شورلت

بازگشت پادشاه؛ شورولت کوروت 2014

بعد از خون دل خوردن های فراوان هواداران از تیزرهای متعدد نسل جدید کوروت، حالا همه چیز برای یک شروع شیرین آماده شده؛ تاریخ امروز را فراموش نکنید چراکه شما فرصت دیدن نسل جدید خودرویی را دارید که از او به عنوان اولین اسپرت آمریکایی ها یاد می شود . . .

۲۰۱۴ Chevrolet Corvette Stingray

بعد از نسل ششم کوروت که از سال ۲۰۰۵ با نام C6 راهی بازار می شد، حالا نوبت به عرض اندام نسل هفتم آن رسیده که حداقل تا ۲۰۱۸ مهمان خیابان هاست. هیچ چیز از نگاه طراحان C7 به دور نمانده حتی لوگوی معروف کوروت، البته این موضوع قابل حدس بود چراکه شورولت نسل جدید کوروت را از مدت ها قبل با شعار “بهترین تعادل میان تکنولوژی، طراحی و کارایی” معرفی کرده بود.

در نمای جلو، کوروت ۲۰۱۴ دارای کاپوتی از جنس کربن با خروجی هوا شده که هرچند در مدل های استاندارد نسل قبل وجود نداشت اما نسخه های ZR1 قبلا آنرا تجربه کرده بودند. خروجی های روی گلگیر جلو هنوز هم وجود دارند با این تفاوت که خطوط شکل دهنده آن تیزتر شده اند. شاید یکی از مهم ترین شاخصه های کوروت ۲۰۱۴ حذف سقف منحنی دار آن که به ‘double bubble’ معروف بود و همچنین چراغ های زنون جدیدش باشند که در جلو به LEDهای مخصوص روز مجهز شده اند.

۲۰۱۴ Chevrolet Corvette Stingray

اما در نمای عقب که همه می دانیم چراغ های کوروت جدید با الهام از چه خودرویی طراحی شده، نیز وجود چهار خروجی اگزوز در وسط سپر و اسپویلر باریک قرار گرفته در انتهای درب صندوق بیش از همه جلب توجه می کنند. ولی به هرحال ما چنین تصور می کنیم که هرچقدر طراحی نمای جلویی و جانبی خودرو زیبا و باشکوه از آب درآمده اما در نمای عقب اندکی بی حوصلگی طراحانش نمایان است! اشکالی که شاید ازهمه بیشتر بخاطر طراحی ساده سپر عقب باشد.

۲۰۱۴ Chevrolet Corvette Stingray

اما یکی از بهترین مشخصه های کوروت ۲۰۱۴ کابین جدید آن است که دیگر نمی توان آنرا مانند کوروت C6 مجموعه ای بی هیجان از یک مشت پلاستیک فشرده دانست! در کوروت جدید کنسول خودرو با زاویه ای اندک به سمت راننده منحرف شده و همچنین اگر بیشتر دقت کنیم خطی قرمزی را خواهیم دید که از درب سمت چپ شروع شده، بر روی صفحه کیلومتر ادامه یافته و باعبورش از سمت راست کنسول به پایان رسیده؛ وجود چنین خطی را می توان چنین تعبیر کرد که کابین کوروت ۲۰۱۴ بیش از هر زمان دیگری راننده محور شده است. در کابین دو نمایشگر هشت اینچی خودنمایی می کنند؛ یکی در کنسول تعبیه و با تریم فیبرکربنی احاطه شده و دیگری نیز برای صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی خودرو درنظر گرفته شده است.

کوروت ۲۰۱۴ دارای یک شاسی جدید از آلومینیوم است، از کامپوزیت های کربنی هم در ساخت درب ها، گلگیرها و نمای عقب استفاده شده؛ حتی صندلی ها نیز از منیزیوم ساخته شده تا برای توزیع وزن ۵۰:۵۰ خودرو مشکلی پیش نیاید. مشتریان می توانند باسفارش پکیج Z51 علاوه بر کیت بدنه جدید خودرو، از دیفرانسیل لغزش محدود شورولت نیز استفاده کنند.

۲۰۱۴ Chevrolet Corvette Stingray

پیشرانه کوروت جدید، موتور ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم ۱۱.۵ بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب ۴۵۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف ۹ لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از ۴.۰ ثانیه نیز داشته باشد. فروش کوروت ۲۰۱۴ از پاییز ۲۰۱۳ بوده و اطلاعات و جزییات بیشتر آن و علی الخصوص قیمتش، در هفته ها یا ماه های آتی بصورت رسمی منتشر می شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    فوق العاده مثه همیشه جنجال برانگیز

    1. slr722

      ۲۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1342 ديدگاه)

      تو طراحی خارجی اصالت کوروت رعایت کردن که این خیلی خیلی عالیه…

      فقط 450hp خیلی کمه…
      باید بیشتر باشه…

  2. amin

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    جلوش مثل وایپر اس ار تی 10 است.

  3. ممد

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده

  4. M

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کم نیست 450 hp از 6.2 لیتر V8 ؟؟!!

    1. reza

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      مصرفو نگاه بعد بگو 450hp کمه

  5. محمد

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    همه چیزش بی نظیره اگزوزش ، رینگ و لاستیکش ، چراغ های عقبش ، داشبوردش ، صندلی ها و … ماشین فقط ماشین آمریکایی . جالب است با این همه عظمت دنده اتومات نیست واقعا” لذت ماشین سواری به دنده عوض کردنه

    1. اسی

      ۲۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      با این ماشینایه اسپرت که شتاب خیلی زیادی دارن یه مقدار دنده دادن سخته مخصوصآ با این نوع گیربکس قدیمی کاش لااقل شیفترونیک بود

  6. مهران

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    باز این آمریکایی زیبا با قیمت مناسبش برگشت تا روی سوپر اسپرتای دیگه رو کم کنه
    البته این مدلای اولشه مطمئن باشین بعد از چند وقت مدلی با همین قیافه ولی شتاب 0 تا 100 زیر 3 ثانیه هم میدن بیرون
    البته به ما چی میرسه:(

    1. مهدی

      ۲۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به ما پراید وانت میرسه!!! هه هه هه هه هه!

  7. nima

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عجب اکزوز هاى خفنى!!

  8. حسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    قشنگه

  9. احمد.ف

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    مصرفش صدی ۹ ؟؟؟؟!!!!!
    راستی اینجا مصرف کدوم ماشین ۹ است؟

    1. رهام

      ۲۶ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (183 ديدگاه)

      میگم خاموش بره 9تا بیشتر مصرف میکنه.دمش گرم

  10. شروین

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (509 ديدگاه)

    عالییییییییییییییییییییییییییی

  11. hamed sg

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا با این ساختش جای هیچ حرفی نذاشته
    فوق العاده است..

  12. عماد

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بلدن دیگه آقاااااا!
    میدونن مردمشون چی میخوان
    ارزششششش قائلن

  13. ashkan

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اون کیته کربنی پایینش و خوب طراحسی نکردن خیلی خشک و صاف اومده پایین اگه میرفت تو وسطش به سمته اگزوزا محشر میشد

  14. Ali Kaveh

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (88 ديدگاه)

    آقا ما خیلی خون دل خوردیم تا این عکسا اومد . . .
    ولی کابین ازش زدن . دمشون گرم

  15. سهراب

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    ولی تیبا از این زیبا تره……….

  16. NAVID

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    دنیا فقط شورلت کوروت ZR1

  17. محمد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اینا همه دسیسه های شیطانه !

  18. hamed

    ۶ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    حیف که چراغ های دایره ای دوبل که 60 سال روش بود رو برداشتن.
    تمام تاریخ کوروت اون چراغ ها بود.

  19. رضا

    ۵ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (224 ديدگاه)

    صدبار گفتم بازهم میگم:
    ماشین فقط امریکایی…

  20. حامد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اخ اخ اخ کلا کمپانی کوروت عشق منه عاشق همه مدلهاش هستم از اون اولین نسلش (solid axle ) تا این نسل اخرش (Stingray ) یا همون C7

  21. r@mten

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دمشون واقعا گرم ما که باید سوار پرایدمن بشیم ولی بازم دمشون گرم با این هیولایی که ساختن عالیه

  22. محمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سنت شکنی پشت سنت شکنی…. تقریبن از مدل c3 تا الان چراغ عقب همه گرد بود، بین جفت اگزوزا حداقل دو وجب فاصله بود، ارتفاع صندوق تا زمین کم بود و عقبش خوش فرم بود، فرم و استایل کاپوت توی هر مدل پیشرفت داشت ولی تغییر نداشت….. از همه ناراحت کننده تر : حجم موتور ۴۰۰ اینچ مکعب ، قدرت ۴۵۰ اسب، البته یادمون باشه که این قدرت توی دور موتور خیلی پایینی به راننده منتقل میشه و طبیعتن هر چی بیشتر گاز بدی و دور موتورو بالاتر ببری خوب قدرت هم بیشتر میشه البته تا یه دور خاصی، از اون به بعد دیگه قدرت افت پیدا میکنه….
    در کل این ماشین ارزومه، ولی خیلی ( ای کاش …) توش داره و خیلی چیزایی ک دوست داشتیم نمی دیدیمشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا