شورولت نسخه ایمنی کامارو Z/28 را به مسابقات Indianapolis 500 سال ۲۰۱۴ فرستاد؛ خودرویی که قرارست قهرمان سابق ایندی آنرا براند . . .
[jwplayer mediaid=”۶۷۰۳۰″]- آیا می دانید شورولت در اولین سال تاسیسش (۱۹۱۱ میلادی) راهی اولین دوره ایندی ۵۰۰ شد؟
- آیا می دانید هر کدام از سه برادران شورولت یعنی لوئیس (Louis Chevrolet)، آرتور (Arthur Chevrolet) و گاستون (Gaston Chevrolet) در مسابقات ایندی ۵۰۰ شرکت کرده اند؟
- آیا می دانید کامارو از سال ۱۹۶۷ میلادی تا کنون، ۸ بار خودروی ایمنی ایندی ۵۰۰ بوده است؟
- آیا می دانید شورولت مجموعا ۲۵ بار خودروی ایمنی مسابقات ایندی ۵۰۰ را در اختیار داشته است؟
- آیا می دانید خودروی قهرمان ۲۰۱۳ ایندی (Tony Kanaan) مجهز به انجین شورولت بود؟
شورولت برای ایندی ۲۰۱۴ کوپه عضلانی خود را کاملا سیاه پوش کرده و در طرفین و روی کاپوت نیز لوگوی گرافیکی ایندی ۵۰۰ را حک کرده؛ مشخص است که کیت بدنه خودرو نسبت به نسخه های استاندارد Z/28 تغییر کرده، همچنین مجهز به اگزوزهای دوبل در طرفین سپر بوده و نهایتا دارای رینگ های ۱۹ اینچی فورج آلومینیومی با تایرهای PZero Trofeo R ساخت پیرلی است.
Z/28 قرارست در ۴ خردادماه ۹۳ راهی نود و هشتمین دوره مسابقات ایندی ۵۰۰ شود. آقای Dario Franchitti راننده ای که در سالهای ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ بر سکوی قهرمانی ایندی ۵۰۰ ایستاده است، چنین می گوید:
راندن خودروی ایمنی ایندیاناپلیس افتخار بزرگی برای من است. بعنوان یکی از قدیمی های موتوراسپرت و کسیکه سه بار سابقه قهرمانی دارد، بازهم باید ارزش هر دقیقه ای که با Z/28 در پیست می رانم را بدانم. اگرچه در این مسابقه بزرگ نمی توانم شرکت کنم اما همین پیشنهاد، بهترین کاری است که هرکسی می تواند انجام دهد.
moein
۶ فروردین ۱۳۹۳خیلی پر ابهت نشون میده
ولی کلا من نسل قبلش رو بیشتر دوست داشتم
حمادی
۶ فروردین ۱۳۹۳چه فایده ما که نمیتونیم سوار شیم
کافر مقدس
۶ فروردین ۱۳۹۳اصالــت نهایت جذابیت است . . . .
مدرسان شریف
GTR-50
۶ فروردین ۱۳۹۳خیلی خشن تر شده
رضا
۶ فروردین ۱۳۹۳کاش چراغای عقبش اینجوری نمیشد
ممنون چیزای جدید یاد گرفتم
Un4given
۶ فروردین ۱۳۹۳بنظرم چراغهای عقبش لوگوی خور شورلت رو تداعی میکنه. کامارو همیشه کامارو میمونه سوناتا که نیست …
ESI
۶ فروردین ۱۳۹۳چه حالی بکنه این راننده
carbonado aventador
۶ فروردین ۱۳۹۳دهنش تو مسابقه سرویس میشه!!!!!!
باربد
۹ فروردین ۱۳۹۳ببخشید مثلا” کی میخواد دهنشو سرویس کنه؟موستانگ؟
امید
۶ فروردین ۱۳۹۳من zl1 رو بیشتر دوست دارم
ali
۶ فروردین ۱۳۹۳ماسل کارها بیشتر بدرد جاده های صاف میخورن چون سلیقه امریکای کلا جاده تخته! برای جاده های پر پیچ و خم انچنان کارای ندارن… همشونم پر مصرف و آلایندگیشونم بالاست… نظر منم قبول ندارین ارجاتون میدم به برنامه محبوب تاپ گیر..
زیگما
۶ فروردین ۱۳۹۳مصرفشون بالاست چون مصرف کننده براش اهمیتی نداره مصرف سوخت و آلایندگی ماشین هاشون چقدره.
از اول هم همین طور بوده و تا زمانی هم که قیمت بنزین در امریکا ارزون بمونه همین طور خواهد ماند
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود . زیگما امریکا اینجوریه .
بقیه بازار هارو چه کار میکنند ؟؟؟؟
باید به سمت مصرف های بهینه بروند .
زیگما
۶ فروردین ۱۳۹۳از کی تا حالا ماسل کار برای بازار های خارجی در نظر گرفته میشده؟
ماسل کار بازار هدفش فقط امریکا است.
تجربه موستانگ به خوبی نشون داد ماسل کار به درد خارج از امریکا نمیخوره.
و تا وقتی هم در امریکا مصرف سوخت جزو معیار های اولیه خریداران نباشه هیچ شرکت عاقلی روی مصرف سوخت کمتر سرمایه نمیذاره….
زیگما
۶ فروردین ۱۳۹۳در ضمن موستانگ نسل جدید که قراره جهانی باشه، موتور 4 سیلندر با مصرف بهینه داره.
ولی کامارو و بقیه ماسل کار ها که جهانی نیستند از موتور های سنتی امریکایی استفاده می کنن.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۷ فروردین ۱۳۹۳درود .
زیگما منظور منو متوجه نشدی .
میگم کلا مصرف ماشینهای امریکایی نسبت به رقباشون زیاده .
چرا باید اینطور باشه ؟؟؟
چون ماسل کار هست پس زیاد بسوزونه ؟؟؟
الان چون بزرگترین بازار های بنز S65 AMG امریکا و
عربستان است ، پس بنز روی موتورهاش تغییری نده ؟؟؟
چون پولدار هستند ، مکم مصرف ترین موتور 12 سیلندر
جهان رو اختراع و تولید نکنه ؟؟؟ این چه حرفیه .
زیگما
۷ فروردین ۱۳۹۳بنز در کجاست??در المان. المان کجاست? در اتحادیه اروپا و هر خودرو سازی در این محدوده باشه باید تولیداتش مطابق قوانین سخت گیرانه محیط زیستی در این منطقه باشه لذا بنز از این نظر باید اجبارا مصرف سوخت خودرو هاش کم باشه.
همه اینها بکنار
اون مدل بنزی که نام بردی در اروپا هم فروخته میشه پس بنز در هر حال موتور کم مصرف براش آماده کرده،پس از همون انجین استفاده میکنه
ولی ماسل کاری که فقط در امریکا فروش اصلیش رو میکنه و اونجا مصرف اهمیت کمی داره چرا باید پولشو صرف موتور کم مصرف بکنه
موستانگ نسل جدید نمونه بارز حرف منه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۶ فروردین ۱۳۹۳درود .
علی جان روی حرفت شک نکن و با تردید هم حرف نزن .
جزواقعیت چیز دیگری نگفتی .
carbonado aventador
۶ فروردین ۱۳۹۳کروت با موتور v8 با حجم 6.2لیتری و 480 اسب بخار صدى 9 لیتر مصرف می کنه!!!!!!از أین کمتر نمى شه!!!!!درست می کم آقا میلاد????????
GTR-50
۶ فروردین ۱۳۹۳آقا اصلا این ی قانونه تو آمریکا باید ماشین حسابی بنزین مصرف کنه اونم چی ماشین آمریکایی
SAEED
۶ فروردین ۱۳۹۳سلام.
من عاشق کامارو هستم!
مرسی پدال!!خیلی خوشم اومد!
عاشقشم!
iman mclaren p1
۷ فروردین ۱۳۹۳کامارو عالیه شک نکنید از همه نظر…
همه جوره اوکیه.
رها
۷ فروردین ۱۳۹۳ممنون از مطالبی که گذاشتین و باید بگم که من عاشق شورلت ام. هر مدل و هر شکلی که باشه .مرسی
hrf
۹ فروردین ۱۳۹۳بیشترین ماشینی ک ب سنت ماسل کارها از نظر هندلینگ و قیافه پایبند بوده چلنجر هس ک واقعا ابهت خاصی داره. من حاضرم روزی 100 تومن پول بنزین بدم واسه این ماشین. والااا