لینک اند کو یکی از جدیدترین برندهای چینی است که وارد صحنه شده و محصولات متفاوت آن توجهات را به خود جلب کردهاند. اصلیترین برگ برندهی این شرکت همکاری با ولوو است که تکنولوژی اروپایی را در خدمت این شرکت چینی گذاشته است.
ما قبلاً شاسی بلندهای لینک اند کو ۰۱ و ۰۲ را بررسی کرده بودیم اما این بار سومین محصول شرکت در اختیار ماست که البته شاسیبلند نبوده و ۰۳ نام دارد. علاقهی شدید اروپاییها به کراس اوورها و شاسی بلندها باعث شده تا پایان سال ۲۰۲۰ شاهد عرضهی ۰۱ و ۰۲ در این بازار باشیم اما هنوز مشخص نیست که آیا سدان لینک اند کو هم وارد قاره سبز خواهد شد یا خیر.
خودرویی که در بررسی ما حضور داشته فصل جدیدی را برای لینک اند کو میگشاید. این خودرو DNA شرکت را در پکیجی سه جعبهای ارائه کرده و البته موضوع سورپرایز کننده اینکه چراغهای جدای خودرو روی یک سدان جمعوجور کاملاً بهتر به چشم میآیند.
کلیت طراحی داشبورد لینک اند کو ۰۳ از دیگر محصولات این شرکت گرفته شدهاند و کنترلها و صفحهنمایش هم در دسترس راننده قرار دارند. کیفیت متریال بکار رفته در کابین بسیار خوب بوده و در حد و اندازههای رقبای مشهوری همچون مرسدس A کلاس سدان میباشد. داشبورد خودرو نه تنها از پلاستیکهای نرم پوشانده شده بلکه دارای متریال بهتر و لوکستری هم میباشد.
به لطف سانروف پانورامیک، کابین ۰۳ روشن و جادار حس میشود. البته این کار باعث کاهش فضای سر سرنشینهای عقب شده است و این خودرو جادارترین محصول برای خریداران نیست. تونل گیربکسی که پایینتر قرار گرفته به راحتی بیشتر سرنشین وسطی کمک میکند اما ابعاد کلی خودرو که پهنای زیادی ندارد باعث شده کابین خیلی فراخ به نظر نیاید.
در بخش عقب کابین دو درگاه شارژ USB تعبیه شده و در بخش جلو هم پد شارژ بیسیم وجود دارد. در صندوقعقب هم میتوان حداقل دو چمدان بزرگ را جای داد هرچند کمی از فضای صندوق را لولای بزرگ درب آن اشغال کرده است.
خودروی چینی تست ما از پیشرانهی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی استفاده میکند که در ولوو XC40 هم دیده میشود. نسخهی ۲ لیتری این خودرو هم در راه بوده و مدل پلاگین هیبریدی آن نیز اواخر امسال معرفی خواهد شد. لینک اند کو همچنین در حال کار روی مدل پرفورمنسی است که از خودروی سیان ریسینگ الهام گرفته است.
تنها گیربکس در دسترس برای مدل فول هایپر پرو حاضر در تست از نوع ۷ سرعته دوکلاچه بوده ولی مدلهای ارزانتر با گیربکس دستی ۶ سرعته هم عرضه میشوند. اگرچه پیشرانهی ۳ سیلندر خودرو بسیار نرم بوده و لرزش چندانی ندارد اما گیربکس کمی ناهنجاری نشان میدهد.
در زمان رانندگی نرمال کمی تفاوت بین حالتهای رانندگی کامفورت و اسپورت وجود دارد و خودرو سرزنده و پاسخگو نشان میدهد؛ اما در زمان سبقت است که تفاوت حالت اسپورت را متوجه خواهید شد چراکه اندک اشارهای به پدال گاز با معکوس کشیدن همراه میشود. پدال شیفترهای روی فرمان هم به احساس اسپورت بودن خودرو افزودهاند.
این خودرو که از معماری CMA استفاده کرده اکثراً پایدار بوده هرچند مسیر تست ما پیچهای تند چندانی نداشت که با آن بتوانیم تواناییهای خودرو را در زمان تحتفشار قرار گرفتن بسنجیم. با نسبت خوب قدرت به وزن و همچنین ضریب درگ ۰.۲۷، لینک اند کو ۰۳ حرفهای زیادی برای گفتن در برابر رقبا دارد.
اگرچه خودروی تست شده در آمریکا هم عرضه خواهد شد و رقیبی قابل برای فولکسواگن جتا خواهد بود اما انتظار نمیرود که فعلاً وارد بازار اروپا شود. ۰۳ خودرویی برای صادرات و البته بازارهای آسیایی بوده و اگرچه اروپاییها کلاً از سدان های کوچک خوششان نمیآید اما این یکی میتواند یک استثنا باشد.
لینک اند کو ۰۳ یکی از متقاعدکنندهترین خودروی چینیای است که تابهحال راندهایم. این خودرو DNA متمایز شرکت را بهصورت جذابتری ارائه کرده است. اگرچه ۰۳ هنوز در بازار اروپا عرضه نمیشود اما شکی وجود ندارد که از نظر کیفیت، آرامش کابین و تجهیزات استاندارد توانایی رقابت با برندهای سطح میانی بازار را دارد. سواری خودرو نیز بهطور معقولانهای هیجانانگیز و درگیر کننده بوده و همهی نقاط مثبت ۰۳ را تکمیل کرده است.
مشخصات لینک اند کو ۰۳ هایپر پرو
- قیمت: 17110 پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 177 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 206 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
بردیا
۲۳ بهمن ۱۳۹۷به نظرم نویسنده پراید داره که بعد پشت این ماشین نشسته گفته از بنز هم بهتره.قاطی کرده. برای من سایت پدال عجیبه. یه بار میگه ماشین چینی آشغاله یه بار میگه از بنز هم بهتره
ارشک
۲۳ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیز این مقاله به نظر ترجمه شده از مطلبی خارجی میاد و بعید می دونم سایت پدال اینقدر پولدار باشه که برای تست این خودرو به چین یا امریکا سفر کرده باشه.در مجموع خودروهای چینی پیشرفت بزرگی کردند.
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۷اتفاقا بردیا جان به نحوی میشه گفت این ماشین خون بنز و ولوو توی رگهاش جریان داره
.
جیلی پرفروش ترین چینی در خود چین با حدود ۵۰٪ اختلاف فروش با رتبه ۲
سهام شرکت ولوو رو خریده برای ارتقای ایمنی محصولاتش
و سهام بنز رو خریده برای ارتقای کیفیت محصولاتش
و لینک اند کو رو تاسیس کرده واسه ورود محصولاتش به بازار اروپا و آمریکا
.
قطعا این چینی هر چینی نیست
و قطعا از این چینی بیشتر در بازارهای درجه ۱ دنیا با قیمتهای رقابتی خواهید شنید
امیر
۲۳ بهمن ۱۳۹۷موتور ۳ سیلندرش چه قدرتو گشتاوری داره چه شتابی داره چه مصرفی داره ایول، با پیشرفت علم بازده موتورها داره میره بالاتر و حجم و سیلندرو کم میکنن
از ظاهرشم خوشم میاد جالبه
Omid
۲۳ بهمن ۱۳۹۷من به شخصه با طرح عقب و جلو ماشین حال نکردم ، یجورایی حالت شترگاوپلنگ داره ، انگاری از جلو که نگاه کنی قسمت بالایی پورشه و موستانگ رو به هم چسبوندن ، قسمت عقب هم شبیه سدان های ولوو شده ، البته نظر شخصیه ، ولی از نظر موتوری و فنی با توضیحات داده شده خیلی خوبه!
احمدرضا
۲۳ بهمن ۱۳۹۷فکر میکردم شاسی بلنده
M
۲۳ بهمن ۱۳۹۷اره واقعا طراحیش به خصوص از جلو بشدت شتر گاو پلنگ و زایس
من هر وقت از جلو میبینیمش به خصوص به خاطر چراغاش فکر میکنم پژو 207 از بالا پرس کردن رو دوج چارجر !
حمید
۲۳ بهمن ۱۳۹۷این شرکت آینده روشنی داره
emad1990
۲۳ بهمن ۱۳۹۷چینیا آدم های خیلی باهوشین. یه ۵۰سال دیگه دنیا رو زیر سلطشون میگیرن و خیلی از شرکتا رو حذف میکنن
OMID
۲۴ بهمن ۱۳۹۷عقبش عالی شده
Jonny sins
۱۸ فروردین ۱۴۰۲خدایی قبول دارم
شهریار
۲۸ بهمن ۱۳۹۷طراحیش که مزخرفه ….مزخرف محض