خودروهای چینی

بیجینگ BJ40L، مرسدسی در درون و جیپی در برون!

شاید از دیدن تصاویر این خودرو کمی ناراحت شوید اما باید گفت کابین خودروی بیجینگ BJ40L اخیراً کاملاً دگرگون شده و به‌سوی خودروهای لوکس حرکت کرده است. راحت‌تر عرض کنیم: بازهم کپی دیگری از چین!


کابین این خودرو دقیقاً طراحی نسل قبلی جیپ رانگلر را کنار گذاشته و به یک G کلاس تبدیل شده است. در این بخش می‌توانید تمامی ویژگی‌های یک مرسدس از دکمه‌ها گرفته تا پشت آمپرها و حتی فرمان سه پره و صفحه‌نمایش داشبورد را ببینید.


با در نظر گرفتن این موارد شاهد ترکیبی از نسل قبلی و جدید مرسدس G کلاس خواهید بود. در طراحی داخلی این خودرو چینی‌ها از ورودی‌های هوای گرد و کنسول مرکزی خاص مرسدس استفاده کرده‌اند.


اما در بحث صفحه‌نمایش شناور و پشت آمپرهای دیجیتالی این خودروی چینی باید گفت این موارد ترکیبی از ویژگی‌های نسل قبلی و جدید محصول خوش‌نام مرسدس هستند. این تصاویر همچنین نشان دهنده طراحی متفاوت اهرم تعویض دنده، دکمه استارت استاپ، سیستم تهویه مطبوع خودکار، نگه‌دارنده‌های کنسول یکپارچه و سوئیچ الکترونیکی ترمزدستی هستند.

همچنین در ادامه می‌توانید کابین مدل قبل از فیس لیفت را نیز ببینید! این کارها فقط از چینی‌ها برمی‌آید!


اما بیجینگ BJ40L از نظر طراحی ظاهری تغییر زیادی نداشته ولی قوس چرخ‌های همرنگ بدنه، طراحی جدید سپر، چراغ‌های جلوی کمی ضخیم‌تر و پوشش کرومی آینه‌های جانبی را می‌توان از بازنگری‌های ظاهری این خودرو محسوب کرد.


نیروبخش BJ40L پیشرانه‌های ۲ و ۲.۳ لیتری توربو خواهند بود که به ترتیب قدرت ۲۰۴ و ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۸۰ و ۳۵۰ نیوتون متری دارند.
بنا به گفته نشریات چینی این خودرو به‌صورت رسمی در ماه آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. amin

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    دیگه خداوکیلی کاری به جیپ نداشته باشید!!!بنده خدا یه گوشه نشسته نون و ماستشو میخوره!!

    1. peyman

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      خدایش ماشینای چینی از یه کیلومتری هم نگاه کنی داد میزنه چینی ام!!اصالت نداره ماشناش

  2. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    یعنی بی شرافت های فرقون ساز عرضه
    این کارا رو هم ندارن حتی
    چی برسه به اون موتور۲.۳لیتری

  3. Sajjad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مسخره های حال بهم زن با اون چشمای تنگ کوته نظرشون!

  4. شاهین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    یعنی عاشق این کپی کاریاشون هستم خیلی تمیز و بی نقص انجام میدن کسی هم کاریشون نداره واس خودشون الکی خوشن!
    ایران خودمون همینم بلد نیستن بسازن متاسفانه

  5. A.B

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    یه مدت دیگه ماشینا هم میشه مثل گوشی میگن بنز چینی داریم 100 تومن درجه سه ،فیک درجه یک داریم 200 تومن آلمانی اصلیم هست 700 تومن ولی همون فیک درجه یکو ببر هیچیش جز موتورش که 1.5 توربو هست فرقی نداره گارانتیشم یکیه هرکی برده راضی بوده دیگه بنز پسندت نبود پورش هست بی ام و سری 5 جدید هفته آینده میرسه الان فقط فیک درجه 3 دارم و…

  6. PaRHaM

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    فاجعه اس!!!!
    خیلی خیلی فاجعه اس??

  7. ایمان

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    میکس جیپ و مرسدس بنز از نوع چینی ????
    لگن سازان ایرانی همین رو هم بلد نیستن این دیگه خیلی ضایع و افتضاحه واقعاً …. ????

  8. Hamid.Hellcat

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چند روز پیش پشت ام وی ام x33 یکی از اقوام نشستم. نیم ساعت فقط میخندیدم. واقعا تعویض دنده ها وقتی پدال رو زیاد فشار میدادی فاجعه بود. کاش میدونستم کسانی که این ماشینها رو با این قیمتها میخرن دنیاشون چه شکلیه!!!

    1. amin

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      من ۶ سال ایکس ۳۳ داشتم و بعد از ۱۰۰هزار کیلومتر کارکرد و بدون هیچگونه مشکل و ایراد فنی به تازگی فروختم،این مشکلی که شما میفرمایید رو من به هیچ عنوان با این خودرو نداشتم

      1. Hamid.Hellcat

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        ژاپنی و آلمانی بماند شما پشت یک ماشین کره ای بشینی متوجه مشکل خواهی شد. ضمنا این ماشینی که من سوار شدم مدل اسپرت و صفرکیلومتر بود. تو سربالایی که گاز میدادم دور موتور بصورت یک منحنی سینوسی کم و زیاد میشد و به نظر میرسید گیربکس نمیدونه که الان باید دنده رو عوض کنه یا نه. پیشنهاد منم به شما اینه که چه تو فروش این ماشینا منافعی داری یا نه، نظری نده که باعث گمراهی یک عده بشه.

        1. amin

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (1131 ديدگاه)

          خب شما میتونی هرجور دوست داری درباره من قضاوت کنی
          من الان لنسر ۲۰۱۴ دارم اما نمیتونم چشمم رو به روی حقیقت ببندم و واقعیت اینه که من در ۶ سال مالکیت ایکس ۳۳ سرمه ای رنگ هیچگونه مشکلی با این خودرو به جز یکبار تعویض صفحه کلاچ و یکبار تعویض درب رادیاتور و یکبار تعویض لاستیک نداشتم و بسیاری از نقاط ایران رو هم با این خودرو گشتم
          اتفاقا یکی از افرادی که به شدت با چینی ها مخالف است (سانمارتین)وقتی ماشین من رو دید گفت چقدر ماشینت سالم و روپاست و از چینی بعیده!!!!

    2. alirezaasg5

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (284 ديدگاه)

      واقعا گیربکساشون فاجعس و منم درک نمیکنم

  9. Hamid.Hellcat

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اول اینکه یکی از دوستان من بعد از شش ماه گیربکس همین ماشینو رو پیاده کرد. حالا شما خوش شانس بودی بحثش جداست.
    دوم اینکه بحث من سر خراب شدن قطعات ماشین نبود. درمورد عملکرد گیربکس گفتم که واقعا فاجعه بود و گیج میزد. البته کسی که بعد از یک ماشین 20-30 میلیونی بره سوار این ماشین بشه خیلی هم به نظرش عالی میاد.

    1. amin

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      خب خوشا به سعادت اونایی که از اول خودروی ۵۰۰ میلیونی سوارن!!!!

    2. amin

      ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      گیربکس این خودرو از نوع cvt است و اصولا این نوع گیربکس ها چون دنده ندارند قابلیت گیج زدن هم ندارند دوست عزیز!!!!!

  10. Hamid.Hellcat

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    قدرت موتور و کیفیت متریال کابین و ظاهر ماشین و…. هم که نیاز به تعریف نداره. عوام مردم هم فقط چون شاسی بلنده و سانروف داره میرن میخرن.
    شما هم اگه ازش راضی بودی چرا رفتی سه برابر پول صفر این ماشین رو دادی لنسر خریدی؟

    1. amin

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1131 ديدگاه)

      به دلیل اینکه اولا قدیمی شده دوما انسان باید مدام سعی در پیشرفت داشته باشه
      قطعا اگر باز هم بتونم سعی میکنم خودروی بالاتر از لنسر بخرم در آینده و کلا سطح زندگیم رو ارتقا بدم

    2. ستار

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (145 ديدگاه)

      فک کنم با جناقت بوده که x33 داشته?
      جوشی میزنی از سر ماشین های چینی همیشه، مسلما ماشین های چینی یک پله قبل کره ای ها و قیمتشون به همون میزان کمتره و در واقع بین ایرانی ها و کره ای ها
      بودجه خیلی از مردم هم بین کره ای و ایرانی
      ماشین ژاپنی و کره ای پنج مدل سال به عقب نخرین از من به بقیه نصیحت

  11. اکبر

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خودم یه ایکس 33 داشتم سیصد هزار تا رفتم فقط در مخزن روغن ترمز رو عوض کردم ک اونم تقصیر خودم بود داشتم روغنو عوض میکردم زیر پام موند…حقیقتا تو اون دوره ک اینو داشتم باهاش همه جوره افرود رفتم تو تموم این افرودهام فقط تنها کاری ک کردم یه اچار کشی زدم همین ….ک اونم تقصیر خودم بود لامصب سرعتی صخره نوردی میکردم….الانم یه لندکروزر زیر پامه ولی هنوز شیرینی اون ماشین زیر دهنمه لامصب ماشین نبود اسطوره بود….ت.صیه هم ب مردم اینه ماشین کره ای و ژاپنی بعد 5 سال نخرین چینی بخرین مثه ماشین صفر کیلومتر براتون خرکاری میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا