جیلی مالک چینی ولوو است و شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این برند خودروسازی برند جدیدی را راهی اروپا خواهد کرد. EC7 در سال ۲۰۱۲ برای بازار انگلستان در نظر گرفته شده بود و حتی دارای ۴ ستارهی ایمنی از یوروانکاپ است اما فروش آن هرگز شروع نشد. همانطوری که جیلی در بازار استرالیا پی برد، نسل دوم خودروها برای مصرفکنندگان غربی جذاب نیستند.
حال با قرارگیری طراحی قبلی ولوو آقای پیتر هاربوری در راس تیم طراحی این خودروساز، جیلی خودروهای هیجانانگیزتری تولید میکند. سال گذشته این کمپانی اعلام کرد بخش جیلی آبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ نود درصد فروش خود را به خودروهایی با انرژیهای جدید اختصاص دهد.
بنابراین جای تعجبی ندارد که برند جدید با اسم کد L احتمالاً خودروهای الکتریکی و هیبریدی را روی خط تولید بفرستد. جیلی استودیوهای طراحی در گوتنبرگ، شانگهای، بارسلونا و لسآنجلس دارد و هاربوری طراحی اولین خودرو در مرکز سوئد را هدایت کرده است.
امگرند EV اولین خودروی الکتریکی جیلی است که به تنهایی توسط این کمپانی ساخته شده است. این خودرو برپایه ی EC7 قدیم که یکی از پرفروشترین سدان های چین بوده ساخته شده و در بخشهای فنی و زیبایی شاهد بهروزرسانیهایی بوده است. جیلی ادعا میکند که در شرایط دنیای واقعی این خودرو محدودهی حرکتی ۲۵۳ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد.
مدلهای اروپایی بر پلتفرم معماری مدولار کامپکت (CMA) که توسط ولوو و جیلی توسعه یافته سوار خواهند شد. نیروی محرکهی الکتریکی خودرو احتمالاً از سیستم استفاده شده در امگرند EV خواهد بود و ولووهای آینده نیز ممکن است که از همان تنظیمات استفاده کنند. مدلهای جدید V40 و XC40 که از همان پلتفرم CMA استفاده میکنند ابتدا عرضه خواهند شد و پس از آنها نیز شاسیبلند جیلی با برند L به بازار خواهد آمد.
یکی از اولین مواردی که در هنگام رانندگی با خودرو متوجه میشوید احیای انرژی است. پی خود را از روی پدال گاز بردارید و خودرو بیدرنگ سرعت خود را کاهش میدهد. بدون وجود هیچ دندهی واقعی، انتخابگر سواری کمی زائد بوده و به آسانی میتواند با دکمهها جایگزین گردد. با انتخاب حالت اسپورت شتاب گیری خودرو کمی افزایش مییابد اما این تنظیمات تفاوت کمی با حالت استاندارد اکو دارد.
خبر بد اینکه محدودهی حرکتی خودرو نزدیک مسافت ادعایی نیست. در هنگام شروع آزمایش شاهد نشانگر مسافت ۲۴۱ کیلومتری بودیم. رانندگی در شرایط مختلف و در یک روز گرم با کولر روشن نشان داد که خودرو با شرمندگی تنها میتواند ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. زمان شارژ شدن با استفاده از شارژر سریع تنها ۴۸ دقیقه است اما استفاده از شارژر استاندارد موجود زمان شارژ را به ۱۴ ساعت افزایش میدهد.
سیستم فرمان احساسی طبیعی و بالانس شده دارد. عبور از دستاندازها به خوبی صورت میگیرد و درحالیکه پیچهای تند برای تست هندلینگ خودرو پیش روی ما وجود ندارد اما امگرند در جادههای بزرگراهی و شهری نمایش خوبی دارد. شتاب گیری خودرو بسیار بهتر از نسخههای بنزینی است.
در چین رنگ آبی نشاندهندهی سبز بودن است بنابراین این رنگ به کرات در طراحی خودرو بکار گرفته شده است. جلوپنجره نیز دارای نوارهای کرومی آبی به همراه LED های روز روشن است. مواد به کار رفته در مجموع خوب هستند و پلاستیکهای نرم زیادی در بخش بالایی داشبورد به چشم میآیند. تنها کیفیت بخش پشتی این خودرو را در سطح پایینتری قرار میدهد.
امگرند EV یک نشانگر جالب تکنولوژی است که احتمالاً برای ابراز وجود جیلی و ولوو در اروپا به کار خواهد آمد. این خودرو تنظیمات بهتری را نیاز دارد اما پتانسیل واضحی وجود دارد. نگرانی از محدودهی حرکتی همیشه یک مسئلهی مهم دربارهی خودروهای الکتریکی است اما سیستم بهطور بدیهی کار میکند و با شالودهی خودروی قدیمی که در برخی خودروهای مدرنتر برای اروپا بکار میرود، سیستم میتواند بهصورت رقیبی با ارزش برای نیسان لیف عمل نماید.
مشخصات امگرند EV الگانت
قیمت: 28 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: موتور همگام مگنت دائمی
قدرت: 125 اسب بخار
گیربکس: یک سرعته
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 140 کیلومتر در ساعت
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵با این قیمتی که داره درست بهتر شده ولی ازش استقبال نمیشه
یو اس اس اینترپرایز
۲۸ تیر ۱۳۹۵حداکثر سرعتش هم جالب نیست
adel
۲۸ تیر ۱۳۹۵28 هزار پونددددددد!!!!
مگه آدم دیوانه باشه این همه پول واسه یه ماشین چینی بده، 100 تا گزینه ی بهتر با این پول میتونی بخری از جمله ماشین آلمانی با مهندسی ناب و با کیفیت…
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵منتظر کامنتایی از قبیل : “چینی آشغاله” ، “تهش که چینیه دیگه!” ، “چین ماشین ساز نمیشه…” ، “حاضرم گاری سوار شم چینی ، ولی چینی نه” هستیم !
چیزی که دیده میشه تماما پیشرفتِ !
مجید.بهترین یا هیچ...
۲۸ تیر ۱۳۹۵خوب چینی ها که وای نستادن. پیشرفت میکنن دیگه. کپی کاریشونم که ماشالله عالیه.
Sina
۲۸ تیر ۱۳۹۵مهم اینه که چینی ها هرقدر پیشرفت کنن بازم کنار ژاپنی ها و کره ای ها اشغالی بیش نیستن
Genius
۲۸ تیر ۱۳۹۵ژاپن و کره و آلمان و آمریکا و…. چه ربطی به ما دارند؟؟لطفا چین را با ایران مهد دلیران مقایسه کن تا به اوج عظمت چین و فضاحت اوضاع ما پی ببری عزیز دل!
Sina
۲۸ تیر ۱۳۹۵ایران، خودروساز نیست بلکه مونتاژ کار هست این دو با هم خیلی فرق داره، چین هم در حال حاضر پایین ترین سطح خودروسازی دنیاست و فقط هند از چین پایین تره تو خودروسازی، همینطور که اول گفتن ایران خودرو و سایپا فقط مونتاژ کار خودروهای خارجی هستن و خودروساز نیستن که بخواهیم با خودروساز های چینی مقایسه کنیم، اون خودرو های ملی هم همون پژو و پراید هستن که ظاهرشون تغییر کرده پس ایران تاحالا خودرو نساخته که بخواد خودروساز باشه
مهرداد
۲۸ تیر ۱۳۹۵خدا وکیلی این چینیا رو ببینید ، از 15 سال پیش تا الان به کجا رسیدن ؟ صنعت خودرو ما تقریبا 50 سال قدمت داره ، حالا ما کجاییم؟ اونوقت هی میایم به چینیا و صنعتشون توهین می کنیم ، دور *** صنعتمون دیوار کشیدیم و ***ت . ولی من مطمئن هستم روزی که چشمامون باز بشه خیلی دیر شده.
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵عجیبه چون فکر میکردم جیلی به امضای طراحی خودش رسیده باشه ولی حالا میبینم که نمای عقبش چیزی به چز یه کپی افتضاح از مرسدس نیست!
حمیدرضا
۲۸ تیر ۱۳۹۵زمان شارژ سریعش خیلی خوبه ولی شارژ معمولی خیلی زمان بره طراحیشم خوبه از قیافه عجیبه باقی الکتریکی ها بهتره این قیمتم قطعا برای صادراته چون تو خود چین دولت سوبسیر فوق العاده بالایی برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته تو بعضی موارد تا دو سوم قیمت رو سوبسید میدن
احمد باقری
۲۸ تیر ۱۳۹۵هر روز خیلی بهتر از دیروز.
پویان
۲۸ تیر ۱۳۹۵مدلهای 2017 جیلی بسیار خوب هستند . چون تلاش زیادی برای ارتقای محصولاتش میکنه . این شرکت سال 1986 تاسیس شده و چندین سال بعد ساخت خودرو رو شروع کرده .و در این مدت کم خیلی خوب کار کرده
مهسا
۲۸ تیر ۱۳۹۵این شرکتیه که معنای واقعی پیشرفت ترو نشون داده .دوستان با تویوتا مقایسه نکنید تویوتا حداقل 50 سال قبل خودروسازی رو شروع کرده
علیرضا4225
۲۹ تیر ۱۳۹۵در هر صورت خودرو باید کویین رو به این ترجیح میدم
من
۴ مرداد ۱۳۹۵خودرو برقی فقط تسلا .