شورلت کوروت C8 جدید از زمان معرفی تاکنون سروصدای بسیار زیادی به پا کرده است زیرا اولین کوروت موتور وسط تولیدی دنیا پرفورمنسی فوقالعاده را در کنار قیمتی باورنکردنی ارائه میکند و همچنین تاکنون جوایز زیادی را هم کسب کرده است؛ اما برای اینکه تواناییها و محدودیتهای کوروت C8 را محک بزنیم آنرا در برابر یکی از بهترین سوپراسپرتهای موتور وسط بازار یعنی لامبورگینی اوراکان اوو قرار دادهایم.
البته گاو وحشی ایتالیاییها با ۱۲۴ هزار دلار قیمت بیشتر و برخورداری از ۱۴۵ اسب بخار قدرت بیشتر، دو سیلندر اضافی و یک محور محرک بیشتر، در سطح کاملاً بالاتری نسبت به کوروت قرار میگیرد. همچنین کسانی که قصد خرید اوراکان را دارند قطعاً پای به نمایندگیهایی نخواهند گذاشت که در آنها خودروهای ارزانقیمتی مثل شورلت اکوئناکس و اسپارک هم به فروش میرسد و از سوی دیگر هیچکدام از خریداران کوروت توانایی خرید یک لامبورگینی را ندارند اما با همهٔ اینها، این مقایسه نزدیکتر آن چیزی است که فکر میکنید.
قدرت و شتاب
هم کوروت و هم اوراکان هردو از پیشرانههای تنفس طبیعی استفاده میکنند. در سینهٔ C8 یک شاهکار تمام آمریکایی یعنی موتور ۶.۲ لیتری V8 پوشراد قرار گرفته که ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ اما هنگامیکه سیستم اگزوز پرفورمنس سفارش داده شود (مثل نمونهٔ مورد آزمایش ما) این اعداد با افزایشی جزئی به ۴۹۵ اسب بخار و ۶۳۷ نیوتن متر میرسند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به چرخهای عقب تحویل داده میشود.
اوراکان اوو مجهز به یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت را در دور ۸ هزار rpm (اوج قدرت موتور کوروت در دور ۶,۴۵۰ rpm ارائه میشود و ردلاین آنهم پایینتر است) و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور را در دور ۶,۵۰۰ rpm تولید میکند (حداکثر گشتاور کوروت در دور ۵,۱۵۰ rpm ارائه میشود). یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه نیز نیروی موتور را از طریق سامانهٔ چهارچرخ محرک بین هردو محور توزیع میکند.
تعجبآور اینکه کوروت ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که دقیقاً با شتاب اعلامی اوراکان اوو یکسان است. حداکثر سرعت لامبورگینی به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه شورلت نهایتاً میتواند به سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما ازآنجاییکه اصولاً در آمریکا جایی وجود ندارد که مالکین بتوانند به این سرعتها برسند، برتری لامبورگینی در این قسمت چندان تأثیرگذار نیست.
اما نکتهٔ مهم این است که C8 با قدرت کمتر و بدون سامانهٔ چهارچرخ محرک میتواند در خط مستقیم شانهبهشانهٔ اوراکان پیش برود آنهم با کمتر از یکسوم قیمت. انتخاب اینکه صدای موتور کدام خودرو بهتر است اما به سلیقهٔ افراد بستگی دارد که صدای کلاسیک آمریکایی کوروت را میپسندند یا آوای جذاب V10 لامبورگینی را. البته باید گفت قدرت پیشرانهٔ اوراکان ضربات سختتری دارد و میتواند از کشش چهارچرخ محرک آن لذت برد.
هندلینگ و تواناییهای رانندگی
شورلت مدتها است که کوروت را برای استفادههای روزمره تنظیم کرده است (لااقل کوروتهای معمولی پایه را) و C8 هم سواری بسیار نرمی را ارائه میکند. نمونهٔ مورد آزمایش ما به سیستم تعلیق تطبیقی هم مجهز بود که بهصورت پیشفرض در حالت «تور» قرار دارد و از روی دستاندازها را با ملایمت و نرمی عبور میکند. لامبورگینی اما با سیستم تعلیق سفت خود مثل یک گاو رَم کرده است. این تعلیق خشک موجب میشود تأثیر دستاندازها به ساختار خودرو منقل و سپس به کابین وارد شود.
در پیست، هردو ماشین با وجود شخصیتهای بسیار متفاوت، خودروهای توانمندی هستند. لامبورگینی با چسبندگی عالی، سامانهٔ چهارچرخ محرک و شاسی کاملاً پایدار، دقیقاً به هرجایی که راننده اراده کند حرکت میکند. به دلیل صدای زیاد V10 و موقعیت پایین راننده در نزدیکی محور جلو، هنگام رانندگیهای سریع، اوراکان اوو کمی پرخاشگر و عصبانی میشود اما این بدان معنا نیست که خستهکننده است زیرا تجربهٔ رانندگی فوقالعادهای را ارائه میکند و با پدال گاز تهاجمی آن میتوان به بیشفرمانی حیرتانگیزی دست پیدا کرد.
کوروت نیز برای رانندگیهای سخت آماده است اما به نظر میرسد حالتهای قابل انتخاب شاسی و قوای محرکهٔ آن گسترهٔ رفتاری بیشتری نسبت به اوراکان دارد. رفتن از حالت رانندگی تور به پیست و فعال کردن سیستم مدیریت کشش پرفورمنس کوروت، آنرا بهطور چشمگیری بیدار میکند هرچند که فرمان کمی سنگین و مصنوعی است و اکثر رانندگان فرمان سریعتر و سبکتری را ترجیح میدهند. همچنین به نظر میرسد شاسی خودرو بهصورت عمدی بهگونهای تنظیم شده که حد متوسطی از کمفرمانی را داشته باشد اما رانندگان حرفهای میتوانند با فشردن شدیدتر پدال گاز بهراحتی از این حربهٔ ایمنی عبور کنند.
بنابراین احتمالاً مهندسین شاسی جنرال موتورز برای حفظ ایمنی خریداران کوروت موتور وسط (که عمدتاً رانندههای حرفهای نیستند) عمداً شاسی را اینگونه تنظیم کردهاند. مشکل اصلی کوروت C8 اما پدال ترمز آن است که مبهم و اسفنجی عمل میکند (البته بسته با حالت رانندگی، پاسخ پدال به شکلی مصنوعی تغییر میکند). البته هرگز قدرت توقف کوروت را زیر سؤال نمیبریم بلکه صرفاً درک عملکرد سیستم ترمز آن دشوار است درحالیکه ترمزهای اوراکان قابلپیشبینیتر و با احساسی بهمراتب بهتر عمل میکنند.
ظاهر و پرستیژ
خرید یک لامبورگینی صرفاً به معنای داشتن یک خودروی جذاب در خانه نیست بلکه شما یک سبک زندگی را خریداری میکنید که متوقف شدن توسط رهگذران برای عکس گرفتن یا دعوت شدن به مسابقهٔ درگ توسط افرادی با دوج چلنجرهای تقویتشده را به همراه دارد. با لامبورگینی همه فرض میکنند شما ثروتمند و مشتاق جلبتوجه هستید؛ اما آیا کوروت هم همینطور است؟ تاکنون نه زیرا کوروت تا نسل C7 خودرویی بسیار معمولی بود که جنرال موتورز با تیراژ بالا آنرا به فروش میرساند و خودروی کمیابی نبود.
اما باید اینها را فراموش کرد زیرا C8 هم توجهی در حد لامبورگینی را به خود جلب میکند. مهم نیست چه تعداد از این ماشین ساخته شود، C8 ساختارشکنی کرده و به همین دلیل نگاهها را به سمت خود میکشد. هرچند آمریکاییها از نزدیک با کوروت آشنا هستند اما ظاهر گوهای و شکل و جدید این نسل جدید برای آنها تازگی دارد. به همین دلیل، هنگام حرکت با خودروی مورد آزمایش با چشمهای کنجکاو زیادی در کالیفرنیا و خصوصاً میشیگان مواجه شدیم؛ بنابراین دقیق مثل پرفورمنس آن، جذابیت و جلبتوجه ظاهری کوروت C8 نیز فراتر از قیمت آن است.
همچنین شورلت سرانجام کابین سطح پایین کوروت را بهبود بخشید و آنرا به سطح کیفیت یک خودروی اسپرت ۶۰ هزار دلاری و حتی فراتر از آن رسانده است. این کاری است که پورشه سالها انجام میداد یعنی معتقد بود باید همان کیفیت داخلی اصلی هم در نسخهٔ پایه ۹۱۱ و هم در نسخههایی با دو برابر قیمت ارائه شود. البته این کار باعث شده جنرال موتورز روی نسخههای پایهٔ کوروت ضرر بدهد. درهرحال، کیفیت متریال کابین کوروت با قیمت ۸۰ هزار دلاری نمونهٔ مورد آزمایش ما کاملاً متناسب بود. در کابین این ماشین پلاستیکهای زیبا و چرمهای دوختهشده کاملاً مناسب هستند و عناصری مثل ردیف طولانی و باریک دکمهها که کابین را به دو قسمت تقسیم کرده یا غربیلک فرمان دو پرهٔ مربعی، داخل C8 را بسیار جذاب کردهاند.
نتیجهگیری
به سکانس پایانی این رقابت سخت رسیدیم. کوروت C8 خودروی بسیار ارزشمندی است که ظاهر و پرفورمنس خودروهای گرانتر را ارائه میکند؛ اما آیا این برای پیروزی بر یک لامبورگینی کافی است؟ همانطور که در ابتدا گفتیم، تقریباً هیچ اشتراکی بین خریداران کوروت C8 و اوراکان اوو وجود ندارد و بنابراین این سؤال اساساً تئوری و انتزاعی است؛ اما اگر این واقعیت را کنار بگذاریم، میتوان گفت بله، کوروت درعینحالی که پرفورمنسی در حد لامبورگینی دارد، برای استفادههای روزانه هم خودروی مناسبتری نسبت به اوراکان است و باید آنرا پیروز این جدال دانست. همچنین نباید فراموش کرد که این فعلاً نسخهٔ پایهٔ C8 است. فقط صبر کنید تا نسخههای پرفورمنس بالای Z06 و ZR1 و زورای هیبریدی هزار اسب بخاری از راه برسند.
مشخصات فنی
شورلت کوروت C8 | لامبورگینی اوراکان اوو | |
قیمت پایه | ۵۹,۹۹۵ دلار | ۱۸۴,۰۳۴ دلار |
قیمت تستشده | ۸۳,۸۲۵ دلار | ۲۳۵,۰۸۴ دلار |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
طول | ۴,۶۳۰ میلیمتر | ۴,۵۲۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۲۳ میلیمتر | ۲,۶۱۸ میلیمتر |
وزن | ۱۶۳۳ کیلوگرم | ۱۵۰۸ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۱۰ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۵.۲ لیتر ترکیبی |
JDM
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عالی بود.کوروت جدید حرف نداره از هر لحاظ نسبت به نسل قبل پیشرفت داشته.
کاش یه درگ باهم میزدن
ممد ژانگولر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹یادتونه میگفتم جای یک کوروت تو پارکینگ همه خالیه؟
تحویل بگیرین
ولی خداییش اگه بخوام منصفانه قضاوت کنم لامبورگینی یک چیز دیگست فقط جای باکس آب معدنی اصلا نداره!
رزیتا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سالهاست که شرکتای خودرو سازی تلاش میکنن صفر تا صد کیلومترو سریعتر طی کنن و شورلت کوروتم یکی از اوناست و در حال حاضرم کوروت C8 2020 پر شتاب تر از خیلی سوپر اسپرتای دیگه هستش
نیسان جی تی ار - مرسدس بنز
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام عرض ادب
الان شما غیب گفتی؟
کامنت های شما بیشتر همچین حالتی داره که 2+2 میشه 4
البته با عرض پوزش خانوم محترم
یا علی مدد
Reza
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹داداش جی تی ار نزن تو ذوقش اونم حتماً علاقه داره به خودرو ها که اومده اینجا داره زحمت میکشه کامنت میزاره.
ایشون اولین و تنها کسی هستش که بدون هیچ تعصب و طرفداری از برند خاصی داره از همه خودرو ها تعریف و تمجید میکنه. بزاریم خوش باشه?
Reza
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹اطلاعاتی که درباره هوراکان ارائه کردید ناقص و اطلاعاتی هستش که خود شرکت بصورت محافظه کارانه ارائه کرده. تاپ اسپید هوراکان ۳۴۵ کیلومتر هستش اونم با نسخه lp610_4 و شتاب ۰تا۱۰۰ همین نسخه 2.3 ثانیه رو ثبت کرده.
Reza
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹کوروت واسه کسایی ارزش خرید داره که عاشق سوپراسپرت ها باشند ولی پول نداشته باشن.
supercharger
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹2,3 دهم داداش این رکورد مال تسلا مدل s هست که 1358 نیوتون گشتاور داره رکورد اوراکان این نیست وگرنه یکی تا الان این رکورد رو میزد
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹از حق نگذریم کوروت با قدرت بسیار کمتر و وزن بیشتر عملکردش در درگ وپیست بسیار عالیه!
درسته ک مشکلاتی هم داره اما فعلا اول راهه و در اینده قطعا اتفاقات بسیار جالبی خواهد افتاد!
احتمالا رقباش نگران هستن
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹زی ار وان بیاد ک همه باهم زخمی میشن
اوه اوه اون ۱۰۰۰ اسبیه
اون دیگه میره سراغ اصل کار غول مرحله اخر(720 کبیر) نه این جوجه فکلا( این آئودی و ۹۱۱)
گت اوت د وی???
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹و اینحا هم لازمه بگم رکورد سریع ترین ۴۰۰ متر توسط ی ماشین استوک توسط دیمن زده شده ب طور رسمی حالا نمیخاید قبول کنید اجباری نیس
حسن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹برادر مشخصات توربو 2015 را بذار منبع شتاب هم بنویس تا ماهم ببینیم
اینم ببین تو همون سایتایی که میخونی تا وقتی رسیدن به توربو و اگه درست بگی و منبع شتاب را هم ذکر کنی و 580 اسب بخار نداشته باشه ده مدل 911 زدن که از 4.8 شتاب داشت تا 3.5 کوپه .کابریولت . اسپید استر.کاررا . کاررا 4.کاررا تی.کاررا اس 4.2 اونم 2021.کاررا 4اس ولش کن پیداش نکردم یه مقاله معرفی کن ببینیم این چندمیه که میگیبعد چند تا خودرو با شتاب 4.2 و 4.7 این اومده تو بگو که متخصصی حالاکار نداریم که اگه ژاپنیها نبودن ارابه مرگ از رده خارج میشد.
حسن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹با خودت خوش باش
کارلوس کاستاندا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹چه حرص و جوشی میخوره میلاد
چند وقت پیش هم شاهد همین دوئل بودیم با استمداد از احمد باقری فک کنم تاریخچه پورشه را کلا دوستان برات نوشتن تو دیگه چرا اخه میلاد تو که ماشینت 2021 با سیستم کمکی 4.2 میزنه
اون 2.6 را باید 400 هزار تا بالاش بدی اول بذار بفروشه ببین اصلا یکی میخره بعد خریدار میتونه 2 صدم زیر اعلام کمپانی بزنه بعد بیا پز بده
کوروت را مشتری 2.67 باهاش زد فکر نکنم همینم با 400 هزار دلار بزنه زد ما میگیم بهتره ناراحت نباش
دوران کلاهبرداریه پورشه با تبلیغ شتاب خودروی موتور عقب به سر اومده فعلا رفته تو کار سیستم کمکی لانچ اسپورت کرونا با سی هزار دلار قیمت
میلاد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹صرفا جهت شفاف سازی، پورشه نسل قبلی تو کار اند درایور شتاب 2.6 ثبت کرده و کوروت نسل جدید 2.9 ????
اون 2.67 که امریکن فن ها میگن یه ویدیو فیک هست تو یوتیوب و متاسفانه چون تنها چیزیه که میتونن بهش ارجاع بدن، غافلن از این حقیقت که این جور طرفداری ها صرفا گل به خودیه
شمام شتاب 1.9 پورشه رو دریاب که مقالشم پدال گذاشت
ارش
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹این هم طنز امروز بهتر بود میگفت نه تنها کوروت از لامبورگینی بهتره بلکه تویوتا سوپرا بی ام و z4. آئودی tt مزدا میاتا از لامبورگینی بهترن چرا چون ارزانن. یه موقعی همین مجلات اینفینیتی m45 رو با بی ام و مقایسه میکردن نتیجه گیری برتری اینفینیتی بود جالب اینجاست که دیگه از اثری از اون اینفینیتی های فوق العاده نیست اینقدر عالی بودن که دیگه تولید نشن?.بزور تبلیغات و دروغ برتری بر بزرگان نمیشه یه ماشین معمولی رو همسطح ماشینهای درجه یک نشان بدی .لامبورگینی کجا شورلت کجا؟!!!
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹.سابقه اصالت کوروت از کل تراکتور سازی بولونیا بیشتره(سابربنو واردش نشیم بهتره نه؟؟))
اگه قرار بر درجه یک بودنه این کوروته
بله کوروت معادلات همرو بهم ریخته
درسته که هر ارزونی بهتر نیس
ولی اینجا برخلاف همیشه اونیکه بهتره ارزونتره
Zonda R
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کوروت نه فراریه نه لامبورگینی نه مکلارن
اینکه ایراداتی داره و بزرگترین اورهایپ امسال بوده هم حرفی نیست
اما
قیمتش تقریبا 2 تا 4 برابر از هر ماشینی ک باهاش مقایسه میشه پایین تره و اینجاس که برچسب قیمت همه چیز رو به باد فراموشی میسپاره و اجازه ی لذت به شما میده
کسی ک لامبورگینی یا فراری میخره سمت کوروت نمیره شما تو همین ایران خودمون برای کسی که میخواد گلف بخره بیا دوساعت از یه خودروی 200 تومنی بگو یا برای کسی که میخواد 911 بخره بیا از گلف بگو قطعا اونها انتخابشونو کردن و میخوان که با پولشون دیده بشن و انتخاب خاصی کنن کوروت لذت رو برای کسانی ک پول زیاد ندارن محیا کرده همین البته با چهره ی زیبا و کابین زیبا
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹در اینکه کوروت فوق العادس شکی نیست ، اما اینجا دیگه خواستن
خیلی بزرگش کنن اومدن با اوراکان شاهکار مقایسش کردن …
تازه جالب اینجاست که پیروز این رقابت هم شده !!!!!!!
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹این ابر خودروی شاهکار که دیگه نیازی به تعریف من نداره داداش ، فوق العادست … و نمیشه عاشقش نبود .
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹لامبو بنظرمن بهتربن نیست(خیلی خوبه ها اما هستن بهتر از اون)
اما حتی هوراکان ساخته همین برند غیر اوله اول نیست
اوراکان ی ایودیه دوست عزیز میتونی چشتو ببندیو تجهیزات آیرودینامیکی طراحی شده توسط لامبو رو تعمیم بدی ب کل ماشین اما این چیزیو عوض نمیکنه چون لامبوی واقعی اونتادورره و رکوردای توی پیست اوراکات نمیتونه ابهت و پرستیژ اونتادورو بیاره
یا حق
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست من الان بحث روی کوروت بود دیگه نه ؟
اینکه میگی اوراکان یه آئودیه کلا از بیخ غلطه …
داری در مورد جانشین سلطان گالاردو حرف میزنیا !!!!
باید میگفتی آئودی r8 یه لامبورگینیه ?
لامبور گینی ها همششون واقعی ان ، با ابهت و با پرستیژ …
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹والا ما که دستمون نه ب اورکان میرسه نه کرولا نه ۲۰۶ نه پراید نه موتور نه الاغ نه هر چی پایین تر فقط پول نت دارم اینیم که میگم از رفقای یوتیوب و اینا شنیدم ک اونتادور ی چیز دیگس و یجورایی اوراکان رو دوس نداشتن مثلا از ریچارد هموند تا علی بخردی
ولی انشالله ک همین طوره ماشین باحال تر بیشتر بشه ماهم بیشتر خوشحال میشیم
یاحق
رامین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پول برند خوردن شاهکار نیست داداش مقایسه رو من و شما انجام ندادیم که یه کم ظرفیت هم خوبه به خدا
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹باید بگم که ارزش تک تک اون دلارهایی که براش پرداخت میشه رو داره … پول برند خوردن کجا بود ؟
ظرفیت ؟ ? به کوروت گفتم فوق العاده به اوراکان هم گفتم شاهکار … بله این مجلات مقایسه رو انجام میدن و ما هم آزادیم که نظرمون رو بگیم .
Mohammad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عزیز فقط بخاطر قیمت نگفته برتری نسبت به لامبو داره بلکه خیلی چیزای دیگه هم گفته که تو متن هست اگه با دقت بخونیش آخرش هم گفته تازه این نسخه ی معمولی کوروت هست اگه z06_zr1_zora بیاد دیگه چه شود . دم شورولت گرم
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹آره واقعا دم شورلت گرم بابت این ماشین …
اما دوست عزیز ، من نه تنها هیچ برتری ای نسبت به اوراکان تو این ماشین نمیبینم بلکه سطحش به شدت پایین تره …
تو متن فقط مغلطه کرده ، مثلا گفته از لحاظ پرستیژ و طراحی در یه سطحن ! من که شاخ در آوردم از تعجب !!!
هر چند کسی که بخواد لامبو بخره ، خوب میره و این کارو میکنه و به ریش همه ی اونایی که کوروت خریدن میخنده ?
Mclaren
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقا موافقم
درسته کوروت با ساخت سی 8 قدرت نمایی کرد با قیمت خیلی معقول اما لامبورگینی یک برند خاص و تولید محدوده ولی فورد تولید انبوه داره
یکسری برندها هرچقدرم غول بسازن خاص نیستن… قدرتمند بودن در کنار خاص بودن مثل لامبورگینی
مثل نیسان جی تی آر
مثل تویوتا سوپرا
مث کوروت سی 8
و …
رامین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹تو برو بخر به ما پژو سوارا بخند? ولی قطعا وقتی سه برابر پول میدی و یه سوپر کار ارزون قیمت تو پیست حالتو میگیره خیلی بده خیلی
Farzad
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اون دیگه بستگی به مهارت راننده داره و اینکه آیا بخواد به لامبو جونش فشار بیاره یا نه …
اگر هم منظورت زمان گیری توسط راننده های حرفه ای در پیسته باید نسخه های پرفورمنس ترش بیان جلو چون c8 پایه در حال حاظر نقطه ضعف هاش زیاده .
Behrouz. anzali
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹همه میدونیم که کوروت در حد اندازه های لامبو نیست . ولی انصافا این نسل کوروت خیلی خوب کار کرده. واقعا ماشین قابل احترامیه برای همه . قیمت این ماشین میتونه تو نسخه های zr1 و zora جهش قابل توجهی رو تجربه کنه !! که البته طبیعی هست. اگه وارد ایران میشد که امکان صفره همون نسخه پایه کوروت برامون بس بود.
ارشیا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹خخخخ کی اخه لللللااااااامممممممببببووووررررگینی رو ول میکنه بره سمت کوروت الان وسط خیابون جلوتو بگیرن بگن کوروت یا اوراکان یا مثلا کوروت یا اف۸ کدومو برمیداری؟؟؟ کو تا شورلت برسه به لامبو و فراری تو سوپراسپرت ساختن
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹احتمالا شما نه دستت به دستگیره اف هشتو اف دوازده خورده نه به کوروت پس ب نظرات اقایون مجله احترام بزار
سینا BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹نظراتشون اشتباهه. الان یه مجله بگه پیکان بهتر از رولزرویس فانتوم هست ، باید به نظرشون احترام گذاشت؟؟؟
یا پراید از بنزه باید قبول کرد؟؟؟
car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه مجله ای ابرو خودشو اینجوری به بازی گرفت شما پیکانو به رویز ترجیح بده
ارشیا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مگه دست خودت خورده؟؟(البته شایدم خورده باشه) ولی به احتمال زیاد نخورده
Car lover
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹مگه من چیزی گفتم؟
چون تا حالا دستم نخورده بهشون ب کسایی ک سوارش شدنو ماه ها باهاش رانندگی کردن اعتماد میکنم
Ferrari
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اگر به من بگن بین کوروت هوراکان f8 کدومشو برمیداری انتخابم f8 هستش اما اگر قصد خرید یه ماشین اسپرت داشته باشم و تو حسابم ۵۰۰ هزاردلار پول باشه بین این سه گزینه کوروت رو انتخاب میکنم. کوروت علاوه بر پرفورمنس چشمگیر، شرایط فروش خیلی خوبی هم داره شما میتونید یه کوروت c8 رو بدون بهره و با اقساط ۸۴ ماهه خریداری کنید
محمد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹این مقاله مشخصا توسط یه آمریکایی نوشته شده
مخصوصا اونجاش که تو بحث حداکثر سرعت میگه برتری لامبورگینی تاثیر گذار نیست چون نمیشه به این سرعتا تو خیابان رسید
پس عملا بوگاتی و کونیخ زگ اینهمه سال وقت و سرمایشونو تلف کردن
کوروت C8 بی نظیره هیچکس منکرش نیست ولی اصن رقیب هوراکان نیست
MAHDI
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹همین مجله تو این رقابت ها در پیست زمان گیری کرد که حتی کوروت C8 که حدود 500 اسب بخار قدرت داره از پورشه 911 کررا S که حدود 450 اسب قدرت داره کندتر بود. حالا لامبورگینی هوراکان نسخه EVO که در پیست های کمتر از 2 دقیقه ای حدود 5 ثانیه سریع تر از پورشه 911 هستش پس چطور پرفومنس EVO و کوروت C8 مثل هم میشه. در خط مستقیم هم که فاصله خیلی زیاده.
در هرصورت خیلی از مجلات نظراتی میدن که با واقعیت نمیخونه.
JDM
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹پسر خوب اگر این مجله رو قبول داری که هیچ.
اما اگر نداری پس چرا اون عکسی که منبعش همین مجله هست رو گذاشتی رو پروفایلت،یا عکسو عوض کن و اطلاعات رو نقض کن یا عکس و بذار و مقاله و منبع رو تایید کن.
نمبشه هرچیزی رو که دوست داری قبول کنی!!!
در ضمن تو پیستThunderhill Park West کوروت جزو 3تای اوله(تایم بهتر از 911 carrera s).خواستی اونم بذار برا پروفایلت
MAHDI
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز. من دارم میگم تو خوده این مجله در پیست چنین عملکردی داشتن.بعد همین مجله میگه پرفومنس شبیه بهم دارن.یعنی حرفشون با رقابتی که خودشون انجام دادن نمیخونه.
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹هیچ ارزونی بی حکمت نیست از نظر پرستیژ مسلما لامبو بالاتر اما خب شورولت هم کمپانی خیلی گمنامی نیست ، تو آمریکا به اندازه اروپا قوانین صفت سخت برای آلایندگی خودرو وجود نداره و تو آمریکا خیلی به قدرت شتاب اهمیت میدن تا کیفیت مواد و هندلینگ شاید بخاطر این که کشور وسیعی هست و راه صاف زیاد که بخای بگازی فقط
MAHDI
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹چرا وقتی میتونی قشنگ حرف بزنی و همه دوست داشته باشن با اون حرفا خودتو از چشم بندازی. و الا کسی که پدر کشتگی نداره.تو سایت پدال درسته که کل کل میکنیم با هم، اما با سایت های دیگه یه تفاوتی داره اینکه کسی بی احترامی نمیکنه. شما هم هرچی بوده دیگه فراموش کن.و همینطور ما!!!
به خانواده پدال خوش اومدی?
Enzo
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعاً کوروت یجورایی معادله ها رو بهم زده بااون پرفورمنس زیر 100هزارتا واقعا شاهکاره .برای استفاده شهری بهتره چون نرمتره.ولی خداییش هرجور حساب میکنم نمیتونم با اوو مقایسش کنم .لامبو بنظرم بیشتر پیست محور کلا شخصیتش یه چیز دیگه اییه .کلاسش بالاتره نه اینکه کوروتو دسته پایین بگیرم ولی لامبو برام خواستنی تره
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز NISSAN GTR-BENZ
ای کاش نظرتون رو ک قطعا بسیار محترمه، کمی با ادبیات بهتر بیان میکردین چون احتمالا بعضی از دوستان چه فن امریکایی چ دوستان عزیز دیگه، ناراحت میشن
و اما درمورد کوروت!
بنده به هیچ وجه فن شورولت نیستم و اتفاقا مشکلات زیادی با این نسل کوروت بنا به دلایلی دارم اما در اینکه شورولت در این نسل جدای از مشکلات گفته شده، شاهکاری خلق کرده هیچ حرفی نیست و هممونم قبول داریم
به هیچ وجه در این مقاله یا مقالات مشابه قصد مقایسه نبوده چون اصلا در یک سطح نیستن (چ ازنظر قدرت و چ ازنظر طراحی و تکنولوژی و سابقه در این سگمنت) اما چ خوب چ بد کوروت نسل جدید به طور جدی معادلات رو تغییر داده و قطعا نسخه های قوی ترش در اینده اتفاقات خوب و عجیبیو رقم میزنن(منظور این نیست ک بهتر از بقیس اما قطعا در حد خودش و با این قیمت جز بهترین هاست)
بنده هنوز اعتقاد دارم کوروت باید موتور جلو باشه و اصالت خودشو حفظ کنه کاری ک دوج با چلنجر کرده و اتفاقا بازخوردهای بسیار خوبی هم داشته
بازم میگم نظر و هیجان بسبار زیاد شما کاملا محترمه اما اگه محترمانه تر باشه قطعا درکش بهتره
Elmiraj
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹Evo رقیب مستقیم Zo6 خواهد بود نه Stingray….
.
پیام AutomobileMag از برنده کردن کوروت این بود که کسی جز شورولت از پس ساخت ماشینی با این پرفورمنس ، کیفیت و قیمت برنمیاد .
سینا BMW
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹کیفیت ؟؟؟؟؟
Elmiraj
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹برای من از اشتباهات مونتاژی حرف نزن که لینک های سنگینی برات میزارم !!!
و ممکنه ناراحت بشی….
امیر دهقان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز
شما همواره با کامنتهای تحریککننده، بحثهای بیهوده راه میندازی که چیزی جز متشنج کردن فضای سایت نداره
تو این مطلب موافقان و مخالفان کوروت بدون ایجاد مشکل کامنت گذاشتن و هرکس بدون تمسخر و توهین حرفش رو زده
اما کامنتهای شما سراسر تمسخر و توهین به علایق و سلایق دیگرانه و ما در پدال اجازۀ انتشار چنین کامنتهایی رو نمیدیم
مسخره کردن علایق دیگران هم توهین به حساب میاد
امیر دهقان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹من با توهین به هر برندی برخورد میکنم، پورشه و شورلت و هیوندای هم نداره
هر خودروساز و کشوری طرفدارای خودشو داره و علایق همه محترمه
شما هم بهتره نگاهی به کامنتهای قبلی خودت داشته باشی و اونها رو با چیز که الان داری میگی مقایسه کنی
من در کامنتهای قبلی شما چیزی جز مسخره کردن ندیدم، خیلیها همینجا مخالف کوروت بودن و نظرشون رو گفتن، چرا کامنتهای اونها حذف نشد؟ چون دنبال کلکلهای بیهوده نبودن
Saeed
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹میلاد الان 2 هفتهس داری کم فرمونی کوروت رو مسخره میکنی ما هیچی نگفتیم….اونقدر ترول بازی هات اوج گرفته که دیگه جناب آقای امیر دهقان عزیز اومدن و بهت هشدار دادن
از ترول بودن دربیا و مثل یه عاشق ماشین کامنت بده وگرنه خواهشا نیا سایت
اینجا جای ترول ها نیست
با تشکر?
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ابتدایی بودم از خانواده م میگرفتن جایزش میکردن میدادن به خودم ..
حمید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عاشق این رنگ میامی بلو هستم به کوروت خیلی میاد
واقعا با این قیمت آدم باورش نمیشه …کوروت تو دل ماشین بازارو بردی .
فقط اون استایل و طراحیش هیچ حرفی رو نمیزاره.
علیرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹یا شرکتهای اروپایی دارن سر همه کلاه میزارن با این قیمتها یا کروت رو با قطعات دزدی ساختن که اینقدر ارزون در اومده . قطعا گزینه دوم که نیست !
نامجو
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹احتمالا اکثر کسایی که در این سایت نظر میدن از جمله خودم تجربه سوار شدن هیچکدوم رو نداشتیم و نمی دونیم سواری کدومشون لذت بخشتره. حداقل طبق گفته متقدین دنیای خودرو شورولت خیلی زحمت کشیده و از نظر فنی خودوریی ساخته که واقعا میشه گفت با سوپر اسپرت های مطرح رقابت میکنه اما چیزی که در برابر اوراکان نداره حس برند لامبورگینی هست.
اما چیزی که درک نمیکنم قیمت گذاری ضررده کروت هست. چرا این همه زحمت طراحی و تولید یک خودرو رو بکشی که کلی مورد تعریف و تمجید قرار بگیره اما با ضرر فروخته بشه؟ کروت نه برند ضعیفیه و نه تازه کاره پس چرا جنرال موتورز با قیمتی کمتر از هزینه تولید این خودرو رو میفروشه؟ الان اکثر رقبای کروت با سود خیلی بالایی برای تولید کننده به فروش میرن.
Shelby
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام…
ی حسی به من میگه شاید چون قراره احتمالا کامارو کم کم حذف بشه…
ولی شورولت قصد داره با قیمت پایین این نسل ی جورایی جای خالی کامارو رو درآینده پر کنه البته احتمال میدم…
نامجو
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹حرفت منطقیه. حداقل در طولانی مدت که میتونه برای جنرال موتورز جواب بده
Hadi
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط اختلاف قیمتوووو…
کوروت لایک
اوراکان دیس
حسین دهمرد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹داره میگه جنرال موتورز تو نسخه های پایه داره ضرر میده خوب چرا قیمت رو بالاتر نمیبره ؟
حسن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ماشین تازه وارده وچند تا مشکل هست
اول ناشناخته است
دوم تواناییهاش ثابت نشده است
سوم خریداران و دوستداران قدیمی کوروت قیمت را با نسل قبل مقایسه میکنن
افزایش شدید قیمت هم خریداران و هم طرفداران را مایوس میکنه هم تعداد سفارش بر حسب قیمت کاهش پیدا میکنه حجم عظیم ازمایش و تجربه و اشتراک گذاری تجربیات از بین میره و خودرو در بدو ورود شکست میخوره
الان استقبال زیاد از خودرو و تجربه های متعدد و تعریفها و تمجیدها موجب افزایش انگیزه برای خرید و انتخاب اپشنهای سفارشی میشه و تقریبا تلافی نمونه ی پایه در میاد و قطعا با جا افتادن در اینده هم گرانتر میشه
البته این مورد برای خودروهایی که نمونه ی قدیمی دارن طبیعیه اگه یک خودروی مجزا با نام جدید بود قطعا میتونست قیمت بالای 80 براش بزنه
سورنا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹فکر کردن بهشم خنده داره با اینکه کوروت رو دوس دارم ولی در مقابل لامبورگینی اصن فک کردن بهشم حرومه :)
حسن
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹عشق این ماشین عشق .
اهنگ امریکن کانتری در دشتهای باز.
Alireza
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اقا چرا جوش اوردین باز، اینا نگفتن که کوروت از هر لحاظ بهتره، داره میگه واسه کسی که میخواد یه ماشین بزاره تو پارکینگش انتخاب بهتریه چون هم پرفورمنس قابل توجه داره واسه استفاده روزانه هم راحت تره، برداشت های زیادی میشه ازش کرد
Shelby
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹سلام دوستان…
بس کنین تو رو خدا…
من یکی واقعا فن خودروهای آمریکایی ام ولی مگه میشه این لامبورگینی رو دوست نداشت اینا نماد برای ما محسوب میشن
اینجا هم به نظرم(شخصی)برنده واقعی از همه نظر لامبورگینیه این ماشین درساشو پس داده ولی تلاش کوروت جای تقدیر داره این ماشینو ساختن برای اونایی که پول لامبو رو ندارن ولی تجربه هیجان روندن لامبو اونم نه تجربه خالص بلکه تا حدی هیجان روندنشو با یک پکیج ارزون تر میخوان این بد واقعا…
الان کوروت با لامبو مقایسه کردن آیا از ارزش لامبو کم میشه؟نخیر
لامبو جاودانه است از طرفی هم کوروت داره خودشو نشون میده دمش گرم…
Omid622
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹لامبو و فراری هرچقدر هم گرونتر باشن از رقیبانشون بازهم چند سروگردن ازشون بالاترین اصلا شما رخ لامبو رو ببین و دیگر هیچ عقل سالمی نمیتونه ماشین دیگه ای رو بهش ترجیح بده
poulad
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹لامبورگینی سال هاست تو دل مردم جا کرده ب خصوص ایرانیا شخصا طرفدار لامبورگینی هستم ولی ایا اوراکان قابل مقایسه با کوروت هست؟ لامبورگینی ی غول سوپراسپرت سازه مث برندهای دیگه ی دنیا (سوپراسپرت های لامبورگینی و فراری قابل مقایسه نیستن با برندهای دیگه)تشکر?
رامین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹بازم می گم خود شورولت هم نمی دونه چطوری این ماشینو ساخته. مگه میشه انقد ماشین خفن باشه اونم با این قیمت
علی آرین
۱۵ شهریور ۱۳۹۹این دو ماشین اصلا رقیب هم نیستن !
این چه مقایسه ای هست ؟!!!!!
کوروت جدید توی سگمنت خودش داره یه بنچمارک میشه ، یه نماد
اما مقایسش با این لامبورگینی ک توی سگمنت خودش یه افسانه هست کار درستی نیست ، داریم در مورد اوراکان اوو حرف میزنیم
ک توی مسیر مستقیم ، پیست ، از سریع ترین هاست
شتاب 0_60 مایلش 2.4 یا 2.5 هست
شاید شاید zr1 بتونه باهاش رقابت کنه (احتمالا زد آر 1 توی پیست بهتر باشه )