هوندا به ساخت پیکاپ تراک های خوب مشغول بوده و همچنین محصولات آکورا را نیز عرضه میکند. البته شاخه لوکس هوندا پیکاپ تولید نمیکند اما چینیها این کار را انجام دادهاند!
چیزی که مشاهده میکنید نسخه پیکاپ از آکورا MDX نیست اما گلد کاپ S70 نام دارد. این پیکاپ ۴ درب دو کابین در چین ساخته شده و از جلوپنجرهای بهره میبرد که تا سالها باعث شرمندگی آکورا خواهد شد!
کابین نیز شبیه محصولات آکورا بوده و در آن میتوانیم پوشش دو رنگ، غربیلک فرمان چند عملکردی و صفحهنمایش بزرگی را ببینیم که روی دید راننده تأثیر منفی میگذارد.
گفته میشود این پیکاپ عجیب از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۴ اسب بخار استفاده کرده و به یک گیربکس دستی متصل است.
اصلاً نباید این پیکاپ چینی را با آکورا MDX یا هوندا ریجلاین مقایسه کرد. هر دو خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت حدود ۲۸۰ تا ۲۹۰ اسب بخار میباشند اما MDX به عنوان یک پیکاپ در دسترس نبوده و ریجلاین نیز تنها با برند هوندا عرضه میشود.
اگرچه این خودرو به آکورا تعلق ندارد اما اگر بخواهد چنین خودرویی را بسازد اولین کمپانی لوکس حاضر در این کلاس نخواهد بود. لینکلن قبلاً بلک وود و مارک LT را ساخته و کادیلاک نیز محصول اسکالید EXT را بر مبنای شورولت آوالانچ معرفی نموده است. نهایتاً نیز به مرسدس X کلاس میرسیم که زیرساختی مشابه با رنو آلاسکان و نیسان ناوارا دارد.انتظار نداریم هوندا چنین روشی را در پیش گیرد مخصوصاً اینکه هیچیک از برندهای لوکس تویوتا و نیسان یعنی لکسس و اینفینیتی در این بازار حضور ندارند؛ اما اگر روزی آکورا بخواهد پیکاپ بسازد این محصول چینی را از یاد نبرید!
Auto Biography
۳ اسفند ۱۳۹۶یعنی من بودم به دادگاه لاهه شکایت می کردم.
شما بودید چی کار می کردید………
Yaser1986
۳ اسفند ۱۳۹۶اکثر خودروسازها بخاطر فروش خودرو تو چین از کپی کارایه چینی شکایت نمیکنن
حالا این در حده جلو پنجره کپی کرده بعضیا کلا کپی میکنن رو چی
Mohamad
۳ اسفند ۱۳۹۶کل صنعت چین اول کپی بوده بعد دست و پا درآورده!
اما بهرحال باید شکم 1.5 میلیارد نفر هرطور شده سیر شه دیگه، شوخی نداره.
me84
۳ اسفند ۱۳۹۶.
من اگه مدیر آکورا بودم ازشون شکایت نمیکردم. یعنی اصلا توجه منفی نمیکردم به این کار و ناراحت نمیشدم. چون اولا شکایت کردن اونم تو کشوری مثل چین چیزی جز اتلاف وقت نیست. دوما اینکه اگه آکورا یا هر شرکتی که محصولاتش کپی میشه با یه دید جدید به این قضیه نگاه کنه میتونه از این قضیه سود هم ببره. میتونه توی تبلیغاتش اینو عنوان کنه. مثلا بگه” ما همواره در حال کپی شدن هستیم. بنظر شما دلیلش چیه؟” مخاطب تا این متنو میخونه فکرش میره به این سمت که حتما محصولات آکورا طراحی خیلی شاخصی دارن یا مثلا کیفیت خیلی خوبی دارن و …. و این باعث میشه که “””ناخودآگاه””” به ذهنش القا بشه که آکوا یه برند خیلی تاپیه و اسم این برند میمونه تو ذهنش. کل هدف تبلیغات هم همینه که برند محصول تو ذهن مخاطب ماندگار بشه این متنو روی بیلبوردهای بزرگ تو سطح شهر بزنن و خودش میشه یه تبلیغ حسابی. این همون داستانه که میگه موفق کسیه که با پاره آجرهایی که دیگران به سمتش پرتاب می کنن بتونه شالوده بنایی محکم رو بسازه.
Roham
۳ اسفند ۱۳۹۶رو که رو نیست!
Roham
۳ اسفند ۱۳۹۶سر دندش چرا هم سایز فرمونشه؟!!!
A.B
۳ اسفند ۱۳۹۶علی یارت پلت فرم که از قبل داریم یه ماشین لوکس پیدا کنین کپی بزنین موتورم پره تو انبار همون میتسوبیشی بردار توربوش کن بده مونتاژ کنن اسمشم دوتا حروف c و s باهم قاطی کن یا یکیش بردار یه عدد دورقمی پسنودش کن اینم محصول جدید ببین ایرانم لازم داره بهشون بفروش !!!!
مجید سبزواری
۳ اسفند ۱۳۹۶دهنت سرویس ترکیدم از خنده?????
Amir
۳ اسفند ۱۳۹۶این همه ادم تو این چین زندگی میکنن یه نفرو ندارن خودرو طراحی کنه براشون که انقدر کپی کاری نکنن!!!
حسین دهمرد
۳ اسفند ۱۳۹۶آقا دستتون درد نکنه راضی به زحمت نبودیم