همانطور که پیشتر هم گفته شد، مدل GC6 از سدانهای نسبتاً قدیمی شرکت جیلی به شمار میآید که اساساً توسط شاخه انگلون (ENGLON) این شرکت و در سال ۲۰۱۲ میلادی پای به میدان رقابت نهاد. ناگفته نماند که از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون، شرکت جیلی محصولات کیفیتر و مدرنتری را به بازارهای جهانی عرضه نمود که از مهمترین آنها میتوان به مدلهایی چون سدانهای امگرند EC7 و GC9(BORUI) و بلندقامتانی همچون GX7 و NL3(BOYUE) اشاره داشت.
برای سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت جیلی اقدام به ارائه فیسلیفتی درخور توجه در ظاهر و باطن GC6 نمود تا بلکه فاصله ظاهری و کیفی میان این مرکب جا افتاده را با دیگر مدلهای مدرن و بهروز خود تخفیف و کاهش دهد. خروجی این کار، مدلی تحول یافتهای از GC6 است که اینک “GC6 NEW FACE” خوانده میشود و تقریباً همزمان در بازار ایران و کشورهای عربی حوزه خلیجفارس در دسترس آحاد خریداران قرار میگیرد.
جیلی GC6 نیو فیس از ظاهر تماماً متمایزی در پیشانی خود نسبت به گذشته بهره میبرد. چراغهای قدیمی و تا حدی کدر قدیمی جای خود را به چراغهایی با لنزهایی شفاف و با فرمی جدید در جلو واگذار نموده و اجزای درونی آنها با تعبیه سامانه دی لایت دستخوش تغییرات ساختاری شایان توجهی نسبت به قبل شدند. در میانه جلوپنجره نیز، شاخصترین رویداد، تعویض آرم قبلی این خودرو که متعلق به انگلون بود با آرم جدید شرکت جیلی است، آرمی که در امگرند EC7 نیز دیده میشود. شاید از همین روست است که میبینیم جیلی GC6 نیوفیس با پسوند امگرند نیز معرفی میشود. سپرهای جلو GC6 اینک فرمی جدید را پذیرا گشتهاند که در میانه آن یک قطعه نازک نقرهای فام توجهات را به خود معطوف میکند و در دو گوشه سپر هم چراغهای مه شکن به شکل نواری بومرنگ شکل جای گرفتهاند.
در کنارههای بدنه جیلی GC6 نیو فیس هیچ تغییر محسوسی نسبت به قبل مشاهده نمیشود اما در بخش عقب بدنه، فرم چراغ عقب کاملاً دگرگون شده و با نصب لامپ LED در آن تا حدی به فرم موجود در امگرند EC7 نزدیک شده است، سپر عقب نیز بهتبع چراغها دستخوش تحولی اساسی در فرم و ظاهر خود شده است. تغییرات اعمال شده بر روی بدنه جیلی GC6 نیو فیس در مجموع پوشش زیباتر و عامهپسندتری را در قیاس با قبل برای آن مهیا نموده است که البته این امر در بازاری چون ایران از نکات حائز اهمیت برای تضمین فروش یک خودرو و جذب خریدار به سمت آن است.
اما در درون کابین جیلی GC6 نیو فیس آنچه بیشازپیش توجه صرف بیننده را به خود جلب میکند ارتقاء کیفیت چشمگیری است که در اجزا و مواد بهکاررفته در آن رخ داده است. در جایجای این کابین دو رنگ، پلاستیکهای ارزان اما با مونتاژ و پرداختی درخور دیده میشوند و مهمتر از همه، فرمان قدیمی GC6 نیز جای خود را به فرمانی با فرمی کاملاً جدید و البته جذاب داده که در مرکز آن آرم جیلی حک شده است.
قطعات پلاستیکی براق در میانه کنسول، پیرامون دریچههای تهویه مطبوع و در کناره دسته دنده در جوار هم جلوه زیباتر و مدرنتری را برای کلیت داشبورد این خودرو به ارمغان آوردهاند. صندلیهای با پوشش چرمی دو رنگ نیز از دیگر اجزای ارتقاء یافته در این کابین است.
از لحاظ امکانات رفاهی نیز، جیلی GC6 نیو فیس مونتاژ ایران از امکاناتی چون سامانه نمایش لمسی به سایز ۸ اینچ، تهویه مطبوع خودکار، شیشه ضد بخار عقب و… سود میبرد که کاملاً در سطح متوسط این کلاس بوده و برخی از رقبای هم قیمت بهوضوح دست برتری در این باب دارند.
نسخه اولیه جیلی GC6 توانست ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP دریافت نمود، پس مشابه همین نتیجه را هم میتوان در نسخه فیسلیفت آن نیز انتظار کشید. دو عدد کیسه هوا در جلو و سیستمهای ایمنی ABS و EBD از دیگر امکانات ایمنی موجود در جیلی GC6 نیو فیس مونتاژ ایران است.
همچنین، جایگاه سوخترسانی این خودرو نیز دارای سیستم قطع کن در تصادفات است. در این میان، جای خالی سیستم کنترل پایداری و کیسههای هوای جانبی بهوضوح در لیست امکانات جیلی GC6 نیوفس مونتاژ کشورمان دیده میشود که بهتر است که سازنده وطنی به ارائه آنها در آیندهای نزدیک مبادرت ورزد.
جیلی GC6 نیوفیس در حال حاضر تنها در تیپ اکسلنت و با قیمتی معادل ۵۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان در نمایندگی مربوطه ثبتنام میشود. ازجمله مهمترین رقبای نزدیک این خودرو در حال حاضر، بسترن B30، محصولی از شرکت بهمن است.
مشخصات فنی جیلی GC6 نیو فیس
مدل | ۱۳۹۶ |
---|---|
ویژگی | خودروی مونتاژ داخل |
مشخصات پیشرانه | |
موتور | ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور | ۱۴۹۸ سیسی |
قدرت | ۱۰۵ اسب بخار در دور ۶۲۰۰ |
گشتاور | ۱۴۵ نیوتن متر در دور ۴۲۰۰ |
گیربکس | 4 سرعته اتوماتیک ساخت JATCO ژاپن |
انتقال نیرو | دیفرانسیل جلو |
ابعاد و وزن | |
طول | ۴۳۴۲ میلیمتر |
عرض | ۱۶۹۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱۴۳۵ میلیمتر |
فاصله بین دو محور | ۲۵۰۲ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۶۸ لیتر |
فاصله کف خودرو تا سطح زمین | ۱۵۸ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۱۳۲ کیلوگرم |
ابعاد چرخ ها | ۱۵ اینچ |
سیستم تعلیق جلو | مکفرسون استرات |
سیستم تعلیق عقب | میل پیچشی |
سیستم ترمز | جلو-عقب: دیسکی |
سرعت و شتاب | |
شتاب صفر تا صد | - |
حداکثر سرعت | - |
سوخت و آلایندگی | |
مصرف سوخت در شهر | - |
مصرف سوخت در جاده | - |
مصرف سوخت ترکیبی | - |
استاندارد آلایندگی | یورو ۵ |
حجم باک بنزین | ۴۵ لیتر |
امکانات | |
امکانات ایمنی | ۵ ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP چین عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) سیستم ISOFIX برای صندلی کودک و قفل کودک دربهای عقب با سیستم محافظت از اعضای بدن سرنشینان شدن بهصورت الکتریکی سیستم قطع کن سوخت در عین تصادف سیستم بازکن قفل دربها در تصادف سنسور سپر عقب |
امکانات رفاهی | پوشش چرمی دو رنگ صندلیها صفحهنمایش لمسی به سایز ۸ اینچ با قابلیت ارتباطی با موبایل و بلوتوث سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چراغهای بدرقه جلو به همراه دی لایت شیشه ضد بخار در عقب سیستم صوتی چندرسانهای + MP5 و با چهار عدد بلندگو با تویتر چراغ راهنما روی آینههای جانبی استراحتگاه دست در میانه کنسول جلو چراغ خطر داخل دربها چراغهای عقب مجهز به سامانه LED رینگهای آلومینیمی |
آپشن ها | - |
Efk
۲۱ اسفند ۱۳۹۶الان جوری شده که نه تنها محصولات اقتصادی امثال تویوتا و هیوندای و….خریدش برای مردم رویا شده برند های چینی ام دارن رویا میشن ما باید فیک هاشون رو بخریم(اونم 58 میلیون ناقابل)
مفت گرونشه،بیشتر از 35تومن تازه تو این بازار داغون ماشین نمی ارزه
و منشا همه اینام هممون میدونیم چیه بسه دیگه خودمونو گول نزنیم…
فرامرز
۲۲ اسفند ۱۳۹۶درسته این بیشتر از ۳۵ نمیارزه ولی ماشینی که ۳۵ میدن هم بیشتر از ۲۰ نمیارزه. خدایی مردم ما همه چی رو اسب بخار میدونن. این سگش شرف داره به همه محصولات ایران خودرو.
Hadi
۲۱ اسفند ۱۳۹۶قیمت واقعی سی تومن ولی با توجه به شرایط ایران چهل تومن بیشتر نمیارزه ساندرو بهتره
Hamid.Hellcat
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ماشین چینی نخرید.
به قول آلمانیا شخصیت هرکسی رو میشه از ماشینی که سوار میشه فهمید. ماشین صفر خریدن رو بیخیال بشید و یک دست دوم تمیز بخرید. لیاقت ما بیشتر از خرید ماشین مونتاژ چینی هست. برای خودتون ارزش قائل باشید همه چیز درست میشه.
فرامرز
۲۲ اسفند ۱۳۹۶زیر ۶۰ تومن کدوم ماشین ژاپنی یا آلمانی زیر 5 سال کارکرد میشه خرید؟ تنها گزینه هایی که تو این قیمت شاید بشه خرید مزدا ۳۲۳ و ماکسیما هستن که اونا هم عمر خودشون و بچه هاشون به سر اومده!!!
فرامرز
۲۲ اسفند ۱۳۹۶بعد از ماه ها یه سر به سایت باما زدم برای بررسی آگهی های مزدا۳. نسل جدید مزدا ۳ کم کم معرفی میشه و ما هنوز به نسل ۲ این خودرو که سال ۲۰۰۸ یعنی ۱۰ سال پیش معرفی شد میگیم نیو!!! قیمتش هم که ماشالا تو باما تا 155 تومن بالا رفته! نمایشگاه ها هم ملت رو چی فرض کردن ۶۹ تومن نقد و ۳۰ تا قسط ۴.۵ میلیونی یعنی کلاْ ۲۰۴ میلیون!!! همین پارسال بود که قیمت کارخونه اش ۸۵ تومن بود.
ستار
۲۱ اسفند ۱۳۹۶عجب منطقی جیلی ۲۰۱۸ سی تومن می ارزه
ساندرو هفتاد تومن ؟!!
ولی در مورد خود ماشین طراحی عقبش میتونست بهتر باشه
سروش
۲۱ اسفند ۱۳۹۶رفتند از ته انبارهای جیلی یه ماشین پیدا کردند برای مونتاژ! هیچی نداریم ولی امنیت داریم! خدایا شکرت!
مشخصات موتور و گیربکس با حسرت به سربالایی نگاه میکنه! آپشن و طراحی که هیچی در حد صفر!
هادی 8 سیلندر
۲۲ اسفند ۱۳۹۶وقتی اصلاح طلبان سیر مونی ندارن انتظار داری شرکت ژاپنی بیاد ایران معلومه چینی ات اشغال های دیگه میاد ماشین مناسب ایرانه که اصتحلاک زیادی داشته باشه مثل موتور های توربو که اصلا مناسب شرایط آب هوایی و سوخت ایران نیست
مهرداد
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ماشین چینی که وقتی صفر از نمایندگی تحول گرفته میشه حداقل ۴ یا ۵ میلیون افت قیمت داره دیگه چه ارزشی واسه خریدن داره
ساندرو یا دنا پلاس توربو صفر ثبت نام میکنی ۱۰ تومن هم صعود قیمت داره تو بازار
پول همینو میدی دنا پلاس توربو میخری خیلی شیکتر زیبا با امکانات بیشتر و موتور خیلی بهتر وقوی تر
محسن
۲۲ اسفند ۱۳۹۶احسنت. یکی پیدا شد هم عقیده باشیم. واقعا دنا پلاس توربو هم اپشنهاش بیشتره هم زیباتر هم موتور قوی تر.
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶هم استهلاک بیشتری داره، هم تکنولوژی قدیمی تری داره( در واقع همون 405 خودمون)، هم زودتر داشبوردش به صدا می افته ، هم مصرف بیشتری داره
و البته خدمات بهتر و بازار دست دوم بهتری هم داره
مزایا و معایب رو با هم حساب کنیم !
Genius
۲۲ اسفند ۱۳۹۶واقعا تاسف آوره که از مونتاژ دوو و فولکس و هیوندای حال کرمان موتور و زیرمجموعه های آن مثل همین بم خودرو یا خودروسازان ارگ باید یه سراغ چینی ها برود البته که چینی ها و علی الخصوص کمپانی معظم جیلی قابل احترام بوده و هست اما ایکاش ما می توانستیم همزمان که با چین رابطه داریم کماکان با فولکس و هیوندای و الباقی شرکت های جهان نیز تولید استراتژیک برپا میکردیم
هادی 8 سیلندر
۲۲ اسفند ۱۳۹۶فکر میکنی کرمان موتور دست کیه که این چند وقت به دلیل نفوذ که در گمرک دارن قیمت suv های بازار تغییر دادن
جهان سوم یعنی همین ظلم کن به مردمت تا طرفدارت باشن
حسین
۲۲ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز جهان سوم بودن هیچ ربطی به اقتصاد یا رانت یا هرچیز دیگه ای توی این کشورها وجود هست نداره یه تقسیم بندیه که در زمان جنگ جهانی دوم انجام شد و ترتیب کشورها توی شرکت در جنگو نشون میده . مثلا روسیه جهان دوم محسوب میشه! کلا به کشورهایی که اعلام بیطرفی کردن میگن جهان سوم :)
فرامرز
۲۲ اسفند ۱۳۹۶مشکل ما با مونتاژ یا واردات ماشین چینی نیست بلکه با کاهش قدرت خرید مردم هست. شما ببین همین 10 سال پیش پارس 14 تومن بود و من یه مجله ماشین خریدم که ۴ تا خودروی ۲۰ تا ۲۵ میلیونی رو مقایسه میکرد زانتیا، مزدا323، کورولا و آوانته. حالا نسل های جدیدتر همه این خودروها تو بازار جهانی با همون قیمت گذشته به فروش میرسه ولی تو ایران قیمت ها سر به فلک کشیدن. دلار اون موقع ۹۵۰ تومن بود و حتی با ۵ برابر شدن دلار قیمت این خودروها باید الآن حدود 100 میلیون باشه نه حدود ۲۰۰ میلیون (قیمت مدل های ۲۰۱۶ کم کارکرد تویوتا کرولا تو بازار)!!!
Sajjad zia
۸ فروردین ۱۳۹۷این ماشینو از نزدیک ببینید باهاش برونید بعد نظر بدید
محمدرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۷حیف گریبکس ش تیپ ترونیک نیست
محمد نجفی
۲۳ بهمن ۱۳۹۷دوستان من الان یک سالو نیم هست که جک جی فایو
دارم ولی از چند موردش خسته شدم بافروشش
میتونم یه صفر جیلی gc 6 رو خریداری کنم .
موارد خسته کننده جک اینها هست یک دید نا کافی
داخل کابین دو ارتفاع کم تا زمین به طوری که مدام
زیرش میگره به زمین سه سنگینیه زیاد چه خبره
یک تنو چهارصد کیلو مگه میخوام تانک سوار شیم
چهار خشک بودن لاستیک ها .
دوستان نظرتون چیه؟
مهدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۷من تقریبا 6 ماهه که جیلی جی سی 6 اکسلنت خریدم و ازش کاملا راضیم هم از لحاظ امکاناتش و هم فنیش واقعا عالیه خیلی هم کم سرو صداست ضعیفی موتورشم اینجوریه که مثلا شما تو اتوبان سربالایی به جای 120 تا 110 تا میتونی بری بدون این که به ماشین فشار بیاد یا بخواد زیاد گاز بخوره البته اگر بخوای تند تر بری ماشین باید رو دور موتور 4 یا 4ونیم بره بالا. از لحاظ قیمتش نسبت به ماشینای هم ردش از همه لحاظ بهتره!! قبلش 206 تیپ 5 داشتم متاسفانه به خاطر مونتاژ بد 206م دائم تو نمایندگی بود از روز اول که جعبه فرمونش موقع چرخوندن فرمون ماشینو میلرزوند که نمایندگی میگفت به خاطر اصطکاک بین چرخ و جادست که میدونم الکی میگفت چون بقیه ماشینا اصطکاک ندارن فقط مال من داشته… و بقیه چیزاش که تند تند خراب می شد.
hasan
۲۰ شهریور ۱۳۹۸دوستان سلام
من هفت ماهه این ماشین رو صفر گرفتم
خیلی ماشین خوبی خواهشا جبهه چینی نگرین از ماشینهای داخلی بهتره تازه مگه ماشینهای داخلی الان غیر چینی هستن
همه دارن اینجا مونتاژ میشین فقط
لطفا اول داخلش بشینید بعد نظر بدین
اینم مدنظر داشته باشین که هرچقدر پول بدین آش میخورین
آپشناش نسبت به قیمت خیلی هم عالیه
تشکر میکنم از بم خودرو که تا حالا خدمات خیلی خوبی هم تو نمایندگی مشهد به این ماشین داده