بین سالهای ۱۹۶۷ و ۱۹۶۹، مردی بنام دونالد ینکو در نسل اول شورولت کامارو تغییراتی ایجاد کرد و قدرت آنرا به ۴۵۰ اسب بخار افزایش داد. این خودرو یک افسانه بود و در سالهای بعد به نمادی در میان علاقهمندان تبدیل شد. حال نزدیک به ۵۰ سال بعد، نام ینکو بازگشتی پیروزمندانه داشته است اما ینکو این بار با محصول دیگری از شورولت یعنی سوپراسپرت کوروت به میدان آمده است.
این خودرو که Yenko S/C Chevrolet Corvette نام گرفته است، در کالیفرنیا پردهبرداری شده است. این کوروت فوقالعاده توسط شرکت فنی مهندسی تخصصی خودرو SVE که در نیوجرسی واقع است، بر اساس مدل گرند اسپرت ساخته شده است و سازنده برای آن بهصورت تحت لیسانس از نام معروف ینکو (Yenko) استفاده کرده است. همانطور که اشاره شد، کوروت ینکو در اصل یک کوروت گرند اسپرت است که SVE تغییراتی را در آن ایجاد کرده است.
بنابراین در این کوروت از همان پیشرانهٔ LT1 کارخانهای V8 گرند اسپرت استفاده شده است اما حجم آن از ۶.۲ لیتر استاندارد به ۶.۸ لیتر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، SVE میللنگ، پیستونها و سر سیلندر را هم ارتقاء داده و بهروزرسانی کرده است. همچنین SVE از سوپرشارژر ۲.۹ لیتری پیشرانهٔ LT4 کوروت Z06 در این موتور استفاده کرده است. درنتیجهٔ تمامی این تغییرات، خروجی این پیشرانه به قدرت ویرانگر ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور خارقالعادهٔ ۱۰۱۶ نیوتن متر رسیده است. بدین ترتیب کوروت ینکو قدرت بیشتری از دوج چلنجر هلکت پیدا کرده است و حالا یک پادشاه قدرت جدید پدیدار شده است.
برای انتقال این نیروی عظیم نیز همان دو گیربکس هفت سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک کوروت گرند اسپرت در نظر گرفته شده است. اینهمه قدرت موجب شده که کوروت ینکو در حدود ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعتی بیش از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. اعدادی که بهتر از کوروت Z06 هستند. اما غیر از موتور، به نظر میرسد بقیهٔ تغییرات کوروت ینکو صرفاً نمایشی و تزئینی باشند بهگونهای که آرمهای ینکو در سراسر بندهٔ بیرونی، نشانهای داخلی و حتی کالیپرهای ترمز همگی فقط و فقط برای این ارائه شدهاند که به همه نشان دهند این کوروت یک ینکو است.
SVE این کوروت سفارشی را پیش از عرضه برای فروش، در حراجی Barrett Jackson که هفتهٔ آینده برگزار میشود رونمایی کرده و به نمایش عمومی درخواهد آورد. این پکیج ۴۶ هزار دلار بر قیمت کوروت گرند اسپرت اضافه میکند و میتوان آنرا برای هر دو نسخهٔ کوپه و کابریولت کوروت سفارش داد. SVE تنها ۵۰ دستگاه از این کوروت فوقالعاده را تولید خواهد کرد. البته به دلیل مقررات آلایندگی سفتوسخت کالیفرنیا، کوروت ینکو اجازهٔ تردد در این ایالت را ندارد چراکه SEV تمایلی برای پرداخت هزینه جهت صدور گواهینامهٔ آلایندگی برای چنین حجم تولید محدودی ندارد.
Parker
۳۰ دی ۱۳۹۵1016 نیوتن متر گشتاور ???
ینکو یک هیولا ساخته.
اما اینکه اجازه ی تردد نداشته باشی خوب نیست. پس واسه چی باید 120/000 دلار پول بدی ؟ فقط واسه آخر هفته ها ؟؟
بهنام
۳۰ دی ۱۳۹۵فقط در ایالت کالیفرنیا اجازه تردد نداره
“البته به دلیل مقررات آلایندگی سفتوسخت کالیفرنیا، کوروت ینکو اجازهٔ تردد در این ایالت را ندارد”
Parker
۳۰ دی ۱۳۹۵حرف شما کاملا درسته.
من دقت نکردم.
پس تو بقیه ی ایالت ها احتمالا امکانش باشه.
اینطوری خیلی خوبه.
چون اصل کاربرد یک ماشین امریکایی ، شاخ و شونه کشیدن واسه بقیه ی رقبا توی خیابونه. اگر نتونی تو خیابون ببریش خیلی ضدحاله.
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ دی ۱۳۹۵ای ولا ینکو
دان ینکو فردی بود که علاوه بر داشتن نمایندگی شورولت کار تیون محصولات شورولت هم انجام میداد
ینکو رو شول . نوا و کامارو تیونینگهای افسانه ای رو انجام داد
نوا ینکو 1969 با موتور المینیومی 427 خودش 500 اسب تولید میکرد و خیلی هم کمیابه این ماشین
ینکو مدلهای مخصوصی هم در تولید محدود ارایه داد کهsyc نام داشت و این پکیج رو شول و کامارو عرضه شد
دان ینکو راننده مسابقات ناسکار هم بود وافتخارات متعددی داشت
واقعا خوشحال شدم و میدونم بچه های امریکایی باز از بازگشت ینکو خوشحالن
ینکو یادمون نمیره در 1970 نوا رو تیون کردی
یادمون نمیره کاماروی 1969 رو تا 500 اسب قدرت رسوندی
یادمون نمیره که با تیونینگ شول 1968 غوغا کردی
mahdi
۳۰ دی ۱۳۹۵اگه ی روزی پولدار بشم (که البته بعیده )و بخوام خودروی اسپورت بخرم اولین گزینم همین کوروت خواهد بود ،بخدا عشقه عشق.
اعتمادیان
۳۰ دی ۱۳۹۵یک تغییرات جزیی روی موتور داشته مثلا حجم آن از 6.2 لیتر استاندارد به 6.8 لیتر افزایش داده ، میل لنگ و پیستون و سرسیلندر رو هم ارتقا داده احتمالا فقط تسمه دینام رو عوض نکرده ….. اینکه همه چیز موتور رو تعویض کرده ، شده یک موتور جدید یک تیون فوق العاده که البته فکر نکنم در مملکت ما این کار مجاز باشه ، آیا اینجا میشه حجم موتور رو افزایش داد ؟؟؟
(ali (CHEVY NOVA
۳۰ دی ۱۳۹۵بله میشه جناب اعتمادیان در ایران افزایش حجم موتور رو انجام داد
مثلا کیت استروکر 350 شورولت هست که حجم رو از 350 به 383 اینچ میرسونه و قیمت اون کیت حدود 7 میلیون هست
چندتا امریکا در ایران از این کیت استفاده کردن
خود شرکت اصلی هم این کار رو میکنه مثلا شورولت موتور 454 رو با افزایش حجم به 572 اینچ میرسونه که معرف بچه های امریکایی باز هست 572 شورولت که چه هیولایی هست
اعتمادیان
۳۰ دی ۱۳۹۵ممنون علی آقا با توضیح جامعی که فرمودید ، البته منظورم مجاز بودن از نگاه راهنمایی و رانندگی هم بود برای استفاده از این کیتها بایستی مجوز خاصی گرفت ؟؟؟ چون با این تغییرات کارت خودرو هم بایستی تغییر کنه
(ali (CHEVY NOVA
۱ بهمن ۱۳۹۵نخیر جناب اعتمادیان مجوز لازم نداره
ASA
۳۰ دی ۱۳۹۵باید بزارنش تو زندان!
USA & JAPAN
۳۰ دی ۱۳۹۵محشره و دلربا