو خیلی آزار داد.
          برای همین به من برخورد. چون انتظار نداشتم کسی اینطوری فکر کنه.
          ازون موقع مثل سابق نتونستم باهات تو بحث ها همراهی کنم.
          .
          فقط میخوام بدونی
          بهترین دوست من در پدال شما هستی

          به این دلیل امروز این حرف رو میزنم چون حس میکنم بعضی ها حضور ندارن.

          همیشه از کامنت ها و حرفات لذت بردم.
          صد البته همشون مفید بودن.
          هیچ وقت روی هوا حرف نمیزنی.
          فکرت پره. اطلاعاتت زیاده.
          خیلی خوشحالم این مدت کنار شما کامنت گذاشتم.
          .
          سطح سواد و اطلاعاتت واقعا بالاست.
          740 کامنت گذاشتی ولی هر کدوم اندازه ی 20 تا کامنت ارزش علمی داشتن. از 3000 کامنت من اگر 70 تاش این ارزش رو داشتن خیلی خوشحال میشدم
          .
          امیدوارم بتونی راه موفقیت رو پیدا کنی و به آرزوهات برسی .
          چون لیاقتشون رو داری.

          در مقابل شما ، من هیچ وقت خودم رو ماشین باز ندونستم و نخواهم دونست
          من میتونم فقط یک علاقمندبه دنیای خودرو باشم.

          همیشه و هر جا باشم به یادت هستم رفیق.
          هر جا پورشه ای ببینم یا اگر خدا خواست و سوار شدم به یاد مهران911 میافتم.

          .
          اسم برادر خودم هم مهران هست. برای همین شما رو مثل برادرم دوست دارم.
          .
          .
          .
          موفق باشی دوست خوبم.

        2. mehran911

          ۱۳ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2128 ديدگاه)

          مجید جان دوست عزیزم
          اتفاقا شنیدم این هفته هفته ی رفاقته
          و جاداره از بودنت در پدال ممنون باشم رفیق عزیزم ??
          .
          این کامنت شما نشون دهنده اینه که قلب و روح بزرگی داری دوست من .
          .
          دقیقا از وقتی که شما شروع به کامنت گذاشتن کردی جو سایت خیییییلی بهتر شده و من با عشق و علاقه ی بیشتری میام پدال ممنون که هستی ?
          .
          من آدمه خود خواهی نیستم ولی کم پیش میاد از کامنت کسی تعریف کنم اماخیلی از کامنتات به قدری دقیق و خوب بودن که اون صفحه رو بوک مارک کردم تا بتونم از اطلاعات خوبت همیشه استفاده کنم .
          این دوران خوبی که باشما دوست درجه یکم در پدال سپری میکنم همیشه در خاطرم خواهد ماند.
          .
          خدا میدونه تو این سایت هیچ چیز منو به اندازه ی بودنت خوشحال نمی کنه
          .
          آرزو میکنم موفقیت جزئی از زندگیت باشه دوست خوبم

        3. Elemento

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          منم همینطور دوست عزیزم.
          خیلی خوشحالم از بودنت در سایت ❤
          همیشه ارادت داشتم و دارم.
          موفق باشی عزیز ?

      2. vahid porsche

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        مهران دهنت سرویس
        حیف که یدونه ای دوتا بودی هیئت میزدیم لینک بده
        پدال این خبر رو منتشر کن
        به احترام bmw کلاه از سر بر میداریم

        1. mehran911

          ۱۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2128 ديدگاه)

          خیییلی می خوامت وحید ??????

      3. vahid porsche

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (474 ديدگاه)

        اگه bmw تونست رکورد عکس پروفایلمو بشکونه عکس اونو بجاش میزارم تا زمانی که دوباره پورشه بیاد رکورد اونم بشکونه
        البته رکورد برای شکستنه

  6. Ali.usa

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    نفسسسسسس نفسسسسسسس
    کامارو چقدرررررخوبی
    چقدر محبوب این ماشین
    مرسی شورلت بابت این عشق
    مرسی آمریکا برای تمام ماشین های عضلانی
    مرسی بابت پیشوانه های نجومی

  7. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    خدایا زمان ها رو میبینم تازه یادم میاد 918 چه ابر قدرتیه ………….

    1. Mahmood

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (197 ديدگاه)

      یکی از خودروهایی که من به شخصه عاشقشم و اونو یه سروگردن بالاتر از بقیه میدونم پورشه 918 اسپایدره که حتی تا قبل از این که بازی Need For Speed Rivals رو بازی کنم اینقدر نمی دونستم که این خودرو معرکه است من خودروهای زیادی از آمریکا و آلمان رو دوست دارم اما این خودرو برای من در قله نسبت به بقیه قرار گرفته و یه سروگردن از هر نظر که بخوام حساب کنم از بقیه بالاتره.

  8. محمد حسین

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (488 ديدگاه)

    دوستان هیجان زده دقت کنن که ماشین های نام برده شده مال چه سالی هستن که از کامارو 2016 شکست خوردن ؟
    بخصوص پاگانی و کونیگ زگ و لامبو

  9. عارف

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خوشم اومد حریف Nissan gtr نشد

  10. USA & JAPAN

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    زندگی کردم بعد از خوندن مطلب
    ای جووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم

  11. luis

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (611 ديدگاه)

    نویسنده محترم پیشرانه لکسس به پیر به پیغمبر فقط در قسمت اگوستیک و تولید صدا از یاماها کمک گرفتن صد بار لینک سایت یاماها سایت لکسس و ویکیپدیا گذاشتم اینقدر نگید با کمک یاماها اخه یاماها که تاحالا یه ماشین تولید نکرده چور میتونه تو طراحی بنیان موتور به تویوتا 80 ساله کمک کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این بدعتو مجله ماشین گذاشت برای تخریب لکسس همتونم بدون تحقیق دارید راهشو ادامه میدید شایدی یه کمپانی رنگ سازی هم بیاد تو رنگ موتور بنز به بنز کمک بده و نوعی رنگ خاص استفاده کنه اونوقت بنز موتورو با کمک کمپانی رنگسازی زده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یاماها دو بخش داره موتور سیکلت ساز و موسقی این بخش موسیقی یاماها بوده که در صدای موتور و اگزوز به تویوتا کمک کرده تو سایت یاماها زده تو سایت لکسس هست تو ویکیپدیا پوسته موتور ال اف ای رو گذاشته کنار گیتار یاماها مردیم از بس گفتین.در ظمن ال اف ای نوربرگ پکیج که استوک کارخانست و فقط شیفتر دنده رینگ و لاستیک و اندکی تعلیقش با ال اف ای متفاوته در رتبه هشتم نوربرگ رینگه درظمن ال اف ای استارت طراحی موتورش 2005 خورد 2010 تولید شد اون کانسپت طراحی خارجی بود که 2001 معرفی شد .

  12. بنزما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (503 ديدگاه)

    اگوستو فارنوس راننده شرکت بی ام و توانست مسیر نورنبرگ رینگ را به کمکshell bmw m4 f dtm پشت سر گذاشته و رکورد 6:14 ثانیه که نزدیکترین رکورد به رکورد افسانه ای 6:11 پورشه 958 افسانه ای است برای خود ثبت کند
    کد خبر 12835 زمان انتشار 10 ابان ساعت 11.52
    منبع مجله ماشین
    اقا دیگه چی میخواین ثبت کرده دیگه زوری بگیم نکرده

    1. The R

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      اولش بگو که نسخه DTM بوده. نسخه DTM نسخه مسابقه هست و مجوزهای حضور تو خیابون رو نداره. فقط مخصوص پیست هست.
      ولی 6:14 دیگه خیلی کمه
      این هم لینک R&T
      http://www.roadandtrack.com/motorsports/videos/a31269/watch-this-bmw-dtm-car-set-an-insanely-fast-nurburgring-lap-time/

      1. بنزما

        ۱۳ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (503 ديدگاه)

        داداش مگه من گفتم مجوز ورود تو خیابون داره یا دی تی ام نسخه مسابقه نیست!
        یه خبر دادم دوستان استفاده کنن اول و اخر نداره

    2. AK_007

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (560 ديدگاه)

      تو خود سایت نوربرگ رینگ زیر ۶,۴۸ چیزی نزاشته برادر

    3. Elemento

      ۱۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      بنزما درست میگی.

      1. akrh78

        ۱۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        تازه بغل دستشم یکی دیگه نشسته
        نمیدونم دقیقا چرا
        خوب نمینشست تو ماشین صندلی رو هم بر میداشتن تا ماشین سبک تر بشه
        ولی شایدم یه دلیل مثل توازن و هندلینگ داشته باشه

  13. بنزما

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (503 ديدگاه)

    سلام خدمت مدیر محترم اقا من خبر کامل بامنبع گذاشتم چرا حذف شد

  14. Sajjad Ahmadi

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    خیلی خوب عمل کرده

  15. احمد باقری

    ۱۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    خیلی خوب پیست رو طی کرد.

  16. mojtabaaston

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (230 ديدگاه)

    با پول بعضی از ماشنهایی که شکست داده میشه ده تا zl1 خرید اما با این وجود تونسته محوشون کنه

  17. مجتبی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من زیاد با این مقایسه راضی نیستم.به خاطر اینکه به جز دو سه تا بقیشون ماشینای قدیمی چه بسا برای 10 سال پیشه.خب صد درصد اگه اون ماشینا الان ساخته میشد هیچوقت اصن این پست گذاشته نمیشد.

  18. akrh78

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    سلام به همه
    دوستان ببخشید اینجا میپرسم
    کسی میدونه دلیل اصلی بک فایر تو سوپراسپرتا مثل اونتادور و مکلارن 12c چیه؟
    توی p1 و 918 و چند تا وایپر تیون شده هم دیدم
    ممنون

  19. امیر

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رکورد های که زدید اشتباه هست زمان لکسوس 7:14:64 بوده و فراری 458 هم 7:28 بوده قبل از اینکه مطلب بذارید یکم درباره صحت اون تحقیق کنید

  20. Mdesign

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کامارو … فقط میشه گفت عالی …

  21. Saied

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    ???واقعا افرین.
    ولی تو پیست کم تَر ماشینی میتونه به دستو پایه پورشه به پیچه. و این کار علتش هندلینگ عالیش هستش.
    واسه پاگانی افسوس خوردم. هوایر ماشین مورد علاقه منه

  22. Siavash

    ۱۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    درود

    بیشتر هواداری پورشه و بی ام و بود تا خودروهای لیست شده در خبر.
    جای هوادار بنز خالی بود میان آلمانی بازها .
    بیچاره انگار نمی تونه زیاد دل اسپرت پسندان رو بدست بیاره، حتی با مدل های اسپرت اش.

    Viva Germany

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا