شرکت چینی زوتی اعلام کرده است که قصد دارد به اولین خودروساز چینی تبدیل شود که محصولات خود را در بازار ایالاتمتحده عرضه میکند. بدین منظور سازندهٔ چینی برنامههایی را برای حضور در آمریکا آغاز کرده است. زوتی برای راهاندازی بخش آمریکایی خود با هولدینگ اتومبیل HAAH که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا واقع شده است همکاری میکند. این شرکت چینی فعلاً مشخص نکرده است که کدامیک از محصولاتش را در آمریکا عرضه خواهد کرد اما تأیید شده که ورود زوتی به این بازار با کراساوورها خواهد بود. به گفتهٔ زوتی، توسعه و مهندسی این مدلها در حال انجام است و اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، فروش آنها از سال ۲۰۲۰ در ایالاتمتحده آغاز میشود.
وبسایت HAAH نیز درحالیکه از تعیین محصولاتی از زوتی که در آمریکا عرضه میشوند خودداری کرده، گفته است که این شرکت چینی هماکنون در حال توسعهٔ چند مدل جدید است که تا سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه میشوند و یکی از این مدلهای جدید، اولین محصولی خواهد بود که از سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۰ راهی بازار آمریکا خواهد شد. بااینحال انتظار میرود کراساوورهای T600 و T700 محصولات احتمالی زوتی در آمریکا باشند. زوتی هماکنون به دنبال ایجاد نمایندگیهای فروش در ایالاتمتحده است و به گفتهٔ مدیرعامل HAAH آقای «دوک هِیل»، فرایند ایجاد شبکهٔ فروش و خدمات زوتی در آمریکا آغاز شده است.
هرچند زوتی بهاندازهٔ دیگر خودروسازان چینی مثل چانگان، چری و جیلی شناختهشده نیست اما این شرکت در دنیا با کپیهایش به شهرت رسیده است. ازجملهٔ این کپیها میتوان به مدل SR9 اشاره کرده که کپی پورشه ماکان محسوب میشود یا مدل دامای X7 که از روی کانسپت فولکسواگن کراسبلو کپی شده است. مدل T700 که احتمال حضور آن در بازار ایالاتمتحده مطرح شده نیز تا حدودی کپی رنجروور محسوب میشود. این خودرو یک کراساوور میان سایز است که در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۷ رونمایی شد. T700 با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربو و دو نمونهٔ ۲ لیتری توربو عرضه میشود که به ترتیب ۱۷۷، ۱۹۰ و ۲۲۰ اسب بخار قدرت دارند. قیمت این کراساوور در چین از ۱۰۶,۸۰۰ یوآن معادل ۱۵,۴۰۰ دلار آغاز میشود.
حسن
۲۴ آبان ۱۳۹۷شرکت زوتى همونى هست که شرکت هىوندا رو در بازار چىن شکست داد و سهم 10 درصدى هىوندا رو در سال 2009 به 4 درصد در سال 2018 رسوند
طراحىش هم خىلى خوبه و ماشىن موفقى نشون مىده
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۷اما قبل هر چیزی باید هویت مستقل برای خودش بسازه
نه اینکه ماشینش رو نگاه کنی هر قسمتش کپی یه ماشین دیگه باشه
چراغ جلو ب ام و
عقب رنج روور
بغل قسمت درب جلو رنج روور
ستون c پژوهای شاسی بلند
…
شاید قوی ترین کمپانی فعلی چینی برای ورود به اروپا و آمریکا همون لینک اند کو باشه
که زیرمجموعه جیلی هست که سهام بنز و ولوو رو خرید واسه انتقال تکنولوژی آلمانی+ایمنی سوئدی
.
اما تو آینده چین قطعا بازارهای مهم دنیا رو فتح خواهد کرد
و ما هم کماکان نظاره خواهیم کرد
احتمالا ازشون میخوایم ماشینهای نسل قبلشونم بدن ما مونتاژ کنیم
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷طرف شاسی بلند میخواد ولی نمیتونه سانتافه یا سورنتو ۳۰ هزار دلاری بخره
مجبوره زوتی ۱۵ هزار دلاری بخره!
حتما تو ایران هم سایپا شرکت بنز رو شکست داد چون فروشش بیشتره!
کاشکی خودت حداقل بتونی یه چینی بخری این همه اینجا دفاع میکنی و میگی بهتر از کره هست :)))
مزدا
۲۴ آبان ۱۳۹۷محصولاتش که کلا کپی پورشه و رنجروور و فولکس … هست شاید بتونه به خاطر قیمت پایینش قشر کن درامد محصولاتشو بخرن
الهی
۲۴ آبان ۱۳۹۷اینم گوشه گوششا از چندتا ماشین کپی کرده…
از گوشه های سپر بنز .. رخ رنجرور تا داخل که شبیه کنسول ولوو…..
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۷ما هیچ
ما نگاه
مسعود
۲۴ آبان ۱۳۹۷این شرکت گمنام چینی که حتی چینی ها هم به عنوان خودروساز قبولش ندارند، داره توهم خیلی بزرگی می زنه که فکر می کنه توی بازار خودروی ایالات متحده بتونه جای پایی بازکنه. هیچ آمریکایی عاقلی خودروهای کم مصرف و ایمن و کم استهلاک ژاپنی را ول نمی کنه و بیاد پول بابت این ماشین های بی کیفیت و پرمصرف و پر استهلاک چینی بده.
تازه عمو ترامپ هم داره حسابی این چینی ها رو گوش مالی میده و حتما برای این خودرو یه تعرفه 50 درصدی وضع می کنه و عملا هیچ جای رقابتی نمی مونه . این خودروساز گمنام بهتره که بره روی همون کشورهای جهان سوم متمرکز بشه تا بلکه بتونه از ورشکستگی نجات پیدا کنه.
حسن
۲۴ آبان ۱۳۹۷اقا مسعود صحبتتون صحىح ولى همىن شرکتهاى گمنام چىنى در بازار چىن تو فروش از شرکت هىوندا که شناخته شده تر هست و سالها تو اونجا فعالىت داشته فروش بىشترى کسب کردن
الان زمانى شده که مشترى الکى براى محصولى پول نمىده پس حتما ماشىنهاى خوبى بودن که بجاى گرفتن هىوندا رفتن سمت زوتى و چرى و محصولات چىنى
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۷دقیقا
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷کره ای ها و ژاپنی ها دارای کیفیت خوبی هستن و از اون مهمتر زنجیره تامین بسیار گسترده این چینی بخواد با اونا رقابت کنه مجبوره هزینه تولید ببره بالا که در ان صورت بعیده بتونه در بازار بزرگی مثل امریکا با صد ها مدل کراس اور رقابت کنه مثال برند ترامچی که خیلی هم تلاش کرد و نتونست
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۷وقتی از اهرم قیمت پایین و گارانتی 7 و 10 ساله استفاده کردند به راحتی راهشون رو باز میکنند و مشتریان با بودجه پایین رو جذب میکنن .مثل کاری که کره ای ها کردند
حسن
۲۴ آبان ۱۳۹۷کره اى ها با همىن ترفندهاى قىمت کم و اپشن بالاى و گارانتى طولانى مدت تونستن خودشون رو وارد بازى بزرگان کنن ولى همىن موضوع بهشون الان کمکى نکرده
گارانتىهاى بلند مدت بار مالى بسىارى رو بهشون وارد کرده
قىمتهاشون رو بردن بالا که در نتىجه اون فروششون کم شده(( مثل هىوندا ولستر 153 هزار دلارى!!!))
بودجه بالاى هم که صرف طراحى و ساخت محصولاتى مثل جنسىس سدان کردن رو نتونستن به اون صورتى که مد نظرشون بود برگردونن
ولى شرکتهاى چىنى با قىمت مناسب و طرحاى کم تر بلند پروازانه عملکردهاى بهترى داشتن
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۷و البته یه نکته رو در نظر بگیریم که چینی ها به لحاظ پشتوانه مالی بسیار بسیار قویتر از کره ای ها هستند و به شدت به شدت اهل دامپینگ هستند
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷از نظر توان مالی هیوندا و کیا جزوه بزرگتربن هولدینگ های صنعتی دنیا هستند و تیم طراحی و لجستیک بسیار قوی دارن و زیر برند های معتبری مثل جنسیس با این حساب شرکت کوچک چینی نباید زیاد باهاشون مقایسه کرد اینم نباید فراموش کرد سرمایه دار چه چینی و چه غربی دنبال سود هست و نه لج و لج بازی و اگر ببینن در بازار امریکا بازگشت سرمایه نداره به سمت بازار هایی مثل خاورمیانه یا افریقا جهت دهی میکنن که احتمالش هم زیاد هست
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۷آقا مهدی دولت کمونیستی چین به شدت و با تمام توان پشت سر کارخانجات ایستاده و به شدت حمایتشون میکنه و تقریبا میشه گفت پول دولت چین تمامی نداره و هزینه دامپینگ کارخانجات چینی رو پرداخت میکند و به لحاظ پشتوانه مالی اصلا با کیا هیوندای قابل مقایسه نیست
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷شرکت های چینی عملکرد بهتری نسبت به کره ای ها داشتن ؟ :)))
حسن جون دیگه خدایی زشته از دکل چین هم بری بالا،بد نیست آدم واس خودش ارزش قائل باشه! :)))
تو فروش جهانی و جوایز سالانه هم مقایسه کنیم معلومه کی بهتر عمل کرد :)
سورنا
۲۴ آبان ۱۳۹۷خاک تو سرشون کنن نفهمن دیگه میخوان برن آمریکای جهان خوار و دشمن که چی بشه ؟
مگه نمیدونن آمریکا رو به افوله ؟
بخدا بیان تو همین ایران خودمون سودشون خیلی بیشتره با برادرای وطن پرست و انسان قشنگ بخور بخور راه میندازن :)
مرگ بر آمریکا مرگ بر اوسرائیل مرگ بر کشور رو به افول که حتی مردم خودش ماشینای تولیدی خودشونو نمیخون چون مصرفش بالاست :)
مهدی
۲۴ آبان ۱۳۹۷اقا امین دولت کومونیست اگر قرار باشه از شرکتی اینجوری حمایت کنه و میلیارد ها دلار فقط به خاطر حمایت مالی از شرکتاش هدر که میشه مثل ما و مدت زیادی دوام نمیاره میخوام بگم برعکس چین جایی که براش منفعتی نباشه حمایتی هم نمیکنه نمونه در صنعت نساجی که با وجود رغبای بنگلادش و هند و پاکستان کمتر از قبل سمت این صنعت مبره
amin
۲۴ آبان ۱۳۹۷شما دامپینگ گویا نمیدونید چیه.کاری که چینی ها استادش هستند
آآآآرماااانننن
۲۴ آبان ۱۳۹۷طبق منطق amin چون چین وضع مالیش خوبه پس از همه برندها قراره جلو بزنه :))
فک کرده قراره کل بودجه سالانه چین خرج برندهای خودروش بشه!!
شما هم ظاهرا نمیدونه صنعت خودرو چیه! چیزی که اصلا ازش اطلاع نداری
amin
۲۵ آبان ۱۳۹۷جناب آرمان یا همون احسان خودمون!!!
با کسی بحث میکنند که منطق داشته باشه نه فردی مثل شما.شما تازه اومدی تو پدال و سعی میکنی به سرعت تعداد کامنتهات رو بالا ببری.موفق باشی
مهدی
۲۵ آبان ۱۳۹۷دانپینگ ابزاری که فقط برای بازار های کوچک خوبه که شرکت ها بصورت سنتی مدیریت میشوند و ساختار کند و فرسوده ای دارن و دولت مردان هم فاقد شایستگی های لازم هستن میشود اجرا کرد مثلا چین با ریختن کفش ارزان قیمت و گاها بی کیفیت تونست کفاشی های تهران و مشهد و … را تعطیل و بعد جنس خودش با قیمت بالاتری در بازار عرضه کند اما در بازی بسیار پیچیده با شرکت های ابر قدرت که دارای دید استراتژیک و ساختار فرایندی چابک هستن اجرا اینکاز بسیار خطر ناک هستش چند مشکل اصلی مانع این کار میشه یک عبور سد استاندارد ها و سلیقه مشکل پسند امریکایی که هزینه بشدت بالا میبره دو وجود ابر شرکت های چالاک که میتونن بسرعت با استفاده از کشور های امریکای جنوبی و تولید ارزان اثر دامپینگ خنثی کنن سه میزان تولید ناخالص داخلی امریکا هفده هزار میلیاد دلار هست و چین حدود نه هزار میلیارد دلار و اینکار باعث به وجود امدن جنگ اقتصادی میشه که در نهایت دست برتر با امریکاست و چین همچین ریسکی نمیکنه و از نمه مهمتر دامپینگ علیه کشور های ضعیف انجام میده نه غول بزرگی مثل امریکا
سام
۲۴ آبان ۱۳۹۷با جناب مهدی کاملا موافقم.حمایت دولت چین از خودروسازان خودش مطلق و بی قید و شرط نیست بلکه کاملا مشروط است و همینطور بی حساب و کتاب و عشقی به پای آنها پول نمی ریزد و گرنه ما شاهد کوچکترین پیشرفتی در این شرکت ها نبودیم چون کلا طبع بشر به تنبلی،آسان طلبی و به بیان عامه، بخور و بخواب تمایل دارد حتی در اروپا و آمریکا.البته در این میان،مردمان ساکن در ژاپن و کره وضع کاملا متمایزی دارند و فرهنگ ملی آنها مفت خوری و تنبلی را سخت تقبیح می کند؛ به ویژه در فرهنگ ژاپنی .بگذریم!
اگرچه خیلی از شرکت های خودروساز چینی از جمله چری و جک دولتی هستند ولی نحوه اداره آنها مطابق با آخرین متدهای علمی و روز دنیاست و از نظر مالی و پرسنلی و اعمال شایسته سالاری تحت نظارت شدید دولت هستند.اگر قرار بود دولت چین از شرکت های خودروسازی خود بی قید وشرط حمایت کند اولا : اجازه حضور هیچ رقیبی را در بازار داخلی خود نمی داد در حالی که می بینیم که امروزه وضعیت در چین درست برعکس است،یعنی برندهای گردن کلفت و قدری چون فولکس واگن،جنرال موتورز،بیوک،تویوتا و نیسان حضوری بسیار پر رنگ در آن بازار دارند و ثانیا : ورود خودرو به خاک چین را ممنوع و یا مختل می کرد تا دست مصرف کننده داخلی خیلی سخت به آنها برسد و یا اصلا نرسد و به اجبار به مدل های داخلی روی آورد در حالی که می بینیم که در چین قضیه غیر از این است و بازار این کشور مملو از برندهای خارجی رقیب بوده و فوق العاده رقابتی است و قیمت خودروهای مونتاژی نیز نه چند برابر همتایان چینی شان،بلکه بسیار نزدیک به آنهاست و مصرف کننده حق انتخاب بسیاری پیش روی خود دارد.خلاصه کلام،حمایت دولت چین از خودروسازان تابع خود کاملا مشروط،مقید و سختگیرانه بوده و اینطور نیست که آنها بخورند و بخوابند و با پیش فروش های چند صدهزارتایی امورات خود جاری را بگذرانند.حمایت دولت چین از خودروسازان داخلی خود کمی شبیه به حمایت دولت فرانسه از برندهای داخلی خود است.کاملا مشروط و نه مطلق.
مجتبی
۲۸ آبان ۱۳۹۷رو به افول ?
mahdy
۲۴ آبان ۱۳۹۷چراغ جلوش بی ام و چراغ عقبش جگوار
سورنا
۲۴ آبان ۱۳۹۷کی میخوایم بزرگ بشیم ؟ :)
mahdy
۲۴ آبان ۱۳۹۷خب چه ربطی داره ؟
چراغ جلوش خداوکیلی بی ام و نیست که مثل خود چینی ها یه ذره بادومی شده :
https://cdn01.zoomit.ir/2018/6/6fb5565d-2864-4651-8b48-097a43e7fdd0.jpg
چراغ عقبشم که گفتم جگه
حمیدرضا
۲۴ آبان ۱۳۹۷با این قیمت ممکنه بتونه موفق بشه از خیلی از هاچ بک های امریکایی ارزونتر هست حتی از سدان های متوسط
هیچی دیگه زوتی هم از ایران میره دیگه سایپا اریو هم نمی تونه تولید کنه
مانی
۲۵ آبان ۱۳۹۷دقیقا
اگه شرکتهای چینی بخوان تو آمریکا ماشین بفروشن
اونوقت حتی ماشین چینی هم وارد کشور نمیشه
هر روز بهتر از دیروز دین دین
سام
۲۴ آبان ۱۳۹۷به نظرم خیلی سخت و دور از انتظار است که چینی ها بتوانند در بازار فوق العاده رقابتی و سختگیری چون آمریکا به موفقیت دست یابند آنهم به دلائل ذیل :
1) برندهای کره ای از جمله هیوندای و کیا در زمان مناسبی،یعنی 33 سال پیش و در سال 1985 میلادی وارد بازار آمریکا شدند و در عین حال،بسیار خوش شانس هم بودند چون در آن دوره هیچ از یک خودروسازان معروف دنیا اعم از آمریکایی،ژاپنی و اروپایی نمی توانست همچون کره ای ها خودروهایی چنین ارزان،مجهز و با کیفیتی قابل قبول (البته نه در مقایسه با ژاپنی ها و ژرمن ها) ارائه دهد.کره ای اصولا نخستین مبدع خودروهای پر آپشن و با قیمتی ارزان و با کیفیتی قابل قبول در جهان هستند.قبل از ورود برندهای کره ای به بازارهای جهانی، حتی تجهیزات ساده ای مثل شیشه برقی،فرمان هیدرولیک،کولر،آینه های برقی،قفل مرکزی و….نیز به سفارش خریدار و با ارقامی اضافی به یک ماشین نو اضافه می شد و کمتر ماشینی در دنیا با قیمتی ارزان و به طور استاندارد به این اقلام رفاهی مجهز بود.مثلا درسال 1372 شمسی یا 1993 میلادی، تیپ ساده میتسوبیشی لنسر 1.3 لیتری با کد GL بدون کولر و شیشه برقی به قیمت 2,550,000 تومان در بازار ایران فروخته می شد و تیپ فول 1.5 لیتری میتسوبیشی لنسر نیز با کد GLX با قیمتی معادل 3,150,000 تومان قیمت داشت ،در مقابل،هیوندای اکسنت 1.5 لیتری فول آپشن با قیمتی معادل 2,450,000 تومان و با تجهیزاتی چون شیشه برقی برای تمام درب ها،کولر،فرمان هیدرولیک،سانروف،آینه برقی،باله عقب و….به بازار ایران عرضه می شده بود و تجهیزات رفاهی موجود در آن تقریبا با لنسر GLX برابر بود. و دوو ریسر فول با کد GTI هم با قیمتی به مراتب پایین تر یعنی 2,280,000 تومان در بازار ایران فروخته می شد.تازه این قیمت ها مربوط به بازار ایران بود که در آن جو دلالی پر رونق بوده و هست و بی شک در بازارهای جهانی،کره ای ها با قیمت پایین تری به فروش می رسیدند.
2)بازار آمریکا از لحاظ فروش تقریبا به مرز اشباع رسیده است و در این سال ها ما شاهد توسعه چندانی از حیث ارقام فروش در این بازار نبودیم و مجموع فروش خودرو کلا بین ارقام 16 تا 18 میلیون در سالیان اخیر نوسان داشته است.خیلی بعید است که یک برند تازه کار چینی بتواند حریف غول هایی چون تویوتا،کیا و هیوندای،سوبارو،شورولت و….در این بازار شود و جایی برای خود باز کند.غول هایی که دهه هاست در این بازار حضور داشته و به نوعی حق آب و گل دارند.
3)بهترین و عاقلانه ترین استراتژی برای برندهای تازه کار چینی در وهله نخست تمرکز بر بازار داخلی خود چین است،بازاری که بزرگترین بازار خودرو در دنیاست.مثلا در این سال ها شاهدیم که شرکت جیلی به نحوی عاقلانه و با عرضه خودروهای با کیفیت توانسته است در بازار چین به موفقیت های بسیاری برسد و رتبه سومین سازنده پرفروش در آن بازار از آن خود کند.
4)در زمینه صادرات نیز،بهتر است سازندگان چینی در همین بازار های سنتی خود از جمله آمریکای جنوبی، روسیه،خاورمیانه،استرالیا،نیوزلندو آسیای جنوب شرقی تا حد ممکن پیشروی کنندو بعد که پایه های فروش شان محکم شد به سراغ بازارهای اروپایی و آمریکایی بروند.هنوز برای ورود به بازار آمریکا خیلی زود است!
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۷این شرکت بتازگی یکی از بزرکترین طراحان شرکت ام جی یعتی ویلیام کنی رو هم چذب کرده
کاوه
۲۴ آبان ۱۳۹۷بزرگ ترین نقطه ضعف ماشینای ام جی همین طراحی هاشون بوده بخصوص جلو پنجره زشتشون که موجب شد این برند خوب موفق نشود.
net
۲۵ آبان ۱۳۹۷زشته برای ایالات متحده امریکا به عنوان ابرقدرت دنیا و پیشرفته ترین کشور دنیا که ماشین چینی وارد کنه و زشته مردمان امریکا ماشین چینی سوار بشن