ام وی ام ۳۱۵ پلاس، درواقع سومین فیسلیفت از این هاچبک چینی بازار ایران است. ما میدانیم که این خودرو در اصل همان چری فالوین ۲ است که مدتهای مدیدی در بازار حضور دارد. از تابستان سال ۹۹، شرکت مدیران خودرو، نسخه پلاس امویام 315h را به بازار کشور عرضه کرده است.
نمای بیرونی
تغییرات عمده مدل پلاس هاچبک ۳۱۵ جدید در نمای جلو بیشتر محسوس است. جلوپنجره مشبک دو قسمتی که قسمت بزرگتر آن به شکل مد روز روی سپر قرار گرفته، سپر و چراغ با گرافیک نسبتاً جدید و با طراحی اسپرت و چراغهای LED روزتاب عمودی، تغییرات جلوی نسخه پلاساند.
در نمای جانبی، خطوط روی بدنه هم شکل بهتر و هماهنگتری یافته و یکدستتر و تمیزتر به نظر میرسد. درحالیکه فرم کلی نمای جانبی دستنخورده باقی مانده، رینگهای آلومینیومی و آینههای جانبی دستخوش تغییر طراحی شدهاند.
در نمای عقبی شاهد همان طراحی و چراغهای قبلی هستیم و بهجز یک دیفیوزر در زیر سپر تغییری احساس نمیشود. امویام 315h پلاس همانند نسخههای قبلی، ساختار و پلتفرمی مشترک با امویام X22 دارد و با ابعاد ۴۲۱۳ میلیمتر طول، ۱۶۹۳ میلیمتر عرض و ارتفاع ۱۴۹۷ میلیمتر و فاصله بین دو محور ۲۵۲۷ میلیمتر، خودرویی جمعوجور محسوب میشود.
داخل کابین
ورود به کابین اما با داستان دیگری همراه است. در اینجا داشبورد قدیمی بهکلی کنار گذاشته شده و کابینی مشابه امویام X22 را شاهد خواهید بود. ترکیب رنگ مشکی با تم نارنجی حال و هوایی اسپرت و مدرن به داخل خودرو داده و البته دو نمایشگر دیجیتالی یکی در پشت آمپر و یکی هم به عنوان سیستم سرگرمی به این حال و هوا کمک میکنند. صندلیها نیز از طراحی جدیدی سود میبرند.
امکانات و تجهیزات
MVM 315 پلاس از امکاناتی چون شیشهها و آینههای برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی دو رنگ مشکی و نارنجی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، طرح جدید فرمان با کنترل سیستم صوتی از روی آن، سنسور و دوربین پارک عقب، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی، سیستم تهویه دستی، سانروف، کامپیوتر سفری، باربند تزیینی، دو کیسه هوا، بلوتوث و … بهره میبرد.
مقاله مرتبط:
تغییرات و آپشن های مهم بکار گرفته شده در MVM 315h پلاس شامل فرمان برقی EPS، گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم کنترل فشار باد لاستیکهای خودرو TPMS، سانروف برقی دوحالته، چراغهای جلو اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری ESP میشود.
زیر کاپوت
پیشرانه بهکاررفته درامویام ۳۱۵ پلاس جدید، همان پیشرانه آشنای قبلی و ۴ سیلندر با آرایش خطی و حجم ۱۴۹۷ سیسی است که ۱۰۷ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۰ نیوتنمتر گشتاور در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخهای جلوی ۳۱۵ پلاس از گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک استفادهشده است. همچنین دو حالت رانندگی اکو و اسپرت برای آن قابل انتخاب است.
رقبا و بازار
ام وی ام ۳۱۵ پلاس در بازه قیمتی رقبایی چون پژو ۲۰۷ و ۲۰۶، تندر ۹۰، ساندرو و برلیانس قرار دارد.
نقاط قوت
- آپشن های خوب
- کابین جادار
- گیربکس اتوماتیک
نقاط ضعف
- تفاوت قیمت زیاد با نسخههای معمولی 315h
- کیفیت ساخت پایین
- بازار دست دوم نامناسب
- پلتفرم قدیمی
- شتاب پایین
مشخصات فنی امویام 315h پلاس جدید هاچبک
- پیشرانه: ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
- قدرت و گشتاور: ۱۰۷ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتنمتر
- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
- گیربکس: جعبهدنده ۴ سرعته اتوماتیک
- شتاب صفر تا صد: ۱۲.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
- وزن: ۱۲۸۵ کیلوگرم
- حجم باک: ۵۰ لیتر
- ابعاد چرخها: ۱۸۵/60R15
- مصرف سوخت: ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
قیمت امویام ۳۱۵ پلاس هاچبک
قیمت روز خودروهای مدیران خودرو: ام وی ام - چری - فونیکس - اکستریم
مدل | مشخصات | قیمت کارخانه | قیمت بازار |
---|---|---|---|
ام وی ام X33 کراس | اتوماتیک | ۱,۰۵۶,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۶,۰۰۰,۰۰۰ |
ام وی ام X55 پرو | IE | ۱,۴۷۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
:عبدالناصر فنائی
۱۸ مهر ۱۴۰۱مثلا ۲۰۶ پلاس که بهش میگید ۲۰۷ قطعاتش خیلی ارزونه نه داداش واقعا سوارنشدی بصرف گفته سایت های خودرویی که منصف تراز همراه مکانیک نداریم همشون بادتوی پاچه شرکتهای ایرانی میکنند اونوقت که کل نمایندگیها حتی ایران خر رو وسایپا ژیانی ماشین های ثبت نامی راعلی رغم گرفتن پول وقرعه کشی های مزخرف که فقط میخواستند بازار گرمی کنند وبخاطر زیان انباشته خودشون میگذاشتن توی انبار که گرون بفروشن با ۸ ماه تاخیر میدادن دست مردم من خودم ۳۱۵ لاکچری ۹۵ داشتم تاسال ۹۸ یعنی ۳ سال دستم بود هم ۲۰۶ رامیگرفتم توی سبقت بااینکه ۱۶۱ کیلو سنگین تر از ۲۰۶ هست چون اتاق محکم تری داره وموتورش هم ضعیف تراز ۲۰۶ هست بیخودحرف نزنید یک ریال برام غیراز روغن وفیلتر وبنزین چیزی خرج نکردم حتی لاستیکها فابریک بودند چون لاستیکهاش هم خوب جنسی داشت اما ۲۰۶ برادرم هرروز توی ننایندگی بود وهمیشه هم جنس یدکی نداشتن باید از بازار میخرید آخه ماشین ایرانی که تولیدش مال ۱۹۸۰ هست توی فرانسه چیش خوبه درپایان لطفا به تست تصادف ۲۰۶ دریوروانکپ نگاهی بیندازید بعد میفهمید ۲۰۶ یا ۴۰۵ یا سمند ملی خودمون که حتی یک ستاره دریوروانکپ بیشترنگرفت اونهم بخاطر بنزین ایران بود که از نظر سوخت ومصرف پایین این ستاره رابهش دادند چی هستند یک مشت حلبی ولی تصادف ام وی ام را با نیسان درخیابان قزوین تهران سرچ کنید میبینید کدام ایمن تر هم هست